Gå til innhold

Veninne som bare ignorerer alle meldinger og ikke tar ansvar


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har ei veninne jeg for tiden er oppgitt over. Hun hadde rota seg borti feil fyr som nå i det siste har plaga henne mens hun bor hjemme hos sine foreldre en periode. 

 

Jeg var hos henne forrige helg. Vi tok noen alkohol enheter hjemme hos henne på hennes rom til vi skulle gå ut på byen. Jeg hadde kjøpt med noe potetgull og sjokolade vi kunne ha dagen etter siden jeg skulle overnatte. 

 

Da vi kom hjem fra byen på natta kom faren hennes ned å sa at det hadde vært en mann på døra som hadde tatt en spansk en å sagt at han måtte låne tlf for å bli sluppet inn. Han hadde sitti der å forsynt seg av drikkevarene våre og tett med seg all snax jeg hadde kjøpt og kjørt derifra etterpå. 

Min veninne fortalte at han har innrømmet at han bruker kokain hver dag og kjører bil. Og Hu hadde enda ikke meldt han til politiet sånn at jeg måtte gjøre det. 

Hu har selv 3 barn. Neste gang kanskje han kjører ned dem. 

 

Og ikke bare det men når jeg var der skulle Hu absolutt snakke med en fyr på nett hele tiden over sånn liknende skype eller face time hele kvelden og over natta mens vi var ute, når vi kom tilbake og formiddagen etter til jeg skulle hjem. Når han hun snakket skulle sove sovnet hun også. Da var det ikke interessert å holde meg med selskap. 

 

Jeg sendte ett par litt lange meloner når jeg kom hjem om hva jeg følte og mente om alt sammen. Og 7 dager senere får jeg bare ett kort svar om at hun hadde vært syk og spydd og at hun beklager og savnet meg. 

Men unnlot da å svare på alt det jeg konfronterte henne med. Det er jo faktisk hun som har rota seg borti han idioten og det går utover meg og andre rundt henne. En gang jeg og henne var hos han tømte han en hel liter sprit jeg hadde kjøpt som kosta over 400 kr på polet. Jeg og henne skulle på byen men vi satt hos han først og skulle tilbake og overnatte hos han. Derfor måtte tingene mine stå der. Jeg sa han kunne ta seg ett par drinker av meg men ikke tømme flaska liksom. Så jeg blei sur og ba han vippse meg 400. 

 

Veninna syntes bare synd på han og forsvarte han når jeg blei sur. 

 

Jeg kjenner jeg bare blir så irritert.... Jeg synes ikke synd på henne.... 

Anonymkode: b0563...bb6

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Okei.. 

Hun har 3 barn men bor hos foreldrene, og dere er mye ute og fester, og der datt jeg av.

Hvor gamle er dere? 

Du på din side får heller ta en runde med deg selv om hva slags venner du vil ha i ditt liv, så kanskje du velger bort slike situasjoner/venner og ikke skylder alt på venninna. Tross alt velger du jo selv hvem du henger med.

Så får hun, og foreldrene hennes avgjøre hva de skal gjøre med en narkis som kjører bil i ruspåvirket tilstand. Det skader ikke at du, som har navnet på fyren, klikker deg innpå tips politiet nettsiden og skriver alt der og tipser politiet om fyren. Så får de tatt han på både kjøringa og narkotikaen. 

Anonymkode: 227f0...15c

  • Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Okei.. 

Hun har 3 barn men bor hos foreldrene, og dere er mye ute og fester, og der datt jeg av.

Hvor gamle er dere? 

Du på din side får heller ta en runde med deg selv om hva slags venner du vil ha i ditt liv, så kanskje du velger bort slike situasjoner/venner og ikke skylder alt på venninna. Tross alt velger du jo selv hvem du henger med.

Så får hun, og foreldrene hennes avgjøre hva de skal gjøre med en narkis som kjører bil i ruspåvirket tilstand. Det skader ikke at du, som har navnet på fyren, klikker deg innpå tips politiet nettsiden og skriver alt der og tipser politiet om fyren. Så får de tatt han på både kjøringa og narkotikaen. 

Anonymkode: 227f0...15c

Ok, så du har anmeldt fyren?

Anonymkode: 227f0...15c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Okei.. 

Hun har 3 barn men bor hos foreldrene, og dere er mye ute og fester, og der datt jeg av.

Hvor gamle er dere? 

Du på din side får heller ta en runde med deg selv om hva slags venner du vil ha i ditt liv, så kanskje du velger bort slike situasjoner/venner og ikke skylder alt på venninna. Tross alt velger du jo selv hvem du henger med.

Så får hun, og foreldrene hennes avgjøre hva de skal gjøre med en narkis som kjører bil i ruspåvirket tilstand. Det skader ikke at du, som har navnet på fyren, klikker deg innpå tips politiet nettsiden og skriver alt der og tipser politiet om fyren. Så får de tatt han på både kjøringa og narkotikaen. 

Anonymkode: 227f0...15c

Det skjønner jeg godt. Hu hadde barnefri forrige helg forsto jeg. Men det er jo merkelig at Hu bor hos foreldrene sine. 

 

Og ja jeg har tipset politiet på den nettsiden. Jeg hadde hvertfall fornavn og adressen hans så det holder nok for politiet. 

 

Det jeg føler er at Hu ikke mener at Hu egentlig bryr seg om meg. Og jeg synes det er bare surr med henne for tiden etter hun har vært i seriøse forhold før. Jeg har kjent Hu en del år. Men nå i det siste har Hu virka helt blåst og jeg vil ikke omgi meg med sånne folk. Og bare det at Hu ikke har anmeldt han fyren for lengst. Hu er jo helt sløv 

Anonymkode: b0563...bb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ok, så du har anmeldt fyren?

Anonymkode: 227f0...15c

Ikke anmeldt. Men jeg har sendt inn tips til politiet. Å anmelde han må hun gjøre selv. Jeg tror ikke det er vits å anmelde noen for å ha stjålet en pose potetgull, litt baileys og 3 kvikk lunsj 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Okei.. 

Hun har 3 barn men bor hos foreldrene, og dere er mye ute og fester, og der datt jeg av.

Hvor gamle er dere? 

Du på din side får heller ta en runde med deg selv om hva slags venner du vil ha i ditt liv, så kanskje du velger bort slike situasjoner/venner og ikke skylder alt på venninna. Tross alt velger du jo selv hvem du henger med.

Så får hun, og foreldrene hennes avgjøre hva de skal gjøre med en narkis som kjører bil i ruspåvirket tilstand. Det skader ikke at du, som har navnet på fyren, klikker deg innpå tips politiet nettsiden og skriver alt der og tipser politiet om fyren. Så får de tatt han på både kjøringa og narkotikaen. 

Anonymkode: 227f0...15c

Ikke mye ute å fester jeg selv om jeg ikke har barn faktisk. Jeg er ute ett par ganger i halvåret kanskje. Orker ikke å feste så mye mer. Men jeg gjør det litt innimellom siden jeg er singel og håper på å møte noen. 

Anonymkode: b0563...bb6

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han ble sluppet inn for å låne tlf? Er dere tidsreisende fra 1999?

Anonymkode: 9bfce...091

  • Liker 28
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Han ble sluppet inn for å låne tlf? Er dere tidsreisende fra 1999?

Anonymkode: 9bfce...091

Ja det samme lurte jeg på og. Hilsen TS

Anonymkode: b0563...bb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok ts. Jeg skjønner at du er irritert over venninna di, men hun velger livet (og sine problemer selv). Nå må du ta et valg. Du kan være venn, men ikke være med på festing og slikt feks. Eller du kan trekke deg unna og bare være en bekjent, eller kutte henne fullstendig ut. 

Hva velger du? Tenkt litt på dette, og så tar du et valg. Slik jeg ser det har du ikke godt av å ha en slik venninne. Det eneste gode her er at du forhåpentligvis har hjulpet til å få en narkoman av veien, ved at han mister lappen og bil.

Anonymkode: 227f0...15c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ok ts. Jeg skjønner at du er irritert over venninna di, men hun velger livet (og sine problemer selv). Nå må du ta et valg. Du kan være venn, men ikke være med på festing og slikt feks. Eller du kan trekke deg unna og bare være en bekjent, eller kutte henne fullstendig ut. 

Hva velger du? Tenkt litt på dette, og så tar du et valg. Slik jeg ser det har du ikke godt av å ha en slik venninne. Det eneste gode her er at du forhåpentligvis har hjulpet til å få en narkoman av veien, ved at han mister lappen og bil.

Anonymkode: 227f0...15c

TS her. Jepp jeg er helt enig. Jeg trur jeg bare skal være bekjent og være "opptatt" når Hu vil finne på ting. 

 

Anonymkode: b0563...bb6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke venninna di voksen? - ja altså etter loven

Anonymkode: 1d43d...729

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Stabilt!

Anonymkode: 0d1a5...95c

Ja veldig 😂

Anonymkode: b0563...bb6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er ikke venninna di voksen? - ja altså etter loven

Anonymkode: 1d43d...729

Joda? 

Anonymkode: b0563...bb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om Hu vil ha det slik, må Hu få ha. Det slik. Slutt å bry deg med hva Hu gjør.... det heter forresten HUN, men dere virker relativt korte begge to, så kan vel ikke forvente annet

Anonymkode: 49c77...57e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, dette oser litt white trash om jeg skal jeg være helt ærlig. Både skrivemåten og innholdet tyder på det. 

Nei, du får finne deg bedre venner.

Anonymkode: 8c5d4...bc0

  • Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Begge dere to virker jo like ustabile. Ikke rart dere fant hverandre som venner.

Anonymkode: 1fc87...abc

TS her. Hvorfor er jeg ustabil??  Bare fordi jeg er singel og ikke har barn?? 

Anonymkode: b0563...bb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Synes mange av dere er spydig mot meg her inne. Hvorfor fortjener jeg dette.? Jeg delte dette innlegget fordi jeg ikke synes jeg fortjener å bli behandlet sånn som jeg beskriver der. Og folk er bare stygge mot meg her inne og mobbere. Føler dere dere bra med det? Jeg trengte bare litt støtte så får jeg bare dritt. 

Kaller meg ustabil og greier. Jeg jobber og lever ett ganske normalt liv. Men er oppe om natta innimellom nå for jeg er syk og forkjølet. 

Dere burde skamme dere! 

Anonymkode: b0563...bb6

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Uff, dette oser litt white trash om jeg skal jeg være helt ærlig. Både skrivemåten og innholdet tyder på det. 

Nei, du får finne deg bedre venner.

Anonymkode: 8c5d4...bc0

Takk ❤️

Anonymkode: b0563...bb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venninnen din har nok mye issies siden hun er sånn og roter seg borti sånne menn. Har du spurt hun hvordan hun egentlig har det? Har hun vært utsatt for overgrep før for eksempel?

Anonymkode: 66370...b59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...