Gå til innhold

Er du fornøyd med fastlegen din?


Rødstrupa

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja! Jeg har en helt fantastisk fastlege, og føler meg kjempeheldig! Skal seriøst begynne å gå innom med blomster/noe godt før jul/påske/sommer, for vil bare få vist hvor takknemlig jeg er. Ho er så utrolig omsorgsfull og følger opp alt. Dette er i Bærum vest, så hvis noen vil ha tips må dere bare rope ut!!

Anonymkode: 41098...66d

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dessverre ikke fornøyd med min fastlege...han har for mange på sin liste..han tar aldri intiativ når du kommer inn og spør hva han kan hjelpe deg med..du må alltid si hvorfor du er der..bruker mye tid på dataen...når du får ny time for å eks komme tilbake for noe . husker han ikke dette på møte nr 2 

Var innom han for depresjon flere ganger...ble sykemeldt...men måtte fortelle alt hvergang da han ikke husket at jeg var deprimert... skikkelig tungt.

Sist jeg var det fikk han meg til å hylgrine i bilen...

  • Liker 1
  • Hjerte 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja! Jeg har en helt fantastisk fastlege, og føler meg kjempeheldig! Skal seriøst begynne å gå innom med blomster/noe godt før jul/påske/sommer, for vil bare få vist hvor takknemlig jeg er. Ho er så utrolig omsorgsfull og følger opp alt. Dette er i Bærum vest, så hvis noen vil ha tips må dere bare rope ut!!

Anonymkode: 41098...66d

Snakker vi Sandvika Legesenter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofakona skrev (2 minutter siden):

Dessverre ikke fornøyd med min fastlege...han har for mange på sin liste..han tar aldri intiativ når du kommer inn og spør hva han kan hjelpe deg med..du må alltid si hvorfor du er der..bruker mye tid på dataen...når du får ny time for å eks komme tilbake for noe . husker han ikke dette på møte nr 2 

Var innom han for depresjon flere ganger...ble sykemeldt...men måtte fortelle alt hvergang da han ikke husket at jeg var deprimert... skikkelig tungt.

Sist jeg var det fikk han meg til å hylgrine i bilen...

Uff, har du mulighet for å bytte? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har egentlig alltid vært veldig fornøyd, blitt tatt på alvor og følt meg ivaretatt.

Så endret det seg plutselig under den første graviditeten min. Følte bare at det var mye som glapp, måtte forklare om igjen selv når jeg var inne på en oppfølgingstime han hadde satt opp, mase for å få svar på prøver osv.

Jeg skyldte på at jeg kanskje var hormonell og overreagerte, så la det litt fra meg, men syntes liksom ikke det ble bedre.

I neste svangerskap hadde jeg første kontroll der, og han fylte ut helsekortet. Jeg ga all info om komplikasjoner i svangerskapet og under fødsel, men da jeg hadde kontroll på sykehuset så reagerte de på at all vesentlig info manglet. Der gikk vi også gjennom blodprøvene jeg hadde tatt hos legen måneden før, og det viste seg at stoffskiftet mitt var veldig høyt (har hatt problem med det tidligere). Ingen beskjed fra legen, ingen kontrollmåling eller henvisning videre. Var veldig heldig med at de så det på sykehuset så jeg fikk kontrollert det og ble medisinert..

Da søkte jeg etter ny lege, og har endelig fått melding om at jeg har ny fastlege fra og med 1. februar. Tok bare 7 måneder, så var heldig der😅

Legen jeg hadde er gammel nå, og kan vel gå av når som helst. Han har alltid vært legen min, helt siden jeg var barn, og det har jo vært en trygghet i det. Sånn sett hadde det vært greit å bytte snart uansett, slik at mine barn kanskje kan ha samme lege en god stund fremover. Det hadde jo ikke han kunnet være uansett.

Anonymkode: 1f8b7...cfe

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var veldig fornøyd med min aller første fastlege, men så var det en periode på ca. 20 år jeg aldri fant en fastlege jeg ble helt fornøyd med. Nå har jeg endelig igjen funnet en veldig god fastlege. Han er interessert og engasjert, grundig, tar seg god tid til å lytte og er veldig flink til å spørre om og følge opp ting vi har snakket om i tidligere konsultasjoner.

Anonymkode: 53142...5ac

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har hatt 5-6 forskjellige fastleger de siste 10 årene. De to siste har jeg ikke møtt, har blitt gitt timer hos forskjellige turnusleger. De var sikkert flinke nok de, for all del, men det er en viss risiko for at det kan gå på helsen løs når legen ikke kjenner en og man har en sjelden progressiv sykdom. Ingen god følelse.

