Gå til innhold

De ulike trolltypene på KG


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi som har vært på KG en stund, kan lett kjenne igjen trolletråder og tulletråder, særlig fordi mange av disse er spesielt laget for å provosere. Jeg scroller nå gjennom feeden, og kjenner igjen strategiene de bruker. 

De jeg umiddelbart ser er:

Kjønnstrollene - Disse rakker ned på menn eller kvinner, eller er fornærmet på vegne av menn eller kvinner. De kan starte egne tråder, eller komme inn i tråder og avspore diskusjonen med sin kjønnstrolling.

Penistrolllene - De som hele tiden starter tråder om størrelse på penis

Eventyrtrollene - De som lager en lang, usannsynlig fortelling med et uløselig problem som skaper mye engasjement. Problemet blir ofte større i løpet av tråden, og det er vanskelig å holde styr på fakta, så man kan ofte ta dem på unøyaktigheter og feil.

Noen flere?

Anonymkode: 428b8...ec4

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vi som har vært på KG en stund, kan lett kjenne igjen trolletråder og tulletråder, særlig fordi mange av disse er spesielt laget for å provosere. Jeg scroller nå gjennom feeden, og kjenner igjen strategiene de bruker. 

De jeg umiddelbart ser er:

Kjønnstrollene - Disse rakker ned på menn eller kvinner, eller er fornærmet på vegne av menn eller kvinner. De kan starte egne tråder, eller komme inn i tråder og avspore diskusjonen med sin kjønnstrolling.

Penistrolllene - De som hele tiden starter tråder om størrelse på penis

Eventyrtrollene - De som lager en lang, usannsynlig fortelling med et uløselig problem som skaper mye engasjement. Problemet blir ofte større i løpet av tråden, og det er vanskelig å holde styr på fakta, så man kan ofte ta dem på unøyaktigheter og feil.

Noen flere?

Anonymkode: 428b8...ec4

Stabeistrollene - De som legger frem påstander som motbevises grundig, med gode kildehenvisninger. Det hjelper ikke det grann. Påstandene er de samme, merkelig nok helt fritt for troverdige kilder.

  • Liker 8
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De såkalte "eventyrtrollene" er ikke nødvendigvis troll. Ting kan høres helt sprøtt ut , men likevel være sant. Noen poster er jo opplagt troll, men folk opplever også rarere ting enn man noensinne kan klare å forestille seg. Det finnes ingen grenser for hva folk kan finne på, så jeg har sluttet å bli sjokkert. Noen synes sikkert jeg er naiv som tror på mange av historiene som fortelles, men jeg tenker motsatt: At man er naiv hvis man tror at alt som høres usannsynlig ut er oppdiktet, og at slike ting ikke forekommer i virkeligheten. Da har man ikke hørt så mye hvis man synes det er helt utenkelig at unormale ting skjer. Selv om de fleste er normalt oppegående mennesker, er det uhyre mange skumle, farlige, uforutsigbare, merkelige og uforståelige mennesker med null hjerne som eksisterer.

  • Liker 10
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvillingsjel skrev (51 minutter siden):

De såkalte "eventyrtrollene" er ikke nødvendigvis troll. Ting kan høres helt sprøtt ut , men likevel være sant. Noen poster er jo opplagt troll, men folk opplever også rarere ting enn man noensinne kan klare å forestille seg. Det finnes ingen grenser for hva folk kan finne på, så jeg har sluttet å bli sjokkert. Noen synes sikkert jeg er naiv som tror på mange av historiene som fortelles, men jeg tenker motsatt: At man er naiv hvis man tror at alt som høres usannsynlig ut er oppdiktet, og at slike ting ikke forekommer i virkeligheten. Da har man ikke hørt så mye hvis man synes det er helt utenkelig at unormale ting skjer. Selv om de fleste er normalt oppegående mennesker, er det uhyre mange skumle, farlige, uforutsigbare, merkelige og uforståelige mennesker med null hjerne som eksisterer.

Takk🙏 Jeg har blitt tatt for å være troller hele 3 ganger når jeg har delt svært vonde situasjoner fra livet mitt. Det oppleves ganske sårende. Samtidig får det meg jo til å innse hvor gale det er. Så gale at de ikke tror på historien min. Da et det på tide å få hjelp eller gjøre noe med situasjonen.

Jeg er uansett glad moderator teamet har en forsiktig holdning til trolling. Tar opp tema i forumsreglene  og slår ned på spekulasjoner rundt trolling. Med mindre de er helt åpenlyste.

Anonymkode: ea512...d3b

  • Liker 6
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolljegerne. De som bryter inn i mange tråder og roper troll. Der er utrolig ødeleggende. En tråd kan være oppdiktet, men likevel ha et tema som er interesant å diskutere. Dessuten, de mest opplagte trolletrådene, hvorfor er det nødvendig å skrive at det er trolling? Alle skjønner det jo, det er ikke nødvendig å rope ut om det. Det er spesielt irriterende med de som bare roper TROLL, uten å begrunne hvorfor de mener det.

Anonymkode: 39c90...1e5

  • Liker 8
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsker trollene:  De som stiller spørsmål fordi de har et større poeng med det, har lyst til å analysere en sak/provosere reaksjoner/skape engasjement om noe som de mener er viktig. 

Anonymkode: 99495...046

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner ikke at folk som starter tråder om temaer som Nav og trygd, eller egen fedme, tør skrive her når de kan få så stygge tilbakemeldinger som noen får her. Jeg synes de verste trollene er mobberne, hvis eneste hensikt er å gå inn i tråder for å såre andre.

  • Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dere damer trollet

Hen'en min trollet

Anonymkode: 70163...8fc

Trolling har ikke noe med kjønn eller kjønnsidentitet å gjøre, det finnes troll overalt.

Endret av MyMichelle
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MyMichelle skrev (Akkurat nå):

Trolling har ikke noe med kjønn eller kjønnsidentet å gjøre, det finnes troll overalt.

Fordi det kommer type 3-5 tråder om nesten samme tema i løpet av få timer. 

 

Anonymkode: 70163...8fc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adobyen skrev (2 minutter siden):

Hva synes dere om folk som….

😂

Anonymkode: 70163...8fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adobyen skrev (10 minutter siden):

Hva synes dere om folk som….

….ikke fullfører setninger?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så har vi jo harry trollene (de som spør om alt mulig er harry)

Anonymkode: 02624...203

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adobyen
MyMichelle skrev (Akkurat nå):

….ikke fullfører setninger?

Hva synes dere om folk som….  Jeg skal forklare:

Her kan du erstatte prikkene med det de skriver om. F.eks.  Hva synes dere om folk som snakker Bergensdialekt. Hva synes dere om folk som spiser FirstPrice mat?  Hva synes dere om folk som liker jazz. Hva synes dere om folk som bruker str 48 i sko? Hva synes dere om folk som snylter på trygd? Hva synes dere om folk som ikke har penger?

Det er haugevis av slike tråder og de fører aldri til noe bra, masse anonyme og hetsende innlegg og pisspreik så det holder. For meg er dette troll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Adobyen skrev (40 minutter siden):

Hva synes dere om folk som….  Jeg skal forklare:

Her kan du erstatte prikkene med det de skriver om. F.eks.  Hva synes dere om folk som snakker Bergensdialekt. Hva synes dere om folk som spiser FirstPrice mat?  Hva synes dere om folk som liker jazz. Hva synes dere om folk som bruker str 48 i sko? Hva synes dere om folk som snylter på trygd? Hva synes dere om folk som ikke har penger?

Det er haugevis av slike tråder og de fører aldri til noe bra, masse anonyme og hetsende innlegg og pisspreik så det holder. For meg er dette troll.

Enig

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvillingsjel skrev (4 timer siden):

De såkalte "eventyrtrollene" er ikke nødvendigvis troll. Ting kan høres helt sprøtt ut , men likevel være sant. Noen poster er jo opplagt troll, men folk opplever også rarere ting enn man noensinne kan klare å forestille seg. Det finnes ingen grenser for hva folk kan finne på, så jeg har sluttet å bli sjokkert. Noen synes sikkert jeg er naiv som tror på mange av historiene som fortelles, men jeg tenker motsatt: At man er naiv hvis man tror at alt som høres usannsynlig ut er oppdiktet, og at slike ting ikke forekommer i virkeligheten. Da har man ikke hørt så mye hvis man synes det er helt utenkelig at unormale ting skjer. Selv om de fleste er normalt oppegående mennesker, er det uhyre mange skumle, farlige, uforutsigbare, merkelige og uforståelige mennesker med null hjerne som eksisterer.

Det er ofte ikke hvor sprø historien er som avslører. Men du ser det på hva som skrives, og hvordan. 

De to som herjer mest nå er veldig lett gjenkjennelige. Blant annet tall-trollet som vikler mange irrelevante tall inn i historiene sine. 

Anonymkode: fbfb1...19b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det meste er småtroll.

De store trollene er det færre av. Folk som skriver med brukernavn og lever et liv på nett som er totalt oppdiktet. Får mye oppmerksomhet og sympati.

Noen holder på slik år etter år. Da snakker vi tung psykiatri, etter mitt skjønn.

Anonymkode: 2e2a3...b9e

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...