Gå til innhold

Barselgruppe, jeg er den eneste som har jente


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ojsann… Virker som om det står litt dårlig til i toppetasjen hos deg… 

Hilsen mamma til tre gutter

Anonymkode: 8968a...1a0

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er den eneste i barselgruppen som har jente. Vi er bare 5 stk. da. Ei av de andre, som har to gutter og ei jente fra et tidligere forhold, har sagt at det er mye mer jobb med jenter enn gutter fordi de er mer bestemte. Men jeg er virkelig helt sikker på at alle elsker barna sine akkurat som de kom, uavhengig av kjønn og alt annet, og ingen er misunnelig på noen blant oss. 

Jeg er ikke enig med hun som sier at jenter er mye vanskeligere heller. Jeg jobber i barnehage, og ser noen kjønnsforskjeller på gruppenivå, men det er da ikke slik at gutter er sånn og jenter er slik. Temperament, personlighet, evner og interesser utgjør de største forskjellene. Gutter er på gruppenivå mer aktive. De to roligste barna på min arbeidsplass akkurat nå er gutter. En av dem er uvanlig moden for alderen også, en annen ting man ser litt oftere hos jenter. 

Akkurat dette er nok en trolletråd da. 

Anonymkode: 84698...4cc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Jeg har ALLTID ønsket meg ei jente og var så spent at jeg tok Nipt- test gra Danmark for å få vite kjønnet fortest mulig. Traff riktig kjønn på første forsøk. Nå har jeg havnet på barselgruppe med 7 andre flotte damer. Alle de andre har gutter, jeg er den eneste med jente. Og det merkeligste er at de som har storesøsken i gruppen, det er også gutter 🤓

Jeg vet at de er fornøyde med sine gutter, men jeg klarer ikke å la være å synes synd på de likevel. Og tenker at de MÅ jo være misunnelige på meg. Selv om jeg vet at de ikke er det. Kanskje. Hahahah. Utrolig sprøtt. Flere som er i gruppe med bare gutter og har jente selv? 💕

Anonymkode: e4949...c4d

Trolololool

Anonymkode: 615c4...775

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk dessverre bare jenter selv, ts. Føler med deg, ville så klart heller ha gutter. De er så mye smartere enn dumme småjenter 😔

Anonymkode: 4d6d1...5fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts er åpenbart et troll. Men om man skal legge til noe på debatten her så vil jeg bare si at jeg har en aldeles herlig gutt på 5 mnd. Jeg er virkelig så over meg tullerusk og lykkelig over at akkurat han er mitt barn at jeg ville ikke byttet han mot alle jenter i verden.

Og vettu hva ts? Dersom vi skulle komme til å få et barn til ønsker vi oss faktisk en gutt til. Pappaen var i starten opptatt av at han ville ha et barn til - en jente - slik at vi får en av hver. Nå har han byttet mening.

Små gutter er herlige skapninger 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

En sønn vil nesten alltid sette moren sin høyt.

Han vil også være praktisk. Han kan hjelpe deg med ting i huset, være sjåfør tidlig ect

Ei jente vil lage drama, krangle, og de vil ut av huset tidligere da de ikke orker bo med moren sin.

Derfor det er best med enten sønner, eller begge deler.

Anonymkode: 2692d...f03

Hvorfor rakke ned på døtre for skryte av sønnene? Like kvalmt det. Og ja du høres ut som en bitter gutte mamma. 

Anonymkode: 6158d...685

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper noen kjenner deg igjen av disse flotte damene fra barselgruppa,for det er ganske lett å gjennomskue deg. Håper din datter blir smartere enn hva mor er.

Anonymkode: f14a7...ace

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...