Gå til innhold

Murmelmy & Barna


Murmelmy

Anbefalte innlegg

Gjest Gjesta

For en herlig lege du har! :hjerte: Som tar deg på alvor og fokuserer på deg og spirens helse! Jeg er redd min lege ikke er like forståelsesfull... :roll: Jeg vil i hvertfall bli overrasket om så er tilfelle.

Har du bestilt time til jordmor? Gleder meg til første jordmortime jeg da - men det er jo en stund til. Først legebesøk for å få bekreftet at spiren i magen min faktisk er der! ;)

Ha en fin kveld! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Snille fastlegen min...  Ikke trengte jeg å betale heller!  :)

Jeg vet ikke om det er meningen, men jeg har ikke betalt for de timene som ikke har vært relatert til graviditet heller. Trodde egentlig bare vi fikk dekket det som har sammenheng med svangerskapet. Men det er jo lurt å benytte seg av det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du får dekket alt som i hvertfall har med graviditeten å gjøre. Formen i dag er som den har vært den siste uken; laber. Så utrolig kjipt, men legen sa jeg måtte prioritere riktig nå. Hun ville ikke at jeg skulle bruke noen form for smertestillende, så da får jeg jo bare ligge her da :ler:

Leverte sykemeldingen min på jobb i dag. Ikke så vanskelig for kollegaene mine å se at jeg ikke er hundre prosent, så de ba meg bare gå hjem igjen.

Ha en fin dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jess! Da har jeg mest sannsynlig fått meg en ny jobb. Skal på jobben og levere oppsigelsen i morgen etter UL. Håper jeg kan gå på dagen (eller i hvertfall fredag) så jeg kan starte i den nye allerede mandag.

Også kom mannen hjem i dag... Er så glad så glad!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det gikk kjempe bra på jobben! Har sagt opp og fått den andre. Ting ordner seg :) Kan starte i den nye på mandag!

Skulle til legen i dag på innvendig UL. Kom, ventet og måtte gå. De hadde satt meg opp på mandag og ikke i dag. Jeg er sikker på at jeg har rett i at det var i dag. Så da blir det ingen UL med det første... dritt!

Gleder meg i hvertfall over at brystene og magen vokser. Rart, men koselig. Har fått de love handlesene, noe jeg aldri har hatt. Har plutselig mage og love handles. En helt ny verden... :ler:

Da er jeg hjemme i to fager til før ny jobb starter. Blir mer eller mindre hundre prosent vikariat på skole. Kjempe gøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint å lese at alt ordner seg med jobb! :)

Kjipt at det ble misforståelse ang. UL, men du får vel en tidsnok... Det er i allefall bare å glede seg! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dumt at det ble en misforståelse med UL'en da - men var det nå på mandag eller kommende mandag timen var? :klø: Regner med at det var mandagen som var ettersom du skriver "at det ikke blir noen UL med det første"...Men du vet, den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves! ;)

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er mandagen som kommer det er snakk om, men jeg skal begynne i ny jobb og ønsker ikke å være borte første dagen :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, ja...det tenkte jeg jo ikke på!

Men du, ny UL-time kommer, og du får glede deg over den nye jobben på mandag i steden!

Lykke til - og GOD HELG! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei alle sammen! Lenge siden sist nå...

Har vært på første kontroll i dag...og hun er rett og slett verdens beste fastlege. Ganske så sikker på det ja ...

Kontrollen min foregikk:

Kom et kvarter før tiden for å ta blodprøve, levere urinprøven, veiing og fikk litt informasjon (bok, blad, brosjyrer osv).

Jeg hadde litt bakterier i urinen som skal sendes til sjekk. Ikke noe alvorlig og kan komme at jeg ikke "vasket" urinen. Dvs å tisse først litt i do, så stoppe, for så å tisse i beholderen.

Deretter var jeg en time inne hos legen. Målte blodtrykket (jeg har lavt), snakket om alt mulig fra toxoplasmose, fødeplass (jeg har allerede reservert plass på riksen), bekymringer, vekt og mage (jeg har allerede gått opp noen kilo og magen strutter etter en brødskive på morgenen), kontroller, ultralyd osv.

Vi får jo ikke så mange kontroller nå lengre, men jeg skulle bare ringe dersom det var noe. Også anbefalte hun meg å ta ultralyd i uke 12. Bare for å se at det virkelig er noe der inne. Jeg har henvisning så da er det gratis . Veldig fornøyd med dette altså.

Min foreløpige termin er 27. august. Ultralyd en gang i mars (uke 18).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får jo ikke så mange kontroller nå lengre, men jeg skulle bare ringe dersom det var noe.  Også anbefalte hun meg å ta ultralyd i uke 12.  Bare for å se at det virkelig er noe der inne.  Jeg har henvisning så da er det gratis  .  Veldig fornøyd med dette altså.

Min foreløpige termin er 27. august.  Ultralyd en gang i mars (uke 18).

Høres ut som ett fint legebesøk, bra at du er fornøyd med legen din. :tommel:

Men jeg skjønner ikke at hun henviser deg til UL for å se at det virkelig er noe der inne. For det har hun vel påvist på urinprøve eller hvordan de gjør det??? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...