AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #41 Del Skrevet 5. februar 2023 Det stadige maset om økonomisk verdi og gevinst. Anonymkode: 8dc6a...2ff 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymburker Skrevet 5. februar 2023 #42 Del Skrevet 5. februar 2023 AnonymBruker skrev (18 timer siden): At familien du blir født inn i har så mye å si for hvordan livet ditt vil bli. Man har tilnærmet ingen påvirkning selv. Anonymkode: 1b6d8...1df Enig. Det smerter meg hver dag at mange av mine jevnaldrende har partner, barn, suksess i jobben og tjener bra. De har begge foreldrene i live og kan forvente en stor arv når foreldrene en dag går bort. Hus, hytte, penger.. At man er sin egen lykkes smed stemmer ikke alltid. Jeg er ikke smart og kunne ikke hatt en god jobb. Jeg mangler noe kognitivt for å kunne lykkes, både i skolesammenheng og sosialt. Kommer heller aldri til å arve noe særlig, og mistet en av foreldrene da jeg var barn. MEN; det fins selvfølgelig verre skjebner enn å være blant de uheldigste i Norge. Blir jo egentlig som å klage over at du vant 1 mill i lotto, når andre vinner 10. 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #43 Del Skrevet 5. februar 2023 servitrise&suppe skrev (6 timer siden): Jeg er en av dem du betegner som sauer antar jeg, og jeg kan godt forklare deg litt her etter beste evne : vi tror ikke på absolutt alt. Hvis du ser litt nærmere på din oppfatning av at det er sånn, så tyder det på at du ikke får med deg alle debatter og diskusjoner som er og alltid har vært, om kritiske spørsmål når det gjelder tvil og tro pluss grunngitt mistenksomhet mot både pressen og politikere i mange tilfeller. For det meste har vi tillit, og det kommer av at vi lever gode liv sett i perspektiv av at vi har det vi stort sett trenger for å føle oss trygge. Vi kan i de fleste tilfeller stole på pressen, det er erfaringer vi har gjort oss. Jeg tror veldig mange av oss leser med kritisk blikk, det ser vi på grunn av samfunnsdebatt og på et annet nivå, kommentarfelt. Folk engasjerer seg på alle nivåer og arenaer, men vi lar ikke det vi betrakter som paranoia ta overhånd. Dessuten liker vi også å ha det komfortabelt, akkurat som deg. Jeg finner det komfortabelt å ha tillit, det er det jeg er vant til og det jeg har erfart at jeg kan ha til både myndigheter og pressen. Da ser jeg jo ikke noen grunn til å starte med å mistro og mistenke ting. Det er selvfølgelig ganger da jeg også kan bli mer motløs og også opprørt på grunn av åpenbar feilinformasjon og tilbakehold av det, men det er i enkelte tilfeller, ikke normalen. Du har en tydelig unyansert oppfatning av oss i saueflokken. Jeg tenker at du har din personlige grunn til å ha det, mest sannsynlig fordi du finner det mest komfortabelt. Det er mye.lettere å tenke svart/hvitt fremfor å tenke nyansert, for da kreves mye mer, også å være kritisk til seg selv. Jeg kan godt forstå at du setter spørsmålstegn ved ting. Men å gå rundt å være helt uforstående til hvorfor ikke alle er det i den grad du er, det viser bare at du ikke bryr deg så mye om å forstå det. Jeg vil ikke tro at det er manglende evner det står på, og jeg gjorde ihvertfall et lite enkelt forsøk på å forklare deg. "Sauer" er en nyansert ting, men likevel ble det hatet massivt på uvaksinerte og de mistet jobben, fordi myndighetene hadde fortalt alle at slik skulle det være. Det er galskap, og det var temmelig mange som tok del i denne galskapen og fortsatt tar del i den. Det viser meg hvor livsfarlig en stor del av menneskeheten kan bli om myndighetene ønsker det, akkurat som det skjedde i Nazi-Tyskland. Dette får meg til å fullstendig miste troen. Dyr er ikke sånn. De er langt mer intelligente enn mennesker. Kakerlakker er bedre enn dette, helt seriøst. Anonymkode: a842f...848 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #44 Del Skrevet 5. februar 2023 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): "Sauer" er en nyansert ting, men likevel ble det hatet massivt på uvaksinerte og de mistet jobben, fordi myndighetene hadde fortalt alle at slik skulle det være. Jaha? Mistet uvaksinerte jobben altså? Kom gjerne med eksempler i Norge på det. Anonymkode: db432...2b9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #45 Del Skrevet 5. februar 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jaha? Mistet