Gå til innhold

Eurovision 2023 Liverpool

NordicViking

Anbefalte innlegg

Bringebærsyltetøy skrev (3 minutter siden):

Norge som stemmer på Sverige eller Finland? Ikke det samme, nei? 

Norge gir stort sett aldri 12 poeng til Sverige. Samme med Sverige mot Norge

Men ja, jeg synes det er tåpelig hvis den norske eller den svenske juryen gjør det. Skrev jeg at jeg synes det var greit så lenge det gjelder oss?

Endret av Fame
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Juryene kom til for å nøytralisere politikk, reklamekampanjer og naboforhold fra konkurransen med å tilføre resultatene "ekspertise" og da få konkurransen mer musikalsk objektiv. 

Men så viser det seg at juryene blir enda mer påvirket av politikk, reklamekampanjer og naboforhold enn folket, og med sin enorme makt fordelt på 5 stk pr. land så har vi har endt opp med å få ESC så subjektiv som det aldri har vært før. 

I tillegg flyter verden over av korrupsjon, og juryen gjør et rigget resultat svært enkelt å få til. Man kan ikke stole på juryene.

Dette kan ikke fortsette. Og sånn sett er jeg glad for at reaksjonene fra folket mot både vinner og jury kommer nå. Vi trenger et slikt opprør for å få bort juryene.

Jeg skjønner for øvrig ikke hvorfor det er jurystemmene som er i fokus når man ringer rundt til landene for å avgi stemmer. Det er da mye mer interessant å se hva folket stemmer. 

Endret av Ctrl
  • Liker 29
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fame skrev (12 minutter siden):

Men ja, jeg synes det er tåpelig hvis den norske eller den svenske juryen gjør det. Skrev jeg at jeg synes det var greit så lenge det gjelder oss?

Hvem stemte Norge, Finland og Danmark på i går? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bringebærsyltetøy skrev (Akkurat nå):

Hvem stemte Norge, Finland og Danmark på i går? 

Igjen, sier jeg det er greit så lenge det skjer med oss?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fame skrev (13 minutter siden):

Norge ga Sverige 10 poeng i går.

Hva ga Sverige til Norge? Måtte på do akkurat da, så fikk det ikke med meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten jury hadde Finland vunnet, Norge på andre plass og Sverige på tredje. Det var folkets valg, og det var sånn det burde blitt

• Liker 13
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eleaelea skrev (Akkurat nå):

Norge ga Sverige 10 poeng i går.

Hva ga Sverige til Norge? Måtte på do akkurat da, så fikk det ikke med meg.

Tror det var 10

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, ntrane said:

Godt poeng, tenkte ikke over det, jobber mye for tiden, er trøtt. Men Sverige har en god sang i det minste. Er enig i å avskaffe juryene. 

Juryene bør avskaffes. Ser mye kritikk og protester på sosiale medier pluss eurovision sin instragramkonto.  Finland er vinneren av publikum. 

Endret av Eloise12345
  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fame skrev (8 minutter siden):

Uten jury hadde Finland vunnet, Norge på andre plass og Sverige på tredje. Det var folkets valg, og det var sånn det burde blitt

Nei. Sverige fikk flere Folkestemmer enn Norge, men top 3 hadde vært:

1. Finland 

2. Sverige

3. Norge

• Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fame skrev (7 minutter siden):

Tror det var 10

Jøss.. fikk vi 10? Norge bruker alltid gi Sverige mer enn hva Sverige gir oss. Om Sverige i det hele tatt gir oss poeng. Har skjedd det å.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vet alle hva slags makt som står bak Sverige. Det er den evige jury.  Jeg har et forslag til den eneste løsning - brenn juryens stemmer!

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tussi84 skrev (6 minutter siden):

Nei. Sverige fikk flere Folkestemmer enn Norge, men top 3 hadde vært:

1. Finland 

2. Sverige

3. Norge

Fortsatt et bedre, og mer rettferdig resultat 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

29 minutter siden, Ctrl said:

Juryene kom til for å nøytralisere politikk, reklamekampanjer og naboforhold fra konkurransen med å tilføre resultatene "ekspertise" og da få konkurransen mer musikalsk objektiv. 

Men så viser det seg at juryene blir enda mer påvirket av politikk, reklamekampanjer og naboforhold enn folket, og med sin enorme makt fordelt på 5 stk pr. land så har vi har endt opp med å få ESC så subjektiv som det aldri har vært før. 

I tillegg flyter verden over av korrupsjon, og juryen gjør et rigget resultat svært enkelt å få til. Man kan ikke stole på juryene.

Dette kan ikke fortsette. Og sånn sett er jeg glad for at reaksjonene fra folket mot både vinner og jury kommer nå. Vi trenger et slikt opprør for å få bort juryene.

Jeg skjønner for øvrig ikke hvorfor det er jurystemmene som er i fokus når man ringer rundt til landene for å avgi stemmer. Det er da mye mer interessant å se hva folket stemmer. 

Helt enig!. Leser på nettet at noen mener at det er mobbing av Loreen å protestere mot stemmesystemet. Men dette har ikke med Loreen å gjøre. Folk må få si sin misnøye pga juryen. Uten et publikum er det ikke noe å tjene på musikk. Det er som å tro at en butikk fungerer best uten kunder. 

Endret av Eloise12345
  • Liker 18
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fame skrev (16 minutter siden):

Igjen, sier jeg det er greit så lenge det skjer med oss?

Nei, men du nevner jo bare Øst-Europa. Folk liker å si at "østblokk stemmer på hverandre", men "glemmer" å nevne at vi gjør akkurat det samme 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bringebærsyltetøy skrev (33 minutter siden):

"Cha cha cha" on repeat fra nå av! La han slå alle Spotify rekorder! ❤

Klarer ikke å forstå hvor den låta var bra. Likte ikke Sverige, men den var da ihvertfall bedre enn Finland. Smaken er som baken.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kollontaj skrev (1 time siden):

Finland fikk altså 18 12-ere fra folket, Sverige ingen! 😳

Keiino ble utsatt for det samme i 2019. Flest folkestemmer, men endte på 6.plass pga juryen. Ut med juryen!

• Liker 25
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bringebærsyltetøy skrev (3 minutter siden):

Nei, men du nevner jo bare Øst-Europa. Folk liker å si at "østblokk stemmer på hverandre", men "glemmer" å nevne at vi gjør akkurat det samme 

Jeg tok bare et eksempel. De var de første jeg kom på 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bringebærsyltetøy skrev (2 timer siden):

Det hadde vært kult om de ropte "Cha cha cha" MENS hun sang vinnerlåta en gang til...

Nei, det hadde vært skikkelig råttent gjort. Det er ikke hennes skyld at den forbaska juryen teller så mye og nesten alltid har Sverige som favoritt. Med det sagt er Finland den egentlige vinneren for meg også og jeg skulle ønske juryen kunne avskaffes eller ihvertfall telle mye mindre. Max 25%. Låta til Loreen er god da, det skal den ha. 

Syns det er trist at Loreen viste så lite glede over å vinne. Var vel nærmest forhåndsbestemt og forventet at hun skulle vinne, men likevel... 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hanne67 skrev (1 time siden):

Jeg forsto det som du mente Alessandra. 

Nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...