Anonymkode: b0835...a61

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er kjempefornøyd. Hun har mange på lista og MANGE på ventelista, med god grunn. Hun er veldig presis og grundig i alt hun gjør, er flink til å følge opp og har veldig god forståelse. Jeg gikk en lang periode uten fastlege pga. legemangel, og jeg har møtt mye rart, så jeg kjenner godt til viktigheten av å ha en god lege som man stoler på.

Anonymkode: 03a61...21b

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt ikke. Har verdens dårligste fastlege. Dårlig tid, lytter ikke, gnien på henvisningene, avfeier alt som ingenting og normalt. Som oftest så får man ikke en gang komme inn, får bare beskjed om å "se det an" til du gir opp å spørre om å få time. 

Tok kontakt med fastlegen i fjor høst, fordi jeg blødde fra munnen (halsen, ganen og tannkjøttet samtidig), fra nesen men ikke som i typisk neseblod, fra tarm og underlivet samtidig. Alle slimhinner med andre ord, samtidig og over et par uker. Petekkier på huden og generelt blåflekker og blødninger på huden som dukket opp over alt på kroppen i tillegg. "Er normalt av og til det, ikke noe å bekymre seg for, se om det går over" fikk jeg til svar fra fastlegen. jeg spurte om blodprøver, for jeg følte noe var galt, men nei det var så mye å gjøre på kontoret så jeg måtte ikke belaste dem unødvendig når han mente det var normalt.
Er alltid veldig sliten og har lite energi, hjertebank, svimmelhet og også besvimt av utmattelse og av ustøheten et par ganger, har hatt det i mange år (noe fastlegen vet men aldri gjort noe med, D-vitamin og kosthold er svaret på alt), men plutselig så ble det mye mye verre. Kom til et punkt hvor jeg fikk anfall hvor jeg slet med å puste, for kroppen var så utslitt og trøtt men søvn hjalp ikke. Igjen, beskjed om at det går over men også å forsøke d-vitamintilskudd. 
Jeg fikk nok og dro til legevakten en dag jeg fikk et nytt puste anfall. Alvorlig jernmangel, folat, B12 mangel, og diagnosen ble pernisiøs anemi og farlig lavt antall blodplater. Var innlagt i 8 dager for å få alt intravenøst, for verdiene var så lave og kroppen var så utslitt. Har fortsatt ikke kommet meg på overflaten fysisk. 

Møkka fastlege. I partallsukene så er han ikke på kontoret en fast dag. Bruker som oftest å dra dit "akutt" den dagen, slik at jeg får komme inn til noen av de andre fastlegene på kontoret. Minuset er at jeg må vente i timevis. 
Går nå å venter på at ene fastlegen på kontoret skal få plass på ventelisten sin. Da setter jeg meg opp dit og bytter på flekken. 

Anonymkode: 72c9a...767

  • Liker 2
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har heldigvis ikkje hatt så mye behov for å oppsøke fastlegen, men vert rimeleg godt fornøyd med fastlegen. 

Anonymkode: 281ed...586

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Hen bryr seg ikke om meg i det hele tatt, husker meg ikke igjen, gir ikke svar på prøver, tar seg betalt for ALT med maks sats. 

Det vittige er at vedkommende er mye i media og framstiller seg selv som skikkelig ekspert på flere fagområder hen ikke følger meg opp på i det hele tatt. 

Anonymkode: 2f36d...971

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei. Hen bryr seg ikke om meg i det hele tatt, husker meg ikke igjen, gir ikke svar på prøver, tar seg betalt for ALT med maks sats. 

Det vittige er at vedkommende er mye i media og framstiller seg selv som skikkelig ekspert på flere fagområder hen ikke følger meg opp på i det hele tatt. 

Anonymkode: 2f36d...971

Så legen skal ikke ta betalt for jobben hun eller han gjør? Javel...

Anonymkode: 03a61...21b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikkje fastlege 😅

Det er ganske mange som står utan nå. Det går eigentlig greitt altså, får god helsehjelp av kommuneoverlegen eller turnuslegen. Må man ha ein fast lege? Er det ikkje nok at det er ein lege? Målet er å tilsetje ny lege som tar over lista, når det skjer veit ingen. 

Fastlegen eg hadde i byn var meget spesiell men dyktig innan fleire områder. Ho var merkelig nok vaksinemotstander og veldig åpen om det. 

Fastlegen eg hadde som barn var ein fossil som feilbehandla meg to gonger. Han gjekk av med pensjon etterkvart. 

Anonymkode: 68efe...6bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...