Gå til innhold

Tidligere date trakasserer meg på sms


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor i all verden blokkerer du ham ikke på sms også?

Anonymkode: 95d73...109

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor i all verden blokkerer du ham ikke på sms også?

Anonymkode: 95d73...109

Da får hun ikke opprettet tråder på kg eller snakket med venninner om det. 

Er så ulogisk i mitt hode at jeg ikke har ord.. 

Anonymkode: 5161b...ad9

  • Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

blokkerer alltid folk som holder på sånn.

Anonymkode: c05bb...766

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

blokkerer alltid folk som holder på sånn.

Anonymkode: c05bb...766

Jupp

Anonymkode: c66f8...186

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvorfor i all verden blokkerer du ham ikke på sms også?

Anonymkode: 95d73...109

Vel, jeg kan jo bare snakke ut fra min egen opplevelse med sånn trakassering, men jeg hadde en åpen kanal hvor vedkommende kunne sende ting til meg, jeg svarte aldri, så hen visste ikke om jeg så meldingene, men da hadde jeg bevis til politiet om hva som skjedde.

  • Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiren skrev (5 timer siden):

Jeg hadde et lignende problem en stund tilbake. Og løste det enkelt med å ta utskrift av meldingene, og sendte til foreldrene med et råd om å snakke med sin sønn om grunnleggende folkeskikk. Jeg skrev også at dette ville bli tatt videre dersom han ikke sluttet umiddelbart. Det fungerte. Kan dere tenke dere noe mer pinlig enn at foreldrene får greie på slikt? 🤭

Dette!!!

Anonymkode: ec79c...652

  • Liker 5
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bålkaffe skrev (1 time siden):

Vel, jeg kan jo bare snakke ut fra min egen opplevelse med sånn trakassering, men jeg hadde en åpen kanal hvor vedkommende kunne sende ting til meg, jeg svarte aldri, så hen visste ikke om jeg så meldingene, men da hadde jeg bevis til politiet om hva som skjedde.

Ts her. Og derfor har jeg ikke blokkert sms da det er graverende det han har sendt..

Anonymkode: 89e17...4e1

  • Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ts her. Og derfor har jeg ikke blokkert sms da det er graverende det han har sendt..

Anonymkode: 89e17...4e1

Det høres som det kan være på tide å ta en prat med politiet. Ikke nødvendigvis en anmeldelse (med mindre de anbefaler det), men det kan være greit at de vet hva han driver med, og kanskje kan de ta en prat med ham om de har tid. 

Og hvem vet, kanskje du ikke er den eneste og din dokumentasjon kan være det som tipper en annen sak i en annen plaget persons favør. 

Anonymkode: df9cc...674

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det høres som det kan være på tide å ta en prat med politiet. Ikke nødvendigvis en anmeldelse (med mindre de anbefaler det), men det kan være greit at de vet hva han driver med, og kanskje kan de ta en prat med ham om de har tid. 

Og hvem vet, kanskje du ikke er den eneste og din dokumentasjon kan være det som tipper en annen sak i en annen plaget persons favør. 

Anonymkode: df9cc...674

Ts her.

ja du har rett, jeg skal gjøre det. Og til opplysning så er dette en voksen mann i slutten av 40-årene til dere som foreslo å sende til foreldrene hans. Det hadde selvsagt vært lurt om det hadde vært en ungdom.

men dette må selvsagt meldes til politiet, det har gått for langt kjenner jeg.

 

Anonymkode: 89e17...4e1

  • Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en typisk ‘nice guy’…. 

Ikke hopp til konklusjoner om sykdom og psykiske problemer, det kan glatt være andre mekanismer som ligger bak når menn oppfører seg på dette viset når de blir avvist. Mange med genuint bedritent kvinnesyn bare.

Skjønner godt sjokket når det er en fyr du har oppfattet som hyggelig kollega da dere jobbet sammen. Og at det ikke føles like lett å bare blokkere, som hvis det var en random fyr fra Tinder.

Flott du tenker å gå til politiet nå! 

Anonymkode: ee04b...224

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiren skrev (15 timer siden):

Jeg hadde et lignende problem en stund tilbake. Og løste det enkelt med å ta utskrift av meldingene, og sendte til foreldrene med et råd om å snakke med sin sønn om grunnleggende folkeskikk. Jeg skrev også at dette ville bli tatt videre dersom han ikke sluttet umiddelbart. Det fungerte. Kan dere tenke dere noe mer pinlig enn at foreldrene får greie på slikt? 🤭

Steintøft gjort av deg. Ts, drit i om mannen er over 40. Gjør det allikevel. Send til foreldrene eller der han jobber. Slike som han er ikke friske.

Anonymkode: dd83b...db1

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Steintøft gjort av deg. Ts, drit i om mannen er over 40. Gjør det allikevel. Send til foreldrene eller der han jobber. Slike som han er ikke friske.

Anonymkode: dd83b...db1

Mannen er i slutten av førtiårene. Dette skal selvsagt foreldrene som sikkert er i 80-årene spares for. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Steintøft gjort av deg. Ts, drit i om mannen er over 40. Gjør det allikevel. Send til foreldrene eller der han jobber. Slike som han er ikke friske.

Anonymkode: dd83b...db1

Jo eldre, jo bedre. Han her var 32 og småbarnsfar. Det ble nok bra pinlig for han 😅 Oppfører man seg som en unge, behandles man som en unge.

Endret av Spiren
  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når det bikker over til å bli så barnslig og usaklig trakkasering  som dette, er det kanskje litt småcreepy, men det blir på en måte så gale at det bare preller av. Du kjenner ikke mannen og han kjenner ikke deg så det er ikke direkte psykisk vold. Bare umodent og sykelig. Og absolutt trakassering. Vi snakker personlighetsforstyrrelse og kanskje psykose. Politiet gjør dessverre lite i slike situasjoner er min erfaring. Du må blokkere å stå i det til det er over. Bare ikke la det gå inn på deg, for du vet det ikke er noe hold i det han skriver. Høres ut som han skildrer seg selv i de meldingene..

Anonymkode: 7b9fa...4ce

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du kjenner ikke mannen og han kjenner ikke deg så det er ikke direkte psykisk vold

Leste nå etterpå at du hadde kjent ham en stund. Vel da tydeligvis ikke særlig godt. Tipper han drikker en del eller ruser seg og/ eller er psykisk ustabil.

Om dere har felles venner, ville jeg kanskje gått til dem og åpnet meg litt. Kankje få litt råd og støtte. Ikke minst før han tar deg i forkjøpet og lyver om deg. Finnes ikke verre dritt en å rote seg borti psykisk syke mennesker av den farlige sorten. Man blir ganske hjelpeløs. Men i de aller fleste tilfellene går det over av seg selv, så lenge du ikke ‘forer dem.

Anonymkode: 7b9fa...4ce

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si at du tar skjermbilde av alle smser du får for å bygge opp saken din. Fra nå. 

Anonymkode: b5f45...bf7

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Si at du tar skjermbilde av alle smser du får for å bygge opp saken din. Fra nå. 

Anonymkode: b5f45...bf7

Mener send det som sms så du har bevis. 

Anonymkode: b5f45...bf7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Da får hun ikke opprettet tråder på kg eller snakket med venninner om det. 

Er så ulogisk i mitt hode at jeg ikke har ord.. 

Anonymkode: 5161b...ad9

Til deg og de andre som ikke skjønner dette: 

Når du blir utsatt for den type trakkssering så skaper det en frykt. Den frykten gjør at du vil ha en viss kontroll på hva personen gjør og hvor du har ham. Den kontrollen har Hi ved å motta meldingene som forteller noe om i hvilken stemning han er og om han er i mer ubalanse eller har innsett at han har hatt et alvorlig klikk. Det er ikke rart hvis hi venter på en  beskjed som den siste. Hvis hun blokkerer har hun ingen kontroll lenger og den frykten kan bli enda større, sånn at hun begynner å se seg over skulderen når hun er ute. Være redd for at han dukker opp hjemme hos henne. Dette blir en ekstrem variant av å holde fienden nær deg, for da vet du hva de gjør. Selv om du måtte bli forklart dette, hvilket egentlig ikke er så rart siden Hi kanskje ikke selv engang kan forklare dette/ sette ord på det , så var det en kommentar fra deg som ikke hører noe sted hjemme her. Du ville blitt like redd og krenket selv, og det ville nok ikke vært sånn at du tenkte "hurra nå har jeg noe å dele på Kg" Eller tror du det? 

  • Liker 12
  • Hjerte 2
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Når det bikker over til å bli så barnslig og usaklig trakkasering  som dette, er det kanskje litt småcreepy, men det blir på en måte så gale at det bare preller av. Du kjenner ikke mannen og han kjenner ikke deg så det er ikke direkte psykisk vold. Bare umodent og sykelig. Og absolutt trakassering. Vi snakker personlighetsforstyrrelse og kanskje psykose. Politiet gjør dessverre lite i slike situasjoner er min erfaring. Du må blokkere å stå i det til det er over. Bare ikke la det gå inn på deg, for du vet det ikke er noe hold i det han skriver. Høres ut som han skildrer seg selv i de meldingene..

Anonymkode: 7b9fa...4ce

Politier sløser ikke ressurser på ikke-saker

Blokker og ferdig . 30 sekunder max tar det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...