Gå til innhold

De ulike trolltypene på KG


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Og så har man alle tullingene som skriker "troll" om hver minste lille ting. Dette er faktisk LANGT mer irriterende enn selve trollene.  

Jeg har selvfølgelig opplevd ting i livet mitt, som folk her inne mest sannsynlig aldri ville ha trodd på hvis jeg skrev om dette her på Kvinneguiden.   

Anonymkode: f8e50...2af

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tvillingsjel skrev (7 timer siden):

De såkalte "eventyrtrollene" er ikke nødvendigvis troll. Ting kan høres helt sprøtt ut , men likevel være sant. Noen poster er jo opplagt troll, men folk opplever også rarere ting enn man noensinne kan klare å forestille seg. Det finnes ingen grenser for hva folk kan finne på, så jeg har sluttet å bli sjokkert. Noen synes sikkert jeg er naiv som tror på mange av historiene som fortelles, men jeg tenker motsatt: At man er naiv hvis man tror at alt som høres usannsynlig ut er oppdiktet, og at slike ting ikke forekommer i virkeligheten. Da har man ikke hørt så mye hvis man synes det er helt utenkelig at unormale ting skjer. Selv om de fleste er normalt oppegående mennesker, er det uhyre mange skumle, farlige, uforutsigbare, merkelige og uforståelige mennesker med null hjerne som eksisterer.

Felles for de reelle "eventyrtrollene" er som TS sier, at man ofte kan ta dem på unøyaktigheter og feil. De husker rett og slett ikke hva de har løyet om, og de har ikke nok innsikt i det de lyver om til å være troverdig.

Det skjer ikke i historiene som er for utrolige til å være sanne, men som virkelig handler om reelle hendelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ti10 skrev (1 minutt siden):

Felles for de reelle "eventyrtrollene" er som TS sier, at man ofte kan ta dem på unøyaktigheter og feil. De husker rett og slett ikke hva de har løyet om, og de har ikke nok innsikt i det de lyver om til å være troverdig.

Det skjer ikke i historiene som er for utrolige til å være sanne, men som virkelig handler om reelle hendelser.

Og så kommer det ny informasjon senere i tråden som er drøyere, om responsen ikke er god nok for dem. Informasjon som enhver person som faktisk hadde opplevd ting ville inkludert i HI. Jeg for ofte en mistanke når jeg leser HI, og så blir jeg sikker når jeg leser neste innlegg fra TS. 

Man må da imidlertid også være oppmerksomme på at flere ikke-troll kommer med viktig informasjon senere i tråden, men da merker du i stor grad at det smøres litt tykkere på fordi noen også tar parti med den andre part i en konflikt, og at det ligger følelser bak svarene på en helt annen måte. 

Anonymkode: fbfb1...19b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det meste er småtroll.

De store trollene er det færre av. Folk som skriver med brukernavn og lever et liv på nett som er totalt oppdiktet. Får mye oppmerksomhet og sympati.

Noen holder på slik år etter år. Da snakker vi tung psykiatri, etter mitt skjønn.

Anonymkode: 2e2a3...b9e

Den gruppen der synes jeg egentlig er det tristeste her inne. Ikke bare de som søker oppmerksomhet og sympati. Men den handfullen som har femsifret antall innlegg med brukernavn, som har skapt sine personligheter her inne, og slenger ut korte og bastante utsagn i tråd etter tråd. 

Anonymkode: fbfb1...19b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Null selvinnsikt-trollene. Brukerne som skriver innlegg med ekstrem mangel på selvinnsikt. Disse trollene blir mest merkbare når de skriver under brukernavn og man kan se innleggene i sammenheng. 

Anonymkode: c4a2d...d3d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Forsker trollene:  De som stiller spørsmål fordi de har et større poeng med det, har lyst til å analysere en sak/provosere reaksjoner/skape engasjement om noe som de mener er viktig. 

