Gå til innhold

Veninne som bare ignorerer alle meldinger og ikke tar ansvar


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Venninnen din har nok mye issies siden hun er sånn og roter seg borti sånne menn. Har du spurt hun hvordan hun egentlig har det? Har hun vært utsatt for overgrep før for eksempel?

Anonymkode: 66370...b59

Ja jeg har spurt henne og hun har fortalt meg om sine ting. Er ikke det at jeg egentlig dømmer henne for å ha rote seg borti feil mann. Jeg har også rota meg borti helt syke mannfolk før. Men hvis noen hadde stjålet fra mine venner så hadde jeg tent på alle pluggene og bedt de vippse venna mine penger for det de hadde tatt og ikke synes synd på han når venna mine krevde penger for det de hadde tatt eller bare gitt blaffen i å melde de til politiet også fortsatt å klage på at de plaga meg. 

 

Jeg har gått til politiet når jeg har vært uheldig å rote meg borti sånne. Og jeg synes det er rart hvordan hun plutselig bare ikke ser meldinder fra meg på ukevis. Også kan Hu plutselig sende en melding å si at jeg skal komme på besøk for hun savner meg men ikke noe svar på det jeg har skrevet. 

Akkurat som hun ikke skjønner at jeg bare blir enda mer irritert og oppgitt når ikke hun svarer ordentlig på det jeg har skrevet. Jeg føler meg tråkka på og at hun bare skal snakke om det som passer henne. 

 

Hun sa at hun heller ville få noen til å dra på døra hans å ta han enn å bruke politiet som hjelpemiddel for å stoppe han. Da vil ikke jeg blande meg inn. Plutselig blir jeg "medskyldig" for tortur og torpedovirksomhet. 

Anonymkode: b0563...bb6

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det mulig hun selv er havnet på kjøret med narkotika? Det virker nesten slik sånn som du legger det frem ts?

Anonymkode: 227f0...15c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Er det mulig hun selv er havnet på kjøret med narkotika? Det virker nesten slik sånn som du legger det frem ts?

Anonymkode: 227f0...15c

TS her. Det tviler jeg veldig sterkt på. Trur jeg kjenner henne såppas at jeg tør påstå at hun ikke er typen til det. Hu drikker ikke særlig mye alkohol heller liksom og aldri drevet med hasj eller noe lettere rusmidler heller. Eneste jeg blei oppgitt over at henne har latt han fyren holde på sånn at hun ikke så det. Verken jeg eller andre venner av henne likte han. Jeg skjønner at hun blir redd for han typen men jeg ville ringt politiet hvis en fyr jeg hadde slått opp med kom hjem å plaga meg uansett om jeg hadde bodd hos mor og far eller andre plasser. Ville ikke latt han plage familien min og mine venner og ikke brydd meg om det. Og latt han kjøre rusa hver dag uten å tyste til politiet. Jeg vet hun er kronisk syk og mye kvalm pga det. 

 

Hu var ikke lenge sammen med han typen her heller. Noen uker bare. Så var ikke ordentlig forhold. De andre hun har hatt er ordentlige. Var vel litt tilfeldig uhell at hun havna borti han der. Men det er måten hun gjør ting på. Sa til meg at han plager henne men hun går ikke til politiet. Da synes jeg heller ikke synd på henne. Hun burde i det minste tipset politiet for lenge siden om at han kjører i fylla og kokain rus daglig. Da hadde han heller ikke kommet seg hjem til henne hvis politiet tok fra han førerkort og bilen. Da hadde hun gjort seg selv og samfunnet en tjeneste. 

 

Derfor gidder jeg ikke å bry meg om henne mer. Hun kan bare ha det så godt. 

Anonymkode: b0563...bb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo mer du skriver, jo mer virker det som du er intenst sinna på henne. Hvorfor? Ja hun burde trukket seg unna han og anmeldt han. Men at hun velger å bo hos faren er vel nettopp et forsøk på å unnslippe den fyren? Kanskje hun føler på frykt for hva han kan finne på? Det er jo ikke bare bare heller.

At hun prioriterte å snakke med noen på nett og sove når vedkommende ville sove, ja man kan lure på hvorfor hun ville ha deg der da. 

Uansett som sagt, må du velge hva du vil fremover. Og la dette gå. Du tjener ikke noe på å skrive og utbasunere mer her nå. 

Anonymkode: 227f0...15c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jo mer du skriver, jo mer virker det som du er intenst sinna på henne. Hvorfor? Ja hun burde trukket seg unna han og anmeldt han. Men at hun velger å bo hos faren er vel nettopp et forsøk på å unnslippe den fyren? Kanskje hun føler på frykt for hva han kan finne på? Det er jo ikke bare bare heller.

At hun prioriterte å snakke med noen på nett og sove når vedkommende ville sove, ja man kan lure på hvorfor hun ville ha deg der da. 

Uansett som sagt, må du velge hva du vil fremover. Og la dette gå. Du tjener ikke noe på å skrive og utbasunere mer her nå. 

Anonymkode: 227f0...15c

TS her. Ja jeg er sint og det vet hun. Og jeg skjønner heller ikke hvorfor hun ville ha meg der. Føler det bare var for å ha noen der. Og hun kommer nesten aldri på besøk til meg. Det passer aldri. Men når hun bodde litt med xn etter at det var slutt maste hun om å komme til meg hele tiden fordi hun ikke orket å være hjemme med xn hun hadde slått opp med. 

Det jeg mener er at jeg føler at det bare er sånn falsk smisking når hun sier hun savner meg, elsker meg osv osv. Jeg blir irritert og føler hun ikke mener noe med det. Tenker selv at jeg ikke gidder å bruke tid på henne. 

Anonymkode: b0563...bb6

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

TS her. Ja jeg er sint og det vet hun. Og jeg skjønner heller ikke hvorfor hun ville ha meg der. Føler det bare var for å ha noen der. Og hun kommer nesten aldri på besøk til meg. Det passer aldri. Men når hun bodde litt med xn etter at det var slutt maste hun om å komme til meg hele tiden fordi hun ikke orket å være hjemme med xn hun hadde slått opp med. 

Det jeg mener er at jeg føler at det bare er sånn falsk smisking når hun sier hun savner meg, elsker meg osv osv. Jeg blir irritert og føler hun ikke mener noe med det. Tenker selv at jeg ikke gidder å bruke tid på henne. 

Anonymkode: b0563...bb6

Ok. Håper du finner utløp for dette sinnet på andre måter også, ikke bare her på KG. Gå en tur kanskje? Jeg hadde nok slettet og blokkert henne overalt om jeg var deg og gått videre med livet mitt. 

Anonymkode: 227f0...15c

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ok. Håper du finner utløp for dette sinnet på andre måter også, ikke bare her på KG. Gå en tur kanskje? Jeg hadde nok slettet og blokkert henne overalt om jeg var deg og gått videre med livet mitt. 

Anonymkode: 227f0...15c

Ja jeg skal ut å gå tur så fort jeg blir frisk av forkjølelse. Ser jo flere andre også deler sånne ting som meg her på KG. ja jeg kommer til å kutte henne ut nå ja... Er jo grenser for hva man skal godta liksom. 

Anonymkode: b0563...bb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg ville bare forklare det som du stilte spørsmålstegn ved. Ingen sure miner eller vonde tanker ved det. Denne reaksjonen vitner om at du ikke har det så bra, og kanskje har fått ut noen pigger. Sender deg en klem. Minner også om at det ikke er sikkert alle du møter er slemme, så du trenger ikke å tolke alt i verste mening.

Anonymkode: 036f1...895

TS her. Så koselig skrevet ❤️ tusen takk ❤️ ja jeg har desverre opplevd mye at folk har vært ute etter å være  sarkastiske og hatt det gøy på min bekostning osv. Beklager at jeg trodde det om deg ❤️ klem tilbake ❤️

Anonymkode: b0563...bb6

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.2.2023 den 18.24):

Jeg sendte ett par litt lange meloner

Fyren var frekk som tok snaxen deres. Tenk å bare stjele sånn. Håper at melonene får være i fred i det minste og at venninna di tar seg sammen. De må slutte å slippe fyren inn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.2.2023 den 2.04):

Takk ❤️

Anonymkode: b0563...bb6

Dette var ikke et kompliment! Vedkommende brukte et amerikansk rasistisk uttrykk og kalte deg søppel.

Anonymkode: 28137...8f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Dette var ikke et kompliment! Vedkommende brukte et amerikansk rasistisk uttrykk og kalte deg søppel.

Anonymkode: 28137...8f0

Pga. siste setning oppfattet jeg det som om dette var venninna, og jeg tror takket var for oppfordringen om å finne bedre venner. 

Anonymkode: 036f1...895

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.2.2023 den 18.41):

Det skjønner jeg godt. Hu hadde barnefri forrige helg forsto jeg. Men det er jo merkelig at Hu bor hos foreldrene sine. 

 

Og ja jeg har tipset politiet på den nettsiden. Jeg hadde hvertfall fornavn og adressen hans så det holder nok for politiet. 

 

Det jeg føler er at Hu ikke mener at Hu egentlig bryr seg om meg. Og jeg synes det er bare surr med henne for tiden etter hun har vært i seriøse forhold før. Jeg har kjent Hu en del år. Men nå i det siste har Hu virka helt blåst og jeg vil ikke omgi meg med sånne folk. Og bare det at Hu ikke har anmeldt han fyren for lengst. Hu er jo helt sløv 

Anonymkode: b0563...bb6

Her har hun helt andre utfordringer enn at du skal være den viktigste personen i livet hennes. Hun må få hjelp til å stable seg på bena og få et godt hjem til barna. Reagerer nå også litt på foreldrene hennes som slapp inn denne mannen som drakk og spiste snacksen deres når dere var på byn!? 
Uansett, hvis du er en god venn, prøver du å hjelpe henne. Hvis du ser det er håpløst, foreslår jeg for din egen skyld, at du holder deg unna dette styret og hvertfall holder deg unna når han typen blir innblandet. Ikke vær med på vorspiel eller overnatting hos ham. Hold deg langt unna ham og hans miljø! 

