AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #1 Skrevet 14. februar 2023 Hvordan gjør dere med menn i nordsjøen det med sykt barn dager? Hvor mye skal til for at han skal komme hjem? Vi har vært heldige så langt, har to barn i barnehagealder, og lite fravær. Men har nå fått omgangssyke, jeg har vært hjemme to dager, men må være hjemme minst to dager til. Mannen skal komme hjem fredag. Det er vanskelig for meg å være hjemme så lenge i strekk, jeg vil derfor han skal komme hjem tidligere. Han har jo rett på syktbarn dager, men han sier det er ingen andre som tar det. Så, hvordan gjør andre det?? Anonymkode: 9bcef...8cd 2
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #2 Skrevet 14. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvordan gjør dere med menn i nordsjøen det med sykt barn dager? Hvor mye skal til for at han skal komme hjem? Vi har vært heldige så langt, har to barn i barnehagealder, og lite fravær. Men har nå fått omgangssyke, jeg har vært hjemme to dager, men må være hjemme minst to dager til. Mannen skal komme hjem fredag. Det er vanskelig for meg å være hjemme så lenge i strekk, jeg vil derfor han skal komme hjem tidligere. Han har jo rett på syktbarn dager, men han sier det er ingen andre som tar det. Så, hvordan gjør andre det?? Anonymkode: 9bcef...8cd Det er veldig vanskelig for mannen min. Jeg tar sykt barn når han er ute på jobb. Anonymkode: ea9fa...710 3
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #3 Skrevet 14. februar 2023 Min søster fordeler det slik at hun er hjemme når han er ute og han er hjemme når han ikke er ute. Så håper og tror jeg at du kan få hans dager overført til deg, det kan du jo google kanskje. Anonymkode: def14...fd5 6
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #4 Skrevet 14. februar 2023 Herregud, du tar alt når han er borte og så tar han alt når han er hjemme. Han skal ikke komme hjem i dag når han er ferdig på fredag. Derfor man tjener bra offshore, når man er på jobb så er man på jobb aså lenge ingen ligger å dør. Anonymkode: 3f55d...4ff 30 4
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #5 Skrevet 14. februar 2023 Jeg må ta de dagene, ferdig snakka. Han hadde ikke fått komme hjem med mindre det stod om livet omtrent. Eller altså, hvis barnet var styggdårlig og ble innlagt på sykehus, da hadde han nok fått kommet hjem. Husk på at det er ikke nødvendigvis bare å hoppe på et helikopter. De sender ikke helikopter kun for å frakte én person i et ærend som ikke haster. Anonymkode: 661b8...238 21
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #6 Skrevet 14. februar 2023 Det er egne regler for offshore og sykt barn dager, og partner på land får ofte overført dager fra den som er offshore. SJekk opp reglene, egen HR avdeling kan hjelpe deg. Anonymkode: aa2c7...218 8
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #7 Skrevet 14. februar 2023 De har ikke krav på noe som helst 😕 De har krav på 5-7 dager lønnet velferdspermisjon i året, som f.eks ved begravelser eller dødsfall. Her fikk han ikke engang lønnet per da jeg hadde knekt foten og var hjemme med baby og 2åring. Måtte ta ulønnet. Med syke barn må jeg bruke mine dager (10), deretter er det ulønnet permisjon når de er syke. De har ikke rett på sykt barn-dager i nordsjøen. Anonymkode: 8bde3...56b 2
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #8 Skrevet 14. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Min søster fordeler det slik at hun er hjemme når han er ute og han er hjemme når han ikke er ute. Så håper og tror jeg at du kan få hans dager overført til deg, det kan du jo google kanskje. Anonymkode: def14...fd5 Vi får dessverre ikke overført sykt-barn-dager med menn i nordsjøen 😕 (ikke TS) Anonymkode: 8bde3...56b
Pakini Skrevet 14. februar 2023 #9 Skrevet 14. februar 2023 Han har aldri komt hjem med sykdom. Men han tar det når han er hjemme.