Anonymkode: 99495...046

Dette høres mer ut som mennesker som driver med den logiske fallgruven "begging the question". Jeg ser aldri gode debatter etter den type start. Det blir kun drittslending, ekstreme meninger, forenklinger av meninger, drama og annen dritt ut av tråder med den type start. Dersom man sitter og analyserer informasjonen som kommer ut av de verste trådene, så kommer man til å skape seg en ganske ekstrem virkelighetsoppfatning som ikke har rot i sannheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 hours ago, AnonymBruker said:

Det meste er småtroll.

De store trollene er det færre av. Folk som skriver med brukernavn og lever et liv på nett som er totalt oppdiktet. Får mye oppmerksomhet og sympati.

Noen holder på slik år etter år. Da snakker vi tung psykiatri, etter mitt skjønn.

Anonymkode: 2e2a3...b9e

Vet ikke om det er tung psykiatri. Men det er jo spesielst bed brukere som skriver over ti tusen innlegg i året samtidig som dr skriver innlegg om at de har prestisjejobber med millionlønn, mann og x-antall småbarn. Det er ikkke måte på hva de får tid til og likevel kunne være hele dagen på Kvinneguiden. 

Anonymkode: c4a2d...d3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykdomstroll. 

De som ikke skjønner hva sykdommen er og dreier seg om, og som ikke er oppdatert, men samtidig må mene noe så ekstremt mye om både sykdommen og de syke hele tiden, der meningene ikke henger på grep med realitetene.

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kofferttroll typ sånne som meg 😅

Jeg har lest litt innlegg fra dere som irriterer dere over sånne som meg som alltid klarer å vende ting over på sexting😅

Jeg prøver å skjerpe meg da 🤣

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvillingsjel skrev (7 timer siden):

De såkalte "eventyrtrollene" er ikke nødvendigvis troll. Ting kan høres helt sprøtt ut , men likevel være sant.

Dette, virkeligheten er ofte mer heftig enn mange folk liker å tro. Vet selv om noen sanne historier, som flere her ville tatt for trolling. 

Anonymkode: 6bad1...261

  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Vet ikke om det er tung psykiatri. Men det er jo spesielst bed brukere som skriver over ti tusen innlegg i året samtidig som dr skriver innlegg om at de har prestisjejobber med millionlønn, mann og x-antall småbarn. Det er ikkke måte på hva de får tid til og likevel kunne være hele dagen på Kvinneguiden. 

Anonymkode: c4a2d...d3d

De brukerne jeg tenker på skriver ekstremt lite personlig. De har laget sin personlighet, ja, mulig nevner mann og barn i generelle vendinger. Men de går ikke inn på detaljer som du nevner her. 

Anonymkode: fbfb1...19b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er ofte ikke hvor sprø historien er som avslører. Men du ser det på hva som skrives, og hvordan. 

De to som herjer mest nå er veldig lett gjenkjennelige. Blant annet tall-trollet som vikler mange irrelevante tall inn i historiene sine. 

Anonymkode: fbfb1...19b

Ja, særlig hvis trådtittelen er veldig "historie fra virkeligheten".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fighter83 skrev (19 minutter siden):

Kofferttroll typ sånne som meg 😅

Jeg har lest litt innlegg fra dere som irriterer dere over sånne som meg som alltid klarer å vende ting over på sexting😅

Jeg prøver å skjerpe meg da 🤣

Det er vel ikke trolling 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Entern skrev (6 minutter siden):

Det er vel ikke trolling 😊

Føler meg ikke som noe troll akkurat nei🤣 

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvillingsjel skrev (8 timer siden):

De såkalte "eventyrtrollene" er ikke nødvendigvis troll. Ting kan høres helt sprøtt ut , men likevel være sant. Noen poster er jo opplagt troll, men folk opplever også rarere ting enn man noensinne kan klare å forestille seg. Det finnes ingen grenser for hva folk kan finne på, så jeg har sluttet å bli sjokkert. Noen synes sikkert jeg er naiv som tror på mange av historiene som fortelles, men jeg tenker motsatt: At man er naiv hvis man tror at alt som høres usannsynlig ut er oppdiktet, og at slike ting ikke forekommer i virkeligheten. Da har man ikke hørt så mye hvis man synes det er helt utenkelig at unormale ting skjer. Selv om de fleste er normalt oppegående mennesker, er det uhyre mange skumle, farlige, uforutsigbare, merkelige og uforståelige mennesker med null hjerne som eksisterer.

