Gå til innhold

Folk som maser på treningssenter


Emma Marie

Anbefalte innlegg

Ærlig talt. Jeg er glad jeg trener på et lite sted hvor alle kjenner alle og at ingen blir irriterte på grunn av at man stiller et enkelt og greit spørsmål. 

Anonymkode: eba70...8ad

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stiller noen ett enkelt spørsmål av typen "hvor lenge til du er ferdig med dette apparatet?" og så svarer du XX antall minutter, før de går sin vei. Dette kan selvfølgelig ikke regnes som "masing" i mine øyne, med mindre noen er temmelig hårsåre altså. :nisseblunk: 

Men dersom noen står og henger rett ved siden av apparatene du bruker, og spør med tretti sekunders mellomrom er du ferdig snart? er du ferdig snart? er du ferdig snart? er du ferdig snart? er du ferdig snart? er du ferdig snart? så blir det selvfølgelig ganske annerledes.   

Anonymkode: 7820d...dca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg. Det er unødvendig å mase når du ikke er ferdig med repetisjone, men ennå holder på. Det som derimot er grenseløs irriterende er de som lener seg bakover og setter hendene bak hodet og ser nøyaktig ut som om de ligger på en solseng på Granca før de gjør seg klar for en ny repetisjon en halv evighet senere 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Abendstern
Emma Marie skrev (På 3.2.2023 den 0.52):

Jeg opplever ofte at folk kommer bort til meg når jeg trener på feks et apparat, for å spørre hvor mange reps jeg har igjen. Synes det er jævlig irriterende. Kan man ikke bare vente? 
Én ting er hvis man ser at folk drøyer tid og feks sitter på telefonen, men hvis man bare har pause mellom reps, så er det forstyrrende, stressende og irriterende. Er jeg helt alene om å føle på den?🫠

Folk må da kunne vente på tur eller gjøre andre ting i mens! Opplever eller ser det daglig!

Vedkommende spør deg fordi vedkommende ikke kan lese dine tanker. Hvis du har mange sett igjen, så kan vedkommende trene en annen muskelgruppe i mellomtiden. Er du nesten ferdig så venter vedkommende til du er ferdig. Slike spørsmål må du tåle. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.2.2023 den 1.53):

Det er vel normalt høflig å la folk kjøre i mellom settene dine? Jeg ser ingen grunn til å la meg irritere av at folk stiller et helt normalt spørsmål. Du virker fryktelig irritabel og nærtagende.

Anonymkode: b8f78...6fe

den her har fått 14 👍🏻? 🙄🙄

ts har min fulle sympati! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.2.2023 den 19.06):

Ja, hvis det er de eneste alternativene til oppførsel så... det finnes et tredje alternativ også, nemlig å finne et annet apparat, så lenge det du ville ha er opptatt, uten å gnåle på folk.

Anonymkode: 3ebc8...b68

this one 🤩!

ts neste gang du blir mast på - svar 30 eller 40 min ? 😅😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er da HELT VANLIG gymkutyme å spørre om hvor mange sett man har igjen! Det er også naturligvis helt vanlig gymkutyme å IKKE spørre når man er midt i et sett. Mellom settene kan man da ikke forvente å ikke bli pratet til dersom man bare sitter der.  

Opplever ofte at folk sitter på feks nedtrekken og scroller gjennom halve Tiktok før sett nummer to, så da er det jo faktisk veldig ålreit å la folk få trene mellom settene. Kan være greit å være litt hyggelig på trening også! 😉 

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Abendstern
Nokia skrev (2 minutter siden):

Det er da HELT VANLIG gymkutyme å spørre om hvor mange sett man har igjen! Det er også naturligvis helt vanlig gymkutyme å IKKE spørre når man er midt i et sett. Mellom settene kan man da ikke forvente å ikke bli pratet til dersom man bare sitter der.  

Opplever ofte at folk sitter på feks nedtrekken og scroller gjennom halve Tiktok før sett nummer to, så da er det jo faktisk veldig ålreit å la folk få trene mellom settene. Kan være greit å være litt hyggelig på trening også! 😉 

Jålespjoker er sjeldent hyggelige 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apparatet er opptatt, finn noe annet å gjøre på. La folk trene i fred uten slike spørsmål. 

Anonymkode: 7c160...f7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.2.2023 den 21.06):

Hvis man sitter på et apparat og prøver å trene, og det stadig vekk kommer folk og spør om man er ferdig snart, så oppfatter jeg det som gnål, ja. Mas. I stedet for at jeg skal bli mer tolerant, så kan jo folk lære seg å vente på tur. Det har med folkeskikk og oppdragelse å gjøre. Heldigvis skjønner mange dette, hvis INGEN skjønte det, så ville jo alle gått rundt og mast på hverandre for å få det apparat de helst vil ha akkurat da. Det er ikke sånn samspill med andre mennesker fungerer. Lær deg folkeskikk.

Anonymkode: 3ebc8...b68

Er det virkelig så mange som kommer bort når du trener på et apparat? Det nekter jeg faktisk å tro på. 

Anonymkode: 6e496...729

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nokia skrev (42 minutter siden):

Det er da HELT VANLIG gymkutyme å spørre om hvor mange sett man har igjen! Det er også naturligvis helt vanlig gymkutyme å IKKE spørre når man er midt i et sett. Mellom settene kan man da ikke forvente å ikke bli pratet til dersom man bare sitter der.  

Opplever ofte at folk sitter på feks nedtrekken og scroller gjennom halve Tiktok før sett nummer to, så da er det jo faktisk veldig ålreit å la folk få trene mellom settene. Kan være greit å være litt hyggelig på trening også! 😉 

Enig ☺️👌🏼.

Anonymkode: 6e496...729

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt greit å spørre i pausene mellom sett. Eneste som er litt kjedelig er å justere vekt, sete og rygg etter personen men det får man tåle 😊

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kratt_ skrev (På 18.2.2023 den 18.04):

Helt greit å spørre i pausene mellom sett. Eneste som er litt kjedelig er å justere vekt, sete og rygg etter personen men det får man tåle 😊

Men jeg tar jo tiden på pausene mine - å skulle låne bort i mellomtiden vil jo surre til opplegget mitt 🥹

Anonymkode: efb1b...992

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du nettopp begynt å trene på gym, siden du ikke kjenner til at dette er det vanlig å spørre om....?

 

Anonymkode: c6123...35f

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emma Marie skrev (På 3.2.2023 den 0.52):

Folk må da kunne vente på tur eller gjøre andre ting i mens! Opplever eller ser det daglig!

Joda, men samtidig må man kunne spørre... Det var helt vanlig den gang jeg trente på "studio", iaf...  T.o.m  La folk ta ett sett i mellom om man var av dem som tok "lage pauser"... Sykt - jeg vet, men det er jo ikke akkurat det størsteste av bryderi, og det går jo an å være litt diplomatiske også, synes jeg 😅  

Edith : selvsagt ikke feil å si nei heller, men... 

Endret av AnonymBruker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

On 2/3/2023 at 1:53 AM, AnonymBruker said:

Det er vel normalt høflig å la folk kjøre i mellom settene dine? Jeg ser ingen grunn til å la meg irritere av at folk stiller et helt normalt spørsmål. Du virker fryktelig irritabel og nærtagende.

Anonymkode: b8f78...6fe

Dette er faktisk veldig ugreit! Man skal jo vaske av apparatene etter man har brukt de. Skal man bytte med en fremmed mellom settene blir det mye vasking. Stort sett har de som hopper inn mellom settene ikke tid til å vaske...eller gir faen. 

Ufyselig oppførsel!

Anonymkode: 84ac7...cef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått noen spørsmål av og til om jeg har mange repetisjoner. Har ikke tatt meg nær av det en plass. Sier som det er de antall jeg har og om de har hastverk kan vi dele på det. Selv reagerer jeg mer på de som har lange pauser mellom repetisjonene for å snakke med venner.....da er det lenger pause enn normal pause for å si det slik. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri opplevd før 😅

Men nå trener jeg tidlig om morgen for å unngå masse folk på senteret da. 

Anonymkode: 60041...343

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk spør for å få en pekepinn på hvor lang tid du har igjen. Jeg spør hvis jeg har dårlig tid, fordi hvis du har mange sett igjen må jeg finne en alternativ øvelse. Å bli fornærma av et så enkelt spørsmål er sært, spesielt siden apparatene du bruker ikke er din eiendel. 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...