uvaksinerte jobben altså? Kom gjerne med eksempler i Norge på det. Anonymkode: db432...2b9 Jeg visste ikke at denne tråden handlet om "norgeheten", trodde den handlet om "menneskeheten"? Og jo, mennesker i Norge både mistet jobben, ble uglesett, hetset og måtte sloss for jobbene sine om de ikke var vaksinert. Under er eksempler på hva som får meg til å fullstendig miste troen på at det er noe oppi hodet og i hjertet til menneskeheten: "Mandag blir det rettssak. Iris Frohe er en av mange i helsesektoren som mistet jobben fordi hun takket nei til mRNA-vaksine." https://steigan.no/2023/01/hun-mistet-jobben-pa-grunnlag-av-ikke-vitenskapelige-antagelser/ https://www.dagbladet.no/nyheter/vil-ikke-vaksineres---mistet-jobben/75228951 https://hemali.no/helse/nav-snudde-i-saken-med-uvaksinerte-marian-som-mistet-jobben/ https://www.tu.no/artikler/transocean-vil-kvitte-seg-med-ansatte-som-ikke-vaksinerer-seg/515916 https://www.bt.no/btmeninger/debatt/i/34BPwX/jeg-takket-nei-til-vaksinen-reaksjonene-jeg-fikk-skremmer-meg Anonymkode: a842f...848 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #46 Del Skrevet 5. februar 2023 Det økende omfanget av "confirmation bias" og manglende tro på forskning/kilder. Får meg til årene at menneskeheten er dømt til å mislykkes. Anonymkode: 5a91b...87f 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 5. februar 2023 #47 Del Skrevet 5. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det økende omfanget av "confirmation bias" og manglende tro på forskning/kilder. Får meg til årene at menneskeheten er dømt til å mislykkes. Anonymkode: 5a91b...87f Mye verre at forskning blir mer og mer ideologisk styrt. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #48 Del Skrevet 5. februar 2023 Woke Anonymkode: ab153...71b 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #49 Del Skrevet 5. februar 2023 Pedofile og mordere Anonymkode: 8fe48...023 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest PanteneProVVV Skrevet 7. februar 2023 #50 Del Skrevet 7. februar 2023 At vi enda ikke har klart å kvitte oss med og nedlegge all form for atomvåpen, samtidig som vi stortrives med å velge psykopater til ledere er en litt uheldig kombinasjon kan du si. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isambard Skrevet 7. februar 2023 #51 Del Skrevet 7. februar 2023 Dette er kanskje litt mer subtilt enn misbruk av hunder, men jeg tror demokratiet er alvorlig truet av at alle sider er villige til å bruke manipulasjon fremfor ærlig diskusjon. Putin, Trump etc er verst, men "den gode siden" er ikke så bra som folk tror. Det er ikke noe nytt, men før i tiden var probagandaen så primitiv. Det jeg er redd for er at propagandaen bli virkelig effektiv. Jeg tror at stadig mer kunnskap om psykologi, med eller uten hjelp av AI gjør at ledere kan manipulere folket dit de vil uten å bruke vold. Ledere vil lære å si nøyaktig de riktige ordene for å fremstå som ærlige, kompetente og dyktige. Nå klarer de fleste å kjenne igjen falskhet bullshit, men i fremtiden blir det kanskje umulig. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 7. februar 2023 #52 Del Skrevet 7. februar 2023 PanteneProVVV skrev (18 minutter siden): At vi enda ikke har klart å kvitte oss med og nedlegge all form for atomvåpen, samtidig som vi stortrives med å velge psykopater til ledere er en litt uheldig kombinasjon kan du si. Vi har alltid vært sånn. Alltid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 7. februar 2023 #53 Del Skrevet 7. februar 2023 Isambard skrev (2 minutter siden): Dette er kanskje litt mer subtilt enn misbruk av hunder, men jeg tror demokratiet er alvorlig truet av at alle sider er villige til å bruke manipulasjon fremfor ærlig diskusjon. Putin, Trump etc er verst, men "den gode siden" er ikke så bra som folk tror. Det er ikke noe nytt, men før i tiden var probagandaen så primitiv. Det jeg er redd for er at propagandaen bli virkelig effektiv. Jeg tror at stadig mer kunnskap om psykologi, med eller uten hjelp av AI gjør at ledere kan manipulere folket dit de vil uten å bruke vold. Ledere vil lære å si nøyaktig de riktige ordene for å fremstå som ærlige, kompetente og dyktige. Nå klarer de fleste å kjenne igjen falskhet bullshit, men i fremtiden blir det kanskje umulig. Enig, bortsett fra at det ikke finnes noen "god" side, bare onde sider. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #54 Del Skrevet 7. februar 2023 At kriser fører til økt nasjonalisme, som igjen gjør at man er mer utsatt for nye kriser. Det er ingenting som bekymrer meg mer i verden enn folk som vil ha mer konkurranse og mindre sammarbeid mellom nasjoner. Anonymkode: c407c...4c7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Skrevet 7. februar 2023 #55 Del Skrevet 7. februar 2023 Isambard skrev (4 minutter siden): Dette er kanskje litt mer subtilt enn misbruk av hunder, men jeg tror demokratiet er alvorlig truet av at alle sider er villige til å bruke manipulasjon fremfor ærlig diskusjon. Putin, Trump etc er verst, men "den gode siden" er ikke så bra som folk tror. Det er ikke noe nytt, men før i tiden var probagandaen så primitiv. Det jeg er redd for er at propagandaen bli virkelig effektiv. Jeg tror at stadig mer kunnskap om psykologi, med eller uten hjelp av AI gjør at ledere kan manipulere folket dit de vil uten å bruke vold. Ledere vil lære å si nøyaktig de riktige ordene for å fremstå som ærlige, kompetente og dyktige. Nå klarer de fleste å kjenne igjen falskhet bullshit, men i fremtiden blir det kanskje umulig. Dette er skremmende riktig..og den nøyaktige grunnen til at jeg de siste årene har følt en maktesløshet og tristhet jeg ikke kan forklare - men her setter du ord på den. Jeg føler maktesløshet og tristhet når ledere i tillitsverv klarer å hjernevaske en hel befolkning..jeg trodde Hitler var den siste som klarte å gjennomføre det - fordi vi i er stand til å lære, og ta avstand fra metodene han tok i bruk..men nei, gang på gang blir befolkningen hjernevasket - og vi legger ikke engang merke til det. Det bare skjer gradvis. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #56 Del Skrevet 7. februar 2023 Entern skrev (15 minutter siden): Vi har alltid vært sånn. Alltid. Ja. Skjønner ikke poenget med å stille spørsmålet om troen på menneskeheten egentlig. Vi har bare lagd noen nye regler for hva som er moralsk riktig og ikke. Noe som er en fordel,de pleide jo å stenge psykisk utviklingshedde barn inne. Men den triste sannheten er at hvis det fortsatt hadde vært vanlig med hengig, halshugging, heksebrenning osv... så hadde folk nå som da samlet seg for å se på det. Anonymkode: 598ba...980 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Utsiden Skrevet 7. februar 2023 #57 Del Skrevet 7. februar 2023 Mishandling av dyr og barn er grusomme ting. Altfor mange psykopater som utfører slikt, men det definerer heldigvis ikke menneskeheten. På individnivå er folk jevnt over ganske bra.. 😀 Derimot måten vi kollekivt marsjerer inn i undegangen, slik vi gjør i håndteringen av Ukraina krigen får meg til å "miste troen". 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 7. februar 2023 #58 Del Skrevet 7. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja. Skjønner ikke poenget med å stille spørsmålet om troen på menneskeheten egentlig. Vi har bare lagd noen nye regler for hva som er moralsk riktig og ikke. Noe som er en fordel,de pleide jo å stenge psykisk utviklingshedde barn inne. Men den triste sannheten er at hvis det fortsatt hadde vært vanlig med hengig, halshugging, heksebrenning osv... så hadde folk nå som da samlet seg for å se på det. Anonymkode: 598ba...980 Det er litt opp og ned da, vi sluttet med offentlige henrettelser fordi folk ikke likte det lengre...men ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #59 Del Skrevet 7. februar 2023 Synes mange har mindre empati nå enn for noen år siden. Vi oppdrar en generasjon med egoister. Gjelder heldigvis ikke alle. Land i krig er menns higen etter makt. Intet nytt der, dessverre. Anonymkode: ea2cc...d54 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #60 Del Skrevet 7. februar 2023 Entern skrev (6 minutter siden): Det er litt opp og ned da, vi sluttet med offentlige henrettelser fordi folk ikke likte det lengre...men ja. Ja, men det var jo selvsagt folk som ikke likte heksebrenning da det var politisk korrekt å drive med det. Man tok vel i bruk den empatiske delen av hjernen til slutt da ,og psykopaten måtte bare godta at det ble slik. Men folk er fremdeles besatt av historier om mordere og utilregnelige mennesker,de liker å lage underholdning av det også. Så... Anonymkode: 598ba...980 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå