Gå til innhold

Hogwarts Legacy


Kullsyrevann

Anbefalte innlegg

Buuu :( Jeg er småbarnsmor og har ikke fått spilt en dritt på åresvis.. Kommer til å være legacy-spill før jeg får tid til å spille dette her :(

Anonymkode: 8a450...58f

  • Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Folk har selvsagt ulik økonomi og prioriteringer. Sliter man med å betale regningene så bør man selvsagt ikke prioritere videospill.

Anonymkode: 995ae...4ca

Jeg har mer enn nok råd til spillet og de få spillene jeg ønsker meg. Så det er bare tullete å ikke kjøpe det. så jeg sov på det i natt og nå har jeg forhåndsbestilt til i morgen. 🥳 Har ikke sett et eneste helt negativt omtale om spillet, hvor folk ikke vil spille det i det hele tatt og har returnert det. Jeg vurderte nesten å kjøpe playstation 5 for å spille det.. men det er vell litt galskap å kjøpe en konsoll for ett spill. Vet ikke om jeg liker å spille slike type spill på konsoll en gang, jeg har ikke spilt konsoll siden playstation 1 og gamecube. 😂
 

Anonymkode: fecce...644

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.2.2023 den 12.16):

Er spillet verdt 600 kr?

Jeg har aldri i mitt liv betalt 600 kr for et spill før. Synes det er mye for et spill. Har alltid klart å vente 1-2 år etter utgivelse for å få de på supertilbud på et av de store steam-salgene. Men denne gangen så vil jeg ikke vente. 600 kr er fortsatt veldig mye penger for et spill 🙈

Anonymkode: fecce...644

600 for et spill er ingenting. Det er alvorlig mange folk og alvorlig mange timer bak et spill. Jeg mener spill i dag koster for lite sammenlignet med andre varer i verden.

Folk betaler 200-250 kr for en film som er 2 timers underholdning. I dette spiller får du 120 timer underholdning for 600 kr.

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maatte_ha_konto
AnonymBruker skrev (På 8.2.2023 den 13.16):

Er spillet verdt 600 kr?

Jeg har aldri i mitt liv betalt 600 kr for et spill før. Synes det er mye for et spill. Har alltid klart å vente 1-2 år etter utgivelse for å få de på supertilbud på et av de store steam-salgene. Men denne gangen så vil jeg ikke vente. 600 kr er fortsatt veldig mye penger for et spill 🙈

Anonymkode: fecce...644

Jeg kan bare henvise tilbake til 1996-7. kjøpte et spill til N64, mener bestemt keg betalte 750,- for et drittspill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jeg kommer personlig ikke til å spille det. Jeg ønsker ikke gi noe penger til Rowling, da jeg har flere transpersoner i livet mitt. Hadde det vært mulig uten at hun fikk penger fra det, hadde jeg nok prøvd.

Anonymkode: 68eac...f3f

Hils på Sirona Ryan, Harry Potter-universitets første transperson😊

https://ew.com/gaming/hogwarts-legacy-trans-character-sirona-ryan/

Uansett så er det spillselskapet, og ikke Rowling selv som kommer til å sitte igjen med den største formuen. Så om noen velger å boikotte spillet, vil ikke det påvirke Rowling’s inntekt i stor grad. 

Anonymkode: 54098...aef

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Leste anmeldelsen hos nrk, begynner å bli skikkelig frista!

https://www.nrk.no/anmeldelser/anmeldelse_-_hogwarts-legacy_-1.16280352
 

Såpass at lurer nesten på å skaffe meg en Xbox…. Har bare switch å spille på, og ser ikke for meg den lille kan klare å kjøre dette spillet noe særlig bra.

 

Anonymkode: f4ae8...8b3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lilla hår også, @Tabris :D

Dette spillet blir bare mer og mer fascinerende. 

Føler jeg har kommet meg litt nå, har blitt noen skjulte og hemmelige steder, forbudt skog og masse kryp å bekjempe. 

Det har dukket opp endel tutorials på nettet nå og det har vært et par-tre ganger jeg har tydd til google for å finne ut av neste steg, men det er gøy å prøve selv også.

Eneste jeg ikke får til er flyingen. Jeg er helt og totalt ubrukelig på kosteskaft (egner meg dårlig som heks og kommer nok ikke til Bloksberg med det første). :sopelime:Jeg har øvd og prøvd og vært med i konkurranser, men får ikke teken på det. Jeg vet ikke hvordan det evt. er med tastatur, men jeg bruker xboxkontrollen og å dytte ytterst forsiktig til høyre eller venstre får karakteren til å spinne rundt. 

Å fly for meg selv er kjempegøy og det får jeg til, det er når jeg skal gjennom ringer eller følge en rute eller gjøre ting jeg blir bedt om i forskjellig oppdrag at jeg ikke får til i det hele tatt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Polly Ester said:

Jeg har lilla hår også, @Tabris :D

Dette spillet blir bare mer og mer fascinerende. 

Føler jeg har kommet meg litt nå, har blitt noen skjulte og hemmelige steder, forbudt skog og masse kryp å bekjempe. 

Det har dukket opp endel tutorials på nettet nå og det har vært et par-tre ganger jeg har tydd til google for å finne ut av neste steg, men det er gøy å prøve selv også.

Eneste jeg ikke får til er flyingen. Jeg er helt og totalt ubrukelig på kosteskaft (egner meg dårlig som heks og kommer nok ikke til Bloksberg med det første). :sopelime:Jeg har øvd og prøvd og vært med i konkurranser, men får ikke teken på det. Jeg vet ikke hvordan det evt. er med tastatur, men jeg bruker xboxkontrollen og å dytte ytterst forsiktig til høyre eller venstre får karakteren til å spinne rundt. 

Å fly for meg selv er kjempegøy og det får jeg til, det er når jeg skal gjennom ringer eller følge en rute eller gjøre ting jeg blir bedt om i forskjellig oppdrag at jeg ikke får til i det hele tatt. 

Føler med deg. Jeg klarte å slå den lokale rekorden på gang nr to, men kommer nok til å gi meg etter det. Flying er ikke min ting.

Har akkurat oppdaget RoR. Må da selvsagt gjøre alt om til et lilla theme. 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette spillet har dessverre blitt markedsført som noe det ikke er og derfor blitt overhypet. Den jævla aimassisten er også totalt unødvendig. Skuffende.

Anonymkode: 366dd...354

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tabris skrev (16 timer siden):

Føler med deg. Jeg klarte å slå den lokale rekorden på gang nr to, men kommer nok til å gi meg etter det. Flying er ikke min ting.

Har akkurat oppdaget RoR. Må da selvsagt gjøre alt om til et lilla theme. 😁

Vet ikke hva RoR er for noe. 

Hvordan spiller du? Følger du main quest stort sett lineært, eller tar du side quests også? Går du rundt i f.eks den forbudte skogen og samler opp ting og tang og slåss mot fiender? Utforsker Hogwart slottet? 

Jeg har litt dårlig hukommelse og eier ikke så mange snev av retningssans, så jeg oppdager nok flere ting for første gang igjen og igjen, for jeg husker ikke at jeg har vært der, før jeg ser kister som er åpne f.eks. hehe 
Det gjør også at det er litt utfordrende å lete etter flere ting, og også ting som beveger seg, for jeg husker ikke hvilke jeg allerede har hentet/oppdaget. 

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dette spillet har dessverre blitt markedsført som noe det ikke er og derfor blitt overhypet. Den jævla aimassisten er også totalt unødvendig. Skuffende.

Anonymkode: 366dd...354

Hva er aimassisten? 

 

Jeg har spilt i 20-25 timer nå og digger det bare mer og mer. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dette spillet har dessverre blitt markedsført som noe det ikke er og derfor blitt overhypet. Den jævla aimassisten er også totalt unødvendig. Skuffende.

Anonymkode: 366dd...354

Jeg er uenig. Du virker som en person som nekter å gi noe et forsøk, fordi det er populært. Fordi du ønsker å være unik og spesiell som ikke følger med strømmen. 

Jeg har forsøkt mange spill i samme sjanger og lignende type spillmekanisme. Men får bare ikke til å like spillene, eller mestre spillene eller ha ork til å sette meg inn i spillet. Det er feelingen, historiene og spillmekanismene som gjør at jeg ikke liker spillene. Selv om at jeg tiltrekkes slike spill og vil så gjerne like dem og derfor gir de fleste et forsøk. Det er nesten slik at om det har et lite rundt kart nede i venstre hjørnet, så er det 99,9% sjanse for at jeg ikke vil like spillet, men vil så gjerne like det. 

