Gå til innhold

Hun blir voldtatt «hele tiden»


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har ei venninne som jeg tror juger om at hun blir voldtatt. Hun tar ingen spesielt store sjanser, og blir voldtatt på de utroligste steder. Syv ganger bare i fjor… 

Jeg tror faktisk hun juger, men hvorfor i alle dager juger hun på seg slikt? Forstår det må være noe oppmerksomhetsbehov, men hva er psykologien i dette?

Anonymkode: 65308...502

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har ei venninne som jeg tror juger om at hun blir voldtatt. Hun tar ingen spesielt store sjanser, og blir voldtatt på de utroligste steder. Syv ganger bare i fjor… 

Jeg tror faktisk hun juger, men hvorfor i alle dager juger hun på seg slikt? Forstår det må være noe oppmerksomhetsbehov, men hva er psykologien i dette?

Anonymkode: 65308...502

Hvordan er hun ellers? Ekstremt få blir voldtatt av 7 forskjellige i 7 ulike situasjoner.. alle forstår det

Anonymkode: b5f3a...bed

  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en venninne som holdt på sånn, bare ikke i like stor grad, høres ikke sansynelig ut nei. Med min venninne var det helt åpenbart et ekstremt sterkt behov for oppmerksomhet og sympati. Tror det er lite venner får gjort i slike situasjoner, da trenger man profesjonell hjelp

Anonymkode: d5f91...47b

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Har ei venninne som jeg tror juger om at hun blir voldtatt. Hun tar ingen spesielt store sjanser, og blir voldtatt på de utroligste steder. Syv ganger bare i fjor… 

Jeg tror faktisk hun juger, men hvorfor i alle dager juger hun på seg slikt? Forstår det må være noe oppmerksomhetsbehov, men hva er psykologien i dette?

Anonymkode: 65308...502

7 ganger i år her i Norge høres latterlig usannsynlig ut. Noen personer har et enormt behov for oppmerksomhet, mitt første inntrykk er at det er tilfellet her. Hvis det faktisk er sant må hun jo ta det videre til politiet.

Anonymkode: ba724...886

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk mye vanligere at samme person blir voldtatt igjen og igjen enn at damer lyver om overgrep. Det handler om at noen har mer problemer med grensesetting og selvverd enn andre, man går i frys, og blir så traumeskadet at man mister mye av den kritiske sansen for situasjoner som kan føre til overgrep. 

Forferdelig stygt av deg å mistro hun!!!

Anonymkode: 7c031...896

  • Liker 23
  • Hjerte 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

7 ganger i år her i Norge høres latterlig usannsynlig ut. Noen personer har et enormt behov for oppmerksomhet, mitt første inntrykk er at det er tilfellet her. Hvis det faktisk er sant må hun jo ta det videre til politiet.

Anonymkode: ba724...886

 Nei det er ikke usannsynlig! Det skjer mellom 50 og 65 voldtekter i Norge hver eneste dag! 1 av 10 kvinner rammes, det er flere hundre tusen norske kvinner.

Anonymkode: 7c031...896

  • Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er det hun driver med og hva slags menn er det hun omgir seg med som voldtar henne?

Anonymkode: 1c4c8...2ef

  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er faktisk mye vanligere at samme person blir voldtatt igjen og igjen enn at damer lyver om overgrep. Det handler om at noen har mer problemer med grensesetting og selvverd enn andre, man går i frys, og blir så traumeskadet at man mister mye av den kritiske sansen for situasjoner som kan føre til overgrep. 

Forferdelig stygt av deg å mistro hun!!!

Anonymkode: 7c031...896

Dette er mine tanker også. De som utsettes for slikt er nok dessverre mer disponert for å komme utfor slikt igjen. Ikke at det er disse personenes skyld, men de tar nok noen valg og begir seg i situasjoner hvor de er utsatt en viss risiko fordi de ikke klarer ivareta seg selv - IKKE fordi de har noe ønske om at det skal skje. 

Som overgrepsperson, som kan være i et engangstilfelle eller en stygg vane, så ser man nok an sine ofre, bevisst eller ubevisst. Man tar ikke sjansen med hvem som helst men finner de mest sårbare... 

Anonymkode: 19795...884

  • Liker 7
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

 Nei det er ikke usannsynlig! Det skjer mellom 50 og 65 voldtekter i Norge hver eneste dag! 1 av 10 kvinner rammes, det er flere hundre tusen norske kvinner.

Anonymkode: 7c031...896

Det høres ekstremt usannsynlig ut, å bli voldtatt av syv ulike menn i syv ulike situasjoner. I løpet av ett år..

Endret av Hannah80
  • Liker 24
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hvordan er hun ellers? Ekstremt få blir voldtatt av 7 forskjellige i 7 ulike situasjoner.. alle forstår det

Anonymkode: b5f3a...bed

Tull. Å være offer for overgrep er en sterk predikator for fremtidige overgrep.

  • Liker 6
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det er faktisk mye vanligere at samme person blir voldtatt igjen og igjen enn at damer lyver om overgrep. D

Selvsagt er det mer vanlig at man snakker sant om voldtekt enn å lyve, men det betyr ikke at det ikke skjer.Venninnen jeg skrev om over ble tatt i løgn flere ganger, altså så vet jeg med sikkerhet at hun ikke snakket sant, selv om det ikke var like ekstremt tilfelle som med TS. Man kan ikke bare stole blindt på alle man møter, bare fordi de er kvinner

Anonymkode: d5f91...47b

  • Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannah80 skrev (Akkurat nå):

Det høres ekstremt usannsynlig ut, å bli voldtatt av syv ulike menn i syv ulike situasjoner. 

Skal ikke mer til enn å være f.eks ung kvinne med høy flaskeføring og som ofte er på byen eller fest. Er man i tillegg avhengig av andre menneskers anerkjennelse er det ikke å se bort ifra at man ufrivillig sender signaler gjennom en utfordrende klesstil eller flørtere art også. Dette gir ingen rett til å voldta noen eller overse plikt til å forsikre seg om samtykke... 

Anonymkode: 19795...884

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ekstremt usannsynlig! Høres ut som om hun er oppmerksomhetssyk eller ikke forstår hva det å ha sex betyr! Har hatt en slik venninne for mange år siden, men kom frem i ettertid at hun aldri har blitt voldtatt (hun har fortalt det selv). 

Anonymkode: bcf83...8fd

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ajarRun skrev (1 minutt siden):

Tull. Å være offer for overgrep er en sterk predikator for fremtidige overgrep.

Jo - ekstremt få blir voldtatt 7 ganger på ett år! 

Anonymkode: bcf83...8fd

  • Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Skal ikke mer til enn å være f.eks ung kvinne med høy flaskeføring og som ofte er på byen eller fest. Er man i tillegg avhengig av andre menneskers anerkjennelse er det ikke å se bort ifra at man ufrivillig sender signaler gjennom en utfordrende klesstil eller flørtere art også. Dette gir ingen rett til å voldta noen eller overse plikt til å forsikre seg om samtykke... 

Anonymkode: 19795...884

Ikke sikkert hun gir noe som helst uttrykk for at hun ikke vil. Min venninne ga inntrykk av at hun ville og kjørte på. Likevel anklaget hun alle for voldtekt! 😕 

Anonymkode: bcf83...8fd

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jo - ekstremt få blir voldtatt 7 ganger på ett år! 

Anonymkode: bcf83...8fd

Ja. Men hvis du sliter i livet og er på fest 5 av 7 dager i uken så er du kanskje i en faresituasjon langt flere enn 7 ganger på et år. Kunne jo fort vært enda mer... 

Anonymkode: 19795...884

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Skal ikke mer til enn å være f.eks ung kvinne med høy flaskeføring og som ofte er på byen eller fest. Er man i tillegg avhengig av andre menneskers anerkjennelse er det ikke å se bort ifra at man ufrivillig sender signaler gjennom en utfordrende klesstil eller flørtere art også. Dette gir ingen rett til å voldta noen eller overse plikt til å forsikre seg om samtykke... 

Anonymkode: 19795...884

Skulle tro at når man "hele tiden" opplever dette, så hadde de fleste av oss kuttet ned på alkoholforbruket, for å unngå å sette seg i slike situasjoner. 🤔

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ikke sikkert hun gir noe som helst uttrykk for at hun ikke vil. Min venninne ga inntrykk av at hun ville og kjørte på. Likevel anklaget hun alle for voldtekt! 😕 

Anonymkode: bcf83...8fd

Nå starter du jo en annen diskusjon: hva er egentlig et samtykke. 

Utgangspunktet her nå var vel spørsmålet om det er sannsynlig eller ikke å bli voldtatt syv ganger på et år, og ikke en kritikkmanøver rundt spørsmålet: hvordan kunne offeret vært tydeligere avvisende. 

Et samtykke skal innhentes. Det er ikke slik at man har samtykke med mindre noen nekter. Et samtykke er et aktivt "ja" eller aktivt initiativ! Høres kanskje rart ut i et forhold personene kjenner hverandre, men regelen gjelder strengt talt alle. 

Er man med en fremmed person bør man være veldig veldig sikker på at motparten ønsker seksuell kontakt før man går til verks. 

Anonymkode: 19795...884

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

 Nei det er ikke usannsynlig! Det skjer mellom 50 og 65 voldtekter i Norge hver eneste dag! 1 av 10 kvinner rammes, det er flere hundre tusen norske kvinner.

Anonymkode: 7c031...896

Jo, det er absolutt usannsynlig. 1 av 10 kvinner rammes i løpet av hele livet, men 7 ganger på 1 år er ikke usannsynlig? Orker ikke gjøre matte nå, men det er mye mer sannsynlig at hun lyver eller at hun har en annen definisjon på voldtekt og samtidig er med veldig tvilsomme folk..

Anonymkode: ba724...886

  • Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg rapporterer denne tråden. Det blir for ille at noe som heter kvinneguiden skal inneholde så grov form for victimblaming og mistro.

Jeg har selv fått oppleve hvordan overgrep forandrer en og gjør en mer sårbar og utsatt for nye overgrep, og det er vanlig.

Om ikke tråden stenges håper jeg folk her kan vise såpass hensyn og respekt til å la tråden dø ut. Disse meningene er skadelige og tjener ingen, mange millioner klikk til kvinneguiden og mange overgrepsofre her!

Om ts tviler på venninnen sin kan hun dvele på dette privat og ikke på et offentlig forum hvor voldtektsofre kommer for å få hjelp og støtte!

Anonymkode: 7c031...896

  • Liker 7
  • Hjerte 6
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...