Gå til innhold

Tidligere date trakasserer meg på sms


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En jeg har kjent lenge inviterte på en kaffe, som jeg dro på. Mange mnd siden. Kort fortalt ble det med den kaffen, men han gir seg ikke. Ringer meg etter midnatt i fylla, sender sms på natt og kveld i fylla. Jeg har nå gjentatte ganger best han la meg være i fred og slutte å kontakte meg. Da skiftet han totalt og viser en svært dårlig side. Kaller meg med flere psykiatriske diagnoser som ikke har rot i virkelighet, kaller meg patetisk flere ganger, sier det er rart jeg klarer å jobbe så syk som jeg er.. jeg sier gang på gang at jeg ikke ønsker kontakt og han fortsetter. Nå i natt ble jeg kalt med antisosial personlighetsforstyrrelse. Han sender flire emojier, latterliggjør… osv. lar meg ikke være i fred.

 

noen advokater/jurister her? Hva kan jeg gjøre? Kommer dette under noen paragraf i straffeloven? Kan det anmeldes/søkes om kontaktforbud, eller er det ingen vits? Han krenker meg og han krenker mitt privatliv og mine grenser. Jeg er så lei!!

Anonymkode: 89e17...4e1

  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det ikke bare å blokkere han?  Da ser du ikke sms lengre.  Eller hører anrop. Skru av mobilen eller lyd på natta? 

Endret av ostekaker
  • Liker 38
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ostekaker skrev (1 minutt siden):

Er det ikke bare å blokkere han?  Da ser du ikke sms lengre.  Eller hører anrop. 

Han er blokkert overalt utenom på sms. Men skal slike bare få «slippe unna»?

Anonymkode: 89e17...4e1

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om du sier "jeg vil ikke ha kontakt, og hvis du fortsetter med å kontakte meg på denne måten vil jeg kontakte politiet"?

  • Liker 13
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

norw skrev (Akkurat nå):

Hva om du sier "jeg vil ikke ha kontakt, og hvis du fortsetter med å kontakte meg på denne måten vil jeg kontakte politiet"?

Jeg har sagt det…. At hvis han fortsetter med denne psykiske volden så tar jeg det videre. Han sender likevel

Anonymkode: 89e17...4e1

  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moren til ei venninne gjør og sånn, på facebook og messenger. Til min venninne, og oss venner. Hun er blitt anmeldt, blitt rapportert på facebook flere ganger av alle, nada skjer og de i politiet sier at vi må bare blokke henne, er ikke noe de kan gjøre egentlig. 

Tenker du må gjøre det samme. Blokker alle veier. Sms, messenger, vipps, snap og diverse. Han er nok syk med noe sjøl, er jo absolutt ikke en normal oppførsel.. 🤔

  • Liker 8
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Maestro skrev (Akkurat nå):

Moren til ei venninne gjør og sånn, på facebook og messenger. Til min venninne, og oss venner. Hun er blitt anmeldt, blitt rapportert på facebook flere ganger av alle, nada skjer og de i politiet sier at vi må bare blokke henne, er ikke noe de kan gjøre egentlig. 

Tenker du må gjøre det samme. Blokker alle veier. Sms, messenger, vipps, snap og diverse. Han er nok syk med noe sjøl, er jo absolutt ikke en normal oppførsel.. 🤔

Ja helt klart ikke normal.. han må være syk. Jeg får vel bare blokkere sms også så får han null tilgang. 
fatter ikke hva som får folk til å oppføre seg slik?!

Anonymkode: 89e17...4e1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja helt klart ikke normal.. han må være syk. Jeg får vel bare blokkere sms også så får han null tilgang. 
fatter ikke hva som får folk til å oppføre seg slik?!

Anonymkode: 89e17...4e1

Ingen friske driver på sånn. Hun moren jeg nevnte, aner ikke hva, men for meg virker hun "mentalt syk" (liker ikke og si sånt) og får nykker på og ta folk, litt som i ute etter den og den. Er stygge kommentarer på facebook, anklaging på messenger til oss venninner av dattera, ei hadde fått "håper Kari tar selvmord" på messenger, Kari er da dattera. Sprer falske rykter offentlig om dattera. Hun er ikke frisk nei.. Plutselig er hun hyggelig en periode, for så trakassering igjen. 

Så blokker denne mannen. Om du fant han på Tinder, kan du rapportere han om matchen enda er der. Er skummelt med mennesker som er sånn. Tenk om han hadde utagert slik med deg i nærheten? Gudene vite hva han kunne ha gjort.

  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maestro skrev (1 minutt siden):

Ingen friske driver på sånn. Hun moren jeg nevnte, aner ikke hva, men for meg virker hun "mentalt syk" (liker ikke og si sånt) og får nykker på og ta folk, litt som i ute etter den og den. Er stygge kommentarer på facebook, anklaging på messenger til oss venninner av dattera, ei hadde fått "håper Kari tar selvmord" på messenger, Kari er da dattera. Sprer falske rykter offentlig om dattera. Hun er ikke frisk nei.. Plutselig er hun hyggelig en periode, for så trakassering igjen. 

Så blokker denne mannen. Om du fant han på Tinder, kan du rapportere han om matchen enda er der. Er skummelt med mennesker som er sånn. Tenk om han hadde utagert slik med deg i nærheten? Gudene vite hva han kunne ha gjort.

Huff det høres jo helt grusomt ut det du forteller!! Stakkars hun som har en slik mot:(

 

nei han her er en tidligere kollega. Alltid hatt en god tone, og han virket alltid så blid og trivelig. Derfor jeg takket ja til den kaffen når han fortalte at han alltid hadde hatt et godt øye til meg.. men det kom fort frem hvordan han egentlig er. Er så mye stygt og alvorlig han har skrevet til meg og jeg har gjentatte gang sagt jeg ikke ønsker kontakt osv. jeg er faktisk sjokkert😵💫 bra han viste sitt sanne jeg med en gang. Men det sier litt om hvor syk han må være også tenker jeg..

Anonymkode: 89e17...4e1

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må blokkere og slutte å svare. Han er åpenbart ikke helt god, så det beste er å ta avstand. 
 

Er det grunn til å tro at han vil begynne å fysisk oppsøke deg og utsette deg for vold (har han eks. fremsatt trusler om dette)?
 

Anonymkode: 76329...3ed

  • Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du må blokkere og slutte å svare. Han er åpenbart ikke helt god, så det beste er å ta avstand. 
 

Er det grunn til å tro at han vil begynne å fysisk oppsøke deg og utsette deg for vold (har han eks. fremsatt trusler om dette)?
 

Anonymkode: 76329...3ed

Nei han har aldri snakket noe om det heldigvis, så det tror jeg ikke. 
 

men han skal blokkeres, han kan ikke være frisk..

Anonymkode: 89e17...4e1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Huff det høres jo helt grusomt ut det du forteller!! Stakkars hun som har en slik mot:(

 

nei han her er en tidligere kollega. Alltid hatt en god tone, og han virket alltid så blid og trivelig. Derfor jeg takket ja til den kaffen når han fortalte at han alltid hadde hatt et godt øye til meg.. men det kom fort frem hvordan han egentlig er. Er så mye stygt og alvorlig han har skrevet til meg og jeg har gjentatte gang sagt jeg ikke ønsker kontakt osv. jeg er faktisk sjokkert😵💫 bra han viste sitt sanne jeg med en gang. Men det sier litt om hvor syk han må være også tenker jeg..

Anonymkode: 89e17...4e1

Et eller annet må det være. Men! Ikke er det noe du trenger og tenke på. Om det er psykisk sykdom eller en personlighetsforstyrrelse, så har han nok familie, ev behandler. Eller forhåpentligvis en familie som sender han til behandling 😬 Er heldigvis ikke ditt problem, mannen har vist en ufin og skremmende side av seg, blokker og ikke bruk mer av din energi på han der. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blokker overalt og legg han i traksseringsfilter på mobilen så du ikke får sms fra han heller. Mobiler skal ha en sånn innstilling som heter det.

Det er desverre eneste som hjelper å ignorere fullstendig.

Du kan anmelde han også

Anonymkode: 617b7...1db

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Nei han har aldri snakket noe om det heldigvis, så det tror jeg ikke. 
 

men han skal blokkeres, han kan ikke være frisk..

Anonymkode: 89e17...4e1

Det er bra, man vet jo liksom ikke helt hva slike folk kan finne på. 
 

Husk å spar på smsene en stund fremover, i tilfelle det skjer noe mer. Greit å ha beviser for trakasseringen da.

Anonymkode: 76329...3ed

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må anmelde han for å vise at du gjør det du sier du skal gjøre. En annen grunn er at da har du dokumentasjon for fremtiden. Ta for guds skyld vare på alt av kommunikasjon med han.

Anonymkode: 97dff...6ac

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk til dere alle for svar. Jeg har bestemt meg for at dersom han sender flere stygge mld fremover må, så skal jeg anmelde han. Har tatt vare på alt av meldinger. 

Anonymkode: 89e17...4e1

  • Liker 10
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Tusen takk til dere alle for svar. Jeg har bestemt meg for at dersom han sender flere stygge mld fremover må, så skal jeg anmelde han. Har tatt vare på alt av meldinger. 

Anonymkode: 89e17...4e1

Altså, hvorfor blokkere du han ikke med en gang.? Anmelde kan du uansett gjøre på grunnlag av de meldingene han har sendt til nå. Hvorfor utsetter du deg for flere meldinger ved å ikke blokkere?

Anonymkode: 9e482...ef0

  • Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde et lignende problem en stund tilbake. Og løste det enkelt med å ta utskrift av meldingene, og sendte til foreldrene med et råd om å snakke med sin sønn om grunnleggende folkeskikk. Jeg skrev også at dette ville bli tatt videre dersom han ikke sluttet umiddelbart. Det fungerte. Kan dere tenke dere noe mer pinlig enn at foreldrene får greie på slikt? 🤭

  • Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Han er blokkert overalt utenom på sms. Men skal slike bare få «slippe unna»?

Anonymkode: 89e17...4e1

 

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg har sagt det…. At hvis han fortsetter med denne psykiske volden så tar jeg det videre. Han sender likevel

Anonymkode: 89e17...4e1

Sånne fortsetter fordi de slipper unna med det. Du lar han jo slippe unna siden du bare kommer med tomme trusler, og heller ikke blokkerer.

Men jeg har aldri skjønt hvorfor noen godder ringe å sende meldinger så ofte, om de aldri får ett svar tilbake. Har hatt noen som har plaget meg gjentatte ganger, men de har gitt seg etter en periode når de skjønner at de ikke får ett eneste svar eller reaksjon fra meg. Jeg svarer ikke på telefon, og ikke på sms/meldinger. Verken med ett faktisk svar, tomme trusler, eller "la meg være". Jeg gir absolutt null respons.

Anonymkode: 413a8...1eb

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meld på nummeret hans på alt av kampanjer du kommer over, slik at han blir spammet hele tiden, alternativt så får du venner/bekjente å sende han krasse meldinger tilbake.

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...