Gå til innhold

Veninne som bare ignorerer alle meldinger og ikke tar ansvar


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 5.2.2023 den 18.24):

Jeg har ei veninne jeg for tiden er oppgitt over. Hun hadde rota seg borti feil fyr som nå i det siste har plaga henne mens hun bor hjemme hos sine foreldre en periode. 

 

Jeg var hos henne forrige helg. Vi tok noen alkohol enheter hjemme hos henne på hennes rom til vi skulle gå ut på byen. Jeg hadde kjøpt med noe potetgull og sjokolade vi kunne ha dagen etter siden jeg skulle overnatte. 

 

Da vi kom hjem fra byen på natta kom faren hennes ned å sa at det hadde vært en mann på døra som hadde tatt en spansk en å sagt at han måtte låne tlf for å bli sluppet inn. Han hadde sitti der å forsynt seg av drikkevarene våre og tett med seg all snax jeg hadde kjøpt og kjørt derifra etterpå. 

Min veninne fortalte at han har innrømmet at han bruker kokain hver dag og kjører bil. Og Hu hadde enda ikke meldt han til politiet sånn at jeg måtte gjøre det. 

Hu har selv 3 barn. Neste gang kanskje han kjører ned dem. 

 

Og ikke bare det men når jeg var der skulle Hu absolutt snakke med en fyr på nett hele tiden over sånn liknende skype eller face time hele kvelden og over natta mens vi var ute, når vi kom tilbake og formiddagen etter til jeg skulle hjem. Når han hun snakket skulle sove sovnet hun også. Da var det ikke interessert å holde meg med selskap. 

 

Jeg sendte ett par litt lange meloner når jeg kom hjem om hva jeg følte og mente om alt sammen. Og 7 dager senere får jeg bare ett kort svar om at hun hadde vært syk og spydd og at hun beklager og savnet meg. 

Men unnlot da å svare på alt det jeg konfronterte henne med. Det er jo faktisk hun som har rota seg borti han idioten og det går utover meg og andre rundt henne. En gang jeg og henne var hos han tømte han en hel liter sprit jeg hadde kjøpt som kosta over 400 kr på polet. Jeg og henne skulle på byen men vi satt hos han først og skulle tilbake og overnatte hos han. Derfor måtte tingene mine stå der. Jeg sa han kunne ta seg ett par drinker av meg men ikke tømme flaska liksom. Så jeg blei sur og ba han vippse meg 400. 

 

Veninna syntes bare synd på han og forsvarte han når jeg blei sur. 

 

Jeg kjenner jeg bare blir så irritert.... Jeg synes ikke synd på henne.... 

Anonymkode: b0563...bb6

Venninna di bor hjemme hos foreldrene sine og har 3 barn? … 😂

Høres ikke friskt ut.

Anonymkode: 87d39...ea7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere høres ut som en gjeng med tenåringer, men så ser jeg jo at hun har hele tre barn (!!) - men bor hjemme hos foreldrene.

I et normalt, sunt vennskap/relasjon - så kommuniserer man med hverandre. Man snakker om ting og kan fint si hva som plager en, og til og med "konfrontere" vennen sin litt hvis en føler seg tilside satt, eller lurer på hvorfor en oppfører seg slik en gjør. Hvis du er et voksent menneske, så undrer jeg meg over hvorfor du ikke bare har gjort dette. Istendefor sitter du å er sinna på hun, det er ikke merkelig at hun ignorerer deg - ingen av dere har noe særlig oppegående kommunikasjonsevne

Anonymkode: 87d39...ea7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
AnonymBruker skrev (På 8.2.2023 den 18.38):

Dere høres ut som en gjeng med tenåringer, men så ser jeg jo at hun har hele tre barn (!!) - men bor hjemme hos foreldrene.

I et normalt, sunt vennskap/relasjon - så kommuniserer man med hverandre. Man snakker om ting og kan fint si hva som plager en, og til og med "konfrontere" vennen sin litt hvis en føler seg tilside satt, eller lurer på hvorfor en oppfører seg slik en gjør. Hvis du er et voksent menneske, så undrer jeg meg over hvorfor du ikke bare har gjort dette. Istendefor sitter du å er sinna på hun, det er ikke merkelig at hun ignorerer deg - ingen av dere har noe særlig oppegående kommunikasjonsevne

Anonymkode: 87d39...ea7

Var jo akkurat det jeg gjorde. Sa det flere ganger at jeg synes hu kunne avslutte samtalen på telefon og ha fokus på meg når vi skulle være sammen og gå ut på byen. Hun som skrev meldinger om at hun gleda seg så til jeg kom osv. Men nei vi måtte jo la han "være med oss" på telefonen for han satt hjemme å kjedet seg stakkars...... 

 

Forklarte det på meldinger etterpå og som sagt men fikk bare dårlige unnskyldninger til svar. 

 

Synes folk her kunne vært litt mer hyggelige. 

 

Flere her skriver som om jeg fortjener å bli behandlet sånn og at det er min egen skyld. Kvalmt når dere ikke vet hvem jeg er en gang. 

 

Nok ett eksempel på nettmobbing 🤮

 

 

 

 

Anonymkode: b0563...bb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.2.2023 den 18.12):

Venninna di bor hjemme hos foreldrene sine og har 3 barn? … 😂

Høres ikke friskt ut.

Anonymkode: 87d39...ea7

2 av de er over myndighets alder altså voksne og bor hovedsakelig hos faren sin og den yngste som fremdeles er et barn bor 50 /50 hos pappaen. Selv om det ikke har en dritt med saken å gjøre. 

Anonymkode: b0563...bb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Var jo akkurat det jeg gjorde. Sa det flere ganger at jeg synes hu kunne avslutte samtalen på telefon og ha fokus på meg når vi skulle være sammen og gå ut på byen. Hun som skrev meldinger om at hun gleda seg så til jeg kom osv. Men nei vi måtte jo la han "være med oss" på telefonen for han satt hjemme å kjedet seg stakkars...... 

 

Forklarte det på meldinger etterpå og som sagt men fikk bare dårlige unnskyldninger til svar. 

 

Synes folk her kunne vært litt mer hyggelige. 

 

Flere her skriver som om jeg fortjener å bli behandlet sånn og at det er min egen skyld. Kvalmt når dere ikke vet hvem jeg er en gang. 

 

Nok ett eksempel på nettmobbing 🤮

 

 

 

 

Anonymkode: b0563...bb6

Du kan ikke forvente å ventilere på forum og bare få ønsket respons. Det er det man har venner til. Det er mange måter å tolke informasjon på, det betyr ikke at enkeltes oppfatning av din fortelling er mobbing. 

Du utleverer en god del info om et annet menneske her. Det høres også ut som om du er ferdig med henne. Er denne tråden laget for sympati? De fleste er ikke så glad i folk som krever sympati. 

Tips: Finn deg bedre venninner. 

Anonymkode: b31c5...1ae

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Var jo akkurat det jeg gjorde. Sa det flere ganger at jeg synes hu kunne avslutte samtalen på telefon og ha fokus på meg når vi skulle være sammen og gå ut på byen. Hun som skrev meldinger om at hun gleda seg så til jeg kom osv. Men nei vi måtte jo la han "være med oss" på telefonen for han satt hjemme å kjedet seg stakkars...... 

 

Forklarte det på meldinger etterpå og som sagt men fikk bare dårlige unnskyldninger til svar. 

 

Synes folk her kunne vært litt mer hyggelige. 

 

Flere her skriver som om jeg fortjener å bli behandlet sånn og at det er min egen skyld. Kvalmt når dere ikke vet hvem jeg er en gang. 

 

Nok ett eksempel på nettmobbing 🤮

 

 

 

 

Anonymkode: b0563...bb6

Det høyrest mest ut som om du er lei deg fordi venninna di nedprioriterer deg og ikkje tar deg på alvor? Det er klart du ikkje fortener å bli behandlar slik! Håper det går bedre med deg no, TS ❤️ 

Anonymkode: 61976...465

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

7 hours ago, AnonymBruker said:

2 av de er over myndighets alder altså voksne og bor hovedsakelig hos faren sin og den yngste som fremdeles er et barn bor 50 /50 hos pappaen. Selv om det ikke har en dritt med saken å gjøre. 

Anonymkode: b0563...bb6

Dere er altså minst i 40 årene...? Jeg ville roet både festing, drikking og hoiing på jenterommet hos mamma og pappa, vært mer kritisk til venner og dop, og passet på at de store ungene ikke skulle være flau over sin mor.  Regn med dere blir observert på byen. Dette høres jo bare så trash ut! Hvis det er hun som bringer det med, så kutt henne ut og få et mer stabilt liv selv. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du er førti, bor hos mamma og pappa, og venninna di kommer over på vorspiel/overnatting med en liter sprit og potetgull, ja da vet du at det er kvalitet. Når pappaen da slipper inn en kokainfyllikfyr som må låne telefon og så klarer komme seg inn på pikerommet og drikke opp spriten og gafle i seg potetgullet, antageligvis med faren, da vet du at det er ryddige forhold. Er dette sant så er det jo bare veldig trist. 

Anonymkode: 2139f...380

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mousj skrev (3 timer siden):

 

Dere er altså minst i 40 årene...? Jeg ville roet både festing, drikking og hoiing på jenterommet hos mamma og pappa, vært mer kritisk til venner og dop, og passet på at de store ungene ikke skulle være flau over sin mor.  Regn med dere blir observert på byen. Dette høres jo bare så trash ut! Hvis det er hun som bringer det med, så kutt henne ut og få et mer stabilt liv selv. 

Jeg er bare 36 selv. Hun er noen år eldre. Er ikke ofte på byen heller faktisk. Går 8 uker eller mer mellom hver gang jeg er ute som regel. Men nå er jeg singel og har ikke barn selv. Men uansett. Jeg har mer andre interesser. Er mer friluftmenneske jeg. Liker å dra mye på tur. Men greit noen ganger å sjekke utelivet litt for å være litt sosial da. Men jeg er ikke noe sånn rølp mere jeg. Har vokst av meg ungdoms tiden 😅👍

Anonymkode: b0563...bb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...