Blått Skrevet 12. februar 2023 #81 Skrevet 12. februar 2023 14 hours ago, AnonymBruker said: Hei, jeg har i noen måneder møtt/datet en som er 24 år eldre enn meg.. har ikke sagt det til mange rundt meg da jeg er redd for negative reaksjoner. Men jeg liker han veldig godt. Hva er deres tanker? Anonymkode: 15b50...4ad Jeg tenker du vil ikke høre etter uansett som en annen sier. Hvis sønnen min - når 18 år - kom hjem med en dame på 42 år (da er jeg 39 år) så hadde det klikket for meg. Det skal jeg ærlig innrømme. 2
Blått Skrevet 12. februar 2023 #82 Skrevet 12. februar 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Noen sier at kjærlighet ikke kjenner noen grenser. 50% av alle ekteskap ender i skilsmisse så stor mulighet på at det ikke holder. Stor mulighet for at han ikke vil ha barn nevnes her, det er vel noe dette paret må bli enig om? Hva vet vi om han har barn fra før, eller om ts ikke vil ha barn? Satser du på forholdet så ser du her inne hvordan folk reagerer, dere må være sterke sammen. Har vært der selv jeg, han var 40 jeg 19. Forholdet holdt ikke, gikk fra hverandre etter 25 år og 3 barn. Han har heller ingen diagnose. Folk lirer av seg så mye dritt! Forsatt gode venner. Anonymkode: dfd2e...55d Veldig hyggelig at det fungerte for dere De jeg kjenner (som er 35+) som har funnet seg unge damer type av 18-19 år er veldig attraktive menn, men de er ekstremt dominante type: «jeg vet best for jeg er mann» «jeg kan si og gjøre hva jeg vil fordi du er bare en dum kvinne» «kvinner er dumme og ondskapsfulle kjerringer som bare duger til sex» osv.. så jeg skal innrømme at jeg tenker mitt i sånne situasjoner farget av egen erfaring og de rundt meg.
Blått Skrevet 12. februar 2023 #83 Skrevet 12. februar 2023 46 minutter siden, AnonymBruker said: La meg lenke til et innlegg jeg leste for ikke så lenge siden på dette forum. (https://forum.kvinneguiden.no/topic/1653475-18-og-35-%C3%A5r/page/5/#comment-31519100) Det formelig renner galle og slim av bokstavene. Slike holdninger som dette er nettopp ett av de store problemene i dagens samfunn. Vi lever nemlig i stor grad i et mobbesamfunn. For ikke så lenge siden ble det opprettet en facebookgruppe som angrep uføre. Par med aldersforskjell hetses og hånes til stor applaus på dette forum, og øvrige minoriteter får også titt og ofte sitt pass påskrevet. Slike holdninger som det siterte innhold, er grunnen til at mobbing både oppstår og består. Slike holdninger har gjort at lovedontjudge har sett seg nødt til å lage videoer om "ukonvensjonelle" par som stikker seg litt ut i samfunnet, og slike holdninger gjør at jeg må skrive innlegg på dette forum for å forsøke å få folk til å tenke over hva de holder på med. De har videoer om både par med større aldersforskjell, de har videoer av par der den ene f.eks sitter i rullestol, de har videoer av par der den ene har en spesiell sykdom som dramatisk endrer utseende osv, osv. Alt på grunn av mennesker som den personen jeg her lenket til, som med smilefjes "stolt" proklamerer at hvis man åpner sin munn, "avslører man sin status som svin." Myndige mennesker skal i 2023 slippe å bli kalt for syke fordi andre ikke deler den samme preferanse for passende livspartner. Vedkommende utviser nøyaktig den samme hetsende holdning kristenkonservative har hatt ovenfor homofile over mange år i en nå heldigvis (stort sett) fordums tid. Vedkommende utviser samme holdning som rasistiske sørstatsamerikanere hadde ovenfor mørkhudede mennesker, vedkommende viser forakt for annerledestenkende og øvrige personer, som avviker fra sin foretrukkede "sosiale norm." Det er nøyaktig slik sidrumpet erkekonservatisme, som bygger på uvitenhet, fordommer og ignoranse vi som daglig kjemper mot mobbing, utrettelig prøver å redusere, vi må rasle med sablene helt til innlegg som det jeg lenket til står igjen med det ugleblikk og hånlatter det fortjener, men samtidig med en forsonende og utstrakt hånd ikke langt unna. Mobbing som det lenkede innhold og dets like, er uakseptabelt i vårt moderne samfunn! Slike holdninger må bort. Autoritær Saudi-Arabia-feminisme trykker ned andre mennesker. Den ødelegger for uskyldige mennesker som ønsker å leve i sine forhold uten fordommer og hets. Slike personer, som den jeg nu lenket til, representerer gjennom sine holdninger, en hemsko og klamp om foten i sin lett bedagelige eftermiddagsmobbing av andre mennesker. Disse skadelige holdningene må bort, det kan ikke gjentas ofte nok. Homofile har hatt sin kamp mot den dømmende allmuen. Mørkhudede har hatt sin kamp mot samme type holdninger. Jøder og sigøynere har historisk blitt hetset og hatet gjennom stigmatiserende massesuggesjon. I vår tid er par med stor aldersforskjell kanskje den gruppen som i størst grad er offer for "det aksepterte hat." Mange grupper er heldigvis godt vernet i samfunnet i dag når det kommer til hets, enkelte andre grupper er det dessverre nesten fritt frem å hetse. Personer som legger seg ut nettopp mot disse gruppene, er noen av de feigeste menneskene du i dag vil møte i samfunnet, fordi de gjemmer seg bak samfunnsautorisert mobbing. De hetser og hater, og gjør livet vanskeligere for disse menneskene i sine gjensidige relasjoner, unnskyldningen skal være sin egenopplevde vemmelse og sin liksomomsorg for den yngste