Gå til innhold

Hogwarts Legacy


Kullsyrevann

Anbefalte innlegg

18 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg vurderer nå å kjøpe meg playstation 5, bare for å spille dette spillet på konsoll. Ser for meg det er episk på tv'en. 

Anonymkode: fecce...644

Jeg satte opp PC med HDMI til TV og Switch Pro Controller igår, det fungerer bra 😊 Eneste måten jeg får spilt med baby!

Anonymkode: 1e562...fbf

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 hours ago, Polly Ester said:

Håper de fikser det så det blir enklere. 

Har sett noen videoer på youtube og de som spiller der er nok mer hardcore gamere enn jeg er, og de har teken på det. Jeg er litt imponert. 

Ah... tenkte ikke på at det var forkortelse for det rommet. Joda, har fått eget rom, som ble utvidet plutselig. Og alt jeg har satt opp er en svær armillasfære (eller hvordan det nå skrives) midt i rommet og de tre arbeidsbenkene vi får beskjed om å sette opp første gangen. 

Jeg syns det er kjempegøy å gå i skogen og samle og sanke ting og bekjempe udyr der. Er vel ingen hemmelighet at det er edderkopper i The Forbidden Forest, og de er ganske artige. I dag kom jeg over et par troll mens jeg bare gikk der og ante fred og ingen fare (lissom hehe) og det var artig. 

Jeg kommer meg jo aldri i seng ... blir så hekta. Nå har jeg endelig fått questen der jeg etter completion får lære alohomora og det har jeg ventet på en stund nå. 

Ja, det er utrolig gøy! Har spilt 17 timer siden tirsdag. 😁 Lenge siden jeg har kost meg så mye med et spill!

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er artikkelen dere har ventet på. "How to hide your ‘Hogwarts Legacy’ achievements and trophies from your friends and family". Slik at det kan være deres uhyggelige lille hemmelighet at dere spiller spillet til Rowling (verdens nr. 1 transfob og antisemitt), og venner og familie ikke finner det ut 😉 

 

https://wegotthiscovered.com/gaming/how-to-hide-your-hogwarts-legacy-achievements-and-trophies-from-your-friends-and-family/

Anonymkode: 5377a...7a1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har spilt så mye, at jeg har fått betennelse i håndleddet. Men det stopper ikke meg! Naproxen og støtteskinne og jeg er good to go! 🙈

Anonymkode: fecce...644

  • Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har spilt så mye, at jeg har fått betennelse i håndleddet. Men det stopper ikke meg! Naproxen og støtteskinne og jeg er good to go! 🙈

Anonymkode: fecce...644

Minner meg om da jeg fikk min første Nintendo. Spilte til jeg ble støl i tomlene. :P

Endret av SVK
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noe som er ganske merkelig er vel at godt voksne trollmenn og hekser synes det er helt greit å overlate livsfarlige oppdrag, og konflikter mot "mørke trollmenn" og lignende, til en femten-åring. 

Men alle de voksne karakterene har vel studert ved Galtvort selv, og de burde være  selvfølgelig være langt mer kapable til å fikse alle farlige  situasjoner enn noen femten-åringer som ikke ferdige med utdannelsen deres en gang. 😀

Anonymkode: ab92f...b6f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker said:

Noe som er ganske merkelig er vel at godt voksne trollmenn og hekser synes det er helt greit å overlate livsfarlige oppdrag, og konflikter mot "mørke trollmenn" og lignende, til en femten-åring. 

Men alle de voksne karakterene har vel studert ved Galtvort selv, og de burde være  selvfølgelig være langt mer kapable til å fikse alle farlige  situasjoner enn noen femten-åringer som ikke ferdige med utdannelsen deres en gang. 😀

Anonymkode: ab92f...b6f

Dette har jeg også tenkt på. 

Synes min 15-åring allerede begynner å vise tegn på traumer der hun skylder på Ranrok etter hun har drept goblins. 😅

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle sjekke nå og jeg har spilt i 53 timer nå! O:)

Kjenner det i nakken at jeg sitter litt krokete, så det kan hende det begrenser seg litt framover... neeeeida, det gjør jo ikke det. :fnise:

Jeg håper det kommer en quicksave snart, jeg. Spillet har jo slike mellomlagringer av seg selv, men jeg håper F5 knappen kommer.

Noen som har tips til innstillinger slik at fargene blir litt klarere? Jeg har RTX3060Ti om det har noe å si. Jeg syns fargene er så blasse og har funnet et par sider med "dette er de beste innstillingene", men har ikke funnet noen som gjør at fargene faktisk blir klare og fine. 
Og det er i spillet det er blasst og litt fargeløst, for ellers er skjermen min fin med skarpe farger etc, så det må være spillet som er sånn.

Når det gjelder skjermkalibrering i spillet så må jeg ha lyst nesten helt til høyre for å i det hele tatt skjelne den figuren i bildet, har det med gamma å gjøre? Er det noen som også har litt peiling på hva jeg kan endre på på pc'n for at jeg ikke skal trenge å ha det så lyst for at den figuren skal skjelnes? (Jeg har i utgangspunktet ikke noe problem med engelske sider, men noen ganger knoter jeg fælt for å vite hva jeg skal søke etter, så jeg finner ikke løsningen på dette selv, hadde de samme problemene i The Witcher 3)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/13/2023 at 10:18 AM, Polly Ester said:

Skulle sjekke nå og jeg har spilt i 53 timer nå! O:)

Oj, jeg trodde jeg hadde spilt mye. Spilt 22 timer. 😅

Er litt travel dene uka med andre ting, men tenkte å sette meg ned med spillet i helga, spesielt fredagskvelden. 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tabris skrev (4 timer siden):

Oj, jeg trodde jeg hadde spilt mye. Spilt 22 timer. 😅

Er litt travel dene uka med andre ting, men tenkte å sette meg ned med spillet i helga, spesielt fredagskvelden. 😁

34 timer siden det kom ut den 10. Skal spille igjen nå, blir aldri lei!. 🙈

Anonymkode: fecce...644

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg oppe i 62 timer. 😁

 

Litt slitsomt å spille når det er veldig lyst ute, for alt på skjermen er så dust og uskarpt. Vet ikke hvordan jeg fikser det og begynner å bli smått gal av alle innstillingene, men spiller okke som. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nysgjerrig på hvor langt dere har kommet. Jeg har kommet så langt (kort 😂 )

36 timer spilt
Level 23
29% Progress 

Hva med dere?

Anonymkode: fecce...644

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Meg:

69 timer spilt
Level 24
33% Progress

Jeg koser meg sånn med spillet og syns det er så gøy å utforske slottet og oppdage artige ting. Som f.eks store padder, hemmelige ganger, puzzles og å lete rundt for å finne ting for forskjellige professorer. 

Jeg er skikkelig dårlig på å bruke potions når jeg slåss, har litt nok med spells og dodge osv, men jeg liker å lage potions og dyrke planter. 

Skulle dog ønske at det var litt mer "student" over dette spillet. Det virker som karakteren er utenfor og ser inn på studentlivet, det har vel bare vært et par-tre ganger karakteren faktisk har sittet i noe klasserom og hørt på leksjonen og vært med. Ellers har klasserommene vært tomme når karakteren har fått beskjed om å snakke med en av lærerne. 

Har lært Alohomora nå da, så nå er det enda mer gøy å utforske. 

 

Og. I går skjønte jeg endelig hvordan jeg kunne bruke collections, hvordan jeg kan bytte antrekk og hodeplagg og briller osv. Det var en stor oppdagelse for meg. Sikker på at alle andre skjønte det der fra begynnelsen, men det ble så fint når jeg fikk laget mitt eget. 

Og da ble jeg seendes sånn ut (for nå :fnise:): 

41249e1e0790c1d965c64f8405e2ed22.png

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke nøyaktig i hodet, men ca:

22 timer spilt
Lvl 25 (tror jeg...?)
22%

Kult antrekk, Polly! Ligner på min. :D 

Ingen beskrivelse er tilgjengelig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polly Ester skrev (6 timer siden):

Meg:

69 timer spilt
Level 24
33% Progress

Jeg koser meg sånn med spillet og syns det er så gøy å utforske slottet og oppdage artige ting. Som f.eks store padder, hemmelige ganger, puzzles og å lete rundt for å finne ting for forskjellige professorer. 

Jeg er skikkelig dårlig på å bruke potions når jeg slåss, har litt nok med spells og dodge osv, men jeg liker å lage potions og dyrke planter. 

Skulle dog ønske at det var litt mer "student" over dette spillet. Det virker som karakteren er utenfor og ser inn på studentlivet, det har vel bare vært et par-tre ganger karakteren faktisk har sittet i noe klasserom og hørt på leksjonen og vært med. Ellers har klasserommene vært tomme når karakteren har fått beskjed om å snakke med en av lærerne. 

Har lært Alohomora nå da, så nå er det enda mer gøy å utforske. 

 

Og. I går skjønte jeg endelig hvordan jeg kunne bruke collections, hvordan jeg kan bytte antrekk og hodeplagg og briller osv. Det var en stor oppdagelse for meg. Sikker på at alle andre skjønte det der fra begynnelsen, men det ble så fint når jeg fikk laget mitt eget. 

Og da ble jeg seendes sånn ut (for nå :fnise:😞

41249e1e0790c1d965c64f8405e2ed22.png

 

Tips! Når det kommer til klær og utsende. Trykk på Gear og når du er på oversikten, hold musen/pekeren over de forskjellige kategoriene og endre utsende på plagget! Du kan velge mellom flere variasjoner slik at de ikke ser ut som en tulling med sære briller. Du kan til og med velge stygge briller som er best, for så å gjøre dem helt usynlig, genialt. Så tipset på tiktok her om dagen. 
 
På PC så trykker du på "F" for å endre når du holder musen over i stede for å trykke på for å velge plagg. 
Ser slik ut på hovedsiden under "gear". Når du kommer inn på siden med de 10+ forskjellige alternativene du kan velge mellom, så er den første den som er usynlig, lett å tro at man fjerner plagget men det gjør man ikke. 

gre.thumb.jpg.d81d774af8cc7a51e219d91089cb3b05.jpg

Anonymkode: fecce...644

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tabris skrev (8 timer siden):

Husker ikke nøyaktig i hodet, men ca:

22 timer spilt
Lvl 25 (tror jeg...?)
22%

Kult antrekk, Polly! Ligner på min. :D 

Ingen beskrivelse er tilgjengelig.

Ja, det var ikke så veldig forskjellig :) Vi har noen fine tenåringsjenter, vi. :danse2:

Bare for å ha gjort det lissom, så startet jeg nytt spill med en male avatar også, han fikk lilla hår han også. Det var litt gøy å starte på nytt nå som jeg kjenner bedre til kontrollen jeg bruker, nå kan jeg knappene og vet også mer hvordan jeg slåss så jeg kom meg lettere gjennom introen (som er litt vel lang). 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tips! Når det kommer til klær og utsende. Trykk på Gear og når du er på oversikten, hold musen/pekeren over de forskjellige kategoriene og endre utsende på plagget! Du kan velge mellom flere variasjoner slik at de ikke ser ut som en tulling med sære briller. Du kan til og med velge stygge briller som er best, for så å gjøre dem helt usynlig, genialt. Så tipset på tiktok her om dagen. 
 
På PC så trykker du på "F" for å endre når du holder musen over i stede for å trykke på for å velge plagg. 
Ser slik ut på hovedsiden under "gear". Når du kommer inn på siden med de 10+ forskjellige alternativene du kan velge mellom, så er den første den som er usynlig, lett å tro at man fjerner plagget men det gjør man ikke. 

gre.thumb.jpg.d81d774af8cc7a51e219d91089cb3b05.jpg

Anonymkode: fecce...644

Ja, stemmer det. Det var det jeg skrev i innlegget mitt rett over bildet jeg la inn også. :) 

Med xboxkontroll så er det noen andre knapper å trykke på, men det var det der jeg fant ut av i går kveld. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fame skrev (2 timer siden):

Min han og hunn enhjørning har fått føll :rodmer:

Awww så herlig ❤️

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er absolutt ingen gamer, men elsker Harry Potter og kunne egentlig tenkt meg å kjøpe dette 🤔😁 
Har noen av dere X-box/testet det på X-box?

Kan det passe for en ni-åring? 

Anonymkode: 22969...cad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...