Gå til innhold

Hun blir voldtatt «hele tiden»


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hannah80 skrev (3 minutter siden):

Skulle tro at når man "hele tiden" opplever dette, så hadde de fleste av oss kuttet ned på alkoholforbruket, for å unngå å sette seg i slike situasjoner. 🤔

Ja. Personer som ikke sliter ellers ville nok tenkt så rasjonelt som det der. Dessverre kommer ett problem sjeldent alene. En komplikasjon er vel at man ikke innser det eller faktisk har et alkoholproblem... For ordenens skyld: aner ikke om ts venninne var ruset i situasjonene som nevnes. Bare nevnte et enkelt tenkbart tilfelle av kvinne som "stadig" blir voldtatt... 

Anonymkode: 19795...884

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jo, det er absolutt usannsynlig. 1 av 10 kvinner rammes i løpet av hele livet, men 7 ganger på 1 år er ikke usannsynlig? Orker ikke gjøre matte nå, men det er mye mer sannsynlig at hun lyver eller at hun har en annen definisjon på voldtekt og samtidig er med veldig tvilsomme folk..

Anonymkode: ba724...886

Det er ikke usannsynlig nei. Jeg kjenner jenter som fester flere ganger i uka og enkelte som har opplevd flere overgrep iløpet av et år, også jenter som driver med sport som har blitt misbrukt av flere i apparatet rundt seg. Virker heller som at det er du som har en annen definisjon på voldtekt og ikke inkluderer hva voldtekt faktisk er.

Anonymkode: 7c031...896

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannah80 skrev (7 minutter siden):

Skulle tro at når man "hele tiden" opplever dette, så hadde de fleste av oss kuttet ned på alkoholforbruket, for å unngå å sette seg i slike situasjoner. 🤔

Eller stikk motsatt, når man utsettes for voldtekt får man traumer og det er helt vanlig at personer med ptsd har høyere risiko for å utvikle rusproblem og alkoholisme

Anonymkode: 7c031...896

  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tull! Noen blir voldtatt 7 ganger i året.. noen lider av oppmerksomhet syke 

Anonymkode: b5f3a...bed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannah80 skrev (10 minutter siden):

Skulle tro at når man "hele tiden" opplever dette, så hadde de fleste av oss kuttet ned på alkoholforbruket, for å unngå å sette seg i slike situasjoner. 🤔

victim blaming much? 

Unngå å sett deg i den situasjonen ja. Altså... 

Anonymkode: 0ff61...6a8

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg rapporterer denne tråden. Det blir for ille at noe som heter kvinneguiden skal inneholde så grov form for victimblaming og mistro.

Jeg har selv fått oppleve hvordan overgrep forandrer en og gjør en mer sårbar og utsatt for nye overgrep, og det er vanlig.

Om ikke tråden stenges håper jeg folk her kan vise såpass hensyn og respekt til å la tråden dø ut. Disse meningene er skadelige og tjener ingen, mange millioner klikk til kvinneguiden og mange overgrepsofre her!

Om ts tviler på venninnen sin kan hun dvele på dette privat og ikke på et offentlig forum hvor voldtektsofre kommer for å få hjelp og støtte!

Anonymkode: 7c031...896

Jeg har opplevd en overfallsvoldtekt, og jeg synes at det er mye, mye verre når folk lyver om overgrep enn når folk mistror en ganske usannsynlig situasjon som ts beskriver. For nei, det er ikke veldig sannsynlig at et menneske som lever i trygge områder, i en trygg familie og har en livsførsel uten ekstrem bruk av rusmidler o.l. blir utsatt for voldtekt sju ganger på et år. Det er svært mange voldtekter. Jeg forstår godt at ts lurer på hvordan hun skal håndtere dette.

Jeg reagerer på at noen blir krenket på vegne av andre. Her reagerte du på mine vegne, jeg som er et «voldtektsoffer». Om man blir trigget av tråder som omhandler overgrep, anbefaler jeg å ikke gå inn på tråder som tydelig omhandler dette. 

Anonymkode: 4b11f...86a

  • Liker 14
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare en tanke, kan det være tvangstanker? At hun føler at hun blir voldtatt og ikke klarer å skille på hva som er i hodet og hva som er virkelig?

Anonymkode: cbe85...e5c

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

victim blaming much? 

