Gå til innhold

Hogwarts Legacy


Kullsyrevann

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

600kr er normal pris på nye spill 

Anonymkode: 1bfac...c1b

Det vet jeg. Vet at spill ligger på den prisen, og mer. Spill til konsoll og PC er dyrt. Jeg har aldri kjøpt spill til den prisen. Meste jeg har betalt var 309 kr for planet zoo, og det syntes jeg var i overkant dyrt. Bruker å holde meg til maks 200 kr per spill. 
Men spørsmålet er, er spillet verdt den prisen for å kjøpe den akkurat nå, eller er det dårlig og kan fint vente et år før det faller i pris?

Anonymkode: fecce...644

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så ikke spill det da

Anonymkode: 1bfac...c1b

Joda jeg skal spille det for å teste.

Anonymkode: aa02b...ef0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Joda jeg skal spille det for å teste.

Anonymkode: aa02b...ef0

Skrev ikke til deg men til poly

Anonymkode: 1bfac...c1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Skrev ikke til deg men til poly

Anonymkode: 1bfac...c1b

Oj må ha trykket på anonym ved en feil, det var jo jeg som svarte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Er spillet verdt 600 kr?

Jeg har aldri i mitt liv betalt 600 kr for et spill før. Synes det er mye for et spill. Har alltid klart å vente 1-2 år etter utgivelse for å få de på supertilbud på et av de store steam-salgene. Men denne gangen så vil jeg ikke vente. 600 kr er fortsatt veldig mye penger for et spill 🙈

Anonymkode: fecce...644

Jeg tenker på det på denne måten: Tre kinoturer koster omtrent 600 kr, og da får man ca. 6 timer underholding. Mange spill nå til dags er 24+ timer underholding. Så absolutt verdt det, syntes jeg 😊 

Anonymkode: 42309...662

  • Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Jeg tenker på det på denne måten: Tre kinoturer koster omtrent 600 kr, og da får man ca. 6 timer underholding. Mange spill nå til dags er 24+ timer underholding. Så absolutt verdt det, syntes jeg 😊 

Anonymkode: 42309...662

Liker måten du tenker på, bankkontoen min gjør ikke det 😂
Har sett en haug med tips og triks, og reviews for spillet i hele dag. Tror jeg bare må ha det nå! Kan ikke vente 1 år+. 

Anonymkode: fecce...644

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kommer personlig ikke til å spille det. Jeg ønsker ikke gi noe penger til Rowling, da jeg har flere transpersoner i livet mitt. Hadde det vært mulig uten at hun fikk penger fra det, hadde jeg nok prøvd.

Anonymkode: 68eac...f3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg kommer personlig ikke til å spille det. Jeg ønsker ikke gi noe penger til Rowling, da jeg har flere transpersoner i livet mitt. Hadde det vært mulig uten at hun fikk penger fra det, hadde jeg nok prøvd.

Anonymkode: 68eac...f3f

Å herregud....

Anonymkode: f13a9...51a

  • Liker 28
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

Liker måten du tenker på, bankkontoen min gjør ikke det 😂
Har sett en haug med tips og triks, og reviews for spillet i hele dag. Tror jeg bare må ha det nå! Kan ikke vente 1 år+. 

Anonymkode: fecce...644

Folk har selvsagt ulik økonomi og prioriteringer. Sliter man med å betale regningene så bør man selvsagt ikke prioritere videospill.

Anonymkode: 995ae...4ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har kommet bittelitt uti spillet og tatt herbology class enda?

Jeg håper ikke det er noen spoiler for historien, men en oppgave var å samle kål og kaste på en prøvedokke - og nå sitter den "greia" som teller hvor mange kål jeg har, fast på venstre side av skjermen, ved siden av kartet. 

Noen som vet hvordan jeg får den bort? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Polly Ester said:

Noen som har kommet bittelitt uti spillet og tatt herbology class enda?

Jeg håper ikke det er noen spoiler for historien, men en oppgave var å samle kål og kaste på en prøvedokke - og nå sitter den "greia" som teller hvor mange kål jeg har, fast på venstre side av skjermen, ved siden av kartet. 

Noen som vet hvordan jeg får den bort? 

Jeg har tatt Herbology. Det skjedde ikke med meg. Har du forsøkt å skru av spillet og starte det på ny? Eller tenker du på Tools? Du har et hjul med forskjellige ting (potions, kål osv) og velger hvilken du vil ha aktiv. Det kan du bruke i kamp ved å trykke Tab (på PC). Det er en del av UI nå.

Ang. om spillet er verdt det så blir jo det veldig subjektivt. For meg, som har drømt om et spill som dette i over ti år, så var det så absolutt verdt de 800 kr jeg betalte for tidlig tilgang. Mens jeg synes f.eks ikke en veske er verdt 800 kr og hadde aldri betalt så mye for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tabris skrev (Akkurat nå):

Jeg har tatt Herbology. Det skjedde ikke med meg. Har du forsøkt å skru av spillet og starte det på ny? Eller tenker du på Tools? Du har et hjul med forskjellige ting (potions, kål osv) og velger hvilken du vil ha aktiv. Det kan du bruke i kamp ved å trykke Tab (på PC). Det er en del av UI nå.

Ang. om spillet er verdt det så blir jo det veldig subjektivt. For meg, som har drømt om et spill som dette i over ti år, så var det så absolutt verdt de 800 kr jeg betalte for tidlig tilgang. Mens jeg synes f.eks ikke en veske er verdt 800 kr og hadde aldri betalt så mye for det.

Det var det hjulet jeg mente, men så fant jeg ut av det. Det lå under innstillinger - Tools HUD. 

Hvor langt har du kommet? Jeg føler at jeg er litt treig og kunne nok fullført raskere. Har kommet til lvl 10 nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Polly Ester said:

Det var det hjulet jeg mente, men så fant jeg ut av det. Det lå under innstillinger - Tools HUD. 

Hvor langt har du kommet? Jeg føler at jeg er litt treig og kunne nok fullført raskere. Har kommet til lvl 10 nå.

For meg er det ikke noe mål å fulføre raskt. Jeg vil utforske, ta min tid og bare nyte spillet. 

Mini-spoilers for de som ikke har spilt det:

 

 

Jeg er vel lvl 12 eller 13, tror jeg. Kanskje mer, mister litt oversikten over lvls siden de ikke ser ut til å bety så mye i dette spillet. Har nettopp oppdaget Merlin's trials, tatt en goblin camp for å redde en varevogn, forsøkt (og tapt) min tredje duellering og hentet boka i Restricted Section.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tabris skrev (3 minutter siden):

For meg er det ikke noe mål å fulføre raskt. Jeg vil utforske, ta min tid og bare nyte spillet. 

Mini-spoilers for de som ikke har spilt det:

 

 

Jeg er vel lvl 12 eller 13, tror jeg. Kanskje mer, mister litt oversikten over lvls siden de ikke ser ut til å bety så mye i dette spillet. Har nettopp oppdaget Merlin's trials, tatt en goblin camp for å redde en varevogn, forsøkt (og tapt) min tredje duellering og hentet boka i Restricted Section.

 

Jeg er ofte en utålmodig spiller. I The Witcher så raste jeg gjennom og leste ikke alle brev osv., men jeg også bare nyter å spille og utforske. 

Har vært gjennom de tingene du også nevner. Hente boka var artig. 

Jeg har ikke vært gjennom den tredje duelleringen enda, så er spent på om jeg klarer den. Vant de to første greit, men fikler fortsatt med noen av tastekombinasjonene for å kaste riktig spells. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Polly Ester said:

Jeg er ofte en utålmodig spiller. I The Witcher så raste jeg gjennom og leste ikke alle brev osv., men jeg også bare nyter å spille og utforske. 

Har vært gjennom de tingene du også nevner. Hente boka var artig. 

Jeg har ikke vært gjennom den tredje duelleringen enda, så er spent på om jeg klarer den. Vant de to første greit, men fikler fortsatt med noen av tastekombinasjonene for å kaste riktig spells. 

Ja, er en del timing ute og går. Er jo fire mot to i tredje duellering. Skal forsøke igjen og denne gangen bruke potions og kål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg kommer personlig ikke til å spille det. Jeg ønsker ikke gi noe penger til Rowling, da jeg har flere transpersoner i livet mitt. Hadde det vært mulig uten at hun fikk penger fra det, hadde jeg nok prøvd.

Anonymkode: 68eac...f3f

Det er vel spill-selskapet som kommer til å tjene penger på dette spillet, ikke Rowling selv. Men selv om spillet ALDRI hadde solgt ett eneste eksemplar, så ville Rowling aldri lagt merke til dette en gang - fordi hun allerede er så latterlig rik fra før. 

Alt dette tullet om at folk visstnok kommer til å "boikotte" dett spillet er selvfølgelig bare kampanjer fra en høylytt minoritet som mest sannsynlig aldri ville kjøpt spillet uansett. De eneste som dette tullet ditt egentlig går ut over, blir alle de ansatte i spill-selskapet - som i verste fall kunne stått i fare for å miste jobbene deres.  

Anonymkode: ab92f...b6f

  • Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg kommer personlig ikke til å spille det. Jeg ønsker ikke gi noe penger til Rowling, da jeg har flere transpersoner i livet mitt. Hadde det vært mulig uten at hun fikk penger fra det, hadde jeg nok prøvd.

Anonymkode: 68eac...f3f

Visste du at Hogwarts Legacy har Harry Potter universets første trans-karakter?.

 

Trns.jpg

Anonymkode: cadc5...8e2

  • Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tabris skrev (2 timer siden):

Ja, er en del timing ute og går. Er jo fire mot to i tredje duellering. Skal forsøke igjen og denne gangen bruke potions og kål.

Jeg vant den tredje duelleringen også, men tror det var fordi jeg tok den rett etter at jeg hadde trent med dokka. (Og endelig kan Ducan gå tilbake til å gjøre skolearbeid. Da han sa det på slutten så fikk jeg nesten dårlig samvittighet for å la han vente så lenge før jeg kom tilbake til han. hehe)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Polly Ester said:

Jeg vant den tredje duelleringen også, men tror det var fordi jeg tok den rett etter at jeg hadde trent med dokka. (Og endelig kan Ducan gå tilbake til å gjøre skolearbeid. Da han sa det på slutten så fikk jeg nesten dårlig samvittighet for å la han vente så lenge før jeg kom tilbake til han. hehe)

Ja, jeg tenker på det hver gang han sier at de venter på meg. Skal de bare stå der i rommet og vente på meg mens jeg løper rundt Hogwarts og omegn og gjør quests? 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 hours ago, Polyester said:

Alle reviews er jo kjøpt og betalt... Spillet ser ikke kjempedårlig ut men det ser ikke 9/10 ut, som nesten ALLE har gitt det. Det de faktisk skriver om spillet stemmer ikke over ens med ratingen heller. Det er ikke akkurat Elden Ring, The Last of Us us eller God of War det spillet her.

Du lurer ingen med denne svertekampanjen du driver med. Det er helt absurd at alle verdens spillanmeldere skal være bestukket for å gi gode anmeldelser. Du har ikke engang spilt spillet, så du har ingen tyngde når du sier at spillet har fått for gode anmeldelser.  Alle skjønner at du kun skriver det fordi du hater Rowling. 

Anonymkode: 995ae...4ca

  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...