part, som til tross for hva de fordomsfulle ofte tror, i veldig mange tilfeller går inn i sine seksuelle relasjoner og sine forhold, med åpne øyner, klar rolleforståelse og med vidsyn! Nei, det at kvinne i den aktuelle relasjon ikke har fylt 25 år, betyr ikke at hun ikke kan vurdere seg selv i dette forhold, eller ikke kan ha en klar rolleforståelse i det psykologiske samspill mellom de to parter i forholdet! Det er en tilsnikelse KG-kvinnene har klort til seg, alt fra gjennom skumlesing av KK til memorering av en og annen episode med full mann som har vært uhøflig i sin munn mot yngre kvinne i det offentlige selskapsliv, og som dermed nå må frem med sin kalkulator for å regne litt på hva som er sunne parrelasjoner! De er til og med på kollisjonskurs med hjerneforskere, som absolutt ikke har konkludert med den samme amatørmessige absolutthet som mange KG-kvinner på dette myldrende og folkerike forum, men som har sett seg nødt til å bryte ned, og moderere mange av de absolutte faktoider, fremsatt av både ivrige KG-kvinner og øvrige, og komme med sine nyanser og forbehold, fordi folk svært ofte ikke forstår at dette er faktorer å ta stilling til, ikke hellig evangelium hevet over spørsmål og nyanser. TV2 var heldigvis på ballen for ikke så veldig lenge siden: https://www.tv2.no/video/nyhetene/anita-og-jarle-hetses-for-aldersforskjellen-vi-kan-ikke-la-oss-knekke/1706796/ Mennesker som den jeg lenket til, er årsaken til slike menneskers unødvendige kamp i samfunnet. Tenk over hva dere står for, er mitt råd. "Hun er jo bare 18 år..." Ja, nu må vi frem med kalkulator igjen for å finne den eksakte grad av samtykkekompetanse og selvhevdelse. Personen er jo bare 18 år, den prefrontale cortex er fremdeles i utvikling. Knivstikking (https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/kvinne-18-provde-a-drepe-eks-kjaeresten-etter-a-ha-blitt-avvist-domt-til-forvaring/11678727/), falske voldtektsanmeldelser (https://www.aftenposten.no/norge/i/J15lJ7/18-aar-gammel-kvinne-doemt-til-fengsel-i-ett-aar-og-fire-maaneder-for-falske-voldtektsanmeldelser) og vold og voldtekt (https://www.aftenposten.no/norge/i/oROw8B/aktor-vil-ha-kvinne-19-doemt-til-seks-aars-fengsel-for-voldtekt) er handlinger som 18- og 19-åringene ikke kan ta ansvar for. Den prefrontale cortex står i sentrum for konsekvenstenkning! Hvor er alle de kvinnelige kritikere i disse tre alvorlige saker? Jeg håper ikke menn får skylden denne gangen også. Er knivstikking, vold og voldtekt, og falsk anmeldelse et utslag av mangelfull konsekvenstenkning? Er disse tre unge kvinnene uten ansvar? Må vi heve den kriminelle lavalder og myndighetsalder? (nei, tallene bak disse er ikke vilkårlige tall fra et lykkehjul som er snurret med giktinfisert hånd). Hvis nei, på hvilken måte er da f.eks en 18-åring fritatt for ansvar i en seksuell relasjon til en eldre mann? En person kan ikke være 18 år og ansvarlig i én sak, mens den er fullstendig fritatt fra autonomi og ansvar i en helt annen sak, dobbeltmoralen deres er påtagelig. Jeg ser ingen kvinnelige forsvarere som skal hoppe inn og forsvare disse tre alvorlige handlinger med mangelfullt utviklet prefrontal cortex. Hvor er dere i slike saker? Det er stillere fra dere enn i graven til min tippoldemor. Har dere skylt hele cortexen ned i dass? Men vent nå litt! Ligger det plutselig litt ansvar i disse handlingene likevel, mener du? Ok! Litt ansvar for voldtekt, knivstikking og falske anmeldelser, men ingen som helst ansvar i behandling og utøvelse av den fulle råderett over egen kropp og eget legeme i en seksuell interaksjon med en eldre mann? Er aldersdifferanse i forhold en trylleformel som tryller bort ansvar og selvhevdelse? Kan en 18-åring forstå konsekvensene for drapsforsøk? Kan en 18-åring forstå alvorligheten i et drap? Kan en 18-åring klare å enten være imøtekommende eller avvisende i møte med en eldre, interessert person? Ja, er det ikke fantastisk å velge ansvar ut fra forskjellige saker? Litt ansvar her, ingen ansvar der, kvinnene shopper ansvar i de ulike saker, på samme måte som man velger produkter fra en butikkhylle. Fascinerende! Sannheten er jo at dere er vikarierende. Misforstått, overdreven, og i noen tilfeller falsk omsorg over unge mennesker i noen saker, mens dere gladelig kaster dem til løvene i andre saker. (der eldre menn ikke er involvert) "Ja, men jeg synes ung kvinne og eldre mann sammen er ekkelt!" Javel, jeg synes drapsforsøk og knivstikking er ekkelt, uten å ville ta bort alt ansvaret til én av de involverte parter bare fordi denne er yngre enn den andre! Tiden er inne for å vurdere hvorvidt dere i det hele tatt vil mene at f.eks en 18 år gammel person er voksen nok til å forstå sine egne handlinger! "Eeeeeeh, drap og knivstikking forstår de litt av, men ikke forhold med en eldre person." Piss og moralisme, kvinner. Det er det det er, så alt for ofte. Nei til mobbing, ja til individuell valgfrihet uten fordømmelse! Dere har aldri greid å svare på hvorfor det er galt at en eldre mann og en ung kvinne, i hedonistiske øyeblikk, kan nyte hverandre. Hva som er riktig å gjøre for to myndige mennesker, må de selv få lov til å bestemme, ikke hyl-og-skrik-seksualmoralister med sexbibelen under armen. Om den unge kvinne og den eldre mann er et superpar in spe, eller bare en flaksende affære, vet bare tiden! Dessverre viser mange kommentarer at slike videoer fortsatt er nødvendige i vårt samfunn. Anonymkode: f7f9a...52b Jeg orker ikke å lese. Det blir for mye. Fatt deg i korthet.. men når det kommer til den serien. Kan du finne frem de mennene som er sammen med eldre damer også? De har jo en episode med en dame på 82 som er sammen med en mann på 36 Også er det vel han på 24 som nylig giftet seg med hun på 62 år. 1 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #84 Skrevet 12. februar 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Varer aldri livet ut. Kun her å nå.. bryr meg ikke om hva du gjør. Det et du som sitter om noen år å ikke skjønner hva du gjorde med en mann på 42 år... Anonymkode: 8f059...574 Kjenner et par som har 20 års aldersforskjell. De har nå vært sammen i 20 år og er fortsatt lykkelige. Anonymkode: 4ad0d...9b0 2
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #85 Skrevet 12. februar 2023 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): La meg lenke til et innlegg jeg leste for ikke så lenge siden på dette forum. (https://forum.kvinneguiden.no/topic/1653475-18-og-35-%C3%A5r/page/5/#comment-31519100) Det formelig renner galle og slim av bokstavene. Slike holdninger som dette er nettopp ett av de store problemene i dagens samfunn. Vi lever nemlig i stor grad i et mobbesamfunn. For ikke så lenge siden ble det opprettet en facebookgruppe som angrep uføre. Par med aldersforskjell hetses og hånes til stor applaus på dette forum, og øvrige minoriteter får også titt og ofte sitt pass påskrevet. Slike holdninger som det siterte innhold, er grunnen til at mobbing både oppstår og består. Slike holdninger har gjort at lovedontjudge har sett seg nødt til å lage videoer om "ukonvensjonelle" par som stikker seg litt ut i samfunnet, og slike holdninger gjør at jeg må skrive innlegg på dette forum for å forsøke å få folk til å tenke over hva de holder på med. De har videoer om både par med større aldersforskjell, de har videoer av par der den ene f.eks sitter i rullestol, de har videoer av par der den ene har en spesiell sykdom som dramatisk endrer utseende osv, osv. Alt på grunn av mennesker som den personen jeg her lenket til, som med smilefjes "stolt" proklamerer at hvis man åpner sin munn, "avslører man sin status som svin." Myndige mennesker skal i 2023 slippe å bli kalt for syke fordi andre ikke deler den samme preferanse for passende livspartner. Vedkommende utviser nøyaktig den samme hetsende holdning kristenkonservative har hatt ovenfor homofile over mange år i en nå heldigvis (stort sett) fordums tid. Vedkommende utviser samme holdning som rasistiske sørstatsamerikanere hadde ovenfor mørkhudede mennesker, vedkommende viser forakt for annerledestenkende og øvrige personer, som avviker fra sin foretrukkede "sosiale norm." Det er nøyaktig slik sidrumpet erkekonservatisme, som bygger på uvitenhet, fordommer og ignoranse vi som daglig kjemper mot mobbing, utrettelig prøver å redusere, vi må rasle med sablene helt til innlegg som det jeg lenket til står igjen med det ugleblikk og hånlatter det fortjener, men samtidig med en forsonende og utstrakt hånd ikke langt unna. Mobbing som det lenkede innhold og dets like, er uakseptabelt i vårt moderne samfunn! Slike holdninger må bort. Autoritær Saudi-Arabia-feminisme trykker ned andre mennesker. Den ødelegger for uskyldige mennesker som ønsker å leve i sine forhold uten fordommer og hets. Slike personer, som den jeg nu lenket til, representerer gjennom sine holdninger, en hemsko og klamp om foten i sin lett bedagelige eftermiddagsmobbing av andre mennesker. Disse skadelige holdningene må bort, det kan ikke gjentas ofte nok. Homofile har hatt sin kamp mot den dømmende allmuen. Mørkhudede har hatt sin kamp mot samme type holdninger. Jøder og sigøynere har historisk blitt hetset og hatet gjennom stigmatiserende massesuggesjon. I vår tid er par med stor aldersforskjell kanskje den gruppen som i størst grad er offer for "det aksepterte hat." Mange grupper er heldigvis godt vernet i samfunnet i dag når det kommer til hets, enkelte andre grupper er det dessverre nesten fritt frem å hetse. Personer som legger seg ut nettopp mot disse gruppene, er noen av de feigeste menneskene du i dag vil møte i samfunnet, fordi de gjemmer seg bak samfunnsautorisert mobbing. De hetser og hater, og gjør livet vanskeligere for disse menneskene i sine gjensidige relasjoner, unnskyldningen skal være sin egenopplevde vemmelse og sin liksomomsorg for den yngste part, som til tross for hva de fordomsfulle ofte tror, i veldig mange tilfeller går inn i sine seksuelle relasjoner og sine forhold, med åpne øyner, klar rolleforståelse og med vidsyn! Nei, det at kvinne i den aktuelle relasjon ikke har fylt 25 år, betyr ikke at hun ikke kan vurdere seg selv i dette forhold, eller ikke kan ha en klar rolleforståelse i det psykologiske samspill mellom de to parter i forholdet! Det er en tilsnikelse KG-kvinnene har klort til seg, alt fra gjennom skumlesing av KK til memorering av en og annen episode med full mann som har vært uhøflig i sin munn mot yngre kvinne i det offentlige selskapsliv, og som dermed nå må frem med sin kalkulator for å regne litt på hva som er sunne parrelasjoner! De er til og med på kollisjonskurs med hjerneforskere, som absolutt ikke har konkludert med den samme amatørmessige absolutthet som mange KG-kvinner på dette myldrende og folkerike forum, men som har sett seg nødt til å bryte ned, og moderere mange av de absolutte faktoider, fremsatt av både ivrige KG-kvinner og øvrige, og komme med sine nyanser og forbehold, fordi folk svært ofte ikke forstår at dette er faktorer å ta stilling til, ikke hellig evangelium hevet over spørsmål og nyanser. TV2 var heldigvis på ballen for ikke så veldig lenge siden: https://www.tv2.no/video/nyhetene/anita-og-jarle-hetses-for-aldersforskjellen-vi-kan-ikke-la-oss-knekke/1706796/ Mennesker som den jeg lenket til, er årsaken til slike menneskers unødvendige kamp i samfunnet. Tenk over hva dere står for, er mitt råd. "Hun er jo bare 18 år..." Ja, nu må vi frem med kalkulator igjen for å finne den eksakte grad av samtykkekompetanse og selvhevdelse. Personen er jo bare 18 år, den prefrontale cortex er fremdeles i utvikling. Knivstikking (https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/kvinne-18-provde-a-drepe-eks-kjaeresten-etter-a-ha-blitt-avvist-domt-til-forvaring/11678727/), falske voldtektsanmeldelser (https://www.aftenposten.no/norge/i/J15lJ7/18-aar-gammel-kvinne-doemt-til-fengsel-i-ett-aar-og-fire-maaneder-for-falske-voldtektsanmeldelser) og vold og voldtekt (https://www.aftenposten.no/norge/i/oROw8B/aktor-vil-ha-kvinne-19-doemt-til-seks-aars-fengsel-for-voldtekt) er handlinger som 18- og 19-åringene ikke kan ta ansvar for. Den prefrontale cortex står i sentrum for konsekvenstenkning! Hvor er alle de kvinnelige kritikere i disse tre alvorlige saker? Jeg håper ikke menn får skylden denne gangen også. Er knivstikking, vold og voldtekt, og falsk anmeldelse et utslag av mangelfull konsekvenstenkning? Er disse tre unge kvinnene uten ansvar? Må vi heve den kriminelle lavalder og myndighetsalder? (nei, tallene bak disse er ikke vilkårlige tall fra et lykkehjul som er snurret med giktinfisert hånd). Hvis nei, på hvilken måte er da f.eks en 18-åring fritatt for ansvar i en seksuell relasjon til en eldre mann? En person kan ikke være 18 år og ansvarlig i én sak, mens den er fullstendig fritatt fra autonomi og ansvar i en helt annen sak, dobbeltmoralen deres er påtagelig. Jeg ser ingen kvinnelige forsvarere som skal hoppe inn og forsvare disse tre alvorlige handlinger med mangelfullt utviklet prefrontal cortex. Hvor er dere i slike saker? Det er stillere fra dere enn i graven til min tippoldemor. Har dere skylt hele cortexen ned i dass? Men vent nå litt! Ligger det plutselig litt ansvar i disse handlingene likevel, mener du? Ok! Litt ansvar for voldtekt, knivstikking og falske anmeldelser, men ingen som helst ansvar i behandling og utøvelse av den fulle råderett over egen kropp og eget legeme i en seksuell interaksjon med en eldre mann? Er aldersdifferanse i forhold en trylleformel som tryller bort ansvar og selvhevdelse? Kan en 18-åring forstå konsekvensene for drapsforsøk? Kan en 18-åring forstå alvorligheten i et drap? Kan en 18-åring klare å enten være imøtekommende eller avvisende i møte med en eldre, interessert person? Ja, er det ikke fantastisk å velge ansvar ut fra forskjellige saker? Litt ansvar her, ingen ansvar der, kvinnene shopper ansvar i de ulike saker, på samme måte som man velger produkter fra en butikkhylle. Fascinerende! Sannheten er jo at dere er vikarierende. Misforstått, overdreven, og i noen tilfeller falsk omsorg over unge mennesker i noen saker, mens dere gladelig kaster dem til løvene i andre saker. (der eldre menn ikke er involvert) "Ja, men jeg synes ung kvinne og eldre mann sammen er ekkelt!" Javel, jeg synes drapsforsøk og knivstikking er ekkelt, uten å ville ta bort alt ansvaret til én av de involverte parter bare fordi denne er yngre enn den andre! Tiden er inne for å vurdere hvorvidt dere i det hele tatt vil mene at f.eks en 18 år gammel person er voksen nok til å forstå sine egne handlinger! "Eeeeeeh, drap og knivstikking forstår de litt av, men ikke forhold med en eldre person." Piss og moralisme, kvinner. Det er det det er, så alt for ofte. Nei til mobbing, ja til individuell valgfrihet uten fordømmelse! Dere har aldri greid å svare på hvorfor det er galt at en eldre mann og en ung kvinne, i hedonistiske øyeblikk, kan nyte hverandre. Hva som er riktig å gjøre for to myndige mennesker, må de selv få lov til å bestemme, ikke hyl-og-skrik-seksualmoralister med sexbibelen under armen. Om den unge kvinne og den eldre mann er et superpar in spe, eller bare en flaksende affære, vet bare tiden! Dessverre viser mange kommentarer at slike videoer fortsatt er nødvendige i vårt samfunn. Anonymkode: f7f9a...52b Deg og de videoene og promotering av seksuell utnyttelse igjen for 87 gang! Du virker helt besatt av dette, det er ikke sunt eller normalt. Du argumenterer med at voksne utnytter unge seksuelt er ok fordi det fins enkelttilfeller der det går ok (foreløpig, til kvinnen blir eldre og innser hvor ugreit det er, som med f eks de kjente Playboy jentene til Hugh Hefner) - men det fins også enkelttilfeller hvor barn blir kidnappet, holdt i en kjeller og misbrukt og de også føler en god tilknytning til kidnapperen så de mener de har det greit med hen. Med din logikk skal man da se på kidnapping og misbruk som greit da bare fordi noen enkelttilfeller opplever det som greit pga komplisert psykologi. Som også er tilfelle i disse forholdene hvor 20 åringer er sammen med 60 åringer. Så drar du inn noen random linker om kvinner som har begått drap og andre kriminelle handlinger som overgrep og spør hvorfor vi ikke engasjerer oss mot overgrep når kvinner gjør det? Er det noen som engasjerer seg mot overgrep så er det kvinner, og hvis du hadde brydd deg om overgrep og laget en tråd om det så ville du sett at alle her syns det er forferdelig med kvinnelige overgripere. Men du bryr deg egentlig ikke om at overgrep er galt, du bruker det bare for å flytte fokus vekk fra tema i en tråd som handler om voksne menn som utnytter unge jenter og barn seksuelt. Så spør du hvordan man kan straffe en 18 årig morder men ikke se på 18 år gamle jenter som har sex med 40 eller 70 år gamle menn som modne nok til å ta en sunn og god avgjørelse på dette selv. Jeg skjønner virkelig ikke hva det er 18 åringer har drept har å gjøre i denne sammenhengen, for det er nok ikke en eneste av oss her som mener at den 18 åringen tok en moden og sunn frisk avgjørelse på det drapet. Ingen påstår at når et barn dreper har de tenkt nøye gjennom konsekvensene. Argumentet ditt blir helt useriøst. Hvordan du blander inn så masse greier her for å prøve å styrke forsvaret ditt av godt voksne menn som seksuelt utnytter unge jenter fremstår lettere psykotisk fordi det har virkelig ingen sammenheng. Det virker ikke som at det nytter å diskutere saklig med deg heller, da du kun forholder deg til egne unormale følelser og besettelse for dette og ikke realiteten. Realiteten er at voksne menn som går etter tenåringer er det noe galt med. Dette er menn som gledelig hadde ligget med jenter under den seksuelle lavalderen også om det ikke var straffbart for dem. For eksempel på sugardating sider er det gjort stor etterforskning som viser at de aller yngste jentene får mest oppmerksomhet og at når jentene (politiagenter som utgift seg for å være unge jenter) sier på privat chat er de er yngre enn de har oppgitt i profilen så er ofte responsen at mennene blir enda mer gira og vil betale de enda mer så lenge jenta holder det hemmelig. Realiteten er at disse mennene er overgripere. De identifiserer seg kanskje ikke som det selv fordi de ikke bruker fysisk makt og vold og aggresjon, og av den grunn kan det ta år for jentene å skjønne at de utsettes for overgrep også (opp til 80% som utsettes for ikke-voldelig overgrep bruker flere år på å klare å definere det som et overgrep fordi man lever i fortrengelse fordi det er vondt å erkjenne at man ble seksuelt misbrukt av noen man hadde tillitt til og kanskje også tidligere hadde samtykket til). Grooming er en annen måte en vold å begå seksuelle misbruk på og via grooming kan man også skape en sterk følelsesmessig connection fra offeret, dette er også hva kjærlighetssvindlere gjør. Offeret føler seg unik, sett, verdsatt og elsket og blir groomet over lengre tid så en ikke forstår det selv. Mennene som går etter så unge jenter gjør det ikke fordi de føler en unik connection med henne og verdsetter henne som person, de gjør det fordi de er ute etter en jente uten livserfaring og seksuell erfaring som de kan forme som de vil og dermed få til å godta handlinger som en ellers ikke ville godtatt fordi en ikke har erfaring nok til å vite hva som er normalt og ikke. Det er seksuell utnyttelse på det groveste og emosjonell utnyttelse på det groveste. Det er ingenting likeverdig med det, det er ingenting som har med fri vilje med det når man er groomet og ikke vet hva som er normalt og ikke, og det er ingenting normalt og oppbyggelig med det. Anonymkode: bc0c2...909 1 1 2
Merlin Skrevet 12. februar 2023 #86 Skrevet 12. februar 2023 Det er skikkelig dårlig gjort av en på 42 år å utnytte en så ung jente, 😒 1 1
VXL100 Skrevet 12. februar 2023 #87 Skrevet 12. februar 2023 Blått skrev (26 minutter siden): Jeg tenker du vil ikke høre etter uansett som en annen sier. Hvis sønnen min - når 18 år - kom hjem med en dame på 42 år (da er jeg 39 år) så hadde det klikket for meg. Det skal jeg ærlig innrømme. Det ville jo bare vært perverst, men som sikkert skrevet tidligere så er det litt annerledes med unge jenter og eldre menn. Han er fortsatt viril, men en slik gammel kvinne er ikke akkurat noen barneføderske. Det er naturen det. 1
Kaneel Skrevet 12. februar 2023 #88 Skrevet 12. februar 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Hei, jeg har i noen måneder møtt/datet en som er 24 år eldre enn meg.. har ikke sagt det til mange rundt meg da jeg er redd for negative reaksjoner. Men jeg liker han veldig godt. Hva er deres tanker? Anonymkode: 15b50...4ad Helt ærlig det er noe i veien med en voksen mann som går etter ei jente på 18. hadde du enda vært over 21…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #89 Skrevet 12. februar 2023 Lucy283 skrev (13 timer siden): du lever bare en gang, gjør det du vil men ha i bakhodet at han nok dater deg fordi han synes du er ung og digg nå. Du blir som et slags trofé for han. Er ikke rart at i f eks exit serien så er konene gjerne litt yngre. Du ser hvordan det gikk Jeg tenker at dette er en fyr som av naturlige årsaker aldri har hatt sjans på kvinner på sin egen alder. Det kan være umodenhet, utseende, personlighet, hygiene og forhold til økonomi; antakeligvis en blanding av disse. Anonymkode: 16c0c...fa3
