Gå til innhold

Tidligere date trakasserer meg på sms


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Men herregud blokker han da kvinne . Han er jo åpenbart ikke frisk i hodet så ikke ha noen åpne kanaler for han

Anonymkode: 6c0d7...7d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men herregud blokker han da kvinne . Han er jo åpenbart ikke frisk i hodet så ikke ha noen åpne kanaler for han

Anonymkode: 6c0d7...7d1

Tydeligvis litt komplisert, viser jo bare at dette tullet ikke er noe hun vil bli kvitt. Selv opplevd noen som stalker, jeg blokkerte på alle steder, og problemet var løst uten noe mer drama 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i all verden har du latt han få tilgang til sende deg sms? 
En sånn idiot blokker en fort som f. 
Å true han med Politiet når du ikke holder dine løfter er jo bare håpløst. 
Skjønner ikke hvorfor du har latt dette pågå så lenge 

Anonymkode: 7006d...478

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor i all verden har du latt han få tilgang til sende deg sms? 
En sånn idiot blokker en fort som f. 
Å true han med Politiet når du ikke holder dine løfter er jo bare håpløst. 
Skjønner ikke hvorfor du har latt dette pågå så lenge 

Anonymkode: 7006d...478

Regner med at både du og de andre som forsvarer denne idioten er MENN. Altfor mange menn får ereksjon av å være jævlige mot kvinner. Jeg har også vært borti noen gærninger som har oppført seg likt, sendt meg jevnlige meldinger om hvor stygg jeg er og at jeg burde ta selvmord. Dette har gitt meg dype traumer og jeg er ødelagt og livredd menn! Sånne holdninger som dere viser her er er disgusting, og beviser at de fleste menn har 0 empati. Det er ikke bare å blokkere og glemme, jeg kommer aldri over dette. Og jeg HATER de som har gjort det mot meg, håper de blir kvestet i en bilulykke og dør en smertefull død. For livet mitt er ødelagt for alltid. Ingen her vet hva denne type terror gjør mot ts heller, når man hele tiden går rundt anspent og redd så slapper man ikke av.

TS, her er mine råd til deg. Jeg kontaktet politiet (er en egen stalking-avdeling her i Oslo) angående han stalkeren som var verst, som jevnlig sa jeg burde ta selvmord. Dessverre hadde jeg ikke spart på meldingene han hadde skrevet om dette, kun det siste der han benektet alt. Politiet sa at om jeg ikke hadde blokkert han men tatt vare på alt så kunne det blitt anmeldt. De sa også at man IKKE skal blokkere, men ta vare på alt som bevis. Og jo, de som holder på sånn over tid blir straffet. 

Det jeg derimot gjorde var å kontakte broren hans + moren, der jeg fortalte hva deres sønn hadde gjort. Det viste seg at han allerede hadde gjort noe lignende for flere år siden. Lurer seriøst på hva som er galt med sånne folk? De fortjener å bli hengt ut på facebook med fullt navn, og de fortjener å få en dom på rullebladet. 

Hva får menn ut av denne oppførselen lurer jeg på.. Hva vil de oppnå? 

Anonymkode: 69ea4...b69

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.2.2023 den 3.35):

En jeg har kjent lenge inviterte på en kaffe, som jeg dro på. Mange mnd siden. Kort fortalt ble det med den kaffen, men han gir seg ikke. Ringer meg etter midnatt i fylla, sender sms på natt og kveld i fylla. Jeg har nå gjentatte ganger best han la meg være i fred og slutte å kontakte meg. Da skiftet han totalt og viser en svært dårlig side. Kaller meg med flere psykiatriske diagnoser som ikke har rot i virkelighet, kaller meg patetisk flere ganger, sier det er rart jeg klarer å jobbe så syk som jeg er.. jeg sier gang på gang at jeg ikke ønsker kontakt og han fortsetter. Nå i natt ble jeg kalt med antisosial personlighetsforstyrrelse. Han sender flire emojier, latterliggjør… osv. lar meg ikke være i fred.

 

noen advokater/jurister her? Hva kan jeg gjøre? Kommer dette under noen paragraf i straffeloven? Kan det anmeldes/søkes om kontaktforbud, eller er det ingen vits? Han krenker meg og han krenker mitt privatliv og mine grenser. Jeg er så lei!!

Anonymkode: 89e17...4e1

Bare å anmelde. Da får han kontaktforbud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Regner med at både du og de andre som forsvarer denne idioten er MENN. Altfor mange menn får ereksjon av å være jævlige mot kvinner. Jeg har også vært borti noen gærninger som har oppført seg likt, sendt meg jevnlige meldinger om hvor stygg jeg er og at jeg burde ta selvmord. Dette har gitt meg dype traumer og jeg er ødelagt og livredd menn! Sånne holdninger som dere viser her er er disgusting, og beviser at de fleste menn har 0 empati. Det er ikke bare å blokkere og glemme, jeg kommer aldri over dette. Og jeg HATER de som har gjort det mot meg, håper de blir kvestet i en bilulykke og dør en smertefull død. For livet mitt er ødelagt for alltid. Ingen her vet hva denne type terror gjør mot ts heller, når man hele tiden går rundt anspent og redd så slapper man ikke av.

TS, her er mine råd til deg. Jeg kontaktet politiet (er en egen stalking-avdeling her i Oslo) angående han stalkeren som var verst, som jevnlig sa jeg burde ta selvmord. Dessverre hadde jeg ikke spart på meldingene han hadde skrevet om dette, kun det siste der han benektet alt. Politiet sa at om jeg ikke hadde blokkert han men tatt vare på alt så kunne det blitt anmeldt. De sa også at man IKKE skal blokkere, men ta vare på alt som bevis. Og jo, de som holder på sånn over tid blir straffet. 

Det jeg derimot gjorde var å kontakte broren hans + moren, der jeg fortalte hva deres sønn hadde gjort. Det viste seg at han allerede hadde gjort noe lignende for flere år siden. Lurer seriøst på hva som er galt med sånne folk? De fortjener å bli hengt ut på facebook med fullt navn, og de fortjener å få en dom på rullebladet. 

Hva får menn ut av denne oppførselen lurer jeg på.. Hva vil de oppnå? 

Anonymkode: 69ea4...b69

Hva tror du selv, da? 

Anonymkode: 07f4d...ed8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maestro skrev (På 4.2.2023 den 3.46):

Moren til ei venninne gjør og sånn, på facebook og messenger. Til min venninne, og oss venner. Hun er blitt anmeldt, blitt rapportert på facebook flere ganger av alle, nada skjer og de i politiet sier at vi må bare blokke henne, er ikke noe de kan gjøre egentlig. 

Tenker du må gjøre det samme. Blokker alle veier. Sms, messenger, vipps, snap og diverse. Han er nok syk med noe sjøl, er jo absolutt ikke en normal oppførsel.. 🤔

?? 😳😱

Oppfører folk seg virkelig slik? Og moren til ei venninne av deg, hva faen? Why?

Anonymkode: 3417f...fa0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.2.2023 den 3.35):

En jeg har kjent lenge inviterte på en kaffe, som jeg dro på. Mange mnd siden. Kort fortalt ble det med den kaffen, men han gir seg ikke. Ringer meg etter midnatt i fylla, sender sms på natt og kveld i fylla. Jeg har nå gjentatte ganger best han la meg være i fred og slutte å kontakte meg. Da skiftet han totalt og viser en svært dårlig side. Kaller meg med flere psykiatriske diagnoser som ikke har rot i virkelighet, kaller meg patetisk flere ganger, sier det er rart jeg klarer å jobbe så syk som jeg er.. jeg sier gang på gang at jeg ikke ønsker kontakt og han fortsetter. Nå i natt ble jeg kalt med antisosial personlighetsforstyrrelse. Han sender flire emojier, latterliggjør… osv. lar meg ikke være i fred.

 

noen advokater/jurister her? Hva kan jeg gjøre? Kommer dette under noen paragraf i straffeloven? Kan det anmeldes/søkes om kontaktforbud, eller er det ingen vits? Han krenker meg og han krenker mitt privatliv og mine grenser. Jeg er så lei!!

Anonymkode: 89e17...4e1

Du kan anmelde han til politiet. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Regner med at både du og de andre som forsvarer denne idioten er MENN. Altfor mange menn får ereksjon av å være jævlige mot kvinner. Jeg har også vært borti noen gærninger som har oppført seg likt, sendt meg jevnlige meldinger om hvor stygg jeg er og at jeg burde ta selvmord. Dette har gitt meg dype traumer og jeg er ødelagt og livredd menn! Sånne holdninger som dere viser her er er disgusting, og beviser at de fleste menn har 0 empati. Det er ikke bare å blokkere og glemme, jeg kommer aldri over dette. Og jeg HATER de som har gjort det mot meg, håper de blir kvestet i en bilulykke og dør en smertefull død. For livet mitt er ødelagt for alltid. Ingen her vet hva denne type terror gjør mot ts heller, når man hele tiden går rundt anspent og redd så slapper man ikke av.

TS, her er mine råd til deg. Jeg kontaktet politiet (er en egen stalking-avdeling her i Oslo) angående han stalkeren som var verst, som jevnlig sa jeg burde ta selvmord. Dessverre hadde jeg ikke spart på meldingene han hadde skrevet om dette, kun det siste der han benektet alt. Politiet sa at om jeg ikke hadde blokkert han men tatt vare på alt så kunne det blitt anmeldt. De sa også at man IKKE skal blokkere, men ta vare på alt som bevis. Og jo, de som holder på sånn over tid blir straffet. 

Det jeg derimot gjorde var å kontakte broren hans + moren, der jeg fortalte hva deres sønn hadde gjort. Det viste seg at han allerede hadde gjort noe lignende for flere år siden. Lurer seriøst på hva som er galt med sånne folk? De fortjener å bli hengt ut på facebook med fullt navn, og de fortjener å få en dom på rullebladet. 

Hva får menn ut av denne oppførselen lurer jeg på.. Hva vil de oppnå? 

Anonymkode: 69ea4...b69

Men kjære vene.. 

Jeg vet ikke h organ du utifra mitt svar kunne konkludere at jeg er en mann, hvilket jeg ikke er ! 
TS fortalte hun hadde vært på date med denne mannen, og ikke i et forhold. 
Jeg har også vært på date i min tid, og jeg har også fått noen ekle tilbakemeldinger når jeg har takket nei til mere kontakt. 
Den naturlige reaksjonen er å slette og blokke og få dem ut av verden. 
Men etter det jeg leser så er det noen som ikke gjør det, og dermed mottar de mere skit i fra desse dritsekkene. 
Jeg skjønner ikke hvorfor en ikke velger å stenge mulighetene til vedkommende å sende flere trakasseringer. 
Der er forskjellen fra dem og meg . 
Hvor er forsvarsmekanismen blitt av  og hvorfor kommer ikke den opp som første tanke og handling ? 
Slett og blokk ? 

Anonymkode: 7006d...478

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

?? 😳😱

Oppfører folk seg virkelig slik? Og moren til ei venninne av deg, hva faen? Why?

Anonymkode: 3417f...fa0

Hun må jo være alvorlig syk. Mentalt syk. Forstått at hun har hatt støttekontakt tidligere, så et eller annet sviver jo åpenbart feil vei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke vanskeligere enn å blokkere. Det har jeg gjort med flere menn som aldri ville gi seg og ikke tok nei for et nei. Blokker e-post, tlf, sms, Vipps (viktig - fordi de har ingen skrupler med å gå over til Vipps når de ikke når frem andre steder) og alle sosiale medier som Messenger, Insta, WhatsApp etc. 

Anonymkode: 4cf19...4af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.2.2023 den 20.18):

Regner med at både du og de andre som forsvarer denne idioten er MENN. Altfor mange menn får ereksjon av å være jævlige mot kvinner. Jeg har også vært borti noen gærninger som har oppført seg likt, sendt meg jevnlige meldinger om hvor stygg jeg er og at jeg burde ta selvmord. Dette har gitt meg dype traumer og jeg er ødelagt og livredd menn! Sånne holdninger som dere viser her er er disgusting, og beviser at de fleste menn har 0 empati. Det er ikke bare å blokkere og glemme, jeg kommer aldri over dette. Og jeg HATER de som har gjort det mot meg, håper de blir kvestet i en bilulykke og dør en smertefull død. For livet mitt er ødelagt for alltid. Ingen her vet hva denne type terror gjør mot ts heller, når man hele tiden går rundt anspent og redd så slapper man ikke av.

TS, her er mine råd til deg. Jeg kontaktet politiet (er en egen stalking-avdeling her i Oslo) angående han stalkeren som var verst, som jevnlig sa jeg burde ta selvmord. Dessverre hadde jeg ikke spart på meldingene han hadde skrevet om dette, kun det siste der han benektet alt. Politiet sa at om jeg ikke hadde blokkert han men tatt vare på alt så kunne det blitt anmeldt. De sa også at man IKKE skal blokkere, men ta vare på alt som bevis. Og jo, de som holder på sånn over tid blir straffet. 

Det jeg derimot gjorde var å kontakte broren hans + moren, der jeg fortalte hva deres sønn hadde gjort. Det viste seg at han allerede hadde gjort noe lignende for flere år siden. Lurer seriøst på hva som er galt med sånne folk? De fortjener å bli hengt ut på facebook med fullt navn, og de fortjener å få en dom på rullebladet. 

Hva får menn ut av denne oppførselen lurer jeg på.. Hva vil de oppnå? 

Anonymkode: 69ea4...b69

Ts her. Tusen takk for et fornuftig svar!!! Har nå screenshottet alle mld fra han og lagret disse. Tusen takk.

 

og til andre: jeg er absolutt ingen dramaqueen, men siden han oppfører seg som har gjør så ønsker jeg egentlig å søke om kontaktforbud, og da må jeg ha bevis.. dette er fælt og jeg skulle virkelig ønske han aldri hadde sendt disse mld.

Anonymkode: 89e17...4e1

  • Liker 4
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Andro skrev (På 5.2.2023 den 17.25):

Dokumenter alt, få med der du skriver at du ikke ønsker kontakt. Ta skjermdumper. Skriv ut, og lever sammen med en politianmeldelse for brudd på Straffelovens § 266  - siden han driver vedvarende hensynsløs og plagsom opptreden.
Deretter blokkerer du ham SMS også.

Takk! Ts

Anonymkode: 89e17...4e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiren skrev (På 4.2.2023 den 10.48):

Jeg hadde et lignende problem en stund tilbake. Og løste det enkelt med å ta utskrift av meldingene, og sendte til foreldrene med et råd om å snakke med sin sønn om grunnleggende folkeskikk. Jeg skrev også at dette ville bli tatt videre dersom han ikke sluttet umiddelbart. Det fungerte. Kan dere tenke dere noe mer pinlig enn at foreldrene får greie på slikt? 🤭

Bland ikke foreldre inn i voksne folk sine problemer. Den muligheten skal man kun bruke når det er mindreårige 

Anonymkode: e4cab...9fd

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er jo flere ting du kan gjøre. Du kan sladde meldingene lett slik at alle ser hvem de er fra og du likevel er innafor, og legge dem ut. Du kan opplyse han om at alle meldinger han sender til deg blir delt, med hans fulle navn, i lunsjen på jobb, lese dem opp på bussen og dele dem med folk du vet han arbeider med. Du kan, kort sagt, være åpen om situasjonen til alle du kjenner, særlig de som også kjenner han. Noe få velger, men som er et helt ålreit valg som ofte er meget effektivt. Skam og risiko for sosiale sanksjoner er en av hovedgrunnene til at folk følger loven. 

Du kan også kontakte politi. Men det har neppe noen verdi.

Og så bør du jo sperre nummeret og slutte svare. Men, altså - behold de meldingene du har. Og vis dem frem og send telefonen rundt i festlige lag.

Anonymkode: 90ac3...d35

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.2.2023 den 3.47):

Ja helt klart ikke normal.. han må være syk. Jeg får vel bare blokkere sms også så får han null tilgang. 
fatter ikke hva som får folk til å oppføre seg slik?!

Anonymkode: 89e17...4e1

Er jo du selv om ønsker å være med på det da, blokkerer du så er han borte.

Så her må du skylde på deg selv.

Anonymkode: 86ea1...9b4

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker said:

Er jo du selv om ønsker å være med på det da, blokkerer du så er han borte.

Så her må du skylde på deg selv.

Anonymkode: 86ea1...9b4

Absolutt ikke. Folk som driver på slik må stoppes. Kjenne på konsekvensene av handlingene sine. Ellers vil han bare gå videre og skremme vettet neste tilfeldige jente han ikke får napp hos. Her må man plassere skylden der den hører hjemme!

Endret av anonymLala
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Bland ikke foreldre inn i voksne folk sine problemer. Den muligheten skal man kun bruke når det er mindreårige 

Anonymkode: e4cab...9fd

Hadde foreldrene grepet inn når han var mindreårig så ville ikke dette problemet eksistert. Han ble ikke sånn over natten. Dessuten har han barn selv. Jeg kunne jo kontaktet barnevernet i stedenfor. Et sted må jo slikt stoppe. 

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...