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #10 Skrevet 14. februar 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hvordan gjør dere med menn i nordsjøen det med sykt barn dager? Hvor mye skal til for at han skal komme hjem? Vi har vært heldige så langt, har to barn i barnehagealder, og lite fravær. Men har nå fått omgangssyke, jeg har vært hjemme to dager, men må være hjemme minst to dager til. Mannen skal komme hjem fredag. Det er vanskelig for meg å være hjemme så lenge i strekk, jeg vil derfor han skal komme hjem tidligere. Han har jo rett på syktbarn dager, men han sier det er ingen andre som tar det. Så, hvordan gjør andre det?? Anonymkode: 9bcef...8cd Jeg har tatt det da. Ber ikke mannen komme hjem eller holde seg hjemme fra nordsjøen for du har syke barn! Anonymkode: 8d8f6...c77
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #11 Skrevet 14. februar 2023 Du mener helt oppriktig de skal fikse et eget helikopter til han, når det ikke er skifte dag? Helt seriøst? Fordi det er vanskelig for deg å være hjemme i to dager til? Nei, det der er helt uhørt hos oss. Jeg tar alt når jeg er hjemme, mannen tar det når jeg er ute. Sier seg selv. Anonymkode: 3d6a2...2e3 24
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #12 Skrevet 14. februar 2023 Jeg har samfunnskritisk yrke og det er mye større problem for meg å være hjemme enn å sette ham på en venteliste til helikopter. Han tjener ikke spesielt bra, jeg tjener ca dobbelt så mye som han. Han har som sagt rett på omsorgspermisjon. Men ærlig talt så bekrefter dette mine fordommer mot både kvinneguiden og andre med ektefeller i nordsjøen. Spørsmålet mitt var hva dere gjør, ikke hva jeg skal gjøre, for jeg kommer til å be ha komme hjem. Anonymkode: 9bcef...8cd 3
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #13 Skrevet 14. februar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har samfunnskritisk yrke og det er mye større problem for meg å være hjemme enn å sette ham på en venteliste til helikopter. Han tjener ikke spesielt bra, jeg tjener ca dobbelt så mye som han. Han har som sagt rett på omsorgspermisjon. Men ærlig talt så bekrefter dette mine fordommer mot både kvinneguiden og andre med ektefeller i nordsjøen. Spørsmålet mitt var hva dere gjør, ikke hva jeg skal gjøre, for jeg kommer til å be ha komme hjem. Anonymkode: 9bcef...8cd Det er ikke så enkelt at man bare kan reise hjem, man skal ha plass på helikopter, det skal passe med avganger og man skal gjerne ha noen å bytte med. Du får det til å høres ekstremt enkelt ut 😅 Anonymkode: 1f087...d19 16
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #14 Skrevet 14. februar 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du mener helt oppriktig de skal fikse et eget helikopter til han, når det ikke er skifte dag? Helt seriøst? Fordi det er vanskelig for deg å være hjemme i to dager til? Nei, det der er helt uhørt hos oss. Jeg tar alt når jeg er hjemme, mannen tar det når jeg er ute. Sier seg selv. Anonymkode: 3d6a2...2e3 Hehe. Trodde alle offshorefruer/-menn var klar over at det ikke bare var å ringe etter et helikopter Anonymkode: 661b8...238 11
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #15 Skrevet 14. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har samfunnskritisk yrke og det er mye større problem for meg å være hjemme enn å sette ham på en venteliste til helikopter. Han tjener ikke spesielt bra, jeg tjener ca dobbelt så mye som han. Han har som sagt rett på omsorgspermisjon. Men ærlig talt så bekrefter dette mine fordommer mot både kvinneguiden og andre med ektefeller i nordsjøen. Spørsmålet mitt var hva dere gjør, ikke hva jeg skal gjøre, for jeg kommer til å be ha komme hjem. Anonymkode: 9bcef...8cd Folk har jo svart på hva de gjør... dvs., de tar det selv, fordi det er vanskelig å få partner hjem tvert. Fordommer? Det er jo slik det fungerer for de fleste, ikke så mye man kan gjøre med det. Anonymkode: 661b8...238 12
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #16 Skrevet 14. februar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har samfunnskritisk yrke og det er mye større problem for meg å være hjemme enn å sette ham på en venteliste til helikopter. Han tjener ikke spesielt bra, jeg tjener ca dobbelt så mye som han. Han har som sagt rett på omsorgspermisjon. Men ærlig talt så bekrefter dette mine fordommer mot både kvinneguiden og andre med ektefeller i nordsjøen. Spørsmålet mitt var hva dere gjør, ikke hva jeg skal gjøre, for jeg kommer til å be ha komme hjem. Anonymkode: 9bcef...8cd Men hvorfor spiller det noen rolle hva andre gjør, når du vet selv hva du kommer til å gjøre ? 🤔 Jeg er kronisk syk og hjemme med sykt barn. Jeg har dager som er helt jævlige, men må uansett ta de sykt barn dagene når samboer ikke er tilgjengelig… Er litt spent på hvilken jobb du har som er såå viktig at du ikke kan ta vare på barna dine når de er syke? Anonymkode: 4d57d...b07 5
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #17 Skrevet 14. februar 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvordan gjør dere med menn i nordsjøen det med sykt barn dager? Hvor mye skal til for at han skal komme hjem? Vi har vært heldige så langt, har to barn i barnehagealder, og lite fravær. Men har nå fått omgangssyke, jeg har vært hjemme to dager, men må være hjemme minst to dager til. Mannen skal komme hjem fredag. Det er vanskelig for meg å være hjemme så lenge i strekk, jeg vil derfor han skal komme hjem tidligere. Han har jo rett på syktbarn dager, men han sier det er ingen andre som tar det. Så, hvordan gjør andre det?? Anonymkode: 9bcef...8cd Hos oss skal det være veldig alvorlig, det skal stå om liv og helse, før han avbryter turen. AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har samfunnskritisk yrke og det er mye større problem for meg å være hjemme enn å sette ham på en venteliste til helikopter. Han tjener ikke spesielt bra, jeg tjener ca dobbelt så mye som han. Han har som sagt rett på omsorgspermisjon. Men ærlig talt så bekrefter dette mine fordommer mot både kvinneguiden og andre med ektefeller i nordsjøen. Spørsmålet mitt var hva dere gjør, ikke hva jeg skal gjøre, for jeg kommer til å be ha komme hjem. Anonymkode: 9bcef...8cd Jeg hadde egentlig skrevet et lengre svar til deg, men da jeg leste denne kommentaren slettet jeg ut mesteparten. Hvilke fordommer mot de med ektefeller i nordsjøen har du fått bekreftet? Anonymkode: a17ac...210 9
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #18 Skrevet 14. februar 2023 Høres fryktelig rart ut. Mye som kan skje når man har små, da må selvfølgelig arbeidsgiver tilrettelegge for dette. Lover er lover, man kan ikke trekke folk grunnet sykdom, livskriser osv. Da må isåfall far få sykemelding fra legen, dersom arbeidsgiver er så vanskelig. Anonymkode: 00d43...4ff
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #19 Skrevet 14. februar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Høres fryktelig rart ut. Mye som kan skje når man har små, da må selvfølgelig arbeidsgiver tilrettelegge for dette. Lover er lover, man kan ikke trekke folk grunnet sykdom, livskriser osv. Da må isåfall far få sykemelding fra legen, dersom arbeidsgiver er så vanskelig. Anonymkode: 00d43...4ff Høres det fryktelig rart ut at det ikke står helikopter klart for å avlaste mor med sykt barndager? Anonymkode: 3d6a2...2e3 16
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #20 Skrevet 14. februar 2023 Man kan selvsagt ikke kalle hjem en som jobber på nordsjøen (eller om han jobbet i USA eller Thailand for den saks skyld) pga dette. Når man sammen som familie er enge om at den ene skal ha en jobb som innebærer å være borte fra hjemmet i perioder må man også forstå at det er den som da er hjemme som tar alt mens den andre er ute. Hvis man ikke er innforstått med det kan man ikke ha en slik jobb eller få barn med en som har en slik jobb. Dette har ingenting med fordommer å gjøre, det er sånn det er å ha denne typen jobb. Da ringer man ikke etter helikopter fordi kona kaster opp. Hva hadde du gjort om du var alenemor? Da måtte du bare klart deg selv om du er syk, og det klarer du nå også. Anonymkode: 4b4c7...a8b 14
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå