Gå til innhold

Hun blir voldtatt «hele tiden»


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

De som faktisk opplever en voldtekt pleier ikke å si det med det første 

For meg tok det 2 år og alkohol til før jeg sa det til noen. 

Først 7 år etter det så turte jeg å si en kort setning om at jeg har opplevd lignende som barn. 

8 år etter det igjen så turte jeg å gå inn på detaljene for det som skjedde meg som barn. Ennå så klarer jeg ikke bruke ordet da det omhandler meg selv. 

Anonymkode: c6453...f0f

  • Liker 3
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Dette stemmer dessverre, men tallene gjelder også de kvinner som blir voldtatt av en i nær relasjon. Syv overfallsvoldtekter på ett år høres usannsynlig ut.

Anonymkode: aa0f6...389

da må du får politiet og SSB om å omgjøre de offentlige tallene, så de stemmer med dine tall.

Anonymkode: 066ed...806

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.2.2023 den 23.29):

Ja. Men hvis du sliter i livet og er på fest 5 av 7 dager i uken så er du kanskje i en faresituasjon langt flere enn 7 ganger på et år. Kunne jo fort vært enda mer... 

Anonymkode: 19795...884

Skulle tro at en person som opplevde slike grusomme handlinger ble preget av det og fikk traumer, og kanskje ikke gikk ut alene og i hvertfall ikke drakk seg sønder og sammen. Det er snakk om 7 ganger, og folk hadde blitt ødelagt av bare en og to. Nei, normale mennesker utsetter ikke seg selv for slike ting gjentatte ganger og roper voldtekt. Det blir som å rope Ulv ulv.

Anonymkode: a8765...40c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at enten lyver personen, eller så er det en form for selvskading. At personen oppsøker utrygge menn/situasjoner der hun blir utsatt for dette, kanskje pga tidligere traumer.


 

Endret av Bacteria
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bacteria skrev (2 minutter siden):

Jeg tenker at enten lyver personen, eller så er det en form for selvskading. At personen oppsøker utrygge menn/situasjoner der hun blir utsatt for dette, kanskje pga tidligere traumer.
 

Eller en tvangstanke/vrangforestilling

Anonymkode: cbe85...e5c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

On 2/2/2023 at 11:16 PM, AnonymBruker said:

Det er faktisk mye vanligere at samme person blir voldtatt igjen og igjen enn at damer lyver om overgrep. Det handler om at noen har mer problemer med grensesetting og selvverd enn andre, man går i frys, og blir så traumeskadet at man mister mye av den kritiske sansen for situasjoner som kan føre til overgrep. 

Forferdelig stygt av deg å mistro hun!!!

Anonymkode: 7c031...896

 

On 2/2/2023 at 11:26 PM, ajarRun said:

Tull. Å være offer for overgrep er en sterk predikator for fremtidige overgrep.

Så fordi man blir voldtatt èn gang, så er det sannsynlig at man blir voldtatt 7 ganger i året??! Ærlig talt. Hvis dette gjaldt flertallet, så hadde det vært langt mer utbredt kunnskap. Her hvitvasker dere fakta om at kvinner kan ljuge på seg voldtekt. For det har i hvert fall et par av mine venninner gjort.
En slags Munchausen syndrom eller noe.

Anonymkode: a4ab9...370

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

 

Så fordi man blir voldtatt èn gang, så er det sannsynlig at man blir voldtatt 7 ganger i året??! Ærlig talt. Hvis dette gjaldt flertallet, så hadde det vært langt mer utbredt kunnskap. Her hvitvasker dere fakta om at kvinner kan ljuge på seg voldtekt. For det har i hvert fall et par av mine venninner gjort.
En slags Munchausen syndrom eller noe.

Anonymkode: a4ab9...370

Er ingen som har sagt at det gjeldet flertallet. Jeg tror også at det er lite sannsynlig for at noen kan ha blitt voldtatt av 7 forskjellige menn på ett år i flg statistikken. Men dette likevel teoretisk mulig, og  så lenge man ikke har bevis for noe annet så bør man være forsiktig med å anklage  kvinner for å lyge om voldtekt. 

Anonymkode: a4742...aef

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.2.2023 den 23.42):

victim blaming much? 

Unngå å sett deg i den situasjonen ja. Altså... 

Anonymkode: 0ff61...6a8

Går an å ha såpass mellom øra at man tar litt forholdsregler.. 

Anonymkode: 692f3...78f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
On 2/13/2023 at 12:34 PM, AnonymBruker said:

Er ingen som har sagt at det gjeldet flertallet. Jeg tror også at det er lite sannsynlig for at noen kan ha blitt voldtatt av 7 forskjellige menn på ett år i flg statistikken. Men dette likevel teoretisk mulig, og  så lenge man ikke har bevis for noe annet så bør man være forsiktig med å anklage  kvinner for å lyge om voldtekt. 

Anonymkode: a4742...aef

Greit med tanke på at man ikke har bevis. Men er det noe verden trenger mindre av, så er det at folk er forsiktig med logiske teorier i frykt for å støte alle andre. Det er opplagt ubalanse i hensynet deres.

Anonymkode: a4ab9...370

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.2.2023 den 23.54):

Skulle tro at en person som opplevde slike grusomme handlinger ble preget av det og fikk traumer, og kanskje ikke gikk ut alene og i hvertfall ikke drakk seg sønder og sammen. Det er snakk om 7 ganger, og folk hadde blitt ødelagt av bare en og to. Nei, normale mennesker utsetter ikke seg selv for slike ting gjentatte ganger og roper voldtekt. Det blir som å rope Ulv ulv.

Anonymkode: a8765...40c

Du vet tydeligvis veldig lite om hvordan traumer arter seg. Det er nettopp traumer slm får folk til å ta slik risiko. 

Anonymkode: fd8ca...2ac

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
On 3/5/2023 at 7:23 PM, AnonymBruker said:

Du vet tydeligvis veldig lite om hvordan traumer arter seg. Det er nettopp traumer slm får folk til å ta slik risiko. 

Anonymkode: fd8ca...2ac

Dette vet jeg mye om, jo. Det er ikke enten-eller. Det vanligste er faktisk at de gjemmer seg.

Anonymkode: a4ab9...370

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannah80 skrev (På 2.2.2023 den 23.30):

Skulle tro at når man "hele tiden" opplever dette, så hadde de fleste av oss kuttet ned på alkoholforbruket, for å unngå å sette seg i slike situasjoner. 🤔

Tenker det samme. Uansett er det jo tydelig at hun sliter med psyken. 

Anonymkode: bcf83...8fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 3.2.2023 den 21.33):

Er det snakk om overfallsvoldtekter av fremmede eller av bekjente som venner, kjærester osv? Førstnevnte er statistisk sett usannsynlig. Er det det siste kan hun ha dårlig omgangskrets og da er det dessverre ikke uvanlig at det skjer igjen og igjen:/

Anonymkode: 79cd1...e4c

Dette tenkte jeg også. Syv ganger i helt ulike situasjoner, av helt ulike mennesker, da er man ekstremt uheldig og det er overhodet ikke vanlig. At man blir voldtatt til sammen syv ganger av en eller to personer er dessverre ikke utenkelig...

Anonymkode: 9e05b...359

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For mange år ble jeg sittende og snakke med en fyr på en fest. Husker ikke hvordan samtalen kom inn på det, men han fortalte at i sin ungdom hadde "hele bygda" hatt sex med "Jo japaner" (jeg har anonymisert navn og land) Han omtalte denne jenta sånn, alle hadde hatt sin(e) runder med henne 🥺  Jeg fikk en dårlig smak i munnen av hele historien.

Denne tråden fikk meg til å tenke på det igjen, og hvis historien til denne fyren stemmer, så har jeg mine tvil på at Jo lå med hele bygda fordi hun hadde så veldig lyst, og tenker at det muligens var en form for selvdestruktiv oppførsel og overgrep. Har jo hørt om overgrepsofre som forventer at overgrepene skal komme, og etterhvert ikke orker å kjempe i mot.

Jeg tviler ikke på at venninnen til ts snakker sant om sin opplevelse av hva som har foregått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...