AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #61 Skrevet 4. februar 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Ja disse er frustrerende, for om det er en ekte person kan de være i fare, og folk blir veldig engasjerte og vil ha dem ut. Det er en stygg ting å tulle med. Det gikk lang tid før jeg mistenkte at noen av disse faktisk kan være troll. TS Anonymkode: 428b8...ec4 Jeg synes de egentlig er ganske lette å gjenkjenne. De skriver om en problemstilling, som på overflaten kan være ekte. Men han er litt for ekstrem, og hun er litt for godtroende. Får de ikke nok respons blir han enda verre utover i tråden. TS fortsetter å legge all skyld på seg selv, og er lite åpne for andres innspill. Så skjer gjerne disse små glippene, der TS ikke holder styr på egen historie. Men, du har rett, det er gjerne i disse trådene man trenger flere innlegg fra TS før man får det bekreftet. Jeg klikker meg derfor ofte bare ut igjen, nettopp for å ikke gjøre vondt verre om det er snakk om en som faktisk sliter i forholdet. Jeg kom forresten på en verre. Det var en som trollet om å ha mistet barn her for en stund siden. Jeg er helt, helt sikker på at dette var et troll, så det var helt forferdelig å se hvordan folk engasjerte seg. En helt forferdelig ting å trolle om. Anonymkode: fbfb1...19b 2 2
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #62 Skrevet 4. februar 2023 Og noen av forholdstrollene er latterlig enkle å gjenkjenne. Om du har problemer med stedatter så skriver du "mannen har en datter i slutten av tenårene". Ikke "jeg har en kjekk mann som er 55, han har en datter på 18, og jeg er 20 år yngre" Anonymkode: fbfb1...19b 1 2
Entern Skrevet 4. februar 2023 #63 Skrevet 4. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Og noen av forholdstrollene er latterlig enkle å gjenkjenne. Om du har problemer med stedatter så skriver du "mannen har en datter i slutten av tenårene". Ikke "jeg har en kjekk mann som er 55, han har en datter på 18, og jeg er 20 år yngre" Anonymkode: fbfb1...19b Jepp, det har du rett i.
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #64 Skrevet 4. februar 2023 Topsi skrev (På 2.2.2023 den 21.08): Jeg synes fise-trollene er koselige Fise troll? 😆 link? Anonymkode: afc49...c4f
Topsi Skrevet 4. februar 2023 #65 Skrevet 4. februar 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Fise troll? 😆 link? Anonymkode: afc49...c4f Hvis du søker opp fise eller prompe her inne, eller aller helst googler fise og kg så kommer det opp en gullgruve. En del av det er nok troll. Noen ganger kommer det 5-6 slike tråder på en kveld
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #66 Skrevet 4. februar 2023 Det er en "hot!" tråd i Samliv og kjærlighetsrelasjoner med en som har blitt slått og umiddelbart etterpå er hele kroppsdelen helt blå. Blåmerker dannes ikke momentant. Skrivestilen er veldig gjenkjennelig. Og 'hun' mener selvklart slaget var selvforskyldt, kan ikke forlate ham, og blablabla. Anonymkode: 86b06...122 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #67 Skrevet 4. februar 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det er en "hot!" tråd i Samliv og kjærlighetsrelasjoner med en som har blitt slått og umiddelbart etterpå er hele kroppsdelen helt blå. Blåmerker dannes ikke momentant. Skrivestilen er veldig gjenkjennelig. Og 'hun' mener selvklart slaget var selvforskyldt, kan ikke forlate ham, og blablabla. Anonymkode: 86b06...122 Har ikke sett tråden. Men la meg gjette, bare basert på hva du skriver. Hun har 2 barn på 4 og 6 år, er 40 år, har vært sammen med mannen i 15 år, og gift i 10? Med unntak av tråden om "jeg mistet begge barna mine" med samme skrivestil må jo dette være noe av det mest patetiske å trolle om? Anonymkode: fbfb1...19b 2
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #68 Skrevet 4. februar 2023 10 minutter siden, AnonymBruker said: Har ikke sett tråden. Men la meg gjette, bare basert på hva du skriver. Hun har 2 barn på 4 og 6 år, er 40 år, har vært sammen med mannen i 15 år, og gift i 10? Med unntak av tråden om "jeg mistet begge barna mine" med samme skrivestil må jo dette være noe av det mest patetiske å trolle om? Anonymkode: fbfb1...19b Nesten. Tre barn denne gangen (herav et med 'Diagnose'), sammen knapt 20 år, gift i 12. Ja, det er patetisk. Folk står selvklart i kø for å forklare at vold aldri er selvforskyldt eller fortjent. Anonymkode: 86b06...122
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #69 Skrevet 4. februar 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Nesten. Tre barn denne gangen (herav et med 'Diagnose'), sammen knapt 20 år, gift i 12. Ja, det er patetisk. Folk står selvklart i kø for å forklare at vold aldri er selvforskyldt eller fortjent. Anonymkode: 86b06...122 Så den nå. Er det underholdning? Eller en måte å føle at man får empati på? Mulig rus, når du ser språket. Anonymkode: fbfb1...19b 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #70 Skrevet 4. februar 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg synes de egentlig er ganske lette å gjenkjenne. De skriver om en problemstilling, som på overflaten kan være ekte. Men han er litt for ekstrem, og hun er litt for godtroende. Får de ikke nok respons blir han enda verre utover i tråden. TS fortsetter å legge all skyld på seg selv, og er lite åpne for andres innspill. Så skjer gjerne disse små glippene, der TS ikke holder styr på egen historie. Men, du har rett, det er gjerne i disse trådene man trenger flere innlegg fra TS før man får det bekreftet. Jeg klikker meg derfor ofte bare ut igjen, nettopp for å ikke gjøre vondt verre om det er snakk om en som faktisk sliter i forholdet. Jeg kom forresten på en verre. Det var en som trollet om å ha mistet barn her for en stund siden. Jeg er helt, helt sikker på at dette var et troll, så det var helt forferdelig å se hvordan folk engasjerte seg. En helt forferdelig ting å trolle om. Anonymkode: fbfb1...19b Ja de er lette å kjenne igjen nå, men i begynnelsen forstod jeg rett og slett ikke at noen kunne trolle med noe slikt... Å trolle om å miste et barn er jo et annet nivå igjen Skjønner ikke at mods ikke kan kaste disse ut? De starter sikkert ikke bare en trolletråd med den profilen. TS Anonymkode: 428b8...ec4
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #71 Skrevet 4. februar 2023 16 minutter siden, AnonymBruker said: Så den nå. Er det underholdning? Eller en måte å føle at man får empati på? Mulig rus, når du ser språket. Anonymkode: fbfb1...19b Tror det er tidsfordriv kombinert med en slags mestringsfølelse når de får folk til å tro på historien og stort engasjement. Sproget virker konstruert, i dette tilfellet med strategiske feil og sjusket tegnsetning. TS i historien skal høres litt simpel ut. Anonymkode: 86b06...122 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #72 Skrevet 4. februar 2023 Rampelystroll : De som henger på rampelys og som år etter år mener de gjør samfunnet en tjeneste ved å kritisere influensere. Men samtidig nekter å innrømme at stalkingen deres er til å få frysninger av, og at dette fører til penger i kassa for influensere for hvert trykk de nærmer seg disse personenes sosiale medier. (Selv kan jeg ikke fordra influensere og kommer aldri til å klikke inn på noe de legger ut, se på program med disse, heller ikke kjøpe varemerker eller bøker av disse såkalte forurenserne.) Anonymkode: dc46b...57a 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #73 Skrevet 4. februar 2023 Jeg har tidligere, med brukernavn, konfrontert forumets største troll. Dette resulterte i flere PM fra fortvilte kvinner som hadde investert betydelig tid på PM med denne personen. Og selvfølgelig trøbbel med moderatorene. Noen av disse beskrev et betydelig traume av kontakten. De følte seg misbrukte. Og dumme. Samtidig beundrer jeg Morten, en meget begavet person, for iherdig å komme tilbake med nye personligheter som trigger naive brukere. Anonymkode: 2e2a3...b9e 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #74 Skrevet 4. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har tidligere, med brukernavn, konfrontert forumets største troll. Dette resulterte i flere PM fra fortvilte kvinner som hadde investert betydelig tid på PM med denne personen. Og selvfølgelig trøbbel med moderatorene. Noen av disse beskrev et betydelig traume av kontakten. De følte seg misbrukte. Og dumme. Samtidig beundrer jeg Morten, en meget begavet person, for iherdig å komme tilbake med nye personligheter som trigger naive brukere. Anonymkode: 2e2a3...b9e Forumets største troll? Hvem er det? Anonymkode: dc46b...57a 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #75 Skrevet 4. februar 2023 Mange troll eskalerer ting for fort. De færreste rekker å mistenke partneren for utroskap, spørre på kg om de skal sjekke mobilen, få nei fra kg, men likevel sjekke mobilen, finne håndfaste bevis for utroskap, spørre kg om de skal konfrontere partneren, konfrontere partneren som først nekter og så tilstår, pakke sakene til partneren og sende ham på dør. Alt innen noen sene nattetimer. Anonymkode: ec934...c47 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #76 Skrevet 4. februar 2023 On 2/2/2023 at 7:57 AM, AnonymBruker said: De store trollene er det færre av. Folk som skriver med brukernavn og lever et liv på nett som er totalt oppdiktet. Får mye oppmerksomhet og sympati. Noen holder på slik år etter år. Da snakker vi tung psykiatri, etter mitt skjønn. Anonymkode: 2e2a3...b9e Mhm.. Har sett flere slike som jeg selv ville kalt for "dagboktroll". Skriver fantastiske (og gjerne tragiske) historier om sitt eget liv, som får mange følgere. Nesten som en ukebladføljetong. Husker en konkret sak der det i dagboken kom frem hvor vedkommende bodde, sivilstand, utseende +++. I tidligere poster fra samme brukerkonto var det skrevet helt motstridende opplysninger. Disse ble redigert da dagboken "tok av". Dessverre for vedkommende var noen av postene sitert av andre brukere, slik at vi likevel kunne lese at de oppholdt seg en helt annen plass i verden, var singel i stedet for gift og så videre. Anonymkode: a1ffd...59b 2
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #77 Skrevet 4. februar 2023 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Forumets største troll? Hvem er det? Anonymkode: dc46b...57a Det vil jeg ikke si helt konkret, for da beskytter moderatorene vedkommende, og jeg ønsker ikke trøbbel. 16 år med oppdiktet person, og nå 34 år.🤣 Anonymkode: 2e2a3...b9e 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #78 Skrevet 4. februar 2023 Jeg-bruker-ikke-parfyme-trollet Avsporing på avsporing. Anonymkode: 97488...9c9
Entern Skrevet 4. februar 2023 #79 Skrevet 4. februar 2023 Psykopat troll som nærmest groomer sårbare postere de kommer i kontakt med. Bare ett slikt troll jeg er klar over, men det er mer enn nok. 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #80 Skrevet 4. februar 2023 Entern skrev (5 minutter siden): Psykopat troll som nærmest groomer sårbare postere de kommer i kontakt med. Bare ett slikt troll jeg er klar over, men det er mer enn nok. Godt oppsummert!😃 Anonymkode: 2e2a3...b9e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå