Gå til innhold

Hva får deg til å miste troen på menneskeheten?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

servitrise&suppe skrev (På 5.2.2023 den 13.13):

Jeg er en av dem du betegner som sauer antar jeg, og jeg kan godt forklare deg litt her etter beste evne : vi tror ikke på absolutt alt. Hvis du ser litt nærmere på din oppfatning av at det er sånn, så tyder det på at du ikke får med deg alle debatter og diskusjoner som er og alltid har vært, om kritiske spørsmål når det gjelder tvil og tro pluss grunngitt mistenksomhet mot både pressen og politikere i mange tilfeller. For det meste har vi tillit, og det kommer av at vi lever gode liv sett i perspektiv av at vi har det vi stort sett trenger for å føle oss trygge. Vi kan i de fleste tilfeller stole på pressen, det er erfaringer vi har gjort oss. Jeg tror veldig mange av oss leser med kritisk blikk, det ser vi på grunn av samfunnsdebatt og på et annet nivå, kommentarfelt. Folk engasjerer seg på alle nivåer og arenaer, men vi lar ikke det vi betrakter som paranoia ta overhånd. Dessuten liker vi også å ha det komfortabelt, akkurat som deg. Jeg finner det komfortabelt å ha tillit, det er det jeg er vant til og det jeg har erfart at jeg kan ha til både myndigheter og pressen. Da ser jeg jo ikke noen grunn til å starte med å mistro og mistenke ting. Det er selvfølgelig ganger da jeg også kan bli mer motløs og også opprørt på grunn av åpenbar feilinformasjon og tilbakehold av det, men det er i enkelte tilfeller, ikke normalen.

Du har en tydelig unyansert oppfatning av oss i saueflokken. Jeg tenker at du har din personlige grunn til å ha det, mest sannsynlig fordi du finner det mest komfortabelt. Det er mye.lettere å tenke svart/hvitt fremfor å tenke nyansert, for da kreves mye mer, også å være kritisk til seg selv. Jeg kan godt forstå at du setter spørsmålstegn ved ting. Men å gå rundt å være helt uforstående til hvorfor ikke alle er det i den grad du er, det viser bare at du ikke bryr deg så mye om å forstå det. Jeg vil ikke tro at det er manglende evner det står på, og jeg gjorde ihvertfall et lite enkelt forsøk på å forklare deg. 

Det er egentlig ikke svart-hvitt tenkning, det er en observasjon av hvordan de fleste oppfører seg, noe som er veldig skremmende. For å si det veldig enkelt: Nazi-Tyskland kan skje igjen, og har egentlig for en stor del gjort det. 

Anonymkode: a842f...848

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

At eksen min som er siktet for fysisk og psykisk vold mot barna våre.. psykisk vold mot meg. Og siktet for vold i nære relasjoner mot en av eksene sine. Å at saken ble henlagt fordi de ikke har nok bevis til å dømme han. Han har holdt på slik i over 20 år. Ødelegger livet til alle rundt seg. Bytter kjærester i hytt og pine. Alle holder en liten stund. Psykisk ustabil… jobber med mennesker gjør han også. Pasienter i sårbare situasjoner. Også der tar han kontakt med pasienter som han flørter med etter han har behandlet dem. Mister troen på menneskeheten når alle vet hvordan han er.. å likevel fortsetter han år etter år 😥

Anonymkode: 9a0c4...1e3

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

At eksen min som er siktet for fysisk og psykisk vold mot barna våre.. psykisk vold mot meg. Og siktet for vold i nære relasjoner mot en av eksene sine. Å at saken ble henlagt fordi de ikke har nok bevis til å dømme han. Han har holdt på slik i over 20 år. Ødelegger livet til alle rundt seg. Bytter kjærester i hytt og pine. Alle holder en liten stund. Psykisk ustabil… jobber med mennesker gjør han også. Pasienter i sårbare situasjoner. Også der tar han kontakt med pasienter som han flørter med etter han har behandlet dem. Mister troen på menneskeheten når alle vet hvordan han er.. å likevel fortsetter han år etter år 😥

Anonymkode: 9a0c4...1e3

Hvordan vet du at han tar kontakt med pasienter og flørter med dem? Kunne dette være en måte å få has på han på? Hva om noen ble pasient hos han med vilje, for å samle bevis på dette...? Det kunne rammet han ganske hardt ;) 

Anonymkode: a842f...848

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
AnonymBruker skrev (På 7.2.2023 den 16.33):

Menn.

Menn står bak det aller meste av ondskap her i verden. De voldtar barn/spedbarn (har hørt om tilfeller der menn har voldtatt NYFØDTE BABYER med navlestrengen på), kvinner, dyr og hverandre. Kvalmende og gjør meg livredd for menn. Vet dette ikke er alle menn men jeg har ingen anelse om hvem av de som gjør sånt og velger derfor å ikke stole på noen av dem. 

Anonymkode: 693d5...29b

Men hvor er mødrene til disse barna da?! Noe så grusomt! Det vrenger seg i meg å lese dette 😞

Anonymkode: f2269...ca2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Folk her på kg, sånn helt seriøst. Er så mange rare meninger og synspunkter rundt omkring at jeg blir helt matt. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At folk med helt åpenbare personlighetsforstyrrelser velges til viktige verv – og det gjelder nok et flertall i de aller viktigste stillingene. Putin, Trump, Xi for å nevne noen. Ingen av disse har noe som minner om empati, og når man ikke har den viktigste menneskelige egenskapen er man i beste fall et dyr som forhåpentligvis kan temmes til en viss grad.

Ikke at det ikke er mange norske politikere som også har mangler hva gjelder både empati og moral, men det synes i praksis en del bedre enn andre steder.

Anonymkode: 6bed5...759

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.2.2023 den 23.55):

Nordmenns misbruk av "i forhold til". 😤

Anonymkode: 4da19...0cc

Enig.

Endret av Ellam
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellam skrev (43 minutter siden):

Enig.

Så du er enig i forhold til hva? Er vel bedre om et ord blir misbrukt, enn mennesker!

Anonymkode: 523cf...3ff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...