Gå til innhold

Er du fornøyd med fastlegen din?


Rødstrupa

Anbefalte innlegg

Veldig. Jeg er sykepleier selv og kommer i grunn bare inn med en bestilling. Og han ordner opp de henvisningene, reseptene jeg ønsker. Veldig kjekt. Lurer jeg VIRKELIG på noe, så forhøret jeg meg med leger på avdelingen jeg jobber på. Og da går til fastlegen med bestillingen. 

Anonymkode: 009b1...847

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke i det hele tatt. Hun skrev en ræva erklæring til nav som var så ille at nav ba meg vurdere å bytte lege. Jeg har hatt problemer med rygg og hofte i årevis, får bare beskjed om å gå til fysio og fysio sender meg tilbake til legen og sånn går runddansen. Nå har har ene barnet mitt fått en revamtisk sykdom som er arvelig (han er gentestet). I går byttet jeg til den eneste legelisten som har ledig plass, der har de ikke fast ansatt lege men det er vikarer og da får man iallefall en ny sjanse når vikarene byttes ut om ikke annet. Står på liste til samme lege som sønnen men har stått bom fast på nr 5 i ett år.

Anonymkode: 55293...c61

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rødstrupa skrev (15 minutter siden):

Bytt!

Er ingen ledige og ikke vært noen ledige på to år.

Anonymkode: 972fe...d8d

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Man kan få plass uten at ledige plasser er ledige, så du bør sette deg på ventelisten umiddelbart!

Anonymkode: afaba...633

Har spurt, de har fryst ventelisten på grunn av for stor pasientliste og venteliste. 

Anonymkode: 72c9a...767

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både og.

Fastlegen er et superbra menneske som gjør at jeg føler meg sett og tatt på alvor.

Men synes legen skorter på kunnskap (googler mye) og glemmer helheten, samt er svært gnien på blodprøver og henvisninger. 

Jeg går stort sett alltid ut fra legekontoret uten en løsning, behandling, henvisning eller oppfølgning. Sånn sett føler jeg meg trenert. Jeg må jo bare håpe på at ting går over, og det er ikke alltid det gjør det.

Siden legen er ung så tenkte jeg at med erfaring vil det bli bedre, men det har visst ikke det...

Dessverre ser også legen ut til å ha altfor mye pasienter og har da for høyt arbeidstrykk, så det er ganske umulig å få time hos legen.

Kan ikke bytte heller. Alternativet er så sette meg på ventelister til nye lege, og da stå uten fastlege, og det vil jeg ikke.

Endret av Bombasi
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker said:

Har spurt, de har fryst ventelisten på grunn av for stor pasientliste og venteliste. 

Anonymkode: 72c9a...767

Om ventelisten er så lang får du nok ikke byttet når de åpner den heller 

Anonymkode: 48b6a...a5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, heldigvis!

Ble nettopp "tvangsoverført" fra min gamle fastlege, som jeg likte kjempegodt, da hun måtte redusere listen sin fordi hun måtte trappe litt ned. 

Fikk tildelt en tilfeldig ny fastlege, og var heldig som i det hele tatt fikk en, siden det er helt fastlegekrise i kommunen og mange står helt uten fastlege. 

Heldigvis er jeg kjempefornøyd med den nye legen også :)

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Har ikkje fastlege 😅

Det er ganske mange som står utan nå. Det går eigentlig greitt altså, får god helsehjelp av kommuneoverlegen eller turnuslegen. Må man ha ein fast lege? Er det ikkje nok at det er ein lege? Målet er å tilsetje ny lege som tar over lista, når det skjer veit ingen. 

Fastlegen eg hadde i byn var meget spesiell men dyktig innan fleire områder. Ho var merkelig nok vaksinemotstander og veldig åpen om det. 

Fastlegen eg hadde som barn var ein fossil som feilbehandla meg to gonger. Han gjekk av med pensjon etterkvart. 

Anonymkode: 68efe...6bc

Om man har en langtidssykdom, eller kronisk sykdom, eller noe som helst som krever flere legebesøk, er det en kjempefordel med samme legen hver gang. Også om man har psykske plager - det er langt lettere med den samme behandleren hver gang, enn å måtte åpne seg for en ny, fermmed person, gang på gang. 

Anonymkode: a2049...42e

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har verdens aller beste fastlege. En skikkelig raring, og enten liker folk ham kjempegodt, eller ikke i det hele tatt. Han er helt rå på oppfølging og fleksibilitet, i tillegg til det faglige. Er spesialist i både allmennmedisin og en gren til. Både erfaren og oppdatert samtidig. Jeg stoler skikkelig på ham, og kan få hjelp med alt fra sykdom, jobb, foreldrerollen. eneste som «bekymrer» meg er at han nok nærmer seg pensjon, gruer meg til «vikarstafett»

Anonymkode: c2375...c95

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, AnonymBruker said:

Har ikkje fastlege 😅

Det er ganske mange som står utan nå. Det går eigentlig greitt altså, får god helsehjelp av kommuneoverlegen eller turnuslegen. Må man ha ein fast lege? Er det ikkje nok at det er ein lege? Målet er å tilsetje ny lege som tar over lista, når det skjer veit ingen. 

Fastlegen eg hadde i byn var meget spesiell men dyktig innan fleire områder. Ho var merkelig nok vaksinemotstander og veldig åpen om det. 

Fastlegen eg hadde som barn var ein fossil som feilbehandla meg to gonger. Han gjekk av med pensjon etterkvart. 

Anonymkode: 68efe...6bc

Så lenge du har en lege å gå til trenger du jo ikke det. Men de fleste uten fastlege får jo ikke legehjelp. 

Anonymkode: 48b6a...a5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...