Gå til innhold

Murmelmy & Barna


Murmelmy

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei dere,

Kverula: Ja, legen min er super. Kunne ikke bedt om bedre lege...

Heidi: Hun henviste meg ikke nå, men da jeg var til sjekk og ble satt på pergo. Når det er pergo-barn ønsker legen som oftest å ta en ultralyd ganske kjapt for å se hvor mange det er (hormoner vettu). Jeg skulle jo i åttende uke, men de hadde satt opp timen på en annen dag enn det jeg fikk beskjed om. Hun ville bare la meg vite at det er helt ok å ønske en UL tidlig i svangerskapet.

Peony: Heller nok mot å gå til henne, ja. Men hun ønsket jeg skulle ta kontakt med jormor på nærmeste helsestasjon for å se hvordan det var. Så jeg kan velge selv hva jeg foretrekker. Så vi får nå se...

Magen min har vokst så sinnsykt de siste to ukene. See for yourself:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Murmelmy! Så fin mage du har fått. etter å ha sett din mage så må jeg si at jeg ble litt lettet. Jeg er jo ikke 6 uker engang, men jeg klarer nesten ikke å kneppe igjen buksene mine. Jeg begynte å lure på om jeg er helt unormal, men det virker som at det er flere som får tidlig mage :)

Så fint at du fikk henvisning til UL. Det er jo veldig kjekt å virkelig se at det er noe der (selv om magen din er ganske så sikker tegn på at det er det), og å sjekke om det er flere.

Ønsker deg en riktig god dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fiin mage ja!!! Jeg er 11+4 og merker at magen begynner å forandre seg og ser litt "rar" ut :ler: Buksene har vært trange lenge så jeg syns det er på tide det skjer noe!!

Ha ei fortreffelig helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

Tusen takk for koselig hilsner. Skjønner ikke helt hva jeg gør som fortjener det. Er jo hverken aktiv her eller i andre dagbøker...tar selvkritikk.

I dag har jeg bare så sinnsykt lyst på kjøtt. Middagen blir som følger: Rosastekt indrefilet av storfe, hjemmelaget peppersaus og fløtegratinerte poteter (også hjemmelaget ;))

Mannen er endelig hjemme igjen, men han drar igjen på mandag. Godt han har annen jobb når den lille kommer til. Men jeg har jo hunden da. Og vi skal på utstilling på søndag. Blir spennende å se hva de synes om ham :ber:

GOD HELG!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

...Pst! Husk at som gravid, så skal du passe på å steke kjøttet godt. (Det mener jeg at jeg har lest i alle fall)

Ha en god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...Pst! Husk at som gravid, så skal du passe på å steke kjøttet godt. (Det mener jeg at jeg har lest i alle fall)

Ha en god helg!

Takk for at du passer på Xavia :klem: Hvordan går det med deg?

Spurte legen om dette med kjøtt. Gjennomstekt kjøtt er ingen favoritt hos meg. Hun sa det var greit med lyserosa, men ikke rått. Bare ikke rått. Dette er samme legen som nekter meg å ta noen form for smertestillende eller naturpreparater. Stoler på henne...

God helg snuppa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at du passer på Xavia    :klem:    Hvordan går det med deg?

Hvordan det går...tja opp og ned. (Du kan gjerne stikke innom dagboken min ;) )

En riktig god helg til deg også!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så FIN magen din er! :hjerte: Jeg fikk mammabukse i posten i dag - bestilt fra HM - men den var for stor foreløpig - greit å ha noe å vokse i da - selvom jeg gjerne skulle hatt jeans med strikk i livet allerede nå, for jeg sliter skikkelig med buksene mine for tiden...

ØNSKER DEG EI GOD HELG! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og takk for hilsen i boka mi...

Ul tidlig er godt da... du får helt sikkert se hjerte banke... Skal selv til Ul i slutten av januar... pergo-barn her også veit du...;)

Ønsker deg en god helg.... kos deg med kjøttet... :sikle:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

Jeg venter med UL til uke 12. Greit å sjekke nakkefolden i samme slengen. Sikkert mange som er i mot det, men viktig for oss. Enkelt og greit.

I morgen skal voffen og jeg på utstilling i Sandefjord. Det blir spennende. Voff gjør det nok bra, værre er det med meg. Har aldri gjort dette før, så det skal bli spennende. Ønsk oss lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hahaha :ler: Utstillingen gikk ræva. Hunden snappet etter dommeren og ble sendt rett ut av ringen. Han har aldri gjort dette før og var merkbart usikker. Og det var jo jeg også, min første gang også. Tviler på at vi gidder det der noe mer.

I dag skal vi ha hjemmelaget Pizza Calzone. nam nam... Nå spiser jeg potetsticks til hovedrett. Forrett var en smilrull... Fra og med mandag så er det slutt på tullematen. Dermed basta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kyss: Hellu darling!

Måtte le da jeg leste om voff :ler:

Håper alt står bra til. Har ligget med omgangssyke i mange dager nå jeg. Begynner å bli mye bedre, men er litt slapp siden jeg har spist minimalt. Håper jeg slipper kvalme når - og hvis- jeg blir gravid en dag, for det er virkelig slitsomt!

Ellers har vi forresten overtatt leiligheten nå. Kjempegøy og travelt ;)

Lykke til videre med spiren i magen, hils mannen :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin mage :hjerte:

Så leit at voffen din ble så usikker da. Men prøv igjen du. Går sikkert bedre når han blir mer vant. Det er lenge siden vi har stilt ut voffen vår nå, men det er kjempegøy.

Håper kvelden blir god.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vofsen var ikke helt innstilt på å vise seg fra sin beste siden i helga da? ;) Da har dere jo prøvd da - og kanskje får dere lyst til å prøve en gang igjen, vettu! Det er sikkert litt trening det der! :)

Ønsker deg en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter! Det er så koselig å komme innom til noen hilsner. Internet/Dataen var så sinnsyk treg i går at det bare var å gi opp.

Dagen i dag startet ikke så veldig bra. Var så rar i kroppen da jeg våknet og måtte bare hive i meg tre små hjemmelagde brødskiver med banan og masse appelsin juice. Ble bedre når jeg var på tur med voffen.

På jobb har det i hvertfall vært bra. Trives godt på skolen og alt er knall. Kjipt å si, men jeg håper hun jeg er vikar for forlenger sykemeldingen sin... :fy_fy:

I dag har jeg vært flink og fikset to ting: Akupunktur på torsdag og UL den 14. februar. Hun jeg går til når det gjelder akupunktur spurte med en gang om jeg var gravid. Har ikke vært der på nesten to måneder, så det var det første som falt henne inn. Hihihi :icon_lol:

I tillegg har jeg vært på ettermiddagstur med voffen og bestilt oppfølgingstime på Elixia på mandag. Mannen skal være hjemme hele neste uke så da kan han ta seg voffen litt. Liker ikke å gå fra ham på ettermiddagen når han er hjemme alene hele dagen. Godgutten min som ikke liker nederlandske dommere ;) Fine gutten.

Den 3. februar skal jentegjengen (7 stk) ha middag så da får de nyheten. Kun to av dem som vet om noe nå. Den ene er bestevenninnen min som selv er gravid og den andre er ferdig lege til sommeren. Greit å ha et par sparringspartnere sånn i begynnelsen.

Overrasker meg ikke om noen på jobben snart spør om jeg har en eller to på vei. Magen står ut som en ballong (føles i hvertfall slik). Men siden jeg begynte der forrige mandag er det jo ingen som vet at jeg egentlig har innovermage ;) Synes det er gøy at det synes så tidlig. Føler meg liksom litt mer gravid da.

Nå er middagen fortært og ble det samme som i går. Ravioli med kylling og pesto med tomatsaus og revet ost. Ikke akkurat noen kløpper på middagsfronten for tiden. Orker rett og slett ikke, og ikke gidder jeg å gå i butikken når det betyr at jeg må gå av bussen for så å vente på den på nytt. Late meg...

Ha en super dag folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Murmelmy! Takk for hyggelig hilsen i dagboken min. Forstår deg veldig godt med å ikke ha tid til å henge her så mye. Når du jobber 100% så tar jo jobben mesteparten av tiden.

Selv har jeg trappet litt ned på jobbingen ,jobber ca 80-90% nå (jobbet ca 130% okt-nov-des), så plutselig så fikk jeg masse fritid :)

Det må være deilig å ha fått litt mage, jeg var nok altfor optimistisk og trodde magen min var gravidmage, men det var nok bare luft, var kjempeflat i dag :(

Men, jeg får trøste meg med at buksene mine passer ennå :)

Det høres veldig greit å ha alle jentene samlet når du forteller nyheten. Vi vet ikke helt hvordan vi skal fortelle det til våre vennepar, vil fortelle det face to face, men er umulig å fortelle alle samtidig, og jeg ser for meg at de som ikke får vite det først blir litt snurt...

Ellers så er jeg i grei form foreløpig. Litt kvalm til tider etter å ha spist, dårlig matlyst, trøttere enn vanlig, men det er til å overleve.

Jeg får gå og gjøre meg ferdig med middagen, mannen kommer snart fra jobben.

Tirsdags :klem: fra Idac

Endret av IdaC
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...