Gå til innhold

Føler hun truer forholdet vårt, overreagerer jeg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

I alle dager?? Ta deg sammen ts! Hun har mistet sin kjære, og dette er vennene hennes! Slutt med slike ultimatum!!

Anonymkode: 153b6...d1c

Hun har garantert familie og venninner. Hvorfor velge å henge mesteparten av tiden med en opptatt mannlig venn? Hun har også vært åpen om at hun er interessert i ham som mann. Men bare fordi hun mistet kjæresten, er alt lov?

Anonymkode: a5089...892

  • Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

I alle dager?? Ta deg sammen ts! Hun har mistet sin kjære, og dette er vennene hennes! Slutt med slike ultimatum!!

Anonymkode: 153b6...d1c

Ja? Selv om man har mistet noen så er ikke det et frikort til å legge seg etter andres menn. Det er heller ikke et frikort til å behandle andre dårlig. Veldig bra at ts satte foten ned.

Det er mange som tror at fordi de mister noen så har de retten på sin side til å ture frem og drite i alle andre sine følelser. Har sett det nok ganger.

Anonymkode: 79bea...b75

  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Det kan godt hende, etter han skjulte siste møte og slettet sms’er. Jeg vet jo ikke hva han sier til henne. Han kan nok være litt dumsnill.

Anonymkode: 66e13...2d3

Han slettet sms’ er?….

Vel.

Jeg hadde tatt en prat med henne.

Sagt tydelig ifra at nå er det nok. Du har forståelse for sorgen og alt, men det gir henne ikke rett til å gå så langt over alle grenser.

Dere har barn sammen, det hun gjør går faktisk ut over et barn.

Du aksepterer ikke å se på dette her uten å reagere, og nå er det gått over alle grenser. 
 

Nå er det på tide å oppsøke en psykolog, få hjelp med det som har skjedd - og ikke ødelegge en familie fordi hun har opplevd et forferdelig tap. 
 

Avslutt med at du ikke er interessert i å høre hennes side av saken - nå er du kraftig forsynt. 

Så går du. 

Om mannen din fortsetter etter dette bestiller du time hos parterapeut, og spør om han synes dette er verdt å la en unge vokse opp uten to foreldre.

Om han elsker henne så er utgangsdøra vid åpen - Værsågod gå ut om det er hensikten og ønsket.

Men nå orker du ikke mer. 

  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun kan vel gå i en sorggruppe hvis hun trenger støtte? Jeg hadde ringt henne og satt foten ned og sagt at tiden er ute, min mann er ikke lengre tilgjengelig for deg for nå har familien ventet på han lenge nok.

Anonymkode: 69169...c47

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Om man «mener ultimatumet» er det bare å kjøre på. Om jeg var i ts’ situasjon ville jeg sagt til mannen min at dette finner jeg meg ikke i. Jeg har ikke tenkt å være gift med en mann som svermer rundt en dame som åpenbart er forelsket i ham. Jeg har da selvrespekt.     Så får han velge. Og om han da velger «den andre» er det fordi han allerede hadde gjort det før ultimatumet.

Anonymkode: 71e92...28d

Jeg er enig. Jeg var i en liknende situasjon og satte meg ned med mannen og gav beskjed om at det var uaktuelt for meg å være sammen med en som drev og nøret opp under følelsene en annen kvinne hadde for han.

Jeg så jo også med egne øyne hvordan hun lyste opp når han gav henne oppmerksomhet. Hun var dama til en kompis av mannen, men når vennegjengen var sammen var det min mann hun skulle sitte ovenfor og vie all oppmerksomhet. Dersom han ikke så på henne, var opptatt med meg (eller andre for den del) ble hun stille og mutt, spurte han henne "hvordan går det?" var det som om solen kom inn i livet hennes 😅

Når vi var ute på byen og han gikk på toalettet, skulle kjøpe mer drikke eller hva det var, løp hun seg etter og dro han til side "for å prate". Det slo aldri feil!

I vårt tilfelle gikk mannen først i forsvarsmodus, vi måtte invitere henne med på alt mulig for kompisen sin del, han måtte snakke med henne for kompisen sin skyld osv. Han inviterte henne til bursdagsfeiringen sin mot min vilje, etter det satte jeg meg ned med han og spurte hvorfor følelsene til kompisen og denne random dama var viktigere enn mine? Hvorfor jeg skulle være nødt til å sitte der som en tulling mens en annen dame la seg etter mannen min? 

Han sa "jeg vet ikke hva jeg tenkte på, jeg så det ikke ordentlig fra din side. Hadde rollene vært motsatt hadde jeg flydd i taket, unnskyld". Etter den praten ble hun ikke invitert med på noe mer, han sluttet å snakke med henne (og noen måneder senere ble det slutt mellom henne og kompisen og vi så henne aldri igjen).

Å være i et forhold er frivillig fra begge parter. Det betyr at man har lov til å sette grenser for hva man gidder å leve med, og dersom de begrensningene er for mye for partneren - ja så får man heller gå fra hverandre. Jeg hadde definitivt ikke invitert dama mer inn i livene deres, men faset henne ut. Når hun driver og stryker på mannen din har hun null respekt for deg og for forholdet deres. 

Anonymkode: 407f6...352

  • Liker 15
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg er enig. Jeg var i en liknende situasjon og satte meg ned med mannen og gav beskjed om at det var uaktuelt for meg å være sammen med en som drev og nøret opp under følelsene en annen kvinne hadde for han.

Jeg så jo også med egne øyne hvordan hun lyste opp når han gav henne oppmerksomhet. Hun var dama til en kompis av mannen, men når vennegjengen var sammen var det min mann hun skulle sitte ovenfor og vie all oppmerksomhet. Dersom han ikke så på henne, var opptatt med meg (eller andre for den del) ble hun stille og mutt, spurte han henne "hvordan går det?" var det som om solen kom inn i livet hennes 😅

Når vi var ute på byen og han gikk på toalettet, skulle kjøpe mer drikke eller hva det var, løp hun seg etter og dro han til side "for å prate". Det slo aldri feil!

I vårt tilfelle gikk mannen først i forsvarsmodus, vi måtte invitere henne med på alt mulig for kompisen sin del, han måtte snakke med henne for kompisen sin skyld osv. Han inviterte henne til bursdagsfeiringen sin mot min vilje, etter det satte jeg meg ned med han og spurte hvorfor følelsene til kompisen og denne random dama var viktigere enn mine? Hvorfor jeg skulle være nødt til å sitte der som en tulling mens en annen dame la seg etter mannen min? 

Han sa "jeg vet ikke hva jeg tenkte på, jeg så det ikke ordentlig fra din side. Hadde rollene vært motsatt hadde jeg flydd i taket, unnskyld". Etter den praten ble hun ikke invitert med på noe mer, han sluttet å snakke med henne (og noen måneder senere ble det slutt mellom henne og kompisen og vi så henne aldri igjen).

Å være i et forhold er frivillig fra begge parter. Det betyr at man har lov til å sette grenser for hva man gidder å leve med, og dersom de begrensningene er for mye for partneren - ja så får man heller gå fra hverandre. Jeg hadde definitivt ikke invitert dama mer inn i livene deres, men faset henne ut. Når hun driver og stryker på mannen din har hun null respekt for deg og for forholdet deres. 

Anonymkode: 407f6...352

Jeg opplevde noe likt, men hun var venninnen min😂 Hun gråt en gang i fylla fordi hun trodde han hadde gått. Da var det over altså 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jeg er uenig.

Dama har vist helt tydelig at hun er romantisk interessert i TS sin mann. Da er det svært dumt å invitere henne inn i varmen hos dem, det ville jeg aldri ha gjort.

Hvis TS skulle ha gjort noe sånt, ville TS bare blitt ført bak lyset som en naiv og dum dame, samtidig som hun ville gi klarsignal til at de to tilbringer mye mer tid sammen. Da kunne hun ikke si noe på at mannen hennes dro over til den nyinnflyttede "naboen" for å hjelpe henne med ting i den nye leiligheten hennes, eller at de gjorde "vennskapelige" ting sammen ellers. TS måtte bare late som ingenting, for alle er jo så gode venner...

Denne damen viser null respekt for TS. Hun vet at TS og mannen hun er ute etter er et par med barn, likevel prøver hun seg på mannen. Det viser alt om hvordan den dama er skrudd sammen. Det vil ikke hjelpe å smiske med henne og prøve å bli hennes venn for å avvæpne henne.

Den vennegjengen som denne dama og TS sin mann er en del av, må vel TS også ha en viss kjennskap til? Jeg ville ha snakket med den jeg kom best overens med, og fortalt hva som er skjedd, så kan denne vennen snakke med de andre når de får høre damas klaging om at hun ble utestengt fra TS og mannen sitt liv. Det er veldig greit at de får høre den andre versjonen, og de har nok sikkert lagt merke til litt av hvert når det gjelder hvordan hun har oppført seg når hun er sammen med TS sin mann. Det er også veldig merkelig at hun ønsker å flytte til byen deres ETTER at kjæresten er død, det virker som noe hun har sagt til TS sin mann for å innynde seg.

