Gå til innhold

Tidligere date trakasserer meg på sms


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er jo flere ting du kan gjøre. Du kan sladde meldingene lett slik at alle ser hvem de er fra og du likevel er innafor, og legge dem ut. Du kan opplyse han om at alle meldinger han sender til deg blir delt, med hans fulle navn, i lunsjen på jobb, lese dem opp på bussen og dele dem med folk du vet han arbeider med. Du kan, kort sagt, være åpen om situasjonen til alle du kjenner, særlig de som også kjenner han. Noe få velger, men som er et helt ålreit valg som ofte er meget effektivt. Skam og risiko for sosiale sanksjoner er en av hovedgrunnene til at folk følger loven. 

Du kan også kontakte politi. Men det har neppe noen verdi.

Og så bør du jo sperre nummeret og slutte svare. Men, altså - behold de meldingene du har. Og vis dem frem og send telefonen rundt i festlige lag.

Anonymkode: 90ac3...d35

Dette ville jeg ikke gjort. Hvis dette er snakk om en farlig, potensielt voldelig, person kan det ende virkelig ille om hun begynner å true med, eller spre dette til andre. Slike folk kan hevne seg, så jeg ville vært varsom.

  • Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan kontakte politiet for å be om kontaktforbud også. Terskelen for dette er ikke veldig høy.
Får du en bestemmelse på dette, som er forkynt han, vil hvert kontaktforsøk være en forbrytelse.
Da har du en bedre sak.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste som nytter er å blokkere overalt, så han ikke får tak i deg. Stillhet er beste virkemiddel. Om du svarer, selv om det er negativt, vil det trigge han til å fortsette. Nytter ikke å anmelde til politiet. Du kan dø før de foretar seg noe, dessverre. 

Du må jo selvsagt gjøre det om han blir truende mot deg og oppsøker deg i hjemmet eller på arbeidsplassen.

Da kan du be om besøksforbud eller voldalarm.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.2.2023 den 4.01):

Huff det høres jo helt grusomt ut det du forteller!! Stakkars hun som har en slik mot:(

 

nei han her er en tidligere kollega. Alltid hatt en god tone, og han virket alltid så blid og trivelig. Derfor jeg takket ja til den kaffen når han fortalte at han alltid hadde hatt et godt øye til meg.. men det kom fort frem hvordan han egentlig er. Er så mye stygt og alvorlig han har skrevet til meg og jeg har gjentatte gang sagt jeg ikke ønsker kontakt osv. jeg er faktisk sjokkert😵💫 bra han viste sitt sanne jeg med en gang. Men det sier litt om hvor syk han må være også tenker jeg..

Anonymkode: 89e17...4e1

Du oppmuntrer han til å sende sms ettersom at du svarer og heller ikke har blokkert han. Ja, det er han som er gal, men du er hakket værre som lar han holde på. 

Anonymkode: 08cb0...2fd

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ALL del, ikke svar på noen av meldingene. 

Anonymkode: 63b44...829

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for krenkende innlegg, brukerangrep, nedsettende innlegg, brudd på regelen om å utgi seg for å være flere brukere, og svar til dette. Elaine Marley, mod. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

servitrise&suppe skrev (På 5.2.2023 den 4.50):

Til deg og de andre som ikke skjønner dette: 

Når du blir utsatt for den type trakkssering så skaper det en frykt. Den frykten gjør at du vil ha en viss kontroll på hva personen gjør og hvor du har ham. Den kontrollen har Hi ved å motta meldingene som forteller noe om i hvilken stemning han er og om han er i mer ubalanse eller har innsett at han har hatt et alvorlig klikk. Det er ikke rart hvis hi venter på en  beskjed som den siste. Hvis hun blokkerer har hun ingen kontroll lenger og den frykten kan bli enda større, sånn at hun begynner å se seg over skulderen når hun er ute. Være redd for at han dukker opp hjemme hos henne. Dette blir en ekstrem variant av å holde fienden nær deg, for da vet du hva de gjør. Selv om du måtte bli forklart dette, hvilket egentlig ikke er så rart siden Hi kanskje ikke selv engang kan forklare dette/ sette ord på det , så var det en kommentar fra deg som ikke hører noe sted hjemme her. Du ville blitt like redd og krenket selv, og det ville nok ikke vært sånn at du tenkte "hurra nå har jeg noe å dele på Kg" Eller tror du det? 

Ts her. Akkurat det du sier her👍

Anonymkode: 89e17...4e1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...