Hogwarts Legacy derimot, jeg får ikke til å legge det ifra meg! Selv når det er vanskelig og jeg dør om å om igjen. Jeg hadde på alarm i går for å ikke gå over 2 timer i tilfelle jeg måtte returnere spillet. Fortet meg gjennom å lage karakteren osv og hoppet så fort til selve spille som mulig, for å få virkelig forsøkt spillet. Endte opp med å starte på nytt i 1 tiden i natt, for spillet skal ikke returneres. Jeg vurderer nå å kjøpe meg playstation 5, bare for å spille dette spillet på konsoll. Ser for meg det er episk på tv'en. 

Anonymkode: fecce...644

  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Dette spillet har dessverre blitt markedsført som noe det ikke er og derfor blitt overhypet. Den jævla aimassisten er også totalt unødvendig. Skuffende.

Anonymkode: 366dd...354

Hva mener du med markedsført som noe det ikke er?

Anonymkode: 995ae...4ca

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 hours ago, Polly Ester said:

Vet ikke hva RoR er for noe. 

Hvordan spiller du? Følger du main quest stort sett lineært, eller tar du side quests også? Går du rundt i f.eks den forbudte skogen og samler opp ting og tang og slåss mot fiender? Utforsker Hogwart slottet? 

Jeg har litt dårlig hukommelse og eier ikke så mange snev av retningssans, så jeg oppdager nok flere ting for første gang igjen og igjen, for jeg husker ikke at jeg har vært der, før jeg ser kister som er åpne f.eks. hehe 
Det gjør også at det er litt utfordrende å lete etter flere ting, og også ting som beveger seg, for jeg husker ikke hvilke jeg allerede har hentet/oppdaget. 

Hva er aimassisten? 

 

Jeg har spilt i 20-25 timer nå og digger det bare mer og mer. 

RoR = Room of Requirement. Vet ikke om du har kommet så langt i main quests at du har funnet ut hva det er, så skal ikke si noe mer.

Jeg gjør begge deler. Jeg gjør en del side quests og utforsking, men så går jeg tilbake og gjør noen main quests også. Selv om jeg elsker spillet så har jeg erfart at om jeg bruker FOR lang tid på side quests, utforsking og forsøk på completion så går jeg lei spillet før jeg er ferdig. Det betyr ikke at jeg rusher gjennom hovedhistorien med en gang, men at jeg gjør den også parallelt med alt annet. Jeg MÅ ikke ha gjort alt annet før jeg fortsetter. Det er bare bra om det er quests og ting jeg ikke får med meg, for da har jeg fortsatt noe nytt igjen til en evt annen gjennomspilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg er uenig. Du virker som en person som nekter å gi noe et forsøk, fordi det er populært. Fordi du ønsker å være unik og spesiell som ikke følger med strømmen. 

Jeg har forsøkt mange spill i samme sjanger og lignende type spillmekanisme. Men får bare ikke til å like spillene, eller mestre spillene eller ha ork til å sette meg inn i spillet. Det er feelingen, historiene og spillmekanismene som gjør at jeg ikke liker spillene. Selv om at jeg tiltrekkes slike spill og vil så gjerne like dem og derfor gir de fleste et forsøk. Det er nesten slik at om det har et lite rundt kart nede i venstre hjørnet, så er det 99,9% sjanse for at jeg ikke vil like spillet, men vil så gjerne like det. 

Hogwarts Legacy derimot, jeg får ikke til å legge det ifra meg! Selv når det er vanskelig og jeg dør om å om igjen. Jeg hadde på alarm i går for å ikke gå over 2 timer i tilfelle jeg måtte returnere spillet. Fortet meg gjennom å lage karakteren osv og hoppet så fort til selve spille som mulig, for å få virkelig forsøkt spillet. Endte opp med å starte på nytt i 1 tiden i natt, for spillet skal ikke returneres. Jeg vurderer nå å kjøpe meg playstation 5, bare for å spille dette spillet på konsoll. Ser for meg det er episk på tv'en. 

Anonymkode: fecce...644

Det er ikke tilfellet. Jeg har vært med på hypen, har spilt 11 timer og spiller mange store titler som "alle" elsker.

Anonymkode: 366dd...354

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.2.2023 den 1.02):

Jeg kommer personlig ikke til å spille det. Jeg ønsker ikke gi noe penger til Rowling, da jeg har flere transpersoner i livet mitt. Hadde det vært mulig uten at hun fikk penger fra det, hadde jeg nok prøvd.

Anonymkode: 68eac...f3f

Det er såpass forsvinnende få av dere at det vil ikke gjøre noen forskjell. 

