900 Skrevet 14. mai 2023 #2021 Del Skrevet 14. mai 2023 (endret) Det Europeiske folk har sagt ja til Finland, og nei til Sverige. Men hva gjør det, når internasjonalistene i Sverige og i juryen kan definere hva som er god musikksmak. Tenk litt på det når dere skal gå i tog om noen dager. Ikke ta det forgitt. Det finnes mange krefter både innad og utenfor det ganske land som kan tenke seg friheten til å omdefinere ting som det passer dem. Vær på vokt. Vokt dere for internasjonalistenes tyrrani. Endret 14. mai 2023 av 900 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eloise12345 Skrevet 14. mai 2023 #2022 Del Skrevet 14. mai 2023 (endret) 8 minutter siden, jukkapalme said: Nei, det hadde vært skikkelig råttent gjort. Det er ikke hennes skyld at den forbaska juryen teller så mye og nesten alltid har Sverige som favoritt. Med det sagt er Finland den egentlige vinneren for meg også og jeg skulle ønske juryen kunne avskaffes eller ihvertfall telle mye mindre. Max 25%. Låta til Loreen er god da, det skal den ha. Syns det er trist at Loreen viste så lite glede over å vinne. Var vel nærmest forhåndsbestemt og forventet at hun skulle vinne, men likevel... Det er ikke hennes skyld. Men når publikum mener at Finland er overlegent best så må de få synge cha cha cha. Det er ikke for å mobbe Loreen. Det er for å vise eurovision at folket har kåret Finland istedet for Sverige. Juryene får heller synge med Loreen. Loreen er helt uskyldig i dette. Dette er ikke hennes feil. Det er stemmesystemet som er ute å kjøre. Jeg er derimot imot de som kritiserer utseende til Loreen. Det er mobbing og missunnelse! . Det er også mobbing å gi henne skylden. Endret 14. mai 2023 av Eloise12345 10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenFri Skrevet 14. mai 2023 #2023 Del Skrevet 14. mai 2023 Warrior skrev (57 minutter siden): Finland vant folkets hjerte❤️og er den ekte vinneren. Ikke Sverige. Mange raser fordi det er så urettferdig at jury skal ha så mye makt at juryen bestemmer hvem som skal vinne. Trodde ESC var for folket og at folket skal ha mest å si hvem som vinner. Sånn er det ikke mer. De kommer til å miste mange seere inkludert meg når det skal være esc for jury og ikke folket mer, og så urettferdig vinner som i år. Er det kun for å få Loreen til å bli den første kvinnen som vant to ganger? Det er for dumt. Aldri sett og hørt så mye negativitet mot årets vinner før som i år og sorry men det er full fortjent. For dette er ikke noe rettferdig seier i det hele tatt. Dette er jury (noen få antall mennesker i hvert land) sin favoritt. Det blir fortsatt cha cha cha på mine ører, i min vakre tesla, i min kule leilighet❤️og ser på de som ekte vinnere🤩 Ja, de byr opp til folkefest (som de kaller det) men inviterer samtidig en døll gjeng med fagfolk som ødelegger hele festen. Jeg hadde ikke Finland som favoritt men må innrømme at mannen vokste på meg utover kvelden ❤️ 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jukkapalme Skrevet 14. mai 2023 #2024 Del Skrevet 14. mai 2023 Eloise12345 skrev (1 minutt siden): Det er ikke hennes skyld. Men når publikum mener at Finland er overlegent best så må de få synge cha cha cha. Det er ikke for å mobbe Loreen. Det er for å vise eurovision at folket har et annet valg. Jeg sier ikke at det er mobbing at de sang cha cha cha. Mobbebegrepet er sterkt misbrukt. Men om de hadde ropt cha cha cha MENS hun sang vinnerlåta en gang til hadde jeg syntes det var råttent gjort. Forskjell på mobbing og råttent gjort. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lurven Skrevet 14. mai 2023 #2025 Del Skrevet 14. mai 2023 FrøkenFri skrev (1 minutt siden): Ja, de byr opp til folkefest (som de kaller det) men inviterer samtidig en døll gjeng med fagfolk som ødelegger hele festen. Jeg hadde ikke Finland som favoritt men må innrømme at mannen vokste på meg utover kvelden ❤️ 😲 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eloise12345 Skrevet 14. mai 2023 #2026 Del Skrevet 14. mai 2023 (endret) 3 minutter siden, jukkapalme said: Jeg sier ikke at det er mobbing at de sang cha cha cha. Mobbebegrepet er sterkt misbrukt. Men om de hadde ropt cha cha cha MENS hun sang vinnerlåta en gang til hadde jeg syntes det var råttent gjort. Forskjell på mobbing og råttent gjort. Jeg