Unngå å sett deg i den situasjonen ja. Altså... 

Anonymkode: 0ff61...6a8

Hvis hun drikker og oppsøker farlige situasjoner gang på gang etter at hun har blitt voldtatt mange ganger, så er det ikke victim blaming å lure på hvorfor hun oppsøker slike situasjoner. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som tror at dette er sant, teoriserer om at hun tar risikoer pga tidligere overgrep, kanskje fester 5 dager i uka.. Fikk dere ikke med dere at TS skrev at venninnen "ikke tar noen spesiellt store sjanser og blir voldtatt på de utroligste steder"?

Jeg regner med at TS kjenner venninna si nok til å kunne merke når hun finner opp ting.

Anonymkode: 9d5af...f48

  • Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannah80 skrev (4 minutter siden):

Hvis hun drikker og oppsøker farlige situasjoner gang på gang etter at hun har blitt voldtatt mange ganger, så er det ikke victim blaming å lure på hvorfor hun oppsøker slike situasjoner. 

Dette er jeg enig i. Det er jo ikke vanlig å bli voldtatt 7 ganger i løpet av ett år. Det er ikke victim blaming å da stille spørsmål til hvilket miljø denne dama vanker i.

Anonymkode: 08775...7d1

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dette er jeg enig i. Det er jo ikke vanlig å bli voldtatt 7 ganger i løpet av ett år. Det er ikke victim blaming å da stille spørsmål til hvilket miljø denne dama vanker i.

Anonymkode: 08775...7d1

Enkelte kvinner mener tydeligvis at man skal stole blindt på alle kvinner, kun fordi de er kvinner, ingen spørsmål er tillatt..

Anonymkode: d5f91...47b

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

 Nei det er ikke usannsynlig! Det skjer mellom 50 og 65 voldtekter i Norge hver eneste dag! 1 av 10 kvinner rammes, det er flere hundre tusen norske kvinner.

Anonymkode: 7c031...896

1 av 10 kvinner rammes i løpet av livet ja.... Ikke 7 ganger på 1 år av forskjellige folk, og uten noen risikoatferd i bunn (ifølge TS).

Så jo, det er veldig usannsynlig. Hadde noe sånt skjedd så mange ganger på 1 år så hadde det vært en stor nyhetssak. Noe det ikke er, fordi det rett og slett ikke er sant.

Anonymkode: ef4f4...e11

  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dette er jeg enig i. Det er jo ikke vanlig å bli voldtatt 7 ganger i løpet av ett år. Det er ikke victim blaming å da stille spørsmål til hvilket miljø denne dama vanker i.

Anonymkode: 08775...7d1

Hvorfor skulle det være relevant? Kvinner er ikke fritt vilt for voldtektsmenn uansett hvilken situasjon de er i. 

Anonymkode: a4742...aef

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei nå! Dere som ikke tror på dette- glemmer dere dem som er i ekteskap og forhold hvor det er voldtekter gjentatte ganger? Tror dere de blir i forholdet fordi de fester og ruser seg??? Nei, dette skjer fordi de kan være traumatiserte, og kvinner og jenter som er det eller sliter på andre måter kan oppleve dette like mye utenfor faste forhold! 

Jeg hadde lyst til å følge oppfordringen til brukeren som skrev at vi ikke burde delta her, men det er lettere sagt enn gjort når jeg leser hva flere skriver. 

  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har opplevd en overfallsvoldtekt, og jeg synes at det er mye, mye verre når folk lyver om overgrep enn når folk mistror en ganske usannsynlig situasjon som ts beskriver. For nei, det er ikke veldig sannsynlig at et menneske som lever i trygge områder, i en trygg familie og har en livsførsel uten ekstrem bruk av rusmidler o.l. blir utsatt for voldtekt sju ganger på et år. Det er svært mange voldtekter. Jeg forstår godt at ts lurer på hvordan hun skal håndtere dette.

Jeg reagerer på at noen blir krenket på vegne av andre. Her reagerte du på mine vegne, jeg som er et «voldtektsoffer». Om man blir trigget av tråder som omhandler overgrep, anbefaler jeg å ikke gå inn på tråder som tydelig omhandler dette. 

Anonymkode: 4b11f...86a

Jeg er også et offer for voldtekt, som en av ti norske kvinner er. 

Vi vet veldig lite i denne saken til å faktisk betvile eller legge til grunn de påstander som venninwn til ts kommer med. De kan være sanne, eller de kan ikke være det. Det er helt umulig for brukere på et forum å ta stilling til ut fra de få opplysningene som er gitt. 

Den du siterer er også et offer for voldtekt, jeg er et annet offer for voldtekt. Vi reagerer alle ulikt, har ulike triggere og traumer, og ingen av oss har noen fasit på hverken hvordan slike saker bør bli forntet eller noen rett til  en viss fremstilling. Å

 

 

Anonymkode: 0ff61...6a8

  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

servitrise&suppe skrev (Akkurat nå):

Nei nå! Dere som ikke tror på dette- glemmer dere dem som er i ekteskap og forhold hvor det er voldtekter gjentatte ganger? Tror dere de blir i forholdet fordi de fester og ruser seg??? Nei, dette skjer fordi de kan være traumatiserte, og kvinner og jenter som er det eller sliter på andre måter kan oppleve dette like mye utenfor faste forhold! 

Jeg hadde lyst til å følge oppfordringen til brukeren som skrev at vi ikke burde delta her, men det er lettere sagt enn gjort når jeg leser hva flere skriver. 

Å bli voldtatt av ektemannen mange ganger, er da ikke usannsynlig. Syns ikke det kan sammenlignes med historien ts skisserer. 

  • Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvorfor skulle det være relevant? Kvinner er ikke fritt vilt for voldtektsmenn uansett hvilken situasjon de er i. 

Anonymkode: a4742...aef

Selvsagt er det relevant. Det handler ikke om å være fritt vilt, men man må jo uansett ta ansvar for eget liv og ta forhåndsregler i veldig mange ulike situasjoner i livet. 

Anonymkode: 08775...7d1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannah80 skrev (2 minutter siden):

Å bli voldtatt av ektemannen mange ganger, er da ikke usannsynlig. Syns ikke det kan sammenlignes med historien ts skisserer. 

Det å være gift elle å være i et miljø hvor det er mulighet for misbruk er jo litt av samme greia. 

Du skrev "Skulle tro at når man "hele tiden" opplever dette, så hadde de fleste av oss kuttet ned på alkoholforbruket, for å unngå å sette seg i slike situasjoner. 🤔"

Akkurat som det ikke er lett å gå fra en voldelig partner, er der ikke like lett å gå i fra et dårlig miljø. Ergo er det ikke bare bare å unngå å sette seg I slike situasjoner 

Anonymkode: 0ff61...6a8

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

servitrise&suppe skrev (7 minutter siden):

Nei nå! Dere som ikke tror på dette- glemmer dere dem som er i ekteskap og forhold hvor det er voldtekter gjentatte ganger? Tror dere de blir i forholdet fordi de fester og ruser seg??? Nei, dette skjer fordi de kan være traumatiserte, og kvinner og jenter som er det eller sliter på andre måter kan oppleve dette like mye utenfor faste forhold! 

Jeg hadde lyst til å følge oppfordringen til brukeren som skrev at vi ikke burde delta her, men det er lettere sagt enn gjort når jeg leser hva flere skriver. 

Hva prater du om? Dette er jo ikke situasjoner som ts skisserte. Selvsagt skjønner de aller fleste at man kan bli voldtatt av samme person gjentatte ganger. 

Anonymkode: 08775...7d1

  • Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Har ei venninne som jeg tror juger om at hun blir voldtatt. Hun tar ingen spesielt store sjanser, og blir voldtatt på de utroligste steder. Syv ganger bare i fjor… 

Jeg tror faktisk hun juger, men hvorfor i alle dager juger hun på seg slikt? Forstår det må være noe oppmerksomhetsbehov, men hva er psykologien i dette?

Anonymkode: 65308...502

Er hun i et veldig tungt belastet miljø? Alkoholisme, narkotika, kriminalitet osv? Vokst opp med en forelder eller slektning som misbrukte henne seksuelt? Ellers høres det jo bare ekstremt merkelig ut.

Stakkars mannfolk, de kan jo knapt nok bevege seg over dørstokken før de anklages for voldtekt 😳 Falske voldtektsanklager ødelegger uskyldige menns liv hver eneste dag.

Anonymkode: 7a7e9...8c4

  • Liker 5
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...