AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #21 Del Skrevet 5. februar 2023 Latteremoji på ting som ikke er morsomt. Anonymkode: d8d65...4fa 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hengebuksvinet Skrevet 5. februar 2023 #22 Del Skrevet 5. februar 2023 Politikken -for øyeblikket. Blir sprø av symbolpolitikken rundt miljø, og over at et land med Norges gode forutsetninger ikke klarer å forvalte ressursene bedre. Vi skulle ikke hatt en voksende gruppe fattige i Norge. Vi skulle heller ikke hatt en økende administrasjon, mens vi kutter i viktige stillinger nær pasienten, de eldre eller de unge. 6 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bombasi Skrevet 5. februar 2023 #23 Del Skrevet 5. februar 2023 Når kunnskapsprofesjoner begynner med ideologi foran evidens og erfaring, gjerne med skjulte interessemotiver (penger, makt, status, nettverk osv), som igjen holder tilbake feltet det er snakk om eller sender feltet ut på et villedende eviglangt blindspor. Den største trusselen mot menneskeheten er mennesker selv. 1 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kompetent Skrevet 5. februar 2023 #24 Del Skrevet 5. februar 2023 At de fleste var så flinke til å følge ordre de siste 2-3 årene. Ser ut som de fleste har glemt å ta på seg maske denne vinteren, selv om det florerer med både RSV, influensa og korona virus. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #25 Del Skrevet 5. februar 2023 Når man får høre om for eksempel det terror-angrepet i Marokko for ett par år siden. To unge kvinner ble halshugget, samtidig som de er livredde og skriker etter mødrene deres. I tillegg ble vel denne dritten filmet, og lagt ut på Internett. Så folk kunne høre skrikene, og hvordan drapene foregikk. Anonymkode: 51906...0ce 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #26 Del Skrevet 5. februar 2023 At barn som er oppvokst i Norge blir sendt tilbake til Somalia, fordi de er blitt "for norske". Og plutselig begynner å vise forferdelige holdninger, f.eks forsvarer steining av kvinner åpent på sosiale medier. Mens foreldre fremdeles bor i Norge, og mottar barnetrygd. Anonymkode: e5346...b27 4 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
servitrise&suppe Skrevet 5. februar 2023 #27 Del Skrevet 5. februar 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Enkeltsaker eller enkelte miljøer som er bedritne får meg ikke til å miste troen på mennesker. Det som virkelig får meg til å miste troen på alt, er denne utrolige saue-oppførselen der man tror på ALT som myndighetene sier, og der man egentlig bare oppfører seg som roboter og zombier. Man leser i avisa hva man skal være redd for nå, og så er man redd for det, og så leser man hva man skal være sint for, og så er man sint for det. Man leser hva man skal mene, og så mener man det. Media og myndighetene sier "hopp!" og så hopper man. Og enda verre: Myndighetene sier "hopp på din neste" og så hopper man på sin neste. Kan noen forklare meg hvorfor folk oppfører seg sånn. Hva er det som får folk til å bli så 100% kontrollerte av andre som de oppfatter som står over dem? Hva er denne mekanismen? Anonymkode: a842f...848 Jeg er en av dem du betegner som sauer antar jeg, og jeg kan godt forklare deg litt her etter beste evne : vi tror ikke på absolutt alt. Hvis du ser litt nærmere på din oppfatning av at det er sånn, så tyder det på at du ikke får med deg alle debatter og diskusjoner som er og alltid har vært, om kritiske spørsmål når det gjelder tvil og tro pluss grunngitt mistenksomhet mot både pressen og politikere i mange tilfeller. For det meste har vi tillit, og det kommer av at vi lever gode liv sett i perspektiv av at vi har det vi stort sett trenger for å føle oss trygge. Vi kan i de fleste tilfeller stole på pressen, det er erfaringer vi har gjort oss. Jeg tror veldig mange av oss leser med kritisk blikk, det ser vi på grunn av samfunnsdebatt og på et annet nivå, kommentarfelt. Folk engasjerer seg på alle nivåer og arenaer, men vi lar ikke det vi betrakter som paranoia ta overhånd. Dessuten liker vi også å ha det komfortabelt, akkurat som deg. Jeg finner det komfortabelt å ha tillit, det er det jeg er vant til og det jeg har erfart at jeg kan ha til både myndigheter og pressen. Da ser jeg jo ikke noen grunn til å starte med å mistro og mistenke ting. Det er selvfølgelig ganger da jeg også kan bli mer motløs og også opprørt på grunn av åpenbar feilinformasjon og tilbakehold av det, men det er i enkelte tilfeller, ikke normalen. Du har en tydelig unyansert oppfatning av oss i saueflokken. Jeg tenker at du har din personlige grunn til å ha det, mest sannsynlig fordi du finner det mest komfortabelt. Det er mye.lettere å tenke svart/hvitt fremfor å tenke nyansert, for da kreves mye mer, også å være kritisk til seg selv. Jeg kan godt forstå at du setter spørsmålstegn ved ting. Men å gå rundt å være helt uforstående til hvorfor ikke alle er det i den grad du er, det viser bare at du ikke bryr deg så mye om å forstå det. Jeg vil ikke tro at det er manglende evner det står på, og jeg gjorde ihvertfall et lite enkelt forsøk på å forklare deg. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 5. februar 2023 #28 Del Skrevet 5. februar 2023 (endret) Menn som blir mugne over noe de leser, og skriver i kommentarfeltet (ofte under eget navn) til vilt fremmede kvinner at "Håper du blir voldtatt" eller "Hold kjeften på deg, jeg skal komme og vente utenfor huset ditt og voldta deg". HVA FAEN får menn til å skrive slike ting i kommentarfelter på nettet overalt??? Det er skremmende mange menn som velter ut av seg sånn voldelig dritt. Ikke rart jeg har bestemt meg for å være enslig resten av livet. Endret 5. februar 2023 av Million 7 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheHairyToothfairy Skrevet 5. februar 2023 #29 Del Skrevet 5. februar 2023 Parkeringsplassen utenfor REMA. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 5. februar 2023 #30 Del Skrevet 5. februar 2023 Bombasi skrev (2 timer siden): Når kunnskapsprofesjoner begynner med ideologi foran evidens og erfaring, gjerne med skjulte interessemotiver (penger, makt, status, nettverk osv), som igjen holder tilbake feltet det er snakk om eller sender feltet ut på et villedende eviglangt blindspor. Den største trusselen mot menneskeheten er mennesker selv. Ja, det der er det verste, det ødelegger utdanning, kunnskap, vitenskap, ALT som gjør samfunnet vårt ok. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 5. februar 2023 #31 Del Skrevet 5. februar 2023 Helene1982 skrev (11 timer siden): Jeg har møtt mennesker her inne som er helt ulike alle jeg kjenner på utsiden. jeg finner meg i mye dritt her som jeg ikke hadde akseptert i det virkelige liv, fordi jeg ønsker en dialog. jeg er her for å snakke med folk som er ulike meg selv, men av og til når jeg har blitt kalt feminist gjentatte ganger, med ulikge ord foran, tenker jeg at jeg har blitt en kuet kvinne som finner seg i gritt for å bevare reden. Jeg er ganske trygg på at det er mange her som ikke alltid synes jeg er så hyggelig heller, men jeg har aldri satt noen i en bås, da det er noe jeg ikke liker selv, Om jeg har mistet troen på menneskeheten? vet ikke. Vet hva du mener. Jeg orker bare ikke å involvere meg i harde diskusjoner her lenger, blir bare utsatt for hets, svarer jeg blir jeg utestengt mens ABene danser og svinser videre til neste trolling 😑 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Warrior Skrevet 5. februar 2023 #32 Del Skrevet 5. februar 2023 (endret) Vold og voldtekter, overgrep mot barn, dyremishandling, drap, mobbing, kjønnskamper og ondskapsfulle mennesker. Det er så mye av det og føler det blir mer og mer og det gjør at jeg mister troen på menneskeheten. Folk blir bare slemmere og slemmere mot andre. Endret 5. februar 2023 av Warrior Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bombasi Skrevet 5. februar 2023 #33 Del Skrevet 5. februar 2023 Entern skrev (2 minutter siden): Ja, det der er det verste, det ødelegger utdanning, kunnskap, vitenskap, ALT som gjør samfunnet vårt ok. Nettopp. Og slikt skjer innenfor alt. Økonomi, klima, medisiner, helse, sykdommer, krig, fysikk, astronomi osv. Kunnskap er sårbar og livsnødvendig informasjon som betyr ALT for menneskeheten, men møter konstant trussel fra kunnskapssynsere og -meningsbærere med store interessekonflikter som har som agenda å slå ned på kunnskapen for å tjene mest mulig selv. Deres store argumentbase er gjerne bygd opp av selektive vurderinger for å støtte opp sin egen agenda, vurderinger bygd opp av pseudokunnskap som de selv eller deres likesinnede har produsert for anledningen. Og ironisk nok så er det kunnskapssynserne som får mest medieplass. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 5. februar 2023 #34 Del Skrevet 5. februar 2023 Bombasi skrev (1 minutt siden): Nettopp. Og slikt skjer innenfor alt. Økonomi, klima, medisiner, helse, sykdommer, krig, fysikk, astronomi osv. Kunnskap er sårbar og livsnødvendig informasjon som betyr ALT for menneskeheten, men møter konstant trussel fra kunnskapssynsere og -meningsbærere med store interessekonflikter som har som agenda å slå ned på kunnskapen for å tjene mest mulig selv. Deres store argumentbase er gjerne bygd opp av selektive vurderinger for å støtte opp sin egen agenda, vurderinger bygd opp av pseudokunnskap som de selv eller deres likesinnede har produsert for anledningen. Og ironisk nok så er det kunnskapssynserne som får mest medieplass. Jepp. Det 20. århundre er fullt av eksempler på hvorfor dette er en forferdelig dårlig idé, likevel bare fortsetter det. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #35 Del Skrevet 5. februar 2023 Menneskets evne til å være ond på et nivå som er over fatte-evne. Tenker da spesielt på pedofile som misbruker/torturerer barn og mennesker på det groveste, altså på nivåer som man bare ikke klarer å forstå er mulig. Det er mange av dem som produserer den type sykt materiale, men enda mer mennesker som SER på og KOSER seg med den slags materiale. Det er så sykt som det går ann. Og når disse som ser på dette materialet blir tatt for det, så kommer det påstander om depresjon, krise i livet osv. Jeg forstår ikke hva slags depresjon som tilsier at man mister all medmenneskelighet i livet og som tillater et menneske å synke ned i det mest perverse helvetet som finnes. Anonymkode: db432...2b9 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Embla Othea Skrevet 5. februar 2023 #36 Del Skrevet 5. februar 2023 Menneskers ondskap som er ute av proporsjoner. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Skrevet 5. februar 2023 #37 Del Skrevet 5. februar 2023 Egoismen..både på individnivå og samfunnsnivå. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #38 Del Skrevet 5. februar 2023 Alt faktisk. Er i utgangspunktet en veldig positiv person, og kjent for det. Men den mangelen på initiativ, innsats, yrkesstolthet, og på nederste nivå; kan ikke generell rettskriving, helt elementær matematikk, og stor mangel på logisk, enkel tenkning og resonnering. Har hatt troa, men den er dalt betraktelig de siste år. Har liten tro på nye generasjoner, selv om jeg har møtt, og møter et stort potensiale - men de er dessverre i et stort mindretall. Anonymkode: 84992...00c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
klarinetta Skrevet 5. februar 2023 #39 Del Skrevet 5. februar 2023 At vi ser ut til å måtte "forsvare vår eksistens". Ingen vet hvorfor vi er her. Men det er vi, ingen har rett på noe mer enn andre, sånn i utgangspunktet, men individualisme, kommersialisme og konsumerisme slik vi er fanget i det nå, ser ut for meg til å bryte menneskeheten ned. Kanskje er det bare sånn det blir, vi er faktisk ikke intelligente nok til å se oss selv som del av et helt system. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet 5. februar 2023 #40 Del Skrevet 5. februar 2023 (endret) Helt ærlig så er det ganske mye. Men det verste av alt er at vi raserer vårt eget livsgrunnlag. Naturen vår er totalt ødelagt. Alle står og ser på, ingen tar ansvar. Eller, 0,0000001% prøver så godt de kan, men de resterende folka skal faen ikke miste noen goder. Folk skal reise, kjøpe, forbruke, kaste, fornye, osv osv. Østen sier at de nå skal forbruke slik vesten har gjort i tiår, fordi nå er det deres tur. Men vi i vesten burde stoppe alle luksusting nå og østen burde lære av våre feil, ikke se opp til dem. Egoismen. At folk tenker mer på seg selv enn andre. At folk har mistet all etikk og moral. Ar folk trykker hverandre ned. At folk tror de er bedre enn de som har det verre enn dem materialistisk sett. At folk ikke bryr seg om andre. Mobbing. Overgrep. Narisssisme. Overfall. Overgrep. At folk er sykelig opptatt av utseendet. Både eget og andres og at det får så stor betydning. Endret 5. februar 2023 av Blåttvann 3 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå