Gå til innhold

Hva får deg til å miste troen på menneskeheten?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, men det var jo selvsagt folk som ikke likte heksebrenning da det var politisk korrekt å drive med det. Man tok vel i bruk den empatiske delen av hjernen til slutt da ,og psykopaten måtte bare godta at det ble slik. Men folk er fremdeles besatt av historier om mordere og utilregnelige mennesker,de liker å lage underholdning av det også. Så...

Anonymkode: 598ba...980

Heksebrenning tok vel slutt først og fremst fordi autoritær og fundamentalistisk religion ble roet litt ned etter Tredveårskrigen og den Engelske Borgerkrigen, ødeleggelsene og tapene av liv var så ekstreme at selv 1600-talls kongene skjønte at dette fungerer ikke😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Entern skrev (21 minutter siden):

Heksebrenning tok vel slutt først og fremst fordi autoritær og fundamentalistisk religion ble roet litt ned etter Tredveårskrigen og den Engelske Borgerkrigen, ødeleggelsene og tapene av liv var så ekstreme at selv 1600-talls kongene skjønte at dette fungerer ikke😅

Og godt var det. Det er som regel etter store kriger at ting endrer seg. Men følger som sagt fornuftige regler, men folk har en tendens til å være nysgjerrig på det som ikke er bra for dem. Av en eller annen grunn.

Anonymkode: 598ba...980

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politiske styreformer som ikke lar folk være i fred, og leve sine egne liv.

Anonymkode: 25314...5b1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.2.2023 den 21.08):

Enkeltsaker eller enkelte miljøer som er bedritne får meg ikke til å miste troen på mennesker. Det som virkelig får meg til å miste troen på alt, er denne utrolige saue-oppførselen der man tror på ALT som myndighetene sier, og der man egentlig bare oppfører seg som roboter og zombier. Man leser i avisa hva man skal være redd for nå, og så er man redd for det, og så leser man hva man skal være sint for, og så er man sint for det. Man leser hva man skal mene, og så mener man det. Media og myndighetene sier "hopp!" og så hopper man. Og enda verre:

Myndighetene sier "hopp på din neste" og så hopper man på sin neste.

Kan noen forklare meg hvorfor folk oppfører seg sånn. Hva er det som får folk til å bli så 100% kontrollerte av andre som de oppfatter som står over dem? Hva er denne mekanismen? 

Anonymkode: a842f...848

Innlegget ditt gjør meg trist. Det mangler helt forståelse for hvordan andre mennesker tenker, føler og reagerer. Det var ikke nødvendigvis det myndighetene sa, men folk som døde av korona som gjorde inntrykk på meg. Var jeg som pårørende et offer av hva media og myndighetene skrev om? Var jeg en sau som mistet et menneske jeg var glad i? Ja folk mistet jobbene sine, men folk mistet også livet. Det kan ikke sammenlignes. Men begge deler var unødvendig. Og jeg er glad i de jeg har kjær. Og jeg har opplevd barn som har kreft som må beskyttes fra sykdommer, hvis ikke kan det føre til alvorlig konsekvenser. Så da tok jeg vaksiner, da brukte jeg munnbind og var forsiktig. 
Jeg har også vært i et ti år langt forhold med en mann som snakket høyt og fordømmet sauene og saueflokken. Og han var ikke egentlig et godt menneske. Og jeg ble syk av å være med han. Han var sint og sintere enn sint. Og manglet helt evne til å sette seg inn i andre sine følelser, atferd, behov og sinn. Verden besto av hat mot saueflokken. Og så glemte han helt å se helheten i mennesker. Eksen var en sau og en hurpe, men han glemte å se hvor fin mamma hun var for deres felles barn. Blant annet… Det er fint å være kritisk og bruke sin stemme for å fremme dette. Men ikke glem at mennesker er mennesker, de fleste gjør så godt de kan, de fleste har motiver for det de tror på og ønsker. Og de fleste er som deg og meg.

Anonymkode: cdc73...741

  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egoisme, hat, misunnelse, urettferdighet, mistenksomhet og enkelte menneskers fanatiske trosretning. Dette er elementer som gjør at det aldri blir balanse, fred  og harmoni….

Dessverre 😌♥️

Endret av Rødstrupa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Under covid mistet jeg troen på mennesket.

Hvor lettlurte folk kan være, ta en vaksine som bare er noen mndr bare. Vaksinepresset var jo tvang, ellers ble du stengt ute. Familier som ble ødelagt pga dette, skremmende å se. Vi ble lurt til å tro at det var forskjell på vaksinert og uvaksinert, vi vet ingenting om virkningene av det var i vaksinen. Hvor mange som har dødd av blodpropp/hjertestans etc...får vi aldri tall på.

Du ble stemplet antivaxxer, selv om du har deltatt på vaksinene som er obligatorisk i Norge. Flaut og skammelig at voksne kan holde på slik.

Det som er farlig i Norge er at myndighetene kan få nordmenn til å gjøre hva som helst.

Så jeg har valgt å kutte ut de fleste rundt meg som er 100% styrt av myndighetene på denne måten, er faktisk lov å tenke selv.

Jeg jobber selv innen helsevesenet så har sett nok av det som aldri vil komme ut til folket.

Anonymkode: 547c3...295

  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Og godt var det. Det er som regel etter store kriger at ting endrer seg. Men følger som sagt fornuftige regler, men folk har en tendens til å være nysgjerrig på det som ikke er bra for dem. Av en eller annen grunn.

Anonymkode: 598ba...980

Sånn har vi og alltid vært, derav det greske sagnet om Pandoras eske og et enda eldre sumerisk eller akkadisk sagn. Og selvfølgelig Edens Hage.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rødstrupa skrev (7 minutter siden):

Egoisme, hat, misunnelse, urettferdighet, mistenksomhet og enkelte menneskers fanatiske trosretning. Dette er elementer som gjør at det aldri blir balanse, fred  og harmoni….

Dessverre 😌♥️

"As long as the Race lasts" som engelskmennene pleide å si ("the Race" = menneskeheten).

Endret av Entern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Under covid mistet jeg troen på mennesket.

Hvor lettlurte folk kan være, ta en vaksine som bare er noen mndr bare. Vaksinepresset var jo tvang, ellers ble du stengt ute. Familier som ble ødelagt pga dette, skremmende å se. Vi ble lurt til å tro at det var forskjell på vaksinert og uvaksinert, vi vet ingenting om virkningene av det var i vaksinen. Hvor mange som har dødd av blodpropp/hjertestans etc...får vi aldri tall på.

Du ble stemplet antivaxxer, selv om du har deltatt på vaksinene som er obligatorisk i Norge. Flaut og skammelig at voksne kan holde på slik.

Det som er farlig i Norge er at myndighetene kan få nordmenn til å gjøre hva som helst.

Så jeg har valgt å kutte ut de fleste rundt meg som er 100% styrt av myndighetene på denne måten, er faktisk lov å tenke selv.

Jeg jobber selv innen helsevesenet så har sett nok av det som aldri vil komme ut til folket.

Anonymkode: 547c3...295

Dette er jo bare tull. Vi lever i et demokrati og tar egne frie valg gjennom stemmeretten. Vi tenker selv! Vi har egne refleksjoner og meninger vi fritt kan gi uttrykk for. Vaksineprogrammet Covid har hindret MANGE mennesker fra å dø. Punktum finale! 

Endret av Rødstrupa
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rødstrupa skrev (Akkurat nå):

Dette er jo bare tull. Vi lever i et demokrati og tar egne frie valg gjennom stemmeretten. Vi tenker selv! Vi har egne tanker og meninger vi fritt kan gi uttrykk for. Vaksineprogrammet Covid har hindret MANGE mennesker fra å dø. Punktum finale! 

Det var ikke nødvendig med massevaksineringen, i dag vet vi mye mer om bivirkninger av vaksinen også. Den var rett og slett ikke nødvendig å ta.

Punktum finale.

Anonymkode: 547c3...295

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At vi godtar å bli styrt av Ap og Høyre, som insisterer på å ta fra den vanlige nordmann all makt over eget land.

Anonymkode: fe218...26e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det var ikke nødvendig med massevaksineringen, i dag vet vi mye mer om bivirkninger av vaksinen også. Den var rett og slett ikke nødvendig å ta.

Punktum finale.

Anonymkode: 547c3...295

Der og da ble det gjort i god tro. Det har vært mye mindre bivirkninger og en positiv  effekt av vaksinen. Det er jo ikke slik at myndighetene får oss til å ‘’gjøre hva som helst’’. Dette VAR en helt spesiell situasjon!

Endret av Rødstrupa
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

At vi godtar å bli styrt av Ap og Høyre, som insisterer på å ta fra den vanlige nordmann all makt over eget land.

Anonymkode: fe218...26e

Neste valg blir det Høyre, det vet vi allerede.

Så Norge er helt tapt, selv planlegger jeg å trappe ned i arbeidslivet. Hvorfor skal jeg betale inntektskatt til noe som ikke fungerer?

Anonymkode: 547c3...295

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rødstrupa skrev (Akkurat nå):

Der og da ble det gjort i god tro. Det har vært mye mindre bivirkninger og en positiv  effekt av vaksinen. Det er jo ikke slik at myndighetene fpr oss til å ‘’gjøre hva som helst’’. Dette VAR en helt spesiell situasjon!

Folket ble lurt og kuet, de som har fått skader blir ikke hørt eller hjulpet noe. Får noen skarve tusen i erstatning for et ødelagt liv. Dette vet du lite om, jeg ser det i jobben min hver dag.

Dette er tidenes skandale siden andre verdenskrig, men det går ikke mange år til det skjer igjen. Ikke mange år siden vi hadde svineinfluensa.

Anonymkode: 547c3...295

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Folket ble lurt og kuet, de som har fått skader blir ikke hørt eller hjulpet noe. Får noen skarve tusen i erstatning for et ødelagt liv. Dette vet du lite om, jeg ser det i jobben min hver dag.

Dette er tidenes skandale siden andre verdenskrig, men det går ikke mange år til det skjer igjen. Ikke mange år siden vi hadde svineinfluensa.

Anonymkode: 547c3...295

Hvor mange av Norges befolkning har tatt skade av vaksinen da?

Jeg ble provosert av at du skrev at vi var lettlurte, deretter tvang og at myndighetene får oss til å gjøre hva som helst.

Endret av Rødstrupa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rødstrupa skrev (35 minutter siden):

Hvor mange av Norges befolkning har tatt skade av vaksinen da?

Jeg ble provosert av at du skrev at vi var lettlurte, deretter tvang og at myndighetene får oss til å gjøre hva som helst.

Vaksinepass betyr jo at det er tvang i praksis. Folk mistet også jobben pga uvaksinert.

Hele samfunnet var mot deg, det er tvang i praksis.

Ja, man er lettlurt når man tar en vaksine som bare er noen mndr gammel. Det tar mellom 5-10år før den er justert og godkjent.

Vi får heller ikke svar på hva vi ble utsatt for, aldri. Om dette var et ekspriment for å se hvor lydige mennesket kan være. Hvem vet.

Anonymkode: 547c3...295

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvor i Norge måtte du vise frem et vaksinepass? Det har jeg aldri noensinne gjort.

Anonymkode: c407c...4c7

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vaksinepass betyr jo at det er tvang i praksis. Folk mistet også jobben pga uvaksinert.

Hele samfunnet var mot deg, det er tvang i praksis.

Ja, man er lettlurt når man tar en vaksine som bare er noen mndr gammel. Det tar mellom 5-10år før den er justert og godkjent.

Vi får heller ikke svar på hva vi ble utsatt for, aldri. Om dette var et ekspriment for å se hvor lydige mennesket kan være. Hvem vet.

Anonymkode: 547c3...295

Hvorfor så vanskelig å godta en pandemi? Det har jo vært så mange av de opp igjennom århundrer? Må det være menneskeskapte onde krefter som står bak? Er det vanskelig å godta at selv om vi har blitt mer intelligente, så skal ikke sykdom ramme oss lenger? Eller at det skjer noe uforutsett fra naturen sin side? Jeg ønsker ærlige svar. Er vaksine og å prøve å redde flere folk ondskap? Vaksinen hadde jo menneskelige feil. Om den hadde vært perfekt hadde jeg kanskje stusset mer, da hadde jeg tenkt at det var underlig å ha en perfekt vaksine klar for noe så uforutsett og «tilfeldig» som en pandemi. 

Anonymkode: cdc73...741

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvor i Norge måtte du vise frem et vaksinepass? Det har jeg aldri noensinne gjort.

Anonymkode: c407c...4c7

Vi kom ikke så langt i Norge at man måtte vise vaksinepass for å delta i samfunnet. Heldigvis. Men at det lurte i kulissene? Uten tvil. Man må ha levd under en stein om man ikke fikk med seg den debatten. 

  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vera skrev (1 minutt siden):

Vi kom ikke så langt i Norge at man måtte vise vaksinepass for å delta i samfunnet. Heldigvis. Men at det lurte i kulissene? Uten tvil. Man må ha levd under en stein om man ikke fikk med seg den debatten. 

Jepp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...