Gå til innhold

Eurovision 2023 Liverpool


NordicViking

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Kjenner jeg er uenig! Brå låt, men ballader er ikke vinnermateriale for meg. Syns Queen of Kings slår denne!

Anonymkode: bd27c...07d

Enig.

Anonymkode: c0bcb...728

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Finland må vinne!!!

Anonymkode: a22b5...c8f

Nei! Grusom sang.

Anonymkode: c0bcb...728

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 hours ago, Jobbermedbarn said:

Så akkurat klipp fra Finlands første prøve og wow! Hadde vært så gøy hvis de vant! 

Sceneshowet ser fantastisk ut! Jeg har store forhåpninger til semi og finalen! 

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig spent på hvordan årets stemme-endringer vil påvirke resultatet.

I år er det ingen jury i semifinalene, men i finalen har de fortsatt like stor makt (telles 50%). Jeg skjønner ikke hvorfor er en bitteliten jury, som ofte er litt rart sammensatt i mange land, skal ha så mye å si. At de bare stemmer i finalen kan rokke skikkelig ved resultatet sammenlignet med semifinalene, så man risikerer at de som gjør det best i semifinalene faktisk ender et stykke ned på resultatlisten i finalen. 

Gleder meg til å se hvordan resten av verden stemmer. Synes det er skikkelig gøy at folk fra andre land kan stemme i år. Alle ikke-deltagende lands stemmer legges sammen og telles som ett land. Er spent på hva de stemmer på. 

  • Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.5.2023 den 18.04):

Skikkelig bra låt, ikke sant?

Anonymkode: e3fd9...ffe

Nei, overhodet ikke! Den er langt unna Euphoria hva gjelder kvalitet. Svak sang som er utrolig hypet.

Anonymkode: e4c0b...e6f

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

netpuppy skrev (7 timer siden):

Sceneshowet ser fantastisk ut! Jeg har store forhåpninger til semi og finalen! 

 

Ja!! Så drit bra ut. Så ut som en hulk med rosa cha cha dansere. 

Helt genialt 😄👍

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sententia skrev (På 30.4.2023 den 8.29):

Håper NRK dropper autotune i MGP til året! 
vi må jo sende noen som kan synge! 

Alessandra brukte ikke autotune i mgp. Men generelt nei til autotune ja :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topplue skrev (På 2.5.2023 den 16.22):

Jeg er veldig spent på hvordan årets stemme-endringer vil påvirke resultatet.

I år er det ingen jury i semifinalene, men i finalen har de fortsatt like stor makt (telles 50%). Jeg skjønner ikke hvorfor er en bitteliten jury, som ofte er litt rart sammensatt i mange land, skal ha så mye å si. At de bare stemmer i finalen kan rokke skikkelig ved resultatet sammenlignet med semifinalene, så man risikerer at de som gjør det best i semifinalene faktisk ender et stykke ned på resultatlisten i finalen. 

Gleder meg til å se hvordan resten av verden stemmer. Synes det er skikkelig gøy at folk fra andre land kan stemme i år. Alle ikke-deltagende lands stemmer legges sammen og telles som ett land. Er spent på hva de stemmer på. 

Herregud, det er jo nye regler fra år til år. Har det alltid vært sånn? 😅 

Det med uforutsigbarhet med jury vs ikke jury tenker jeg ikke gjør så mye? De rangerer dem jo ikke under semifinalene, bare leser opp i tilfeldig rekkefølge, så man vet i utgangspunktet ikke hvem som ligger "øverst". Og ellers er det jo litt mer spennende med potensielt ulike resultater?

