Gå til innhold

Må tegne ny forsikring og er usikker på hva jeg skal gjøre mtp diagnoser


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Om man bare skal gå ut fra tall gir det like mye eller lite mening å sette begrensinger for folk fra Somalia. Hvordan kan man mene de rene ikke er diskriminering mens der andre er det? Tall er tall

Anonymkode: ddf60...502

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Haha nei nyoppståtte diagnoser skal ikke meldes inn til forsikringen og vil heller ikke påvirke forsikringen som allerede er godkjent. En personforsikring godkjennes på det grunnlaget man har når helseskjema sendes inn og man beholder den dekningen videre fram til man skulle være så uheldig å få bruk for den.

 

Med din logikk så ville man jo bare betalt for forsikringer som ikke dekker noen ting til slutt 🤪

Anonymkode: 98c6f...04f

Forsikringen vil ikke endres på noe måte, men en skal melde inn diagnoser osv. Hilsen ei som stod på kanten til uføre med forsikringsetterforskere som gikk gjennom journal med lupe. Baluba for å ikke melde fra om en migrenediagnose jeg ikke visste jeg hadde fått på det tidspunktet tidsnok til tross for at det var årevis etter inngåelse av forsikring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
vea skrev (På 17.2.2023 den 13.39):

Du ville nok fått problemer med forsikringen selv om regningen var betalt  den var aktiv og noe skjedde.

Når du får diagnoser, uansett type, så skal dette meldes til forsikringen.

I tillegg, skulle noe skje så graver de i absolutt hele sykehistorien din, alle journaler og meldinger. Om noe ikke stemmer så er det avslag med en gang.

Avslag først, så kamp for å få det gjennom.

Må man melde inn diagnose selv om man er yrkesaktiv? Jeg fikk en diagnose i 2018. Trudde ikke du trengte det med mindre du er sykemeldt og må på aap? 

Anonymkode: 1a99b...3cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei du må ikke lyve, du må oppgi alle opplysninger du vet om egen helse, og disse tingene du nevner her vil definitivt gå under det.

Det at du har gått på ADHD medisiner i seg selv for noen år siden vil være journalført i reseptformidleren når du hentet ut resept på det, så det er nok umulig å skjule. Og da har du et ganske stort forklaringsproblem om hvorfor du har gått på medisiner mot ADHD uten å ha opplyst om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.4.2024 den 16.57):

Må man melde inn diagnose selv om man er yrkesaktiv? Jeg fikk en diagnose i 2018. Trudde ikke du trengte det med mindre du er sykemeldt og må på aap? 

Anonymkode: 1a99b...3cd

Ja, det står gjerne i forsikringsavtalen som ofte blir oppdatert en gang i året. Jeg ble tatt i "løgn" pga migrenediagnose jeg ikke visste jeg hadde fått men som stod i journal 🤷‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ringer legekontoret ditt og ber om utskrift av journalen din. Si du kan hente så får du den sikkert i morgen. Det kan du sjekke selv hva som står. 

Anonymkode: afeb8...827

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...