Gå til innhold

Hva tenker du om kvinner som driver med fitness og bodybuilding?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Som utøver av fitness (feks bikinifitness) er det jo veldig liten del av tiden man bruker på dette! Det er kun ifm med at man skal på scenen, kanskje en til 2 ggr i året. Og det jo fordi konkurranser også er litt showpreget. Deter jo ikke ukjent fra andre sporter heller, like my glam og stæsj i feks dans! 

Det er det jeg mener. Noen liker å jobbe med kroppen sin, andre er overfladiske. Unner deg gode resultater.

Selv trener jeg styrke av to grunner:

  • Det er tilfredsstillende å slite seg ut, og jeg fungerer bedre i hverdagen - også mentalt.
  • Jeg liker å være sterk. Gjør meg mer selvhjulpen.
Endret av Andro
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes det er leit at noen kaller en sport andre driver dønn seriøst med for overfladisk eller det som verre er. Jeg synes det faktisk krever og fortjener respekt, selv om det ikke er noe man har lyst til å drive med selv! 

Nå var jeg i utgangspunktet uten interesse for kroppsbygging og slike fitness konkurranser, men tilfeldighetene skulle ha det til at jeg for noen år siden ble sammen med ei som var ganske aktiv i det jeg mener var Bikinifitness.
Som utenforstående så jeg også bare en haug dollete, brune, oversminka jenter i altfor små bikinier gjerne med silikon pupper.. Men etter å ha fått litt innsikt i hva som drev henne og så alt arbeidet som lå bak, forandret jeg syn på sporten fullstendig. 

Anonymkode: 11e64...a74

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andro skrev (2 minutter siden):

Det er det jeg mener. Noen liker å jobbe med kroppen sin, andre er overfladiske. Unner deg gode resultater.

Selv trener jeg styrke av to grunner:

  • Det er tilfredsstillende å slite seg ut, og jeg fungerer bedre i hverdagen - også mentalt.
  • Jeg liker å være sterk. Gjør meg mer selvhjulpen.

Men hvorfor mener du at du da er bedre?

Fordi du ikke følger en plan og har målbare resultater?

Hvorfor er det bedre å ikke ha ett mål, enn å trene for styrke OG symmetri?

Anonymkode: 8934b...c6b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Andro said:

Når folk gjør det for å få en bedre fungerende kropp, og ha det gøy med mer mestring, så syns jeg at det er både fornuftig og tiltalende.
Dersom folk gjør det kun for å ta seg ut, da trår fordommene mine til, og dømmer dem nord og ned. Jeg har ingen sans for overfladiskhet på noen måte.

Bodybuilding og bikinifitness er mye, men det er ikke sunt.

Anonymkode: 8d4d0...487

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andro skrev (18 minutter siden):


Det er ikke disse som kommer til å før politikken som gir en bedre verden eller bidra til solskinn og omsorg på arbeidsplassen sin. 

Som et Ps. Lederen min er Norgesmester i fitness. Hun er et fantastisk menneske og i høyeste grad en som sprer solskinn og omsorg på arbeidsplassen.

Synd at du har et så dømmende og snevert syn på mennesker, kun basert på sporten de bedriver. 

Anonymkode: 7ab76...8f7

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men hvorfor mener du at du da er bedre?

Fordi du ikke følger en plan og har målbare resultater?

Hvorfor er det bedre å ikke ha ett mål, enn å trene for styrke OG symmetri?

Jeg har både plan og resultater. Jeg vet hva jeg skal oppnå, og får de resultatene jeg vil ha. Økt styrke og mobilitet.
Hvordan jeg ser ut har ingen betydning. Jeg er ikke en pyntegjenstand.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Andro skrev (11 minutter siden):



Selv trener jeg styrke av to grunner:

  • Det er tilfredsstillende å slite seg ut, og jeg fungerer bedre i hverdagen - også mentalt.
  • Jeg liker å være sterk. Gjør meg mer selvhjulpen.

Dine grunner er ikke bedre en noen andre sine grunner. Det er ikke mer høyverdig å trene fordi man vil bli sliten en det er å trene for å ville se bra ut.

Anonymkode: 7ab76...8f7

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dine grunner er ikke bedre en noen andre sine grunner. Det er ikke mer høyverdig å trene fordi man vil bli sliten en det er å trene for å ville se bra ut.

Å ta vare på helsa si, så man kan yte sitt beste i hverdagen syns jeg er høyverdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At de driver med sitt. Utover det har jeg 0 meninger ang hva de bruker sin fritid til.  Og tenker alle andre også kan passe sine egne saker og fritidshobby

Anonymkode: d73f0...e62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.3.2023 den 23.13):

Synes du er harry?

Synes du det er inspirerende?

Tenker du at de byttet ut partydop med PEDS?


 

Eller gir du bare blaffen?

Anonymkode: e81f9...8cb

Det er jo sunt å drive variert styrke- og kondisjonstrening.

I moderate mengder ser jeg bare fordeler, men som med mye annet kan det fort overdrives.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andro skrev (3 minutter siden):

Å ta vare på helsa si, så man kan yte sitt beste i hverdagen syns jeg er høyverdig.

Ikke mer en andre sine mål.

Du sprer ikke mer solskinn og omsorg på arbeidsplassen fordi dine mål er annerledes.

Jeg vil påstå tvert i mot. Når man er en så fordømmende og sneversynt person som deg, så har man en tendens til å være til plage og irritasjon for de rundt seg.

Anonymkode: 7ab76...8f7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Bodybuilding og bikinifitness er mye, men det er ikke sunt.

Anonymkode: 8d4d0...487

Det er sunt når du er ren utøver.

En konkurranse er hard på kroppen, fordi du slanker deg ned. Men er likevel sunnere enn hvordan de fleste nordmenn behandler kroppen sin. Med fett.

Anonymkode: 8934b...c6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker det samme om slike kvinner og menn. De er utseende-fiksert. Elsker å se seg selv i speilet, er egosentriske.

Slike muskler er stygt på begge kjønn.

Anonymkode: 254af...446

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Andro skrev (6 minutter siden):

Å ta vare på helsa si, så man kan yte sitt beste i hverdagen syns jeg er høyverdig.

Å drive med kroppsbygging er ikke å ta vare på helsen sin. Heller tvert i mot.

Anonymkode: 254af...446

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andro skrev (6 minutter siden):

Å ta vare på helsa si, så man kan yte sitt beste i hverdagen syns jeg er høyverdig.

Så når du gjør dette, men i tillegg velger konkurrere en gang eller flere, da er man liksom dårligere enn deg?

Du er ett bedre menneske enn meg, fordi jeg velger å gjøre dette, men i tillegg bare spise ren mat (sunnere enn deg), og ha ett mål neste år?

Anonymkode: 8934b...c6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er misunnelig på dem. Skulle også ønske jeg hadde disiplin og motivasjon til å jobbe med kroppen på den måten. Med kosthold og trening. Synes definerte muskler på damer er pent, når de ser sunne ut. Og skulle også ønske jeg hadde det selv.

Anonymkode: 01cfe...b83

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis det handler om å vurdere en kvinne som potensiell partner, så må jeg si muskuløse kvinner ikke er attraktive og er derfor utelukket som potensiell partner. Utover dette bryr jeg meg ikke, folk må kunne gjøre akkurat slik de vil så lenge de ikke skader noen.

Anonymkode: a619b...d61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Å drive med kroppsbygging er ikke å ta vare på helsen sin. Heller tvert i mot.

Anonymkode: 254af...446

Det er jo nettopp det som er helse.

Ha bra muskelmasse og spise sunt.

I motsetning til 7/10 nordmenn som er helsefarlig overvektige. 

De få "massmonsterne" som er, dvs åpen klasse, er jo ikke det som ER bodybuilding mer.

Det finnes veldig mange klasser.

Anonymkode: 8934b...c6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er fint at kvinner tar vare på egen helse og holder seg i form.

Noen kvinner tar det litt lenger og driver fitness og bodybuilding på heltid, og det må de gjerne gjøre, men jeg tiltrekkes ikke av dem.

Så er det noen som tar ekstremvarianten og begynner med medikamenter og kosttilskudd, både lovlige og ulovlige, som en del av treningen, og det er bare frastøtende og idiotisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker said:

Bodybuilding og bikinifitness er mye, men det er ikke sunt.

Anonymkode: 8d4d0...487

 

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Å drive med kroppsbygging er ikke å ta vare på helsen sin. Heller tvert i mot.

Anonymkode: 254af...446

Å sitte på ræva og se inn i en skjerm er heller ikke sunt.

Anonymkode: 86f64...526

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...