Anonymkode: 0f454...957

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Dette var ikke et kompliment! Vedkommende brukte et amerikansk rasistisk uttrykk og kalte deg søppel.

Anonymkode: 28137...8f0

Jeg tenkte på det etterpå. Ikke hyggelig. Trudde det var venninna mi og han andre vedkommende mente. Stygt å kalle meg det. Jeg gjorde det som var rett. Å melde han og trekke meg unna de folka. TS.... 

Anonymkode: b0563...bb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Pga. siste setning oppfattet jeg det som om dette var venninna, og jeg tror takket var for oppfordringen om å finne bedre venner. 

Anonymkode: 036f1...895

Var det jeg også trodde 

Anonymkode: b0563...bb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hun bruker deg bare som støttekontakt, hele vennskapet er en bløff. Du blir utnyttet.

Anonymkode: 45b8a...023

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Her har hun helt andre utfordringer enn at du skal være den viktigste personen i livet hennes. Hun må få hjelp til å stable seg på bena og få et godt hjem til barna. Reagerer nå også litt på foreldrene hennes som slapp inn denne mannen som drakk og spiste snacksen deres når dere var på byn!? 
Uansett, hvis du er en god venn, prøver du å hjelpe henne. Hvis du ser det er håpløst, foreslår jeg for din egen skyld, at du holder deg unna dette styret og hvertfall holder deg unna når han typen blir innblandet. Ikke vær med på vorspiel eller overnatting hos ham. Hold deg langt unna ham og hans miljø! 

Anonymkode: 0f454...957

Jeg og synes det er veldig merkelig. Faren hennes må nok være naiv. Rart de ikke jaget han ir5. Han hadde også lagt igjen jakka si og bilnøklen på soverommet hennes når vi kom tilbake. Hun må jo selv ha gitt han adressen og hatt besøk av han frivillig hjemme hos foreldrene først siden han kommer dit å plager henne. Hun bodde nemlig der da de ble sammen. Da holdt hun på å flytte ut av der hun bodde med han forrige. Hu finner nye mannfolk hele tiden så fort hun er blitt singel. 

 

Jeg har jo brydd meg og prøvd å hjelpe henne men hun ser jo aldri meldingene mine. Jeg sendte meldinder spurte om han hadde kommet tilbake for å hente jakka si osv men jeg får ikke svar på noe hva som skjer videre med han. Men hu sa at hun heller ville bruke torpedoer på han enn å gjøre det på riktig måte med å gå til politiet så kan hende hun holder meg utenfor alt og ikke vil ha min hjelp. Hun sa at "ja du ville gått til politiet i min situasjon men jeg må få lov til å gjøre det på min måte. Sånne som han fortjener å bli knust kneskålene på og klipt av fingre".... Jeg kan strekke meg til å si at han kanskje fortjener å få ett par slag i tryne og bli skjelt ut ja.... Men jeg synes hun er for drøy.... Det er jo helt feil måte å gjøre det på. Og jeg vil ikke være en del av det. Jeg vil ikke hjelpe henne hvis hun har planer om å få torpedoer til å torturere han. Jeg får bare håpe at det bare var noe hun sa i sinne. 

 

Anonymkode: b0563...bb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hun bruker deg bare som støttekontakt, hele vennskapet er en bløff. Du blir utnyttet.

Anonymkode: 45b8a...023

Jepp er faktisk sånn det føles. 

Anonymkode: b0563...bb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Her har hun helt andre utfordringer enn at du skal være den viktigste personen i livet hennes. Hun må få hjelp til å stable seg på bena og få et godt hjem til barna. Reagerer nå også litt på foreldrene hennes som slapp inn denne mannen som drakk og spiste snacksen deres når dere var på byn!? 
Uansett, hvis du er en god venn, prøver du å hjelpe henne. Hvis du ser det er håpløst, foreslår jeg for din egen skyld, at du holder deg unna dette styret og hvertfall holder deg unna når han typen blir innblandet. Ikke vær med på vorspiel eller overnatting hos ham. Hold deg langt unna ham og hans miljø! 

Anonymkode: 0f454...957

Mener ikke at jeg skulle være så viktig. Men ikke vits å invitere meg på besøk hvis hun bare skal behandle meg sånn som hun gjorde. Det var direkte uhøflig. Og hun lar ikke meg få vite noe om han har kommet tilbake mer eller ikke. Og jeg sa at hun burde legge ut annonser på leilighet ønskes leid på finn og Facebook osv men da sa hun bare at det var hun for privat person til å gjøre. Så da vil hun heller bo hos foreldrene da å lete etter noe nytt for å spare penger eller noe. 

 

Så da nytter det ikke å hjelpe henne da. Kjenner jeg bare vil holde meg vekk fra hele greia. Jeg har heldigvis andre gode veninner. 

 

Anonymkode: b0563...bb6

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...