Gå til innhold

De ulike trolltypene på KG


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

On 2/10/2023 at 11:32 PM, AnonymBruker said:

Ja, det er minst ti år. Mange forskjellige profiler. Stort sett som soldat.

Sist aktiv, ganske nylig, med en profil som bedriftsleder og 34 år. Noen uker, så bråstopp. Ble vel utestengt igjen.

Anonymkode: 2e2a3...b9e

Han var vel i de føste innleggene født tidlig i 84. 

Anonymkode: c4a2d...d3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Han var vel i de føste innleggene født tidlig i 84. 

Anonymkode: c4a2d...d3d

Ja, han var født i 1984 i Brooklyn og hadde sågar dette tallet i ett av sine brukernavn.

Jeg kjenner 10 brukernavn tilbake til 2008. Stort sett som spesialsoldat (Navy Seals) med heltemodige oppdrag verden over.

Muligens mest kjent som Lanista. Både her og på VG Debatt.

Og nå sist en kort gjesteopptreden som bedriftsleder og 34 år gammel.

Anonymkode: 2e2a3...b9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.2.2023 den 10.06):

Den gruppen der synes jeg egentlig er det tristeste her inne. Ikke bare de som søker oppmerksomhet og sympati. Men den handfullen som har femsifret antall innlegg med brukernavn, som har skapt sine personligheter her inne, og slenger ut korte og bastante utsagn i tråd etter tråd. 

Anonymkode: fbfb1...19b

Enig. Det er noen som bruler ufattelig mye tid her og skal mene alt om alle i alle tråder. 

Manisk.

Anonymkode: 51266...fbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ja, han var født i 1984 i Brooklyn og hadde sågar dette tallet i ett av sine brukernavn.

Jeg kjenner 10 brukernavn tilbake til 2008. Stort sett som spesialsoldat (Navy Seals) med heltemodige oppdrag verden over.

Muligens mest kjent som Lanista. Både her og på VG Debatt.

Og nå sist en kort gjesteopptreden som bedriftsleder og 34 år gammel.

Anonymkode: 2e2a3...b9e

Hvordan kjente du han igjen?

Anonymkode: 428b8...ec4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som skriver harry med stor h.

De som skriver om bidèt.

De som drar opp 20 år gamle tråder 

Anonymkode: 1cc13...e4f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvordan kjente du han igjen?

Anonymkode: 428b8...ec4

Man trenger Google, kunnskap om saker det skrives om, nysgjerrighet, logisk sans og evnen til å se sannsynligheter og ikke minst gode søkeord. Litt erfaring med psykiatri er også en fordel.

Eksempelvis om man ser en bruker skrive om opplevelser som er ekstremt sjeldne og en annen som skriver om det samme. Da går man videre og finner flere likheter som til sammen forteller at samme person står bak.

Skriver som AB da jeg ikke orker alt styret på nytt med trusler fra brukeren på IM og mange henvendelser fra kvinnelige brukere. 

Anonymkode: 2e2a3...b9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ja, han var født i 1984 i Brooklyn og hadde sågar dette tallet i ett av sine brukernavn.

Jeg kjenner 10 brukernavn tilbake til 2008. Stort sett som spesialsoldat (Navy Seals) med heltemodige oppdrag verden over.

Muligens mest kjent som Lanista. Både her og på VG Debatt.

Og nå sist en kort gjesteopptreden som bedriftsleder og 34 år gammel.

 

Han fikk jo hjernekreft en periode og da hadde han bare et halvår igjen og tok farvel med alle gjennom sykdomsperioden før han skulle dø. La vel ut et bilde med navn og egen livshistorie også mener jeg å huske som siste farvel. Men han døde ikke allikevel. 

Anonymkode: e8ca1...410

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Han fikk jo hjernekreft en periode og da hadde han bare et halvår igjen og tok farvel med alle gjennom sykdomsperioden før han skulle dø. La vel ut et bilde med navn og egen livshistorie også mener jeg å huske som siste farvel. Men han døde ikke allikevel. 

Anonymkode: e8ca1...410

Stemmer! Hjernekreft med spredning. Da var han nok ganske psyk. Tror dette var på VGD der flere kjente han. Mange år siden. De synes for øvrig det var patetisk at han fikk herje fritt her på KG.

Anonymkode: 2e2a3...b9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Han fikk jo hjernekreft en periode og da hadde han bare et halvår igjen og tok farvel med alle gjennom sykdomsperioden før han skulle dø. La vel ut et bilde med navn og egen livshistorie også mener jeg å huske som siste farvel. Men han døde ikke allikevel. 

Anonymkode: e8ca1...410

Å lyve om at man er alvorlig syk og kommer til å dø er det verste man kan trolle med. Da synes jeg ikke engang ordet "troll" er passende, det man gjør er langt mer alvorlig. Visse ting spøker man ikke om. Folk blir enormt lei seg når de tror at noen de kjenner kommer til å dø. 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.2.2023 den 10.06):

Men den handfullen som har femsifret antall innlegg med brukernavn, som har skapt sine personligheter her inne, og slenger ut korte og bastante utsagn i tråd etter tråd. 

Hvilke type folk er dette? Er jo mange her inne som har mange innlegg og mange meninger om mye?🤔 Er jo ikke noe galt i det?

Anonymkode: dc46b...57a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SVK skrev (2 timer siden):

Å lyve om at man er alvorlig syk og kommer til å dø er det verste man kan trolle med. Da synes jeg ikke engang ordet "troll" er passende, det man gjør er langt mer alvorlig. Visse ting spøker man ikke om. Folk blir enormt lei seg når de tror at noen de kjenner kommer til å dø. 

Enig! Den det siktes til fikk også masse sympati da moren døde. Så glemte han dette. Senere levde moren. Han ble gjort oppmerksom på dette, men svarte bare med tåkeprat.

Det var tilsvarende tåredryppende historier om en kjæreste, en hund og sønnen.

Ja, muligens er "troll" et feil begrep for så alvorlige tilfeller.

 

Anonymkode: 2e2a3...b9e

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.2.2023 den 23.25):

Enig! Den det siktes til fikk også masse sympati da moren døde. Så glemte han dette. Senere levde moren. Han ble gjort oppmerksom på dette, men svarte bare med tåkeprat.

Det var tilsvarende tåredryppende historier om en kjæreste, en hund og sønnen.

Ja, muligens er "troll" et feil begrep for så alvorlige tilfeller.

 

Anonymkode: 2e2a3...b9e

Å nei, alt dette er jo forferdelig. Ja troll er ikke dekkende her. TS

Anonymkode: 428b8...ec4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/4/2023 at 8:15 AM, AnonymBruker said:

Jeg kom forresten på en verre. Det var en som trollet om å ha mistet barn her for en stund siden. Jeg er helt, helt sikker på at dette var et troll, så det var helt forferdelig å se hvordan folk engasjerte seg. En helt forferdelig ting å trolle om. 

Anonymkode: fbfb1...19b

Selv sett en som jeg mistenkte trollet om død. Men jeg turte ikke si ifra, for det ville selvsagt vært forferdelig om historien var sann og hun ble beskyldt for å være løgner. 

Anonymkode: c4a2d...d3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag tar det jo såpas av at det er irriterende å være her inne.

"Familie" og "forholds" trollene dominerer med alle mulig virkelighetsnære scenarioer, som likevel har elementer som gjør at du forstår det er oppdiktet for oppmerksomhet. 

Anonymkode: fbfb1...19b

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.2.2023 den 5.26):

Transpersontrollene. Trollene som prøver å sensurere alle som mener at det er biologiske forskjeller mellom menn og kvinner. 

Anonymkode: c4a2d...d3d

Det der er bare bullshit. Jeg ser aldri noe annet enn tråder etter tråder, hvor hensikten er å farliggjøre og hetse transpersoner. KG er ganske anti-trans. At noen reagerer på hvordan flere av dere ytrer dere, gjør dem ikke til troll, men medmenneskelige og empatisk.

 

While we're at it; anti-trans trollene som ikke kan gå på et offentlig toalett eller inn i en garderobe, uten å bli klasket overalt med en haug flyvende peniser og som må lage tråder for å ha et ekkokammer, der transpersoner må latterliggjøres og hates på fordi - situasjoner som ikke eksisterer i det virkelige liv.

Anonymkode: c47a7...291

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vitenskapstrollene: 

De som alltid skal kritisere og sykeliggjøre folk som har hatt opplevelser utenom det vanlige. De elsker å diagnostisere andre mennesker, og latterliggjør alt og alle de ikke forstår.

Anonymkode: 21cba...eae

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vinterferietrollet - Disse dukker opp når det er vinterferie på skolen. De kjeder seg og starter tråder med en hvilken som helst overskrift som er egnet til å generere milelange tråder med opprørte svar og krangler. Her er det ikke intrikate, fantasifulle HI som gjelder, men mer enkle titler og problemstillinger som inkluderer ord som "dyr" og "uføre" som er egnet til å opprøre andre brukere.

Anonymkode: 428b8...ec4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/12/2023 at 12:05 AM, AnonymBruker said:

Skrivefeiltrollene. De som bevisst har skrivefeil og grammatiske feil for å få norsklærerne på forumet til å skrive "det heter ikke det". 

Anonymkode: c4a2d...d3d

Ja, de starter gjerne tråder med tittel som "hvem bil er best". 😅 Eller "hvordan får jeg sjans på hun".

6 hours ago, AnonymBruker said:

Vinterferietrollet - Disse dukker opp når det er vinterferie på skolen. De kjeder seg og starter tråder med en hvilken som helst overskrift som er egnet til å generere milelange tråder med opprørte svar og krangler. 

Anonymkode: 428b8...ec4

Hehe, ferietrollene avsløres ofte av at de beskriver noe som skjedde på skolen i ferien. Prinsessa mi fikk tilsnakk av læreren, hvordan får jeg ham sparket? Og tilsnakket skjedde på skjærtorsdag. 😅 Eller "sjefen min var trollete i medarbeidersamtalen" - på julaften.

Anonymkode: ec934...c47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...