Andro Skrevet 12. februar 2023 #90 Skrevet 12. februar 2023 Kondolerer. Det er bare umodne personer som ikke fungerer med folk på sin egen alder som går etter så unge kjærester. Jeg er redd du kommer til å bli dugelig manipulert, og det er derfor din korte livserfaring er attraktiv for ham. En eldre partner ville gjenomskuet ham, og det vet han. 4
Blått Skrevet 12. februar 2023 #91 Skrevet 12. februar 2023 (endret) 8 minutter siden, VXL100 said: Det ville jo bare vært perverst, men som sikkert skrevet tidligere så er det litt annerledes med unge jenter og eldre menn. Han er fortsatt viril, men en slik gammel kvinne er ikke akkurat noen barneføderske. Det er naturen det. Jeg har sett par med den aldersforskjellen dvs hun er 40-ish og han er 20/21/22 som søker jente til trekant på Tinder. Når jeg var 18 så hadde jeg en kompis som ble sammen med en på 34 - vi andre syns det var helt motbydelig. Personlig så ser jeg absolutt ikke noe forskjell på det. Det er i mine øyne uakseptabelt for en på 40+ å gå etter en 18-åring. Og jeg syns det er hårreisende at du skal prøve å snakke det ned om den yngste skulle være en gutt. Det spiller absolutt ingen rolle om den yngste er en gutt eller en jente. Det er ikke greit. Punktum. Endret 12. februar 2023 av Blått 4
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #92 Skrevet 12. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): La meg lenke til et innlegg jeg leste for ikke så lenge siden på dette forum. (https://forum.kvinneguiden.no/topic/1653475-18-og-35-%C3%A5r/page/5/#comment-31519100) Det formelig renner galle og slim av bokstavene. Slike holdninger som dette er nettopp ett av de store problemene i dagens samfunn. Vi lever nemlig i stor grad i et mobbesamfunn. For ikke så lenge siden ble det opprettet en facebookgruppe som angrep uføre. Par med aldersforskjell hetses og hånes til stor applaus på dette forum, og øvrige minoriteter får også titt og ofte sitt pass påskrevet. Slike holdninger som det siterte innhold, er grunnen til at mobbing både oppstår og består. Slike holdninger har gjort at lovedontjudge har sett seg nødt til å lage videoer om "ukonvensjonelle" par som stikker seg litt ut i samfunnet, og slike holdninger gjør at jeg må skrive innlegg på dette forum for å forsøke å få folk til å tenke over hva de holder på med. De har videoer om både par med større aldersforskjell, de har videoer av par der den ene f.eks sitter i rullestol, de har videoer av par der den ene har en spesiell sykdom som dramatisk endrer utseende osv, osv. Alt på grunn av mennesker som den personen jeg her lenket til, som med smilefjes "stolt" proklamerer at hvis man åpner sin munn, "avslører man sin status som svin." Myndige mennesker skal i 2023 slippe å bli kalt for syke fordi andre ikke deler den samme preferanse for passende livspartner. Vedkommende utviser nøyaktig den samme hetsende holdning kristenkonservative har hatt ovenfor homofile over mange år i en nå heldigvis (stort sett) fordums tid. Vedkommende utviser samme holdning som rasistiske sørstatsamerikanere hadde ovenfor mørkhudede mennesker, vedkommende viser forakt for annerledestenkende og øvrige personer, som avviker fra sin foretrukkede "sosiale norm." Det er nøyaktig slik sidrumpet erkekonservatisme, som bygger på uvitenhet, fordommer og ignoranse vi som daglig kjemper mot mobbing, utrettelig prøver å redusere, vi må rasle med sablene helt til innlegg som det jeg lenket til står igjen med det ugleblikk og hånlatter det fortjener, men samtidig med en forsonende og utstrakt hånd ikke langt unna. Mobbing som det lenkede innhold og dets like, er uakseptabelt i vårt moderne samfunn! Slike holdninger må bort. Autoritær Saudi-Arabia-feminisme trykker ned andre mennesker. Den ødelegger for uskyldige mennesker som ønsker å leve i sine forhold uten fordommer og hets. Slike personer, som den jeg nu lenket til, representerer gjennom sine holdninger, en hemsko og klamp om foten i sin lett bedagelige eftermiddagsmobbing av andre mennesker. Disse skadelige holdningene må bort, det kan ikke gjentas ofte nok. Homofile har hatt sin kamp mot den dømmende allmuen. Mørkhudede har hatt sin kamp mot samme type holdninger. Jøder og sigøynere har historisk blitt hetset og hatet gjennom stigmatiserende massesuggesjon. I vår tid er par med stor aldersforskjell kanskje den gruppen som i størst grad er offer for "det aksepterte hat." Mange grupper er heldigvis godt vernet i samfunnet i dag når det kommer til hets, enkelte andre grupper er det dessverre nesten fritt frem å hetse. Personer som legger seg ut nettopp mot disse gruppene, er noen av de feigeste menneskene du i dag vil møte i samfunnet, fordi de gjemmer seg bak samfunnsautorisert mobbing. De hetser og hater, og gjør livet vanskeligere for disse menneskene i sine gjensidige relasjoner, unnskyldningen skal være sin egenopplevde vemmelse og sin liksomomsorg for den yngste part, som til tross for hva de fordomsfulle ofte tror, i veldig mange tilfeller går inn i sine seksuelle relasjoner og sine forhold, med åpne øyner, klar rolleforståelse og med vidsyn! Nei, det at kvinne i den aktuelle relasjon ikke har fylt 25 år, betyr ikke at hun ikke kan vurdere seg selv i dette forhold, eller ikke kan ha en klar rolleforståelse i det psykologiske samspill mellom de to parter i forholdet! Det er en tilsnikelse KG-kvinnene har klort til seg, alt fra gjennom skumlesing av KK til memorering av en og annen episode med full mann som har vært uhøflig i sin munn mot yngre kvinne i det offentlige selskapsliv, og som dermed nå må frem med sin kalkulator for å regne litt på hva som er sunne parrelasjoner! De er til og med på kollisjonskurs med hjerneforskere, som absolutt ikke har konkludert med den samme amatørmessige absolutthet som mange KG-kvinner på dette myldrende og folkerike forum, men som har sett seg nødt til å bryte ned, og moderere mange av de absolutte faktoider, fremsatt av både ivrige KG-kvinner og øvrige, og komme med sine nyanser og forbehold, fordi folk svært ofte ikke forstår at dette er faktorer å ta stilling til, ikke hellig evangelium hevet over spørsmål og nyanser. TV2 var heldigvis på ballen for ikke så veldig lenge siden: https://www.tv2.no/video/nyhetene/anita-og-jarle-hetses-for-aldersforskjellen-vi-kan-ikke-la-oss-knekke/1706796/ Mennesker som den jeg lenket til, er årsaken til slike menneskers unødvendige kamp i samfunnet. Tenk over hva dere står for, er mitt råd. "Hun er jo bare 18 år..." Ja, nu må vi frem med kalkulator igjen for å finne den eksakte grad av samtykkekompetanse og selvhevdelse. Personen er jo bare 18 år, den prefrontale cortex er fremdeles i utvikling. Knivstikking (https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/kvinne-18-provde-a-drepe-eks-kjaeresten-etter-a-ha-blitt-avvist-domt-til-forvaring/11678727/), falske voldtektsanmeldelser (https://www.aftenposten.no/norge/i/J15lJ7/18-aar-gammel-kvinne-doemt-til-fengsel-i-ett-aar-og-fire-maaneder-for-falske-voldtektsanmeldelser) og vold og voldtekt (https://www.aftenposten.no/norge/i/oROw8B/aktor-vil-ha-kvinne-19-doemt-til-seks-aars-fengsel-for-voldtekt) er handlinger som 18- og 19-åringene ikke kan ta ansvar for. Den prefrontale cortex står i sentrum for konsekvenstenkning! Hvor er alle de kvinnelige kritikere i disse tre alvorlige saker? Jeg håper ikke menn får skylden denne gangen også. Er knivstikking, vold og voldtekt, og falsk anmeldelse et utslag av mangelfull konsekvenstenkning? Er disse tre unge kvinnene uten ansvar? Må vi heve den kriminelle lavalder og myndighetsalder? (nei, tallene bak disse er ikke vilkårlige tall fra et lykkehjul som er snurret med giktinfisert hånd). Hvis nei, på hvilken måte er da f.eks en 18-åring fritatt for ansvar i en seksuell relasjon til en eldre mann? En person kan ikke være 18 år og ansvarlig i én sak, mens den er fullstendig fritatt fra autonomi og ansvar i en helt annen sak, dobbeltmoralen deres er påtagelig. Jeg ser ingen kvinnelige forsvarere som skal hoppe inn og forsvare disse tre alvorlige handlinger med mangelfullt utviklet prefrontal cortex. Hvor er dere i slike saker? Det er stillere fra dere enn i graven til min tippoldemor. Har dere skylt hele cortexen ned i dass? Men vent nå litt! Ligger det plutselig litt ansvar i disse handlingene likevel, mener du? Ok! Litt ansvar for voldtekt, knivstikking og falske anmeldelser, men ingen som helst ansvar i behandling og utøvelse av den fulle råderett over egen kropp og eget legeme i en seksuell interaksjon med en eldre mann? Er aldersdifferanse i forhold en trylleformel som tryller bort ansvar og selvhevdelse? Kan en 18-åring forstå konsekvensene for drapsforsøk? Kan en 18-åring forstå alvorligheten i et drap? Kan en 18-åring klare å enten være imøtekommende eller avvisende i møte med en eldre, interessert person? Ja, er det ikke fantastisk å velge ansvar ut fra forskjellige saker? Litt ansvar her, ingen ansvar der, kvinnene shopper ansvar i de ulike saker, på samme måte som man velger produkter fra en butikkhylle. Fascinerende! Sannheten er jo at dere er vikarierende. Misforstått, overdreven, og i noen tilfeller falsk omsorg over unge mennesker i noen saker, mens dere gladelig kaster dem til løvene i andre saker. (der eldre menn ikke er involvert) "Ja, men jeg synes ung kvinne og eldre mann sammen er ekkelt!" Javel, jeg synes drapsforsøk og knivstikking er ekkelt, uten å ville ta bort alt ansvaret til én av de involverte parter bare fordi denne er yngre enn den andre! Tiden er inne for å vurdere hvorvidt dere i det hele tatt vil mene at f.eks en 18 år gammel person er voksen nok til å forstå sine egne handlinger! "Eeeeeeh, drap og knivstikking forstår de litt av, men ikke forhold med en eldre person." Piss og moralisme, kvinner. Det er det det er, så alt for ofte. Nei til mobbing, ja til individuell valgfrihet uten fordømmelse! Dere har aldri greid å svare på hvorfor det er galt at en eldre mann og en ung kvinne, i hedonistiske øyeblikk, kan nyte hverandre. Hva som er riktig å gjøre for to myndige mennesker, må de selv få lov til å bestemme, ikke hyl-og-skrik-seksualmoralister med sexbibelen under armen. Om den unge kvinne og den eldre mann er et superpar in spe, eller bare en flaksende affære, vet bare tiden! Dessverre viser mange kommentarer at slike videoer fortsatt er nødvendige i vårt samfunn. Anonymkode: f7f9a...52b Ja det er helt utrolig. Skal alle være A4? En eks av meg synes det var så ille at en hvit jente kunne være sammen en mørkhudet. Spurte om han var sjalu og ville ha henne siden han reagerte. Det er ett mobbe samfunn. Jeg slår aldri hånda av noen av barna mine om de kommer med en mye eldre eller yngre kjæreste. Såpass har livet lært meg. Anonymkode: dfd2e...55d 2
