Gå til innhold

Folk som maser på treningssenter


Emma Marie

Anbefalte innlegg

Jeg opplever ofte at folk kommer bort til meg når jeg trener på feks et apparat, for å spørre hvor mange reps jeg har igjen. Synes det er jævlig irriterende. Kan man ikke bare vente? 
Én ting er hvis man ser at folk drøyer tid og feks sitter på telefonen, men hvis man bare har pause mellom reps, så er det forstyrrende, stressende og irriterende. Er jeg helt alene om å føle på den?🫠

Folk må da kunne vente på tur eller gjøre andre ting i mens! Opplever eller ser det daglig!

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ha lyd på ørene og lat som om du ikke hører! Spør noen så bare trekker du på skuldrene og peker på øret og så trener du videre😊

Anonymkode: 9a79b...1d3

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel normalt høflig å la folk kjøre i mellom settene dine? Jeg ser ingen grunn til å la meg irritere av at folk stiller et helt normalt spørsmål. Du virker fryktelig irritabel og nærtagende.

Anonymkode: b8f78...6fe

  • Liker 26
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er vel normalt høflig å la folk kjøre i mellom settene dine? Jeg ser ingen grunn til å la meg irritere av at folk stiller et helt normalt spørsmål. Du virker fryktelig irritabel og nærtagende.

Anonymkode: b8f78...6fe

Ok. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge de spør mellom settene så ser jeg ikke helt irritasjonen, hvis noen har ett sett igjen så venter jeg men om det er år og dag til de er ferdig så finner jeg på noe annet å gjøre 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedre att de spør, og går, enn at de står å glaner «oppå» meg og apparatet mens de venter tydelig utålmodige

Anonymkode: 70972...296

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Det er vel normalt høflig å la folk kjøre i mellom settene dine? Jeg ser ingen grunn til å la meg irritere av at folk stiller et helt normalt spørsmål. Du virker fryktelig irritabel og nærtagende.

Anonymkode: b8f78...6fe

Eeh, da må man isåfall ha lange pauser og vedkommende like lange pauser! Dessuten må jo utstyret vasket både før og etter hver person, dermed tar det jo enda lengre tid mellom hvert sett...

Anonymkode: 9a79b...1d3

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit å vite omtrent hvor lang tid det tar før du er ferdig. Så kan man planlegge å komme tilbake i rett tid, så ikke noen snatcher apparatet rett før meg.

Anonymkode: 28580...84c

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Det er vel normalt høflig å la folk kjøre i mellom settene dine? Jeg ser ingen grunn til å la meg irritere av at folk stiller et helt normalt spørsmål. Du virker fryktelig irritabel og nærtagende.

Anonymkode: b8f78...6fe

Enig i dette, det er merkelig å bli så irritert av helt vanlige spørsmål. Jeg blir ikke irritert eller sur hvis noen kommer bort til meg.

Anonymkode: 6e496...729

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Eeh, da må man isåfall ha lange pauser og vedkommende like lange pauser! Dessuten må jo utstyret vasket både før og etter hver person, dermed tar det jo enda lengre tid mellom hvert sett...

Anonymkode: 9a79b...1d3

Tro meg, er ingen som vasker apparatene på senteret. Jævlig nasty.. Samboeren min er den eneste som vasker etter seg når han er der, er mange ungdommer som trener der og lite hjelpsomme ansatte. Tror han kommer til å melte seg ut derfra snart.

Anonymkode: 6e496...729

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Bedre att de spør, og går, enn at de står å glaner «oppå» meg og apparatet mens de venter tydelig utålmodige

Anonymkode: 70972...296

Ja, hvis det er de eneste alternativene til oppførsel så... det finnes et tredje alternativ også, nemlig å finne et annet apparat, så lenge det du ville ha er opptatt, uten å gnåle på folk.

Anonymkode: 3ebc8...b68

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Ja, hvis det er de eneste alternativene til oppførsel så... det finnes et tredje alternativ også, nemlig å finne et annet apparat, så lenge det du ville ha er opptatt, uten å gnåle på folk.

Anonymkode: 3ebc8...b68

Et spørsmål er ikke gnål. Det å stille samme spørsmål flere ganger er gnål. Lær deg forskjellen å bli litt mer tolerant.

Anonymkode: 28580...84c

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Et spørsmål er ikke gnål. Det å stille samme spørsmål flere ganger er gnål. Lær deg forskjellen å bli litt mer tolerant.

Anonymkode: 28580...84c

Hvis man sitter på et apparat og prøver å trene, og det stadig vekk kommer folk og spør om man er ferdig snart, så oppfatter jeg det som gnål, ja. Mas. I stedet for at jeg skal bli mer tolerant, så kan jo folk lære seg å vente på tur. Det har med folkeskikk og oppdragelse å gjøre. Heldigvis skjønner mange dette, hvis INGEN skjønte det, så ville jo alle gått rundt og mast på hverandre for å få det apparat de helst vil ha akkurat da. Det er ikke sånn samspill med andre mennesker fungerer. Lær deg folkeskikk.

Anonymkode: 3ebc8...b68

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig, det er irriterende. Jeg timer settene mine og pausene etter musikken på øret. Når jeg blir avbrutt må jeg fiske frem telefonen, dette musikken på pause, og kommer helt ut av det. Med mindre noen sitter å drøyer veldig med scrolling / snakk så tenker jeg at man bare finner noe annet å gjøre i mellomtiden uten å forstyrre den som trener. 

Anonymkode: efb1b...992

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emma Marie skrev (På 3.2.2023 den 0.52):

Jeg opplever ofte at folk kommer bort til meg når jeg trener på feks et apparat, for å spørre hvor mange reps jeg har igjen. Synes det er jævlig irriterende. Kan man ikke bare vente? 
Én ting er hvis man ser at folk drøyer tid og feks sitter på telefonen, men hvis man bare har pause mellom reps, så er det forstyrrende, stressende og irriterende. Er jeg helt alene om å føle på den?🫠

Folk må da kunne vente på tur eller gjøre andre ting i mens! Opplever eller ser det daglig!

Fordi man går og gjør noe annet om vedkommende har igjen 3 sett, men man kan vente om det er igjen ett f.eks. Ofte mange maskiner i mitt program er opptatt samtidig og flere har 3 min pause mellom settene, da er det greit å spørre for å slippe å vente i et kvarter. 

Anonymkode: d6d79...343

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også blitt irritert hvis noen hadde spurt om det men jeg hadde svart høflig tilbake. Noe sånt: «Jeg har flere sett/repetisjoner igjen, så du må nesten vente».

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kan man ikke bare svare: 

‘Jeg har x sett igjen, og regner med å være ferdig om ca y minutter’ 

Du vet jo sånn ca hvor lang tid du bruker pr sett…

Anonymkode: ab54b...09c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener ett par dager i uka, og har trent på 4 ulike senter, og har faktisk aldri opplevd det.

Eneste er når jeg har gjort sittende roing, og flytter meg til nedtrekk, da har jeg fått spørsmål om jeg er ferdig med sittende roing. De maskinene står ved sidenav hverandre og mange bruker de omhverandre.

Anonymkode: da6c2...b8b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også det er en uting. Vent på tur, ikke gnål, jeg er ferdig når jeg er ferdig.

Anonymkode: c909a...7d8

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener på et lite treningssenter med et lite utvalg av apparater. Det er noen faste der som bruker flere apparater om hverandre (bytter mellom settene). Hvis jeg skal vente på tur så ville det tatt en evighet før jeg ble ferdig med treningsøkta. Så jeg spør om de er snart ferdig med det apparatet jeg har tenkt å bruke,  hvis de bare har et sett igjen så venter jeg, men som regel la de meg slippe til mens de gjør noe annet. 

Anonymkode: 06bbc...caa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...