Hva som er "transfobisk" med å si at kun kvinner menstruerer lurer jeg også veldig på. Synes dere også faget biologi er hatefullt?

 

Anonymkode: 79943...ae7

  • Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er såpass forsvinnende få av dere at det vil ikke gjøre noen forskjell. 

Hva som er "transfobisk" med å si at kun kvinner menstruerer lurer jeg også veldig på. Synes dere også faget biologi er hatefullt?

 

Anonymkode: 79943...ae7

Tror mange ikke har fått med seg hva Rowlings egentlig har sagt. De bare hater grunnet ting de tror hun har sagt, og fordi de ønsker å være mest mulig woke. 

Anonymkode: e1e79...89b

  • Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Tror mange ikke har fått med seg hva Rowlings egentlig har sagt. De bare hater grunnet ting de tror hun har sagt, og fordi de ønsker å være mest mulig woke. 

Anonymkode: e1e79...89b

Ikke akkurat et sunnhetstegn for samfunnet når man har mer lyst til å hate enn å bruke noen sekunder på faktasjekking.

Anonymkode: 79943...ae7

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/10/2023 at 9:12 PM, Polly Ester said:

Eneste jeg ikke får til er flyingen. Jeg er helt og totalt ubrukelig på kosteskaft (egner meg dårlig som heks og kommer nok ikke til Bloksberg med det første). :sopelime:Jeg har øvd og prøvd og vært med i konkurranser, men får ikke teken på det. Jeg vet ikke hvordan det evt. er med tastatur, men jeg bruker xboxkontrollen og å dytte ytterst forsiktig til høyre eller venstre får karakteren til å spinne rundt. 

Å fly for meg selv er kjempegøy og det får jeg til, det er når jeg skal gjennom ringer eller følge en rute eller gjøre ting jeg blir bedt om i forskjellig oppdrag at jeg ikke får til i det hele tatt. 

Mange som har klagd på styringa av kosteskafet. Mulig grunnen til at rumpeldunk ikke er med i spillet er fordi de ikke fikk til en god styring. Nå sa spillutviklerne at det er mulig at rumpeldunk kommer med i spillet og da bør de jo ha en styring som "folk flest" klarer. 

Anonymkode: 995ae...4ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Mange som har klagd på styringa av kosteskafet. Mulig grunnen til at rumpeldunk ikke er med i spillet er fordi de ikke fikk til en god styring. Nå sa spillutviklerne at det er mulig at rumpeldunk kommer med i spillet og da bør de jo ha en styring som "folk flest" klarer. 

Anonymkode: 995ae...4ca

Håper de fikser det så det blir enklere. 

Har sett noen videoer på youtube og de som spiller der er nok mer hardcore gamere enn jeg er, og de har teken på det. Jeg er litt imponert. 

Tabris skrev (5 timer siden):

RoR = Room of Requirement. Vet ikke om du har kommet så langt i main quests at du har funnet ut hva det er, så skal ikke si noe mer.

Jeg gjør begge deler. Jeg gjør en del side quests og utforsking, men så går jeg tilbake og gjør noen main quests også. Selv om jeg elsker spillet så har jeg erfart at om jeg bruker FOR lang tid på side quests, utforsking og forsøk på completion så går jeg lei spillet før jeg er ferdig. Det betyr ikke at jeg rusher gjennom hovedhistorien med en gang, men at jeg gjør den også parallelt med alt annet. Jeg MÅ ikke ha gjort alt annet før jeg fortsetter. Det er bare bra om det er quests og ting jeg ikke får med meg, for da har jeg fortsatt noe nytt igjen til en evt annen gjennomspilling.

Ah... tenkte ikke på at det var forkortelse for det rommet. Joda, har fått eget rom, som ble utvidet plutselig. Og alt jeg har satt opp er en svær armillasfære (eller hvordan det nå skrives) midt i rommet og de tre arbeidsbenkene vi får beskjed om å sette opp første gangen. 

Jeg syns det er kjempegøy å gå i skogen og samle og sanke ting og bekjempe udyr der. Er vel ingen hemmelighet at det er edderkopper i The Forbidden Forest, og de er ganske artige. I dag kom jeg over et par troll mens jeg bare gikk der og ante fred og ingen fare (lissom hehe) og det var artig. 

Jeg kommer meg jo aldri i seng ... blir så hekta. Nå har jeg endelig fått questen der jeg etter completion får lære alohomora og det har jeg ventet på en stund nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...