Gå til innhold

Føler hun truer forholdet vårt, overreagerer jeg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er i en situasjon som gjør meg veldig usikker. Mannen min er en veldig snill person som er veldig opptatt av at andre skal ha det bra. Han har en stor omgangskrets. Vi har vært sammen i 6 år og gift i 1 år, har ett barn. Han mistet en av sine beste venner for nøyaktig ett år siden, og vennen etterlot seg en kjæreste. Denne kjæresten er veldig knytt til dem og hans vennegjeng, men siden første stund har jeg hatt en uggen følelse da hun har vært ekstra opptatt av han. Men jeg har tenkt at siden han var den nærmeste vennen, så er det naturlig å søke mer støtte der. Etter hvert begynte hun å invitere han med på diverse, festivaler og andre sammenkomster. Han ble ikke med noe av det.
Var stille en periode, som han sier da, kun litt snapping. Så var de på en fest sammen i julen, og hun hadde da fortalt han hvor mye hun liker han, og at hun er veldig glad i han og betyr mye, samtidig som hun hadde kjærtegnet han. Hun hadde beklaget seg i ettertid. Da var det stopp fra min side, og jeg nektet han å ha mer kontakt med henne. Han var uenig siden han mente ikke dette var noe å gjøre en situasjon ut av. Hele situasjonen er utrolig ubehagelig, og jeg er så ukomfortabel. Føler dette mennesket truer forholdet vårt. Han kunne aldri vært utro, men hun er en utrolig pen, hyggelig og oppegående dame, og jeg tenker at bruker de mye tid sammen kan det oppstå følelser. Spesielt når hun er i en så sårbar situasjon, han virker sikkert som en trygghet for henne. Hun har også mange venner og et stort nettverk. Hun bor egentlig langt unna, men ønsker å flytte til det lille tettstedet vi bor, da hennes avdøde kjæreste bodde her.

Jeg ga han et ultimatum, enten meg eller å ha kontakt med henne da alt dette går utover livskvaliteten min. Han må slette henne fra snapchat, og være ærlig om han skulle på kafé for å ta en kaffe, da han hadde gjort det i skjul for en uke siden. Han sletter også meldinger fra henne så jeg ikke skal se, siden han sier jeg blir så «hissig». Han velger selvfølgelig oss, men synes det e ubehagelig å ta praten med henne. Han ringte, og som han forteller så ble hun veldig kort i samtalen. Etter dette hadde hun slettet meg fra alt. Jeg tørr ikke spørre mer om det nå, da jeg lovet holde fred etter han hadde gjort det.

Hva tenker dere, har jeg et poeng eller overreagerer jeg? Var dette riktig avgjørelse av meg?

Anonymkode: 66e13...2d3

  • Hjerte 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I alle dager?? Ta deg sammen ts! Hun har mistet sin kjære, og dette er vennene hennes! Slutt med slike ultimatum!!

Anonymkode: 153b6...d1c

  • Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker ikke ikke at du overreagerer. Menn er ofte blinde for slike kvinner. De ønsker å være helter for sårbare kvinner. Godt du følger intuisjonen din.

  • Liker 30
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har nok følelser for henne. Ellers ville han ikke fortsatt å treffe henne. Hva som er riktig for deg å gjøre er jeg derimot usikker på.

Anonymkode: 7abc6...064

  • Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner deg godt altså! Men sett fra et annet perspektiv så er det ofte sånn som du gjør nå som ender opp i krise. Hvis han får følelser for henne så får han ikke noe mindre følelser av at du skal nekte han å være med henne, tvert imot så kommer han kanskje til å like henne bedre enn deg til slitt fordi du oppfører seg "vanskelig". 

Men shit, jeg skjønner veldig godt at dette er ekstremt vanskelig for deg.... jeg tror du bare må stole på han og la det gå sing gang. Man kan ikke styre andres følelser.

Anonymkode: 0cc74...0ed

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg støtter deg fullt ut TS.

Det er ikke greit å legge seg etter en mann med samboer og barn på denne måten. Du sier hun har et stort nettverk, da har hun vel flust av venninner hun kan støtte seg på??

Bare det at hun beklaget seg etter den festen i romjula viser jo at hun har følelser for han og at det gikk for langt. Jeg har ihvertfall aldri måttet beklage meg til kompiser noen gang, hvis man har et 100% platonisk forhold så begynner man ikke å kjærtegne kompiser!

Hun legger seg etter mannen din. Han må stå opp for deg og forholdet, og be henne søke trøst hos alle de andre vennene sine.

  • Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg er i en situasjon som gjør meg veldig usikker. Mannen min er en veldig snill person som er veldig opptatt av at andre skal ha det bra. Han har en stor omgangskrets. Vi har vært sammen i 6 år og gift i 1 år, har ett barn. Han mistet en av sine beste venner for nøyaktig ett år siden, og vennen etterlot seg en kjæreste. Denne kjæresten er veldig knytt til dem og hans vennegjeng, men siden første stund har jeg hatt en uggen følelse da hun har vært ekstra opptatt av han. Men jeg har tenkt at siden han var den nærmeste vennen, så er det naturlig å søke mer støtte der. Etter hvert begynte hun å invitere han med på diverse, festivaler og andre sammenkomster. Han ble ikke med noe av det.
Var stille en periode, som han sier da, kun litt snapping. Så var de på en fest sammen i julen, og hun hadde da fortalt han hvor mye hun liker han, og at hun er veldig glad i han og betyr mye, samtidig som hun hadde kjærtegnet han. Hun hadde beklaget seg i ettertid. Da var det stopp fra min side, og jeg nektet han å ha mer kontakt med henne. Han var uenig siden han mente ikke dette var noe å gjøre en situasjon ut av. Hele situasjonen er utrolig ubehagelig, og jeg er så ukomfortabel. Føler dette mennesket truer forholdet vårt. Han kunne aldri vært utro, men hun er en utrolig pen, hyggelig og oppegående dame, og jeg tenker at bruker de mye tid sammen kan det oppstå følelser. Spesielt når hun er i en så sårbar situasjon, han virker sikkert som en trygghet for henne. Hun har også mange venner og et stort nettverk. Hun bor egentlig langt unna, men ønsker å flytte til det lille tettstedet vi bor, da hennes avdøde kjæreste bodde her.

Jeg ga han et ultimatum, enten meg eller å ha kontakt med henne da alt dette går utover livskvaliteten min. Han må slette henne fra snapchat, og være ærlig om han skulle på kafé for å ta en kaffe, da han hadde gjort det i skjul for en uke siden. Han sletter også meldinger fra henne så jeg ikke skal se, siden han sier jeg blir så «hissig». Han velger selvfølgelig oss, men synes det e ubehagelig å ta praten med henne. Han ringte, og som han forteller så ble hun veldig kort i samtalen. Etter dette hadde hun slettet meg fra alt. Jeg tørr ikke spørre mer om det nå, da jeg lovet holde fred etter han hadde gjort det.

Hva tenker dere, har jeg et poeng eller overreagerer jeg? Var dette riktig avgjørelse av meg?

Anonymkode: 66e13...2d3

Du har funnet deg en veldig snill mann. Problemet med snille menn er at de mangler ryggrad. De vil at alle skal ha det bra og misliker konflikter. Hans hovedoppgave som partner er å gjøre deg trygg, og i rollen som partner er det hans oppdrag å sette tydelige grenser for andre potensielle farer for forholdet. Han prøver nok å unngå at denne venninnen føler seg avvist, og det går ut over din trygghet. Det er lang over grensen å ikke fortelle om treff, slette meldinger ol. 

  • Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her. Takk for innspill, han sier han har ringt henne og sagt at det er meg og han, og håper hun treffer den rette. Men om hun ikke hadde hatt følelser, så hadde hun vel ikke reagert med å ikke ville snakke? Jeg hadde ikke hørt samtalen, han ville forståelig nok snakke for seg selv. 
Og det er det jeg tenker også, man legger seg ikke etter en mann som har kone og barn. Hun virker veldig manipulerende. Glemte skrive hun ikke har villet ha kontakt med meg.

Anonymkode: 66e13...2d3

  • Liker 4
  • Hjerte 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du overreagerer nok ikke. Stol på magefølelsen din. En i vår vennekrets mistet også sin kjære. 3 uker etterpå flyttet ei annen fra vennegjengen inn til han... 

Anonymkode: ec73b...962

  • Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ts her. Takk for innspill, han sier han har ringt henne og sagt at det er meg og han, og håper hun treffer den rette. Men om hun ikke hadde hatt følelser, så hadde hun vel ikke reagert med å ikke ville snakke? Jeg hadde ikke hørt samtalen, han ville forståelig nok snakke for seg selv. 
Og det er det jeg tenker også, man legger seg ikke etter en mann som har kone og barn. Hun virker veldig manipulerende. Glemte skrive hun ikke har villet ha kontakt med meg.

Anonymkode: 66e13...2d3

Hun vil ha han og du ødela sjansen hennes. Selvsagt vil hun ikke ha kontakt med deg

  • Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jessic_a skrev (1 minutt siden):

Hun vil ha han og du ødela sjansen hennes. Selvsagt vil hun ikke ha kontakt med deg

Nei selvfølgelig vil hun ikke det nå, men hun ville ikke ha noe særlig kontakt med meg før jeg sa ifra heller. Kunne så tenkt meg å si fra til henne jeg også, men føler det blir litt sprøtt..

Anonymkode: 66e13...2d3

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ts her. Takk for innspill, han sier han har ringt henne og sagt at det er meg og han, og håper hun treffer den rette. Men om hun ikke hadde hatt følelser, så hadde hun vel ikke reagert med å ikke ville snakke? Jeg hadde ikke hørt samtalen, han ville forståelig nok snakke for seg selv. 
Og det er det jeg tenker også, man legger seg ikke etter en mann som har kone og barn. Hun virker veldig manipulerende. Glemte skrive hun ikke har villet ha kontakt med meg.

Anonymkode: 66e13...2d3

Selvfølgelig vil hun ikke ha kontakt med deg, det er jo mannen din hun vil ha. Hadde hun vært litt oppegående så hadde hun invitert dere begge, og vært god venn med dere begge. Mannen din er din partner, og som partner skal man trygge den andre og sette grenser. Mannen din er snill og naiv, ta en rolig prat med han om dette. 

Anonymkode: 061b9...8c4

  • Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei selvfølgelig vil hun ikke det nå, men hun ville ikke ha noe særlig kontakt med meg før jeg sa ifra heller. Kunne så tenkt meg å si fra til henne jeg også, men føler det blir litt sprøtt..

Anonymkode: 66e13...2d3

Hun ville ikke det før heller fordi det er mannen din hun vil ha trøst fra og ikke deg. Jeg hadde nok krevd å være en del av den samtalen med henne. Viktig at hun vet om grensene deres 

  • Liker 8
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Selvfølgelig vil hun ikke ha kontakt med deg, det er jo mannen din hun vil ha. Hadde hun vært litt oppegående så hadde hun invitert dere begge, og vært god venn med dere begge. Mannen din er din partner, og som partner skal man trygge den andre og sette grenser. Mannen din er snill og naiv, ta en rolig prat med han om dette. 

Anonymkode: 061b9...8c4

Jeg har snakket så mye om dette at han er så lei det, tror ikke det vil føre noe godt med seg å ta det opp igjen nå som han har satt en strek for henne.

Anonymkode: 66e13...2d3

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet de kommer bare til å holde kontakten skjult for deg..? Hadde noen bedt meg om å velge så hadde jeg valgt bort den som gav meg det ultimatumet. 

Anonymkode: 153b6...d1c

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Jeg er i en situasjon som gjør meg veldig usikker. Mannen min er en veldig snill person som er veldig opptatt av at andre skal ha det bra. Han har en stor omgangskrets. Vi har vært sammen i 6 år og gift i 1 år, har ett barn. Han mistet en av sine beste venner for nøyaktig ett år siden, og vennen etterlot seg en kjæreste. Denne kjæresten er veldig knytt til dem og hans vennegjeng, men siden første stund har jeg hatt en uggen følelse da hun har vært ekstra opptatt av han. Men jeg har tenkt at siden han var den nærmeste vennen, så er det naturlig å søke mer støtte der. Etter hvert begynte hun å invitere han med på diverse, festivaler og andre sammenkomster. Han ble ikke med noe av det.
Var stille en periode, som han sier da, kun litt snapping. Så var de på en fest sammen i julen, og hun hadde da fortalt han hvor mye hun liker han, og at hun er veldig glad i han og betyr mye, samtidig som hun hadde kjærtegnet han. Hun hadde beklaget seg i ettertid. Da var det stopp fra min side, og jeg nektet han å ha mer kontakt med henne. Han var uenig siden han mente ikke dette var noe å gjøre en situasjon ut av. Hele situasjonen er utrolig ubehagelig, og jeg er så ukomfortabel. Føler dette mennesket truer forholdet vårt. Han kunne aldri vært utro, men hun er en utrolig pen, hyggelig og oppegående dame, og jeg tenker at bruker de mye tid sammen kan det oppstå følelser. Spesielt når hun er i en så sårbar situasjon, han virker sikkert som en trygghet for henne. Hun har også mange venner og et stort nettverk. Hun bor egentlig langt unna, men ønsker å flytte til det lille tettstedet vi bor, da hennes avdøde kjæreste bodde her.

Jeg ga han et ultimatum, enten meg eller å ha kontakt med henne da alt dette går utover livskvaliteten min. Han må slette henne fra snapchat, og være ærlig om han skulle på kafé for å ta en kaffe, da han hadde gjort det i skjul for en uke siden. Han sletter også meldinger fra henne så jeg ikke skal se, siden han sier jeg blir så «hissig». Han velger selvfølgelig oss, men synes det e ubehagelig å ta praten med henne. Han ringte, og som han forteller så ble hun veldig kort i samtalen. Etter dette hadde hun slettet meg fra alt. Jeg tørr ikke spørre mer om det nå, da jeg lovet holde fred etter han hadde gjort det.

Hva tenker dere, har jeg et poeng eller overreagerer jeg? Var dette riktig avgjørelse av meg?

Anonymkode: 66e13...2d3

Morsom du. 

Anonymkode: 0349c...0ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Morsom du. 

Anonymkode: 0349c...0ca

Kanskje naiv..

Anonymkode: 66e13...2d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kanskje naiv..

Anonymkode: 66e13...2d3

Ja, desverre. De man oftest tror aldri kan være utro er som regel de som er det. 

Anonymkode: 0349c...0ca

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

I alle dager?? Ta deg sammen ts! Hun har mistet sin kjære, og dette er vennene hennes! Slutt med slike ultimatum!!

Anonymkode: 153b6...d1c

Fikk du med det hva denne dama gjorde?

Hun er interessert i TS sin mann og har vært åpen om det - også fysisk. 
 

Hun mistet kjæresten sin. Og nå er hun interessert i TS sin partner. 
 

Hadde gjort og sagt det samme selv, en ting er at jeg blir dumpet - men jeg lar ikke et barn vokse opp i delt hjem fordi jeg skal være snill med ei som prøver ødelegge familien vår. 

Anonymkode: 4be76...3a0

  • Liker 11
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...