synes ikke det er råttent. Folk må få synge cha cha cha med tanke på at det er deres vinner. Men det er min mening altså. Det er som en fotballkamp med et urettmessig dømmesystem, og når Finland vant hjertene til folket så er det helt greit, mener jeg. Men folk har nok delte meninger om den saken. Endret 14. mai 2023 av Eloise12345 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenFri Skrevet 14. mai 2023 #2027 Del Skrevet 14. mai 2023 Lurven skrev (1 minutt siden): 😲 ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lurven Skrevet 14. mai 2023 #2028 Del Skrevet 14. mai 2023 FrøkenFri skrev (Akkurat nå): ? Mannen vokste på meg utover kvelden 😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenFri Skrevet 14. mai 2023 #2029 Del Skrevet 14. mai 2023 Lurven skrev (Akkurat nå): Mannen vokste på meg utover kvelden 😄 🤣 Ja, skjønner at den kan feiltolkes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jukkapalme Skrevet 14. mai 2023 #2030 Del Skrevet 14. mai 2023 Eloise12345 skrev (Akkurat nå): Jeg synes ikke det er råttent. Folk må få synge cha cha cha med tanke på at det er deres vinner. Ikke MENS vinneren synger låta en gang til som den jeg siterte hadde syntes hadde vært såååå kult. Men nå gjorde de jo ikke det da At de ropte cha cha cha under opplesingen eller når vinneren var avgjort eller når de gjorde det syntes jeg var HELT greit og helt på sin plass. Cha cha cha var vinneren for meg også og jeg bannet mye over den drittjuryen i går. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jukkapalme Skrevet 14. mai 2023 #2031 Del Skrevet 14. mai 2023 Lurven skrev (3 minutter siden): Mannen vokste på meg utover kvelden 😄 Du og dine skitne tanker 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majer Skrevet 14. mai 2023 #2032 Del Skrevet 14. mai 2023 Kjenner jeg får avsmak for hele eurovision. Det sies at det ikke skal være politisk, men den gangen Russland sang en bra sang om at "vi er en" og masse kjærlighet fikk den få stemmer fordi landet er mot homofili, men vi lot samtidig staten Israel som fordriver palestinere få vinne et par år senere. Nå som staten Israel vurderer å stramme inn på homofili får de fremdeles 5 mest publikumstemmer. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eloise12345 Skrevet 14. mai 2023 #2033 Del Skrevet 14. mai 2023 (endret) Jeg får virkelig avsmak av eurovision. Jeg mener at Eurovision bør beklage stemmesystemet sitt. Noe er feil når det ender med så mye kritikk og protester i sosiale medier. Til og med Allesandra mente at stemmesystemet var dumt. Endret 14. mai 2023 av Eloise12345 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Linny111 Skrevet 14. mai 2023 #2034 Del Skrevet 14. mai 2023 49 minutter siden, Ctrl said: Juryene kom til for å nøytralisere politikk, reklamekampanjer og naboforhold fra konkurransen med å tilføre resultatene "ekspertise" og da få konkurransen mer musikalsk objektiv. Men så viser det seg at juryene blir enda mer påvirket av politikk, reklamekampanjer og naboforhold enn folket, og med sin enorme makt fordelt på 5 stk pr. land så har vi har endt opp med å få ESC så subjektiv som det aldri har vært før. I tillegg flyter verden over av korrupsjon, og juryen gjør et rigget resultat svært enkelt å få til. Man kan ikke stole på juryene. Dette kan ikke fortsette. Og sånn sett er jeg glad for at reaksjonene fra folket mot både vinner og jury kommer nå. Vi trenger et slikt opprør for å få bort juryene. Jeg skjønner for øvrig ikke hvorfor det er jurystemmene som er i fokus når man ringer rundt til landene for å avgi stemmer. Det er da mye mer interessant å se hva folket stemmer. Jeg tenkte på dette i går, og det gikk veldig kort tid fra avstemningen stengte til de begynte å gi stemmer. Jurystemmene er jo allerede klare, så da kan de gå sakte gjennom jurystemmene mens de verifiserer folkestemmene og sparer tid. Bare en tanke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jobbermedbarn Skrevet 14. mai 2023 #2035 Del Skrevet 14. mai 2023 Ctrl skrev (42 minutter siden): Juryene kom til for å nøytralisere politikk, reklamekampanjer og naboforhold fra konkurransen med å tilføre resultatene "ekspertise" og da få konkurransen mer musikalsk objektiv. Men så viser det seg at juryene blir enda mer påvirket av politikk, reklamekampanjer og naboforhold enn folket, og med sin enorme makt fordelt på 5 stk pr. land så har vi har endt opp med å få ESC så subjektiv som det aldri har vært før. I tillegg flyter verden over av korrupsjon, og juryen gjør et rigget resultat svært enkelt å få til. Man kan ikke stole på juryene. Dette kan ikke fortsette. Og sånn sett er jeg glad for at reaksjonene fra folket mot både vinner og jury kommer nå. Vi trenger et slikt opprør for å få bort juryene. Jeg skjønner for øvrig ikke hvorfor det er jurystemmene som er i fokus når man ringer rundt til landene for å avgi stemmer. Det er da mye mer interessant å se hva folket stemmer. Så godt skrevet og jeg er helt enig🙏 Det er helt sykt at Finland får 18 12 ere fra millioner av seerstemmer og Sverige får ingen så vinner de. Det var absolutt en hensikt med juryen slik du skriver, men som du skriver de er jo verst av alle til å la seg påvirke. Jeg mener også at jurystemmer kom tilbake fordi de skulle se det musikalske/kvalitet sånn som feks Frankrike i går, men de er jo mest kommersielle av alle når de stemmer Sverige/Israel. Det beste eksempelet på det var jo i 2018 da Benjamin Ingrosso deltok, hadde noe annet land kommet med den sangen så hadde det vært jumboplass hos juryene, helt ærlig virker det som juryen kom tilbake for å stemme på Sverige… Og du har et veldig godt poeng med at det er seerstemmene vi burde se og ikke juryen for å understreke at de er de viktigste. Det burde de snu på allerede neste år… 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet 14. mai 2023 #2036 Del Skrevet 14. mai 2023 Veldig synd at de innførte jury, det har ødelagt hele poenget med å stemme og magien ved ESC er i stor grad forsvunnet for min del... for selve stemmingen var jo noe av det som var gøy og gjorde konseptet unikt! Det var gøy å se hva de ulike landene likte og hvor ulik smak vi har rundt om på kontinentet. Javel, så likte land ofte nabolandene, men det gjaldt jo alle og har vel ikke hatt så stor betydning. Nå med jury så er det uansett verre enn noen gang. Jeg elsker Loreen og heiet på henne, men Finland skulle vunnet i går da det er seerne som skal bestemme hvem som vinner! Da han fikk så overlegent med seerpoeng så var dette et ran. Og som flere her sier, hvorfor bruker de tid på å gå igjennom dommerpoengene slik de gjør? Det er jo seerpoengene de burde hatt fokus på og ringt rundt for å samle inn! 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vixella Skrevet 14. mai 2023 #2037 Del Skrevet 14. mai 2023 Det er nesten så jeg ønsker å slenge ut en konspirasjonsteori om at juryene er kjøpt og betalt av Sverige. Det er også noen som bemerker seg i sosiale medier om at Loreen hadde på mikrofonen sin under hele sendingen, akkurat som at det var en done deal at hun skulle opptre igjen. Og, det er jubileum for ABBA neste år. Passende da at finalen holdes i Sverige. 22 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eloise12345 Skrevet 14. mai 2023 #2038 Del Skrevet 14. mai 2023 (endret) Juryen burde jo stemme i semifinalene og ? Jeg er imot jury altså. Men hvor var de i semifinalene ? De har jo all innvirkning på resultatet. Så hvorfor var de ikke tilstede i semifinalene? Endret 14. mai 2023 av Eloise12345 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
IDGAF Skrevet 14. mai 2023 #2039 Del Skrevet 14. mai 2023 jukkapalme skrev (23 minutter siden): Syns det er trist at Loreen viste så lite glede over å vinne. Var vel nærmest forhåndsbestemt og forventet at hun skulle vinne, men likevel... Kan skjønne den litt og da. Hun visste godt at hun ikke var folkets vinner. Jeg haddsyntes det hadde vært en klein situasjon å stå i selv hvertfall, kleint og ubehagelig å visse masse glede over å ha vunnet mens salen roper på en annens sang. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jobbermedbarn Skrevet 14. mai 2023 #2040 Del Skrevet 14. mai 2023 Linny111 skrev (2 minutter siden): Jeg tenkte på dette i går, og det gikk veldig kort tid fra avstemningen stengte til de begynte å gi stemmer. Jurystemmene er jo allerede klare, så da kan de gå sakte gjennom jurystemmene mens de verifiserer folkestemmene og sparer tid. Bare en tanke. Absolutt, men de finner nok en løsning på det hvis de vil🙌 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå