Amatariel Skrevet 10. mai Forfatter #641 Del Skrevet 10. mai Startvekt 2023: 104.2 kg 2024 1. jan: 94,9 kg 5. jan: 93,1 kg 12. jan: 92,7 kg 19. jan: 91,3 kg 23. feb: 92,0 kg 8. mars: 91,5 kg 22. mars: 92,4 kg 29. mars: 93,3 kg 5. april: 92,5 kg 12. april: 93,2 kg 26. april: 92,9 kg 3. mai : 92,0 kg 10. mai : 91,9 kg Sum: - 12,3 kg 100 gram er vanligvis ikke noe å juble så veldig mye over, men jeg er faktisk fornøyd! Jeg gikk ned så mye i forrige uke, så at det ikke ble oppgang i dag er en seier for meg 😊 Jeg ser også 91-tallet igjen, noe som begynner å bli en god stund siden. Men viktigst av alt er hvordan jeg har følt meg denne uken. Føler meg håpefull og energisk. Rimelig fri rundt kropp og mat. Har fått bevegd meg litt med å nå skrittmål, og selv om zumba ble avlyst i går pga. helligdag så tok jeg egen tur på treningssenteret. Eneste minus (hittil) denne uka er at jeg spiste ganske mye snacks på onsdag 😶 Vi var på besøk hos et vennepar på kvelden... og nå er ikke snacks noe jeg har som totalforbud, men hvis det ikke er noe jeg har planlagt så føles det som en sprekk. Jeg hadde ikke tenkt å spise noe mens jeg var der, men så kom alle mine favoritter på bordet!! Da ble det alt for vanskelig... men spist er spist. Er derfor ekstra fornøyd med at det ikke ble oppgang i dag! ------------------------------------------------ 123qwe skrev (21 timer siden): Jeg er ganske ny bruker av kvinneguiden, selv om jeg ofte har havnet her når man har googlet noe baby-relatert, men ante ikke at det fantes en så her positiv og imøtekommende hjørne av kvinneguiden. Det er ganske kult å lese reisen din, Amatariel. Du har så gode refleksjoner over prosessen din og du har funnet noe som både gir deg plass å være snill med deg selv, men også ta tak i helsen din. Gleder meg til flere oppdatering fra deg 😊 Takk, så koselig at du stikker innom her Jeg må innrømme at første gang jeg klikket meg inn på KG var fordi jeg hadde hørt så mye fælt om det. Hvilket mørkt sted det var, der alle var slemme med hverandre. Jeg ville se om det virkelig stemte... og heldigvis ble det motbevist ganske raskt. Er nok noen underforum der folk troller og skriver stygt anonymt, men går fint an å holde seg unna dem. Jeg har vært mest aktiv i prøvergruppa/prøverdagbøkene og her på livsstilsdagbøker, og makan til varme, støttende og imøtekommende mennesker skal man lete lenger etter. Her føler man seg ikke alene i alle fall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luka_S Skrevet 10. mai #642 Del Skrevet 10. mai Det er jo supert, hvis du ser på gjennomsnittet for de to siste ukene, så blir det jo perfekt nedgang! Håper den gode stimen du er inni fortsetter videre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
123qwe Skrevet 10. mai #643 Del Skrevet 10. mai 11 hours ago, Amatariel said: Men viktigst av alt er hvordan jeg har følt meg denne uken. Føler meg håpefull og energisk. Rimelig fri rundt kropp og mat. 🧡🧡🧡 herlig å lese 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariatherese Skrevet 11. mai #644 Del Skrevet 11. mai Bra jobba! Du er jo absolutt på rett spor jeg syns det hørtes ut som at du er hard med deg selv for bare én kveld med litt ekstra snacks hos venner. Det er stas å «unlocke» et nytt tall på vekta, så applaus for å se 91-tallet og samtidig gjøre det på en måte som passer på hodet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 13. mai Forfatter #645 Del Skrevet 13. mai Uke 19: skrittmål 4 av 7 dager Trening: 1 økt (styrke) Mandag: 8076 Tirsdag: 8663 Onsdag: 5917 Torsdag: 10 525 Fredag: 6062 Lørdag: 9290 Søndag: 4417 Ikke spesielt fornøyd med skrittene siste uken her. Men jeg vet at jeg må ta litt annerledesuker med fatning. Jeg har hatt - og har videre - en ekstrem travel og til dels tung periode når det gjelder rutiner og tid til meg selv. Jeg må selvfølgelig prioritere det så godt jeg kan, men ikke alltid det går. Årsaken til noen dager med få skritt siste uken her er bl.a mye jobb (= lenket til PC), besøk av min mor utenbys fra og det blir mye stillesittende på oss da (hun ikke mobil, jeg føler jeg må være selskap) + noe sykdom i heimen. Ikke så mye at man må være borte fra jobb/skole, men nok til at man sliter med nattesøvnen. Det er sååå tungt 😵 Da blir det til at kveldstur droppes, og heller forsøke å ta igjen søvn. Det merkes på skrittene. Føler meg utrolig lat, men hjalp veldig på at jeg fikk dratt på en styrkeøkt på treningsenteret da. Og at jeg innser at dette er en annerledes periode. Det ultimate hadde vært å være 100% treffsikker på kostholdet i det minste da, men kan dessverre ikke melde om at det er tilfellet. Men jeg jobber med meg selv hele tiden. Tenker over alle valgene, selv om det ikke alltid blir riktig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
123qwe Skrevet 15. mai #646 Del Skrevet 15. mai Det er helt greit av og til at man må nedprioritere treningsplan og slikt. Noen ganger har man ikke valg (ja, man kan kanskje velge å sove mindre, men det funker dårlig for meg i hvert fall). Det beste du gjør i en sånn situasjonen er akkurat det du gjør! Du reflekterer over det og prøve så godt det lar seg gjøre. Jeg er også inni en intens periode på jobb og kjenner at det legger en ekstra lag på hele greia. Og ikke snakk om syke unga og sånt. Men det er vel litt av det vi alle må prøve å finne ut av, da livet vil alltid skje. Det er veldig kjekt å lese dine tanker og betraktninger om prosessen din. Har veldig trua på at du er på stø kurs i riktig retning. Håper du får en fin 17. mai feiring 🙂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 17. mai Forfatter #647 Del Skrevet 17. mai Startvekt 2023: 104.2 kg 2024 1. jan: 94,9 kg 5. jan: 93,1 kg 12. jan: 92,7 kg 19. jan: 91,3 kg 23. feb: 92,0 kg 8. mars: 91,5 kg 22. mars: 92,4 kg 29. mars: 93,3 kg 5. april: 92,5 kg 12. april: 93,2 kg 26. april: 92,9 kg 3. mai : 92,0 kg 10. mai : 91,9 kg 17. mai : 91,5 kg Sum: - 12,7 kg 400 gram ned, og med tanke på at det er midt i mai så er jeg veldig fornøyd med det! Såpass mye feiringer, bursdager og ekstra som skjer på jobb så hadde stillstans vært det beste jeg kunne håpet på. Så nedgang tar jeg som en booonus Håper alle har en fantastisk nasjonaldag! Selv har jeg spist is, tre kakestykker og masse grillmat. Nyter det! Men jeg har også gått over 15k skritt. Været har vært nydelig, og jeg har rett og slett bare kost meg med familien. Bl.a vært sammen med mammaen min for første gang på 15 år på nasjonaldagen vår. Det er sånt som er viktig i livet ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luka_S Skrevet 18. mai #648 Del Skrevet 18. mai Veldig bra, du er i godt sig nå altså! Så fint at du koste deg på 17. mai, det er slik det skal være. ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 18. mai Forfatter #649 Del Skrevet 18. mai Luka_S skrev (4 timer siden): Veldig bra, du er i godt sig nå altså! Ja det irriterer meg litt at jeg veier det samme som 8. mars, men det har jo gått litt nedover i det siste. Så det motiverer! Jeg skal skal SKAL altså klare å komme meg ned på 80-tallet igjen!! Det ER håp om å få det til før sommerferien, så jeg skal neimen ikke gi opp nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 20. mai Forfatter #650 Del Skrevet 20. mai Uke 20: skrittmål 7 av 7 dager ✅ Trening: 1 økt (styrke) Mandag: 8598 Tirsdag: 9980 Onsdag: 13 079 Torsdag: 9823 Fredag: 15 776 Lørdag: 13 104 Søndag: 10 117 Dèt var godt! En 'perfekt uke' var lenge siden nå! Egentlig litt overrasket at jeg klarte det. Men årsaken er nok en kombo av fint vær, ikke mange planer og at jeg sannsynligvis vil kompensere for semidårlig kosthold. Har spist kake, is og potetgull. Og mer brødmat enn jeg foretrekker til hverdags. Så merker absolutt at det er litt unntak nå med fridager, frokoster med utenbysbesøk osv. 😶 Innest inne vet jeg jo at mengde skritt ikke vil utgjøre så mye på vekta i forhold til inntaket av mat, men jeg føler meg i alle fall bedre da! Så det er godt. Men fra nå av blir det skjerpings på inntak altså. Tilbake til gode sammensatte måltider. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tjukkis Skrevet 20. mai #651 Del Skrevet 20. mai Wow, den uka var grønn og fin ja. Godt jobba. Og som du sier, så er det ikke dette som vil utgjøre mest på vekta, men det er jo et mentalt pluss når hele uka er grønn. Og det er jo alltid hyggelig. Og med nedgangen på vekta også, så må det jo bety at du har gjort mye riktig, til tross for disse annerledesdagene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
123qwe Skrevet 20. mai #652 Del Skrevet 20. mai Høres ut som at du hadde en bra uke til tross for at det var litt unntak. Det er jo bra å kunne holde roen selv om ting ikke er perfekt 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 22. mai Forfatter #653 Del Skrevet 22. mai Ny gåtur i nærmiljøet som jeg må logge tid på. Denne er så og si en bakke rett opp. Appen sier oppstigning på 146m. Ikke gått den siden september i fjor. Trodde jeg skulle dø Men kom meg igjennom den... og interessant for sommeren videre her og se om jeg vil ha noe progresjon på hvor lang tid jeg bruker på denne løypa. Åsbakken 2,6 km 19. mai: 46 min Har forresten bestemt meg for å ikke veie meg på fredag. For min egen psykiske helses del. Tar til meg tips fra @123qwe, der jeg ikke går på vekta fredagen før jeg skal få mensen. Den er ikke forventet før onsdag i neste uke da, men nå har jeg den erfaringen at nesten en uke før mensen så blir det alltid et demotiverende tall på vekta Jeg kjenner meg litt 'skjør' på psyken akkurat nå, så det er ingen grunn til å utsette seg for dette. Mai-festdagene er heller ikke over, da jeg skal i bursdag i morgen og konfirmasjon på lørdag Og selv om jeg er veldig innstilt på at mine fråtsedager på kakebord o.l i slike selskaper er over, så blir jeg absolutt å smake litt. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 22. mai Forfatter #654 Del Skrevet 22. mai Må forresten si at jeg følte meg fin i bunaden på 17.mai! Veldig deilig! Den har heldigvis gått på de siste årene, men vært TRANG og egentlig ikke "sett så bra ut". Måtte sjekke vekttallet i fjor rundt 17. mai bak i dagboken min her, og den sier jeg var 97 kg da. Så bunaden satt absolutt bedre på og jeg følte meg mer vel nå som jeg veier 91,5 kg 😄 Nå var det tidenes varmeste nasjonaldag da, så bunaden ble bare brukt i noen timer riktignok før sommerkjolen tok over 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
123qwe Skrevet 22. mai #655 Del Skrevet 22. mai Så kjekt med en tur som du kan måle progresjon i! Det er så fint å gå turer på sommeren 🙂 nyte dagene med mildere temperaturer. Mensen altså, en herlig kombo av svingninger i humøret og kroppen som kjennes litt off. Det er bra du gir deg selv litt fleks i den perioden så man slipper å bli så nedstemt. Ah, fantastisk at du følte deg fin i bunaden! 🌸 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luka_S Skrevet 22. mai #656 Del Skrevet 22. mai Støtter den å droppe veiing denne uka, jeg tar meg selv en pause på ubestemt tid! Det blir feil når vekt blir et uromoment i hverdagen, godt og sunt å ha fokuset på andre ting, tenker jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wit Skrevet 23. mai #657 Del Skrevet 23. mai Lurt å droppe veiing i perioder som ikke er helt "normal". Blir bare frustrert når vekta går litt "feil vei", og bedre å bare passe på at det ikke blir vanen Du er jo kjempeflink til å være aktiv, så jeg er sikker på at dette går veldig fint allikevel. Det er ikke lenge nå før du veier mindre enn meg, så du har gjort en kjempejobb 👊🎉 Fortsatt fin mai Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Janeidet Skrevet 24. mai #658 Del Skrevet 24. mai Her var det mange gode tall nå! Og for en herlig følelse at bunaden satt godt! Jeg tenker det kan være lurt å unngå vekta den uken man vet at tallet ikke blir så hyggelig uansett. Særlig for oss som har litt (for) sterke følelser knyttet til tallene. Mai 2024 har vært det vanskeligste på min reise til nå. Så mye som skjer med fridager og feiringer, og når sommeren dukker opp midt i det hele er plutselig alle vaner ut av vinduet. Men samtidig er det utrolig deilig med lyse kvelder og lettere klær, så det er enklere å komme seg ut. God helg, og lykke til ved kakebordene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Triviella Skrevet 24. mai #659 Del Skrevet 24. mai Amatariel skrev (På 22.5.2024 den 11.10): Må forresten si at jeg følte meg fin i bunaden på 17.mai! Veldig deilig! Den har heldigvis gått på de siste årene, men vært TRANG og egentlig ikke "sett så bra ut". Måtte sjekke vekttallet i fjor rundt 17. mai bak i dagboken min her, og den sier jeg var 97 kg da. Så bunaden satt absolutt bedre på og jeg følte meg mer vel nå som jeg veier 91,5 kg 😄 Nå var det tidenes varmeste nasjonaldag da, så bunaden ble bare brukt i noen timer riktignok før sommerkjolen tok over Så gøy å høre at bunaden passet. 💗 Jeg kunne se langt etter å lukke min hardangerbunad, og må innse at det faktisk er 4 år siden den gikk på sist. Men ny sjangse neste år😆 Greit å ta en veiepause innimellom, du skal se at du kommer sterke tilbake 👊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 27. mai Forfatter #660 Del Skrevet 27. mai Uke 21: skrittmål 4 av 7 dager Trening: 0 økter Mandag: 4950 Tirsdag: 8398 Onsdag: 9461 Torsdag: 8084 Fredag: 7894 Lørdag: 8111 Søndag: 6161 Dette ble litt kontrast til forrige uke. Men det er det mye annet enn tallene som er også. Mer travelt, litt tyngre følelser (kommer alltid samtidig som mensen) osv. Skulle ønske jeg kunne si neste uke her blir helt annerledes, men jeg vet ikke. Mensen fortsatt ikke over, så jeg er nok litt negativ. Men jeg skal reise bort i to dager da, og det er lenge siden sist så usikker på hvordan alt blir da. Men samtidig kjenner jeg at det er en øvelse jeg trenger. Å kunne klare å reise bort litt og ta valg som gjør godt for meg. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå