Gå til innhold

Barselgruppe, jeg er den eneste som har jente


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har ALLTID ønsket meg ei jente og var så spent at jeg tok Nipt- test gra Danmark for å få vite kjønnet fortest mulig. Traff riktig kjønn på første forsøk. Nå har jeg havnet på barselgruppe med 7 andre flotte damer. Alle de andre har gutter, jeg er den eneste med jente. Og det merkeligste er at de som har storesøsken i gruppen, det er også gutter 🤓

Jeg vet at de er fornøyde med sine gutter, men jeg klarer ikke å la være å synes synd på de likevel. Og tenker at de MÅ jo være misunnelige på meg. Selv om jeg vet at de ikke er det. Kanskje. Hahahah. Utrolig sprøtt. Flere som er i gruppe med bare gutter og har jente selv? 💕

Anonymkode: e4949...c4d

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

What?! Har du litt mindre håndbagasje? 
 

Ingen går rundt å misunner andre sine barn! Jeg har to gutter, vil jo ikke ha noen andre enn dem. 
 

Ærlig talt.. 

Anonymkode: e7ec8...e0f

  • Liker 30
  • Hjerte 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde fra før en jente og en gutt, og gjett hva jeg ønsket meg når jeg var gravid med tredjemann- gutt. Jeg var heldig og fikk det også. 

Jeg har alltid ønsket meg gutter i utgangspunktet, men var såklart like glad for jenta. Folk er forskjellige, og forresten så teller kjønn lite- det viktigste er at barnet er friskt. Tenk at alt for mange ikke får oppleve et friskt barn, eller i verstefall ikke får oppleve barnet sitt i det hele tatt. Vær glad for jenta di, og så er de andre på gruppen din like glad for for sine gutter. 

Forresten er det ikke alltid sånn at mor og datter blir "bestevenner", føler det er derfor så mange ønsker jente. Min største tenåringsgutt er min bestevenn av barna, han er mest lik meg og vi har en utrolig flott kjemi. 

Anonymkode: 2d1f6...51f

  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maken til barnslig arroganse. Jeeez.

Det er ikke dukker. Du er ikke heldigere enn de andre. Antagelig bare enklere…

Endret av Rotemor
  • Liker 16
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Jeg har ALLTID ønsket meg ei jente og var så spent at jeg tok Nipt- test gra Danmark for å få vite kjønnet fortest mulig. Traff riktig kjønn på første forsøk. Nå har jeg havnet på barselgruppe med 7 andre flotte damer. Alle de andre har gutter, jeg er den eneste med jente. Og det merkeligste er at de som har storesøsken i gruppen, det er også gutter 🤓

Jeg vet at de er fornøyde med sine gutter, men jeg klarer ikke å la være å synes synd på de likevel. Og tenker at de MÅ jo være misunnelige på meg. Selv om jeg vet at de ikke er det. Kanskje. Hahahah. Utrolig sprøtt. Flere som er i gruppe med bare gutter og har jente selv? 💕

Anonymkode: e4949...c4d

Tror du må finne noen å snakke med, du trenger bakkekontakt

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde denne tråden skulle handle om at du følte deg utenfor/ de andre mødrene hadde bedre kontakt med hverandre pga at de alle hadde gutter.

 

Anonymkode: 3b9db...2ac

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og dette gidder du å skrive et helt innlegg om? Foooordi?🤦🏼‍♀️ Deg er jo helt uten mål og mening. Innerst inne tror jeg du føler deg utrolig utenfor og prøver å snakke de ned for å føle deg bedre. Du pakker det bare inn på en utrolig barnslig måte. Bli heller kjent med de, bli en del av gruppa og prøv å kos deg sammen med de, med datteren din.

Anonymkode: 13d83...cfc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som mor til to gutter synes jeg litt synd på deg som tydeligvis ikke vet hva du går glipp av! Smågutter er noe av det skjønneste og herligste som finnes💙

Anonymkode: 55fe1...b02

  • Liker 10
  • Hjerte 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser mange ønsker seg jenter. Jeg ser også at noen blir skuffet når de får vite kjønnet på babyen. Men jeg har aldri hørt noen ville byttet bort babyen sin når den først er født, til motsatt kjønn. 

Jeg tviler jo på at du har en baby, for da ville du skjønt hvordan det føles 🙂 de er ikke byttbare på noen måte. 

Endret av servitrise&suppe
  • Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har ALLTID ønsket meg ei jente og var så spent at jeg tok Nipt- test gra Danmark for å få vite kjønnet fortest mulig. Traff riktig kjønn på første forsøk. Nå har jeg havnet på barselgruppe med 7 andre flotte damer. Alle de andre har gutter, jeg er den eneste med jente. Og det merkeligste er at de som har storesøsken i gruppen, det er også gutter 🤓

Jeg vet at de er fornøyde med sine gutter, men jeg klarer ikke å la være å synes synd på de likevel. Og tenker at de MÅ jo være misunnelige på meg. Selv om jeg vet at de ikke er det. Kanskje. Hahahah. Utrolig sprøtt. Flere som er i gruppe med bare gutter og har jente selv? 💕

Anonymkode: e4949...c4d

Tenker bare du er trist. 

Anonymkode: 50e71...681

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enten er du mindre intelligent eller så har du et så trist liv at du må trolle på internett. Eventuelt begge deler. Jeg kan garantere at det er de andre som synes synd på deg. 

Anonymkode: 9dbca...edd

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg har ALLTID ønsket meg ei jente og var så spent at jeg tok Nipt- test gra Danmark for å få vite kjønnet fortest mulig. Traff riktig kjønn på første forsøk. Nå har jeg havnet på barselgruppe med 7 andre flotte damer. Alle de andre har gutter, jeg er den eneste med jente. Og det merkeligste er at de som har storesøsken i gruppen, det er også gutter 🤓

Jeg vet at de er fornøyde med sine gutter, men jeg klarer ikke å la være å synes synd på de likevel. Og tenker at de MÅ jo være misunnelige på meg. Selv om jeg vet at de ikke er det. Kanskje. Hahahah. Utrolig sprøtt. Flere som er i gruppe med bare gutter og har jente selv? 💕

Anonymkode: e4949...c4d

Du er rar. Mest fordi du har er behov for å lage et tøyseinnlegg om noe så teit

Anonymkode: ba22f...67e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg har ALLTID ønsket meg ei jente og var så spent at jeg tok Nipt- test gra Danmark for å få vite kjønnet fortest mulig. Traff riktig kjønn på første forsøk

Du hadde med andre ord tatt abort og prøvd igjen hvis testen påviste gutt?

Anonymkode: 6bf69...9b5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har aldri tenkt at noen skulle være misunnelig på meg fordi jeg har jente.

Helt ærlig, skulle jeg hatt en preferanse på kjønn så hadde det vært hyggelig med en gutt. Min far har bare søstre, de har kun fått døtre, som igjen bare har fått døtre. Mamma har brødre, men alle har bare fått jenter, som igjen har fått jenter. Det er 50-60 år siden forrige gutt på begge sider, så det hadde vært kult, men ikke overaskende nok så fikk vi jente.

Ville selvsagt aldri byttet bort datteren min, men disse "jentetingene" er ikke grunnen til det. Min er så vidt rundet året, men ser at hun slekter godt på sin 7 år gamle kusine, og er veldig viljesterk. Hun er høyt og lavt, klatrer og holder på. Jada, kunne jo kle henne i søte antrekk som baby, og kan fortsatt det en stund til (Dette kan man med gutter også, utrolig nok), men vet du hva som kommer? Den fasen hvor de skal ha på seg disney tights, kjole, tyll, paljetter og drit. De SKAL ha det på, selv om det ser ut som de er på vei til karneval, uansett. Får helt mark av å tenke på det.

Faren hennes drev, og driver med, motocross. Jeg spilte fotball. Kanskje hun velger ballett, kanskje hun velger en motorsport. Ingen vet, og hun skal få bestemme helt selv. 

Skulle hun bli som kusinen sin så kan vi også glemme "koselige stunder" med fletting av håret, ordne håret osv, det var det aldri ro i ræva til. Også flokene, og hårsåre barn...Den flettingen er en kjapp nødvendighet før leggetid for å spare seg for et helvete med børsting og skrik om morgenen.

Ville som sagt aldri byttet bort barnet mitt, for jeg sprekker av kjærlighet hver gang jeg ser henne, men det har ingenting å gjøre med at hun er jente. Barn er barn, og om de er gutter eller jenter endrer ikke på den gleden og kjærligheten. Om de er gutter eller jenter sender de heller ikke i en bestemt retning når det kommer til oppførsel og interesser.

 

Anonymkode: a3d92...82e

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kva er det som er så spesielt med jenta kontra gutt eigentlig? 

 

Anonymkode: bc590...476

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har masse gutter og en jente i hus. Den ene som jeg har født er gutt. Og jeg er strålende fornøyd med å ha en gutt, for han er verdens snilleste, godeste og omtenksomme, og det beste han vet er å leke med mamma! 

Av erfaring med masse jenter i familien, vokst opp som jente og det å ha en jente i hus, er at det er ikke makan til drama. Drama hjemme. Drama på skolen. Drama med vennene. Vil mye heller ha gutt som fint klarer å brøle NEI når det er noe han ikke vil selv om han må enn å måtte håndtere kjeklingen og styringen det er med å ha jente. 

 

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at (hvis dette ikke er et trolleinnlegg da, for så dumt er det faktisk) du høres fryktelig overfladisk ut, og det er i hvert fall helt tydelig at (om du i det hele tatt har barn) du har en baby som du ser mer på som en dukke enn noe annet. Veldig spent på HVA nøyaktig som gjør at du hadde SÅ mye mer lyst på en jente enn en gutt, og hvorfor i himmelens navn det skulle være synd på de som ikke har, det som i dine øyne er, "riktig" kjønn, og hvorfor de skulle være misunnelig på deg? Enda er jenta di baby og har enda til gode å utvikle sin egen personlighet og særtrekk. Det er ikke gitt at de blir som du hadde sett for deg og kanskje passer inn i det bildet du måtte ha av en jente. Hva om jenta di blir en "tomboy" som hater å pynte seg, foretrekker å kle seg i "gutteklær", leke med biler, klatre i trær og ellers alle de typiske "guttetingene" (Ja, jeg bruker mye "" her, for det er bare så dumt...). Hva hvis, Gud forby (*insert irony here*), jenta di finner ut senere i livet at hun ikke føler seg som jente og vil bli omtalt som han og skifte kjønn?  

Det virker på meg som det finnes flere der ute, av nybakte eller vordende mødre, som tror at man får denne babyen, som enten er gutt eller jente og så passer de inn i denne "formen" de ser for seg, men det er ofte bare når de er ganske små, og da som regel fordi foreldrene plasserer dem i denne "formen". Gutteklær og jenteklær, gutteleker og jenteleker. Og jada, det er selvsagt sånn at jenter ofte elsker rosa, kjoler, dukker og dill - og gutter syns sjørøvere, biler og dinosaurer er knall - men de utvikler seg heldigvis til å bli sine egne personligheter etter hvert. Og det helt uavhengig av kjønn. Jenter behøver ikke nødvendigvis bli hjernetomme barbier som blir rene dramaqueensene når de bikker puberteten og gutter blir ikke nødvendigvis stille og mutt med fett hår og kviser mens de sitter og gamer timevis i en kjellerstue...sånn for å sette det på spissen. Jeg har to barn selv, en gutt og en jente - begge nå godt inn i tenårene, og de er både vidt forskjellige og like - og ikke minst har de sin helt egne unike personlighet som ikke passer inn i en eneste "form" som man sikkert ser for seg når man sitter der på ultralyden og får vite hva slags kjønn man bærer i magen. Mange ting opp gjennom har vært "stereotypisk" for vår del på kjønnsfronten - en jente som elsket rosa, dukker og dill, og en tøff fotballgutt med lopper i blodet - men jenta elsket når storebror var med å lekte, og da ble helst biler og sjørøvere, og storebror kunne gjerne se en Disney prinsesse film sammen med lillesøster og kose seg like mye som henne. Tenårene kom med det som følger med av godt og vondt, og har i grunn vært veldig likt for dem begge. De er helt sine egne personer, og selv om de er jente og gutt så er det jo personlighetene deres som definerer dem, ikke kjønnet - i det hele tatt! 

Anonymkode: 82e23...f4b

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...