 

En helt annen ting - er det noen som vet om NRK har et slags monopol på å vise Eurovision? Vintersport og slikt går jo plutselig på alle mulige kanaler, går det an å kjøpe opp rettighetene for å vise Eurovision også? Ble plutselig redd for dette her en dag 🥲

Lenke til kommentar
Del på andre sider

os Maxilla skrev (8 minutter siden):

En helt annen ting - er det noen som vet om NRK har et slags monopol på å vise Eurovision? Vintersport og slikt går jo plutselig på alle mulige kanaler, går det an å kjøpe opp rettighetene for å vise Eurovision også? Ble plutselig redd for dette her en dag 🥲

Har tenkt det samme noen ganger...  tv2 er jo også allmennkringkaster , men gud forby at de skal vise eurovision noen gang!! Det blir sikkert med reklamepauser og alt, det vil jeg ikke ha. Så  jeg tenker at det vil forbli Nrk, bare fordi liksom :D  men vet ikke. Men kan da ikke tenke meg at det er noen andre her til lands som kan vise det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måneskinn skrev (7 minutter siden):

Har tenkt det samme noen ganger...  tv2 er jo også allmennkringkaster , men gud forby at de skal vise eurovision noen gang!! Det blir sikkert med reklamepauser og alt, det vil jeg ikke ha. Så  jeg tenker at det vil forbli Nrk, bare fordi liksom :D  men vet ikke. Men kan da ikke tenke meg at det er noen andre her til lands som kan vise det.

Melodi Grand Prix er vel NRK sitt konsept(?), men jeg vet ikke om det automatisk drar med seg Eurovision. Fikk ikke til å google dette heller.

Det er jo nesten litt rart om ingen har forsøkt å knabbe det et år, hvis det faktisk er mulig. Samtidig er jo sport litt annerledes igjen siden det fort går over flere uker, Eurovision er jo bare et par dager. Så da slåss de kanskje om sportsendingene først? Nei, dette kan jeg ingenting om :D

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

os Maxilla skrev (4 minutter siden):

Melodi Grand Prix er vel NRK sitt konsept(?), men jeg vet ikke om det automatisk drar med seg Eurovision. Fikk ikke til å google dette heller.

Det er jo nesten litt rart om ingen har forsøkt å knabbe det et år, hvis det faktisk er mulig. Samtidig er jo sport litt annerledes igjen siden det fort går over flere uker, Eurovision er jo bare et par dager. Så da slåss de kanskje om sportsendingene først? Nei, dette kan jeg ingenting om :D

Jeg kan heller ikke noe om dette. Tror at med sport så er det mer penger involvert og sånn, og det trekker nok flere seere enn eurovision - hvert fall her hjemme ;)   Som du sier det er jo bare Nrk som kjører Mgp, men om det er noe automatikk i det å sende Eurovision eller om det bare "har blitt sånn"  opp gjennom årene vet jeg ikke. Bare glad for at det er sånn :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tsjekkias kjedelige kostymer og den lille flettedansen i klippet fra prøvene var underveldende. Hadde sett for meg et helt annet sceneshow. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så gøy å se vurderingene av bidragene på You Tube 🙂. Alle de "profesjonelle" blir imponert over Norge. Og når hun tar whistle tonen, spoler de tilbake for å høre en gang til.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor var staysman plutselig ikke med i Adresse lenger?🙃

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg håper så intenst på at Finland vinner. Elsker den sangen :rodmer: Men jeg tror nok dessverre det blir Sverige, og jeg liker ikke den låta. Føler jeg er en av de få som misliker den

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

rosemarin skrev (16 minutter siden):

Hvorfor var staysman plutselig ikke med i Adresse lenger?🙃

Spilleoppdrag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viki6 skrev (22 timer siden):

Det er så gøy å se vurderingene av bidragene på You Tube 🙂. Alle de "profesjonelle" blir imponert over Norge. Og når hun tar whistle tonen, spoler de tilbake for å høre en gang til.

Hvert år er det akkurat det samme. Før Eurovision er det mange slike kommentarer om at "Europa elsker Norge, norsk låt har såååå mange fans på YouTube, vi vinner, vi er best" osv.

Så havner Norge på cirka 15.plass og artisten dekker over sin frustrasjon med "Det var SÅ gøy å være med! Det var SÅ syyyykt".

Hvert eneste år. 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fame skrev (4 timer siden):

Jeg håper så intenst på at Finland vinner. Elsker den sangen :rodmer: Men jeg tror nok dessverre det blir Sverige, og jeg liker ikke den låta. Føler jeg er en av de få som misliker den

Heller den finske enn den svenske selv om den finske ikke er helt min type sang, så er det noe kult med den. Jeg liker ikke den svenske. Slitsom låt som ikke fenger meg. Veldig oppskrytt. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...