Gå til innhold

Hva tenker du om kvinner som driver med fitness og bodybuilding?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Å drive med kroppsbygging er ikke å ta vare på helsen sin. Heller tvert i mot.

Anonymkode: 254af...446

Det er ikke sant. Du kan fint drive kroppsbygging på en sunn måte! 

Anonymkode: e9899...4f8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er umulig å diskutere dette all den tid det er vesentlig forskjell på bodybuilding og bikinifitness. En bikinifitness-utøver vil du nødvendigvis aldri tenke over at er spesielt trent med mindre du ser henne i minimalt med klær de 3-4 ukene opp i mot en konkurranse. I allefall ikke i Norge. Her stiller vanlige jenter som har trent i alt fra et års tid til flere år. Ikke er de nødvendigvis spesielt muskuløse heller. 

Anonymkode: a62f4...066

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

Det er jo en sport.

For egen del, så startet jeg å trene for å komme i bedre form. Løp da bare.

Så fikk jeg meg en kjæreste som løftet vekter. Ble med han på treningsstudio. 

Han lærte meg mye og jeg fikk raskt dilla på markløft. Det var moro å se fremgangen i styrke. 

Så fortsatte det noen år med litt random styrketrening. I mine øyne så ikke bodybuildere veldig bra ut, hvertfall ikke damene.

Så lærte jeg forskjellen på off og on season.

Så så jeg etterhvert forandringer på egen kropp, i de periodene jeg trente veldig bra. 

Plutselig er det gøy med synlig triceps ect Når du ser resultatet av jobben. Da ser du også plutselig konkurrerende utøvere i ett annet lys. De trener til ett mål. 

For mange er det veldig motiverende og gøy.

Ja, det kan virke overfladisk å stirre på egen rygg, men det er det samme som å bli bedre i golf, fotball, tennis eller sprangridning. 

Du har en hobby og livsstil du brenner for, og fremgang er moro.

 

Anonymkode: 8934b...c6b

Jeg trener mye styrke selv og det gjør meg egentlig bare mer skeptisk, fordi det er så mange måter å ha fremgang på som ikke er relatert til utseendet på kroppen. Det ER overfladisk når målet er knyttet til kroppens utseende, det kan jo ikke sammenlignes med golf i det hele tatt!? 

Jeg kan godt skjønne at det er moro for de som er interessert, men det er i mine øyne ikke blant de sunneste interessene man kan ha. Det er dessverre mange i disse miljøene som ikke har godt av det kroppfokuset. 

Anonymkode: 4ed1a...dd8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

 

Å sitte på ræva og se inn i en skjerm er heller ikke sunt.

Anonymkode: 86f64...526

Hvorfor må det være enten eller? 

Anonymkode: 4ed1a...dd8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lite imot det så lenge de ikke dekker for en spiseforstyrrelse. Jeg kjenner flere hyggelige mennesker som holder på med det, men tenker i utgangspunktet at de fleste som har godt synlige muskler går på steroider. Folk må heller overbevise meg om det motsatte. Jeg forstår heller ikke at de har samvittighet til å påføre andre et usunt kroppsfokus. Personlig er jeg veldig fornøyd med egen kropp, men jeg er også veldig bevisst på at jeg kan sende dårlige signaler og får dårlig samvittighet. 

Endret av Majer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Det ER overfladisk når målet er knyttet til kroppens utseende, det kan jo ikke sammenlignes med golf i det hele tatt!? 

Jeg kan ikke forstå hva som er overfladisk med å ha utseende som mål!?  Det eneste jeg kan tenke på er at det skyldes misunnelse.. 

Anonymkode: e9899...4f8

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver sin smak, og folk må få gjøre hva dem vil, men kan ikke si at jeg synes fitness og bodybuilding er særlig interessant. Ihvertfall ikke på konkurransenivå. Jeg skjønner det ligger mye hard trening bak en fitnesskropp, men jeg blir ikke særlig imponert av det. Det appellerer ikke til meg.

Jeg anser for øvrig normal trening med vekter som noe annet og mindre enn fitness og bodybuilding. Slik trening bedriver jeg med selv. 

Endret av Bombasi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er lite pent

Jeg har ei venninne som trener sånn. Hun har lår som en proff skøyteløper og en gigantisk muskel rumpe. Og V overkropp

Selvfølgelig er det pent å være veltrent. Men det der blir for mye

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det finnes en utbredt oppfatning i samfunnet om at kvinner med mye muskler er mindre attraktive og mindre feminine enn kvinner med mindre muskler. Dette synspunktet har blitt utfordret av mange i fitness-samfunnet og i samfunnet generelt, men det er fortsatt noen som mener at kvinner med mye muskler ikke passer inn i den tradisjonelle ideen om hva en kvinne skal se ut som. Jeg vil argumentere for at dette synspunktet er feilaktig og skadelig for kvinner.

For det første er det viktig å huske på at muskelmasse ikke nødvendigvis gjør en kvinne mindre feminin. Å ha store muskler betyr ikke at en kvinne mister sine feminine trekk, som for eksempel kurver eller et feminint ansiktstrekk. Videre er det en økende trend blant kvinner som ønsker å ha en sterk og muskuløs kropp, og mange finner denne looken både attraktiv og inspirerende.

For det andre kan det være skadelig å sette begrensninger for hva kvinner kan og ikke kan gjøre med kroppene sine. Å si at kvinner ikke bør ha mye muskler fordi det ikke er feminint, kan føre til at kvinner føler seg begrenset i sine egne kropper og ikke tør å utforske sine egne fysiske evner. Dette kan føre til redusert selvtillit og en følelse av at de ikke passer inn i normene for hva en kvinne skal være.

For det tredje kan det være skadelig å opprettholde et ideal om femininitet som er basert på en bestemt type kropp. Å si at kvinner ikke bør ha mye muskler fordi det ikke er feminint, kan føre til at kvinner som har denne kroppstypen føler seg ekskludert eller skamfulle. Dette kan føre til en dårlig selvfølelse og et negativt forhold til sin egen kropp.

I stedet for å begrense kvinner til en bestemt type kropp eller ideal, bør vi oppmuntre kvinner til å utforske sine egne fysiske evner og å være stolte av kroppene sine, uansett form eller størrelse. Å ha mye muskler er ikke mindre feminint, og kvinner som velger å trene og bygge muskler, fortjener å bli respektert og anerkjent for sin innsats og dedikasjon. Vi bør jobbe for å bryte ned disse begrensningene og oppmuntre kvinner til å føle seg frie til å være den beste versjonen av seg selv, uansett hvordan det ser ut.

Anonymkode: 04c84...b88

DETTE!!!

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Hr. single

Hallo

Jeg kan bare si at jeg synes det er like normalt at jenter driver med fitness som for menn.

Jeg vil tillate meg selv å være ærlig og håper å ikke fornærme noen, men jeg liker faktisk å være omringet av jenter på treningssenteret, liker vi ikke alle noe vakkert å se på;-)

For mange år siden da jeg trente på elitenivå, hadde jeg en kvinnelig treningspartner selv og vi var veldig nære venner og kunne ikke unngå å komme i fysisk kontakt med hverandre når vi støttet hverandre i å utføre øvelsene riktig, og det var absolutt ikke noe seksuelt med det, selv om man selvfølgelig kunne kjenne det når man for eksempel sto bak treningspartneren og hun gjorde knebøyøvelser, hvor man selv måtte følge med i øvelsene for skikkelig støtte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
AnonymBruker skrev (På 19.3.2023 den 14.57):

Dine grunner er ikke bedre en noen andre sine grunner. Det er ikke mer høyverdig å trene fordi man vil bli sliten en det er å trene for å ville se bra ut.

Anonymkode: 7ab76...8f7

Jo objektivt sett er det det. Fordi å være sliten har ikke noe med utseendet å gjøre. Folk som trener kun for å se bra ut er mer overfladiske førstnevnte. Jeg trives mye bedre med å trene med den typen folk og, for det gir mer treningsglede. 

Anonymkode: 9d6bd...d54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 19.3.2023 den 22.53):

Jeg kan ikke forstå hva som er overfladisk med å ha utseende som mål!?  Det eneste jeg kan tenke på er at det skyldes misunnelse.. 

Anonymkode: e9899...4f8

Du kan jo starte med å google ordet overfladisk. 

Sjokkerende at misunnelse blir trukket inn, typisk kg. Trener selv og er slankere enn de fleste på min alder, så  misunnelsesargumentet må du lenger ut på landet med. Må kunne tåle å høre andres meninger uten å dra inn rare argumenter som misunnelse. 

Anonymkode: 9d6bd...d54

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 19.3.2023 den 22.22):

Jeg trener mye styrke selv og det gjør meg egentlig bare mer skeptisk, fordi det er så mange måter å ha fremgang på som ikke er relatert til utseendet på kroppen. Det ER overfladisk når målet er knyttet til kroppens utseende, det kan jo ikke sammenlignes med golf i det hele tatt!? 

Jeg kan godt skjønne at det er moro for de som er interessert, men det er i mine øyne ikke blant de sunneste interessene man kan ha. Det er dessverre mange i disse miljøene som ikke har godt av det kroppfokuset. 

Anonymkode: 4ed1a...dd8

Det er ikke mindre overfladisk å bry seg om interiøret hjemme, hvordan man går kledd, frisyren, fargen på bilen.

Å mene at man ikke skal bry seg om sin egen kroppssammensetning, som er det viktigste vi har, blir bare for dumt for meg.

Hvordan du ser ut, hvordan du tar vare på kroppen, er veldig viktig.

Bry seg om ting som høyde, hudfarge, kjønn ect, DET er overfladisk. Men ting du velger selv, er ikke det.

Anonymkode: 8934b...c6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er fascinerende og beundringsverdig. Så lenge de gjør det med helsen noenlunde i behold - så tenker jeg kjør på! 💪

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

c_buk skrev (På 21.4.2023 den 18.30):

Jeg tenker det er tøft. 

 

Embla Othea skrev (4 timer siden):

Jeg synes det er fascinerende og beundringsverdig. Så lenge de gjør det med helsen noenlunde i behold - så tenker jeg kjør på! 💪

Hva synes dere om hun her?

 

 

Anonymkode: e81f9...8cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

 

Hva synes dere om hun her?

 

 

Anonymkode: e81f9...8cb

Antar at hun konkurrerer i bodybuilding, og basert på min begrensede kunnskap om konkurransen så ser det ut som hun er i en cut-fase inn mot konkurranse. Tror hun normalt er på en litt høyere og sunnere fettprosent.

Utover det vet jeg ikke hva du er ute etter. Skrev i forrige innlegg at jeg synes det er tøft, og jeg synes det er imponerende hvor muskuløs hun er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...