Her er jeg veldig enig. Takk for at du sier det. Leste en tråd her for en stund siden, om en pasient som ble utnyttet av sin psykolog. Her ble det ropt troll og ingen trodde på TS. Men slikt skjer. Det er ikke helt usannsynlig. VG har jo hatt en stor sak om psykolog som misbrukte pasientene sine seksuelt. Man skal aldri stole blindt på at alt er rosenrødt og ingenting vindt skjer med folk i verden. 

Anonymkode: c1bd0...006

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nettverkstrollene. Deep web-trollene. De som hvisker og tisker på pm om falske rykter og skaper drama.

Anonymkode: 86efe...563

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer alltid til å være en viss prosent trolleinnlegg på nett, men jeg vil gjerne si at alle må ta ansvar for hva de velger å svare på. Når jeg ser tråder som er opprettet for å sverte en spesifikk gruppe eller et miljø så har jeg selv Ingen interesse av å delta i en slik tråd. Det har jo ingen hensikt.. Når det gjelder eventyrtroll så kommer det jo litt an på tema, for saken kan være enten gøy eller interessant å diskutere, og jeg tror også som en skriver tidligere i tråden- det kan være sant. Husk at virkeligheten overgår alt, det er ikke løgn 🙂 om noen sitter og ler fordi vi er blitt lurt er ikke så farlig. Jeg tror ikke de mener så vondt med det, og jeg tror kanskje også at de vil føle seg litt dumme og skamfulle selv når mange svarer seriøst. De som deltar i tråder bare for å være frekke mot trådstarter eller andre, er også å bare overse for det er sjelden personlig ment med mindre den personen forfølger deg. Men det er viktig å rapportere når det blir direkte regelbrudd! At noen lager en identitet på nett som ikke stemmer overens med virkeligheten er  heller ikke et problem, og de fleste med litt fornuft gjør dette også til en viss grad hvis de velger å skrive om personlige problemstillinger. 

Poenget mitt er at vi må ta ansvar selv for hva vi både skriver og hva vi reagerer på. Det er viktig å tenke på at måten du svarer på forteller også noe om deg som person. Å svare en frekk eller sint person med at han, hun eller hen må ha en diagnose eller psykiske problemer forteller.meg at det er en fordømmende person som viser harme. Det er ingenting som tilsier at mennesker med slik problematikk oppfører seg verre eller har dårligere holdninger enn andre.

Jeg syns det er viktigere å lære seg god debattskikk som å ikke bruke hersketeknikker, å ikke lage stråmenn og gå til angrep på person istedenfor sak- vær saklig selv om du blir både provosert og tar en ytring personlig, fks hvis noen sier de ikke liker en viss egenskap så handler det ikke om deg selv om du skulle ha den egenskapen. Slike ting er viktig å tenke over før en fyrer løs. 

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mammatrollet

Mammatrollet er det trollet som gjør absolutt ALT bedre enn andre mammaer. Ihvertfall på nett.

Mammatrollet lager all mat fra bunnen, har tatt eksamen i barneoppdragelse, og har aldri kjeftet, eller vært frustrert på sitt eget barn. Mammatrollet gjør absolutt ALT helt riktig. 

Det hadde jo vært fint om mammatrollet hadde brukt litt av  den kunnskapen (hun selv mener) hun innehar til å hjelpe andre, men nei. Mammatrollet foretrekker heller å rakke ned på andre mammaer, pakket inn i en spydig og sarkastisk tone med mål om å få den som spør om råd til å føle seg mest mulig jævlig. 

Mammatrollet er det trollet som irriterer meg desidert mest på KG ...

Endret av Klikker83
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...