Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Den "luftlomme"-øvelsen, er det bare meg eller er dere enig i at det verste så ut til å være det kalde vannet? 🫢

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Samfunnsengasjert skrev (12 timer siden):

Den "luftlomme"-øvelsen, er det bare meg eller er dere enig i at det verste så ut til å være det kalde vannet? 🫢

Hadde nok vært verre om de måtte svømme under is ( mer klaustrofobisk). 

Skrevet
vintage skrev (På 16.4.2023 den 23.22):

Carina vet veldig godt hva som gir henne TV-tid, og hun bruker det kynisk. Mange vil si at hun er skikkelig modig og trosser sin fobier og frykter når hun tar i bruk tårer og drama i hver eneste episode. 
Selv den dårlige tilbakemeldingen tror jeg hun taklet relativt greit, men slikt blir det ikke tid på skjermen av. 
Hun er ikke akkurat ny i dette gamet. 

Blir vel sånn når du lever av å være med på Reality. Hver gang hun kommer på skjermen ifb med et program - da slipper hun en ny låt. Tipper hun blir å se på skal vi danse til høsten.. det er vel bare det programmet hun ikke har vært med i nå.

• Liker 5
Skrevet
Spoiler

Fryktelig synd at Akerlie trekker seg i dagens episode!

😭

• Liker 1
  • Hjerte 3
Skrevet

Dette programmet virker helt meningsløst, så jeg forstår Akerlie godt ut i fra det lille jeg har orket å se.

Bygge ned kjendiser og pine de, for så å bygge de opp igjen, med eneste mål at de som ser på skal finne det underholdende. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Hittil i år hadde jeg ikke hatt noen problemer med det de har gjort (tror jeg). Så for meg som har høydeskrekk lar spenningen vente litt på seg.

Men jeg synes sesongen virker litt tøffere fysisk enn tidligere? Eller har jeg bare dårlig hukommelse?

Skrevet

Rar episode idag? Den overlevelsesgreia..virka mye enklere enn tidligere? De var på lag og den var kort?

evt /også er det rart klippa, som diskutert her tidligere. Kutter så mye at man ikke får kjent ordentlig på hvordan de har det.. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Gjest Boetica
Skrevet (endret)
Blåttvann skrev (45 minutter siden):

Hittil i år hadde jeg ikke hatt noen problemer med det de har gjort (tror jeg). Så for meg som har høydeskrekk lar spenningen vente litt på seg.

Men jeg synes sesongen virker litt tøffere fysisk enn tidligere? Eller har jeg bare dårlig hukommelse?

Via ferrata, da?

Endret av Boetica
Skrevet
Blåttvann skrev (På 16.4.2023 den 13.38):

Sval. 💔💔💔 Så ufortjent! 

Og Huseby kunne lagt alle soldatene på tredje forsøket i det spillet, merkelig å vente til fjerde forsøk. Men selvfølgelig, man tenker kanskje ikke helt klart i den settingen.

Jeg hadde elsket å se Sval videre! Så ung, men så tøff og fin personlighet.

Synes faktisk det er litt kjipt at årets sesong er fullt av damer som ikke tør en dritt (pluss at de skaper mye drama og trenger mye backing og overtaling) og menn som gjennomfører uten problemer. Husker ikke om det har vært så store kjønnsforskjeller tidligere?

Årets sesong er full av damer som ikke tør en dritt? Ikke enig!!

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
Ctrl skrev (På 16.3.2023 den 12.14):

I disputen mellom Carina og fenriken så skjønner jeg begge to. Jeg synes fenriken var i grenseland urettferdig når han la kollapsen over på alle andre enn Thomas, for Thomas har et hovedansvar med å si ifra og ingen andre er tankelesere, men samtidig så må fenriken reagere på en slik situasjon. Samarbeidet er åpenbart ikke godt nok. Men så er spørsmålet om fenriken igjen har gjort den nødvendige jobben for å fremme samarbeid? Så, tja.
Det er rart at Carina hoppet til med å dra hjem etter dette. Det skal virkelig ikke mye til altså.

Hun er vel nr 6 (Henriksen, Vendela, Ingrid, Thomas, Iben og nå Carina) i rekken iløpet av den første uken som har ymtet frampå om å dra hjem. Det er mange, og tidlig. Og det oppsummerer de dårlige holdningene og den negativiteten som er der inne. Selv ungdommene i Tropp 1 i høst var mer positivt innstilt og hadde en mer krigers og løssluppen holdning. 

Og Awan bør få passet påskrevet av befalet etter denne økten. Snakker vi under norm nå med fare for å ryke hjem, slik Umaguruparan fikk i høst?

Interessant innslag med den psykiateren, men spørsmålet er om det var bra eller dårlig for programmet å sentimentalisere enda mer en allerede sentimental gjeng. Hadde vært mer fornuftig å få opp motivasjonen og få tent killerinstiktene for å få litt mer energi i gruppa. 

Jeg skjønner ikke at Vendela melder seg opp på et program som KL når hun visste på forhånd at datteren skulle "graduate" fra en skole, et arrangement Vendela absolutt måtte delta på. Hun hadde tydeligvis planer om å være snar, og opptok en plass på bekostning av andre...

Jeg er skuffet over sesongen hittil. Casten var ikke så godt sammensatt som jeg først trodde, men jeg synes at befalet har sviktet mest med å ikke gjøre jobben godt nok rundt deltakerne for å legge til rette for positivitet, motivasjon, samarbeid og humør. Det er jo ikke bare rekruttene som skal tilpasse seg befalet, men befalet må også tilpasse seg rekruttene.

Hele forklaringen bak Carinas utbrudd var nok utmattelse. De hadde vært gjennom tøffe konkurranser, sovet lite, for å så måtte ut i skogen for å slå opp telt. Natta hadde vært lang, tidlig opp og så måtte de bære den jævla stokken, attpåtil med kun en tvist som næring. Det er jo ingenting mer å gi i en slik situasjon. Hun var nok så på felgen at det bare raknet for henne. Hadde hun vært uthvilt, mett og ikke så sliten, så er det ikke sikkert hun hadde reagert på samme måte. Man overreagerer gjerne når man har lite overskudd.

• Liker 2
Skrevet

Synes det var litt synd at de ikke tok noe god og motiverende samtale med Akerli da hun valgte å trekke seg. Hvertfall ikke så vi fikk se. Sånn de har dillet med Dahl hver gang hun ikke vil gjennomføre noe, så synes jeg dette var forskjellsbehandling. Man tenker jo ikke helt klart når man er så sliten. 

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
tøydokka skrev (11 minutter siden):

Synes det var litt synd at de ikke tok noe god og motiverende samtale med Akerli da hun valgte å trekke seg. Hvertfall ikke så vi fikk se. Sånn de har dillet med Dahl hver gang hun ikke vil gjennomføre noe, så synes jeg dette var forskjellsbehandling. Man tenker jo ikke helt klart når man er så sliten. 

Akerli har fra dag en vært grinete. Har det ikke vært filmingen som for henne har vært gærnt, så er det oppgavene de har fått.

Hun har ikke vært særlig motivasjonsskapende for de andre, hun har jevnt over vært negativ. Det har vært et gjentagende tema når hun har blitt evaluert.

Jeg er bare glad til for at hun takket for seg. Hun ble et irritasjonsmoment for min del.

I årets utgave av Kompani Lauritzen, så har det vært ekstremt mye sutter og grining blandt damene.

• Liker 13
  • Nyttig 2
Skrevet
Bøtteballetten skrev (19 minutter siden):

Akerli har fra dag en vært grinete. Har det ikke vært filmingen som for henne har vært gærnt, så er det oppgavene de har fått.

Hun har ikke vært særlig motivasjonsskapende for de andre, hun har jevnt over vært negativ. Det har vært et gjentagende tema når hun har blitt evaluert.

Jeg er bare glad til for at hun takket for seg. Hun ble et irritasjonsmoment for min del.

I årets utgave av Kompani Lauritzen, så har det vært ekstremt mye sutter og grining blandt damene.

Ja, det er jeg enig i. Men Dahl har vært minst like sutrete og jeg synes hun har fått veldig mye hjelp og oppbakking hver gang det har strittet imot for henne. Med Akerli var det bare sånn; det er ditt valg. Ingen forsøk på å motivere henne til å stå i ubehaget og fullføre. Nå kan det selvsagt være at det handler om at de har kommet lengre i oppholdet og at det forventes mer. 

• Liker 12
Skrevet
tøydokka skrev (47 minutter siden):

Ja, det er jeg enig i. Men Dahl har vært minst like sutrete og jeg synes hun har fått veldig mye hjelp og oppbakking hver gang det har strittet imot for henne. Med Akerli var det bare sånn; det er ditt valg. Ingen forsøk på å motivere henne til å stå i ubehaget og fullføre. Nå kan det selvsagt være at det handler om at de har kommet lengre i oppholdet og at det forventes mer. 

Ja det er sant. Carina har hatt noen runder hun også. Hun har fått mer oppbacking.

Jeg tror kanskje at det er noe mer som ligger bak. For Akerli har hatt en del runder med produksjonen ang filmingen. Og har satt en del krav ang sin deltagelse. Det kan jo være at de syntes at nok var nok, å ikke så noe poeng i å forsøke å backe opp henne for videre deltagelse? Nei, jeg vet ikke. Det kan like gjerne være pga at de begynner å nærme seg slutten.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er nok mye som foregår i kulissene som vi ikke vet om. Naturlig nok.

Jeg har ikke noe behov for å sette meg til doms over noen. Det er ganske krevende det de er med på - både det å bo så tett, ikke vite hva som skjer neste time eller neste dag og gjøre fysisk utfordrende ting. Noen må få lov til å agere litt urasjonell eller få små sammenbrudd/utbrudd, synes jeg. Og at enkelte ting har vært skummelt, skjønner jeg godt. Med min høydeskrekk hadde jeg hatt problem med å klatre høyt opp under taket og slenge seg til tau, blant annet. 

Jeg er veldig imponert over alles innsats og det gode samholdet. Alle forsøker å hjelpe hverandre og gjøre de andre gode. At folk viser seg å faktisk være menneskelige, må vi vel tåle.

Dette så vi også på siste sesong av 71 grader nord teams. Fryktelig imponert over de også! 4 vinnerlag! 

Av andre konsepter som Farmen Kjendis er det mer baksnakking, klikker og mindre samhold. 

• Liker 3
Skrevet

Veldig skuffende å se at Akerlie dro hjem sånn helt uten videre. Hadde henne som favoritt til å vinne. Hun presterer i alt hun gjør og virker sterk som fy, men innimellom maler hun seg inn i et hjørne der hun ikke klarer å finne mening med det hun gjør og er med på lenger. Og da blir hun også tung i humøret, og man må jobbe hardt for å nå inn til henne. Overraskende at dette skjedde nå etter at Akerlie var på "rett spor". Derav synes jeg det er svært pussig at befalet ikke pushet og prøvde å overtale Akerlie til å bli, slik det ble gjort med alle andre i år. Spesielt Dahl. Virker som om at det var helt greit for befalet at Akerlie dro. Dog forstår jeg at hun fikk nok av denne badingen, for det har det vært mye av i år! 

Overlevelsesdøgnet virket som en kosenatt med bålkos og gøy blant venner hos Husebye, Akerlie og Lidbom. Myhrer synes jeg blir så viktig og høytidelig under øvelser, og Solli Tangen tar stor plass. Men når ting roet seg så ble det koselig der også.

• Liker 10
Skrevet

Gørrkjedelig sesong i år. Tar meg selv i å vanne plantene og tørke støv i de kjipeste scenene. Sesongen med «vanlige» folk var hundre ganger mer underholdende. Tror absolutt det har noe med klippingen av årets sesong, men likevel er det godt gjort å gjøre et konsept som tidligere har vært både morsomt og spennende så dørgende  kjedelig. Savner Rassat

• Liker 6
Skrevet
Bøtteballetten skrev (14 timer siden):

Syns hun er supersjarmerende uansett hva hun gjør!

Ikke glem at det var hun som motiverte Carina til å gjennomføre den testen under vann forrige lørdag. Så litt motiverende og bidragsyter til fellesskapet har hun da vært.

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
Pappadrømmen skrev (1 time siden):

Syns hun er supersjarmerende uansett hva hun gjør!

Ikke glem at det var hun som motiverte Carina til å gjennomføre den testen under vann forrige lørdag. Så litt motiverende og bidragsyter til fellesskapet har hun da vært.

Nei, hun er ikke det.

Hun måtte jo prøve å ta seg sammen etter tilbakemeldingene hun fikk under evalueringene. Det som har vært negativt, har vært at hun trakk ned de andre også i samme slengen som hun dro ned seg selv.

Iben Akerlie har vært mutt, gretten og negativ fra dag en. Hun har jo tatt seg sammen etter evalueringene der de har påpekt det de anså som problematisk. Hun skjerpet seg jo. Den skal hun ha. Men har sett at hun har vært snar til å gå i kjelleren og gå tilbake til "gamle synder" når hun har vært sliten eller lei.

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Episode 13 og 14:

Når jeg tror jeg skal få se en hund (Freke), og så dukker det opp en robot 😂 Var sikker på at det var en ekte hund der, så ble skikkelig skuffet 🫢

Endret av Paneera
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...