Blått Skrevet 12. februar 2023 #93 Skrevet 12. februar 2023 Just now, AnonymBruker said: Ja det er helt utrolig. Skal alle være A4? En eks av meg synes det var så ille at en hvit jente kunne være sammen en mørkhudet. Spurte om han var sjalu og ville ha henne siden han reagerte. Det er ett mobbe samfunn. Jeg slår aldri hånda av noen av barna mine om de kommer med en mye eldre eller yngre kjæreste. Såpass har livet lært meg. Anonymkode: dfd2e...55d Jeg har også møtt en sånn. Det var greit at jeg foretrakk menn som var lyse i huden, men venninna mi som digget mørkhudede var rasist og ekkel. 🙄 Eksen til en venninne. Utrolig sjarmerende fyr… 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #94 Skrevet 12. februar 2023 VXL100 skrev (11 minutter siden): Det ville jo bare vært perverst, men som sikkert skrevet tidligere så er det litt annerledes med unge jenter og eldre menn. Han er fortsatt viril, men en slik gammel kvinne er ikke akkurat noen barneføderske. Det er naturen det. Barneføderske? Hvem var det som hentet inn deg fra år 1850? Anonymkode: 16c0c...fa3 3
VXL100 Skrevet 12. februar 2023 #95 Skrevet 12. februar 2023 Vel, det er som dere syntes den gang at noe var motbydelig, men så sterke ord bruker jeg ikke. Men det er naturlig fra naturens gang at en ung jente kan søke en eldre mann, slik har det vært siden vi bodde i huler. Men at en ung gutt søker trygghet i en gammel kvinnes favn er ikke like naturlig, og det har heller aldri vært akseptert på samme måte. Det er fordi det er noe corny med det uavhengig om du mener det har vært et mannsdominert samfunn og blabla. 1
Gjest Warrior Skrevet 12. februar 2023 #96 Skrevet 12. februar 2023 (endret) Jeg sier bare ikke bry deg om folk dømmer deg for det. Det er ditt liv og ditt valg. Alder har ingenting å si så lenge dere har det fint sammen, er glad i hverandre og er lykkelig sammen. Det som er viktig. Ikke andres meninger om det. Du kan ikke bestemme hvem du skal forelske deg i eller ikke. Ingen kan det. Hvorfor velge bort folk på grunn av alder og bli ulykkelig på grunn av det? Nei gjør det som gjør DEG lykkelig. Vil du date han, dere liker hverandre og dere vil bli sammen så gjør det. Lev sammen og vær lykkelig uansett aldersforskjell❤️Kjærlighet er kjærlighet, og kjærligheten og lykke er viktigst. Bare fortell det til de rundt deg og kommer de med negative reaksjoner så kan du bare svare de «vil dere ikke støtte meg så få dere bare gjøre som dere vil, men jeg bestemmer over mitt liv og gjør det som gjør meg lykkelig uansett hva dere andre mener» Endret 12. februar 2023 av Warrior
VXL100 Skrevet 12. februar 2023 #97 Skrevet 12. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Barneføderske? Hvem var det som hentet inn deg fra år 1850? Haha, setter det litt på spissen for å vise evolusjonen gang. Men er du ikke enig at det er mer normalt med eldre mann/ung kvinne enn motsatt? Det er vel mer sosialt akseptert er du ikke enig - og hvorfor det?
VXL100 Skrevet 12. februar 2023 #98 Skrevet 12. februar 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Hei, jeg har i noen måneder møtt/datet en som er 24 år eldre enn meg.. har ikke sagt det til mange rundt meg da jeg er redd for negative reaksjoner. Men jeg liker han veldig godt. Hva er deres tanker? Det er greit det om du vil det, men om han er læreren din på videregående så er det fyfy...da er det ikke OK.
Blått Skrevet 12. februar 2023 #99 Skrevet 12. februar 2023 (endret) 9 minutter siden, VXL100 said: Vel, det er som dere syntes den gang at noe var motbydelig, men så sterke ord bruker jeg ikke. Men det er naturlig fra naturens gang at en ung jente kan søke en eldre mann, slik har det vært siden vi bodde i huler. Men at en ung gutt søker trygghet i en gammel kvinnes favn er ikke like naturlig, og det har heller aldri vært akseptert på samme måte. Det er fordi det er noe corny med det uavhengig om du mener det har vært et mannsdominert samfunn og blabla. Jeg syns du skal bare stoppe, bare gi deg. Om 18-åringen er gutt eller jente. Det spiller ingen rolle. Det er ikke greit at en 40+ år gammel person løper etter 18-åringer. Punktum. Vi som 18-åringer syns forholdet hans til en 34 år gammel dame var motbydelig ja. Hvorfor skulle vi ikke det? Han var 18 år. Og til orientering så har jeg blitt sjekket opp på åpen gate av både 18 og 19-åring, men jeg evner å si nei 😉 Endret 12. februar 2023 av Blått
Blått Skrevet 12. februar 2023 #100 Skrevet 12. februar 2023 (endret) 9 minutter siden, VXL100 said: Haha, setter det litt på spissen for å vise evolusjonen gang. Men er du ikke enig at det er mer normalt med eldre mann/ung kvinne enn motsatt? Det er vel mer sosialt akseptert er du ikke enig - og hvorfor det? Jeg personlig kunne ikke brydd meg om du er 25 år og vil date menn/kvinner på 40 år, 50 år, 60 år.. kjør på. derimot.. når man begynner å gå på veldig unge, som f.eks 18-åringer - da reagerer jeg. Endret 12. februar 2023 av Blått
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå