Gå til innhold

Hva tenker du om kvinner som driver med fitness og bodybuilding?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Synes du er harry?

Synes du det er inspirerende?

Tenker du at de byttet ut partydop med PEDS?


 

Eller gir du bare blaffen?

Anonymkode: e81f9...8cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dafuq, syns du vi skal måtte ta stilling til fritidsinteressene til randoms? Slitsomt å leve livet sitt sånn. 

Jeg har ingen dømmende tanker om kvinner som driver med fitness og bodybuilding. Kjekt for de. Trening er bra. Å ha interesser, mål å jobbe mot, er bra. 

Anonymkode: 2579c...05c

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er skeptisk  fordi sporten har  en tendens til å tiltrekke seg jenter som har  et problematisk forhold til trening og mat, dvs de bruker sporten til å rettferdiggjøre en spiseforstyrrelse.

Men hvis man vet hva man gjør og takler det så er det kjempebra. 

Anonymkode: bd723...94e

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er selv kvinne, å syns det ser helt grusomt ut med kvinner som har sånne body builder muskler, svære muskuløse lår og legger, digre bulker her og der. Hilsen bifil kvinne

Anonymkode: fbef7...fcc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uavhengig av kjønn er jeg skeptisk og synes det er en veldig overfladisk interesse. Men tenker jo ikke nødvendigvis så mye om enkeltpersonene, de kan jo være dedikerte og barske de... Jeg liker bare ikke sporten (eller hva kaller man det??). 

Anonymkode: 4ed1a...dd8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker at det et EKSTREMT stor forskjell på å drive med bikinifitness og bodybuilding. I allefall i Norge. (Antar at du mener bikinifitness.) 

Anonymkode: a62f4...066

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følger en slik kvinne mest fordi jeg er nysgjerrig og jeg synes det ser lite stas ut. Treningen er ok, liker selv styrketrening bedre enn løping. Men det regimet med mat og kosttilskudd og prestasjonsfremmende midler appellerer ikke så veldig. Å miste menstruasjonen fordi man ikke har nok fett på kroppen, å ha et så ekstremt fokus på egen kropp og matinntak. Hun har slitt med bulimi før, så er sånn passe typisk representant for de som trekkes til det der.

Dama virker hyggelig nok hun, men jeg synes det virker veldig strevsomt å leve slik.

Anonymkode: 2b55d...26f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som med mennene som driver med dette synes jeg det ser helt grusomt ut. Synest likevel det er imponerende innsats og dedikasjon. Det er jo en interesse som mye annet. 

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, Macro said:

Som med mennene som driver med dette synes jeg det ser helt grusomt ut. Synest likevel det er imponerende innsats og dedikasjon. Det er jo en interesse som mye annet. 

Enig.

Anonymkode: 6d85c...eb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

"Fitness" synes jeg er veldig flott, faktisk så fint at jeg for en del år siden stilte i bikinifitness noen ganger..

Nå er det jo forskjellig grader av bodybuilding, men generelt synes jeg mindre om det utseende, men selvsagt greit at de driver og trives med det. Ville ikke gjort det selv. 

Anonymkode: e9899...4f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når folk gjør det for å få en bedre fungerende kropp, og ha det gøy med mer mestring, så syns jeg at det er både fornuftig og tiltalende.
Dersom folk gjør det kun for å ta seg ut, da trår fordommene mine til, og dømmer dem nord og ned. Jeg har ingen sans for overfladiskhet på noen måte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det finnes en utbredt oppfatning i samfunnet om at kvinner med mye muskler er mindre attraktive og mindre feminine enn kvinner med mindre muskler. Dette synspunktet har blitt utfordret av mange i fitness-samfunnet og i samfunnet generelt, men det er fortsatt noen som mener at kvinner med mye muskler ikke passer inn i den tradisjonelle ideen om hva en kvinne skal se ut som. Jeg vil argumentere for at dette synspunktet er feilaktig og skadelig for kvinner.

For det første er det viktig å huske på at muskelmasse ikke nødvendigvis gjør en kvinne mindre feminin. Å ha store muskler betyr ikke at en kvinne mister sine feminine trekk, som for eksempel kurver eller et feminint ansiktstrekk. Videre er det en økende trend blant kvinner som ønsker å ha en sterk og muskuløs kropp, og mange finner denne looken både attraktiv og inspirerende.

For det andre kan det være skadelig å sette begrensninger for hva kvinner kan og ikke kan gjøre med kroppene sine. Å si at kvinner ikke bør ha mye muskler fordi det ikke er feminint, kan føre til at kvinner føler seg begrenset i sine egne kropper og ikke tør å utforske sine egne fysiske evner. Dette kan føre til redusert selvtillit og en følelse av at de ikke passer inn i normene for hva en kvinne skal være.

For det tredje kan det være skadelig å opprettholde et ideal om femininitet som er basert på en bestemt type kropp. Å si at kvinner ikke bør ha mye muskler fordi det ikke er feminint, kan føre til at kvinner som har denne kroppstypen føler seg ekskludert eller skamfulle. Dette kan føre til en dårlig selvfølelse og et negativt forhold til sin egen kropp.

I stedet for å begrense kvinner til en bestemt type kropp eller ideal, bør vi oppmuntre kvinner til å utforske sine egne fysiske evner og å være stolte av kroppene sine, uansett form eller størrelse. Å ha mye muskler er ikke mindre feminint, og kvinner som velger å trene og bygge muskler, fortjener å bli respektert og anerkjent for sin innsats og dedikasjon. Vi bør jobbe for å bryte ned disse begrensningene og oppmuntre kvinner til å føle seg frie til å være den beste versjonen av seg selv, uansett hvordan det ser ut.

Anonymkode: 04c84...b88

  • Liker 6
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andro skrev (2 minutter siden):


Dersom folk gjør det kun for å ta seg ut, da trår fordommene mine til, og dømmer dem nord og ned. Jeg har ingen sans for overfladiskhet på noen måte.

Hva mener du i så er "overfladisk" med det? 

Anonymkode: e9899...4f8

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos negativitet i forhold til kvinner med muskler, sprintere etc er vel så muskuløse som mange som driver med forskjellig typer av fitness uten at de gjerne blir møtt med samme skepsis pga utseende.... 

Anonymkode: e9899...4f8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva mener du i så er "overfladisk" med det? 

Å bruke mye tid på eget utseende er helt meningsløst. Det bringer ikke gaver til verden akkurat.
Jeg syns at sminke, frisører, poseringer og selvsentrert navlebeskuelse er tegn på narcissistiske trekk.
Det er ikke disse som kommer til å før politikken som gir en bedre verden eller bidra til solskinn og omsorg på arbeidsplassen sin. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andro skrev (2 minutter siden):

Å bruke mye tid på eget utseende er helt meningsløst. Det bringer ikke gaver til verden akkurat.
Jeg syns at sminke, frisører, poseringer og selvsentrert navlebeskuelse er tegn på narcissistiske trekk.
Det er ikke disse som kommer til å før politikken som gir en bedre verden eller bidra til solskinn og omsorg på arbeidsplassen sin. 

Som utøver av fitness (feks bikinifitness) er det jo veldig liten del av tiden man bruker på dette! Det er kun ifm med at man skal på scenen, kanskje en til 2 ggr i året. Og det jo fordi konkurranser også er litt showpreget. Deter jo ikke ukjent fra andre sporter heller, like my glam og stæsj i feks dans! 

Anonymkode: e9899...4f8

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.3.2023 den 8.17):

Uavhengig av kjønn er jeg skeptisk og synes det er en veldig overfladisk interesse. Men tenker jo ikke nødvendigvis så mye om enkeltpersonene, de kan jo være dedikerte og barske de... Jeg liker bare ikke sporten (eller hva kaller man det??). 

Anonymkode: 4ed1a...dd8

Det er jo en sport.

For egen del, så startet jeg å trene for å komme i bedre form. Løp da bare.

Så fikk jeg meg en kjæreste som løftet vekter. Ble med han på treningsstudio. 

Han lærte meg mye og jeg fikk raskt dilla på markløft. Det var moro å se fremgangen i styrke. 

Så fortsatte det noen år med litt random styrketrening. I mine øyne så ikke bodybuildere veldig bra ut, hvertfall ikke damene.

Så lærte jeg forskjellen på off og on season.

Så så jeg etterhvert forandringer på egen kropp, i de periodene jeg trente veldig bra. 

Plutselig er det gøy med synlig triceps ect Når du ser resultatet av jobben. Da ser du også plutselig konkurrerende utøvere i ett annet lys. De trener til ett mål. 

For mange er det veldig motiverende og gøy.

Ja, det kan virke overfladisk å stirre på egen rygg, men det er det samme som å bli bedre i golf, fotball, tennis eller sprangridning. 

Du har en hobby og livsstil du brenner for, og fremgang er moro.

 

Anonymkode: 8934b...c6b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andro skrev (6 minutter siden):

Å bruke mye tid på eget utseende er helt meningsløst. Det bringer ikke gaver til verden akkurat.
Jeg syns at sminke, frisører, poseringer og selvsentrert navlebeskuelse er tegn på narcissistiske trekk.
Det er ikke disse som kommer til å før politikken som gir en bedre verden eller bidra til solskinn og omsorg på arbeidsplassen sin. 

Da tar du jo helt feil.

Konkurrerende utøvere i fitness og bodybuilding finnes i alle yrkesgrupper.

Selv trenere har vanlige fulltidsjobber ved siden av.

Anonymkode: 8934b...c6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...