Gå til innhold

Hogwarts Legacy


Kullsyrevann

Anbefalte innlegg

Polyester skrev (På 6.2.2023 den 22.08):

Har sett på en del reviews i dag og kommer ikke til å spille det. Det mangler noen game mechanics, det er gjentakende og i tillegg ser spillet visuelt dårlig ut. Også er det jo greit å boikotte hu JK så langt man kan.

Det er fantastisk visuelt, er gøy å se på når andre spiller noe som er sjeldent

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Polly Ester skrev (På 8.2.2023 den 11.35):

Det er en nettside der du kan lage deg karakteren du vil ha, hvilken tryllestav, hvilken companion og så kan du linke kontoen fra wizardingworld til wbgames.com og når du starter Hogwarts Legacy så får du noen premier for det som automatisk blir lagt til i spillet. 

https://www.wizardingworld.com/legacyconnect

Funker det opp mot PS4/5?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.2.2023 den 1.02):

Jeg kommer personlig ikke til å spille det. Jeg ønsker ikke gi noe penger til Rowling, da jeg har flere transpersoner i livet mitt. Hadde det vært mulig uten at hun fikk penger fra det, hadde jeg nok prøvd.

Anonymkode: 68eac...f3f

Kjenner flere transpersoner og homofile som spiller det. 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.2.2023 den 13.19):

Buuu :( Jeg er småbarnsmor og har ikke fått spilt en dritt på åresvis.. Kommer til å være legacy-spill før jeg får tid til å spille dette her :(

Anonymkode: 8a450...58f

Er ofte bare snakk om prioriteringer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.2.2023 den 14.28):

Her er artikkelen dere har ventet på. "How to hide your ‘Hogwarts Legacy’ achievements and trophies from your friends and family". Slik at det kan være deres uhyggelige lille hemmelighet at dere spiller spillet til Rowling (verdens nr. 1 transfob og antisemitt), og venner og familie ikke finner det ut 😉 

 

https://wegotthiscovered.com/gaming/how-to-hide-your-hogwarts-legacy-achievements-and-trophies-from-your-friends-and-family/

Anonymkode: 5377a...7a1

Hvorfor mener du det om henne? 

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Jeg er absolutt ingen gamer, men elsker Harry Potter og kunne egentlig tenkt meg å kjøpe dette 🤔😁 
Har noen av dere X-box/testet det på X-box?

Kan det passe for en ni-åring? 

Anonymkode: 22969...cad

Min 8 åring er yngste her i huset som spiller det. Vi har det på PS4&5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tabris skrev (På 10.2.2023 den 13.44):

For et spill!

80232782_Hogwartsflying.thumb.jpg.9787a6fb4287e8705e4bf4d3a4b49db8.jpg
 

Hogwarts at night.jpg

 

Og wizard fashion er on point!

1452930354_Newrobes1.thumb.jpg.17980758ab6496fda3a6fa77464c07e7.jpg

 

Tabris Autumnleaf3.jpg

Bilde 3 er skremmende lik min hårfarge og frisyre rl. Må vel skifte hårfarge snart. 💇‍♀️🧑‍🎤

Anonymkode: e6566...d3e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inverto
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Bilde 3 er skremmende lik min hårfarge og frisyre

Anonymkode: e6566...d3e

Kill it with fire!

Anyways, er det noen andre her som synes at spillet er ganske enkelt? Combat altså.
Selv på Hard går ting veldig glatt her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inverto skrev (3 timer siden):

Kill it with fire!

Anyways, er det noen andre her som synes at spillet er ganske enkelt? Combat altså.
Selv på Hard går ting veldig glatt her

Det kan hende. Jeg spiller spillet mest for å utforske og temme villdyr og slikt. Jeg er litt mer "kosemose" enn slåsskjempe, så jeg syns det er helt greit å spille på easy og vinner hver kamp uten problemer. Jeg er generelt ikke så fryktelig glad i slåssespill. 

Jeg syns det er gøy å løpe eller fly rundt omkring og oppdage nye ting, skjulte ganger og puzzles osv. De to-tre siste dagene nå har jeg brukt på å lete etter kister, lete etter disse månegudestatuene og nøklene osv. 

Fru Uperfekt skrev (7 timer siden):

Funker det opp mot PS4/5?

Ja, det ser sånn ut: 

What platforms are eligible? The account linking feature is now available for Hogwarts Legacy players on PlayStation, Xbox, Nintendo Switch, Steam, and Epic Games.

  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inverto
Polly Ester skrev (14 minutter siden):

Det kan hende. Jeg spiller spillet mest for å utforske og temme villdyr og slikt. Jeg er litt mer "kosemose" enn slåsskjempe, så jeg syns det er helt greit å spille på easy og vinner hver kamp uten problemer. Jeg er generelt ikke så fryktelig glad i slåssespill

Du er en casual, med andre ord

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inverto skrev (48 minutter siden):

Du er en casual, med andre ord

Ja, jeg er casual.

Jeg dreper der jeg må og det er helt greit og slåssingen går helt fint, men jeg har det på easy for å slippe å kjempe mer enn jeg må. Vet ikke helt om jeg kommer til å gå inn i de unforgivable curses eller hva de nå het. 

Jeg spiller The Witcher og digger det spillet også og det er mye mer dreping og blod og gørr og det går helt greit, men jeg liker den stilen HL har. Har lett etter sånt type spill før jeg hørte om HL.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt at det fremdeles er en god del "bugs" i dette spillet? pluss at det krever en del av maskinen man bruker. 

men det er kanskje datamaskinen som er feil kjønn, og derfor ikke takler dette spillet særlig bra? 😆

Anonymkode: ab92f...b6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har hørt at det fremdeles er en god del "bugs" i dette spillet? pluss at det krever en del av maskinen man bruker. 

men det er kanskje datamaskinen som er feil kjønn, og derfor ikke takler dette spillet særlig bra? 😆

Anonymkode: ab92f...b6f

Jeg opplever noen bugs innimellom, men synes absolutt ikke maskinen min sliter. Nå spiller jeg på Ps5 da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hender innimellom at det tar et sekund å lukke opp en dør og "hjulet" spinner før døra åpnes, men det er alt lagget jeg har opplevd på den måten.

Ellers er det noen få ganger det "lugger" litt, men da tror jeg det skjer andre ting på pc'n som gjør det. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polly Ester skrev (4 minutter siden):

Hender innimellom at det tar et sekund å lukke opp en dør og "hjulet" spinner før døra åpnes, men det er alt lagget jeg har opplevd på den måten.

Ellers er det noen få ganger det "lugger" litt, men da tror jeg det skjer andre ting på pc'n som gjør det. 

Det er vell ikke en bug, det er "skjulte" lastesider bare. Er som forventet. 

De bugsene jeg har opplevd, har løst seg ved å restarte fra siste checkpoint. Siden spillet saver ofte så er det ikke noe progress mistet. 

Anonymkode: fecce...644

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiller på Xbox og elsker spillet! Mange år siden jeg har gitt meg lov/tid til å spille litt (to barn på 4 og 5, så der er forklaringen), men du verden som jeg koser meg nå. 

Sitter nå og sender onde tanker til mannen skal har bestemt seg for å ha xboxen hele kveld (han er litt satt ut av at jeg har okkupert den siste uka). 

Hvor ser jeg egentlig hvor mange timer jeg har spilt? 

Siste jeg gjorde var å samle alle de hersens blå månene, og rett før det fikk jeg hippogriff. Siden jeg, som nevnt, ikke har noe Xbox i kveld, husker jeg verken level eller%. 

Men jeg merker at spillet går hardt utover den tiden jeg egentlig pleier å bruke til trening😆

 

Nei som jeg koser meg altså! Minner tilbake til sikkert 15 -20 år siden når jeg satt og koste meg med Wow.🥰

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Merket to skikkelige bugs. Sebastian satte seg fast bak en løvgren i Felcroft en gang jeg skulle følge etter han. Og når jeg loadet hoppet spillet litt fram i tid. Da var vi plutselig framme på destinasjonen. Det var litt rart. 

 

Også satte jeg meg fast bsk en koffert et sted og kom meg ikke fram uansett hva jeg gjorde. Da måtte jeg også loade. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det er vell ikke en bug, det er "skjulte" lastesider bare. Er som forventet. 

De bugsene jeg har opplevd, har løst seg ved å restarte fra siste checkpoint. Siden spillet saver ofte så er det ikke noe progress mistet. 

Anonymkode: fecce...644

Ja, er vel heller at jeg løper så fort mot døra at den ikke åpner seg med det samme. 

Har ikke hatt noen bug som f.eks @Marimba nevner heller, så det har gått ganske bra her. 

Jeg vet ikke hvor man ser antall timer spilt på Xbox, jeg ser det på Steam før jeg logger inn, Marimba. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marimba skrev (12 timer siden):

Jeg spiller på Xbox og elsker spillet! Mange år siden jeg har gitt meg lov/tid til å spille litt (to barn på 4 og 5, så der er forklaringen), men du verden som jeg koser meg nå. 

Sitter nå og sender onde tanker til mannen skal har bestemt seg for å ha xboxen hele kveld (han er litt satt ut av at jeg har okkupert den siste uka). 

Hvor ser jeg egentlig hvor mange timer jeg har spilt? 

Siste jeg gjorde var å samle alle de hersens blå månene, og rett før det fikk jeg hippogriff. Siden jeg, som nevnt, ikke har noe Xbox i kveld, husker jeg verken level eller%. 

Men jeg merker at spillet går hardt utover den tiden jeg egentlig pleier å bruke til trening😆

 

Nei som jeg koser meg altså! Minner tilbake til sikkert 15 -20 år siden når jeg satt og koste meg med Wow.🥰

På PlayStation ser du det på savefila - gå på settings og load, så står det på nederste linja i boksen med filene 😊 Vil tro det er likt på xbox

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns spillet er utrolig kjekt og er egentlig alt jeg har lengtet etter i så mange år. Er litt overveldet av det store kartet, men tror det går seg til bare jeg legger inn flere timer. Er bare i level 16 så har ikke fått spilt så mye, føler også at jeg ikke burde sette meg ned med det med mindre jeg har flere timer å drepe 😅

Og angående det med at man boikotter det pga. J.K. Rowling - jeg tror intensjonen til de som spiller det er det som teller mest. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...