Anonymkode: fba34...e69

Ja, det er kanskje sant. Er nok forholdsidealisten i meg som får frysninger av ordet "ultimatum", men jeg ser hva du mener. Også tenker jeg at sannsynligheten for at de kan gjøre relasjonen deres mer mystisk og hemmelig er mer til stede dersom de ikke under noen omstendigheter skal ha kontakt. Mannen høres jo heller naiv ut, og hvis han "bare av og til" sniker til seg litt kontakt, er det ekstremt lett at de får en mer meningsfull relasjon enn de har hatt tidligere. Ved å fjerne dette ultimatumet, men si at det er unødvendig at han skal møte ei dame som er forelsket i ham alene - får hun både vist seg som raus og grei, og at hun stoler på ham. Dette forutsetter jo at TS legger en helt ekstrem godvilje til når det kommer til å omgås henne, men det var dette jeg mente - ikke at han og "den andre" skal få fortsette den rare relasjonen de har. For det er rart å ha venner man møter alene som er forelsket i en, i hvert fall om man er etablert.

Men ja, nå som ultimatumet allerede er stilt og han har godtatt det, har du sikkert rett i at det er lurest å håndtere det sånn. Når jeg tenker meg om er det jo mulig hun er ekkel nok til å flytte dit, bli venn med kona og fortsette jakten sin selv om TS er der. Og jeg også ville definitivt ha snakket med noen andre i denne vennegjengen - den som er mest til å stole på.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PM75 skrev (På 29.1.2023 den 14.04):

Jeg har lært meg å stole på magefølelsen min og det er det du har gjort nå. Hvis hun hadde oppført seg realt, så hadde hun invitert med dere begge to på ting. Og definitivt ikke tatt en «du betyr så mye for meg»-prat i fylla. 

Enig her. De har tatt det for langt og du har satt en klar grense. Tror det bare er greit at hun slettet deg og håper nå han sletter henne også. Hadde hun hatt gode intensjoner (siden du mener hun er oppegående) så hadde hun invitert deg sammen med han eller inkludert deg på noen måte. Men til neste gang er mitt beste tips til deg mot sånne damer å bare ta innssvingen på dem med å bli en god venn med dem først. Det er mye vanskeligere å være slem med noen som er snill. Og kanskje det også hadde vært noe hun kunne ha trengt fra deg opp i dette fra starten. Når du mister noen så mister du også en tilhørighet, og det kan ver vanskelig å finne andre å snakke med om temaet. 

Anonymkode: f4398...3ec

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nymerïa skrev (På 29.1.2023 den 19.38):

Hvilket utfall er det du ser for deg av å kontakte henne?

Jeg skjønner godt at du reagerer. Jeg tror ikke jeg hadde krevd at han kutta all kontakt ettersom dette var kjæresten til den avdøde vennen. Jeg hadde nok heller insistert på at jeg skulle involveres fullstendig, at han tok meg med i meldinger, hvis hun ville møtes så kunne han ha svart "Ja! Stikk gjerne innom på kaffe, det synes vi er kjempehyggelig." Hvis han hadde brukt "vi" konsekvent så hadde hun mista interessen ganske fort hvis hun var ute etter noe tvilsomt. Men da hadde dere brutt med henne uten noe bråk.

Dette!! Få han til å be henne hjem når dere begge er der. De to trenger ikke møtes alene.. 

Anonymkode: 4ff12...941

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du ikke bekymret for at de skal fortsette bak din rygg nå da? 

Anonymkode: 0c1eb...13b

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er du ikke bekymret for at de skal fortsette bak din rygg nå da? 

Anonymkode: 0c1eb...13b

Det kommer de garantert til å gjøre. Felles fiende, felles trøst 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ett år siden han døde og hun spiller på sorgen for å være med din mann. Hvis hun er så langt nede må hun komme seg i terapi, sorggruppe, snakke med en diakon eller noe. Det er ikke normalt å klistre seg på en opptatt mann og det er ikke innafor at han lar det skje heller.

Anonymkode: 69169...c47

  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns ikke du overeagerer. Har vært borti noe lignende og det førte bare til mye sorg og smerte når jeg skulle "ignorere" det. Han burde ihvertfall tatt avstand fra henne fram til hun vet selv hva hun vil. Sårbare mennesker vet ikke bedre annet enn at de ikke vil være ensom og kan føle ting de tror er ekte, men er mer som å være desperat.. Har du prøvd å pratet med han om å være i dine sko? Hva om en venn du var nær hadde mistet sin kjæreste og måtte ha trøst fra deg og si ting til deg som hun gjorde til han? Og rett og slett prøve seg på deg.. Jeg tror nok at de fleste hadde ikke likt noe sånt og at han er litt blind siden han ikke tenker på deg oppi dette, men kun seg selv og henne... Selv om han har gjort som du ønsket så skal man ikke skjule noe fra sin partner. Jeg håper at han selv klarer å forstå deg og ta avstand fra henne akkurat nå også får han heller kanskje gjennoppta kontakt etter hun har fått "roet seg" og fått hverdagen mer tilbake.  Sånne desperate folk er skummelt å ha med å gjøre når de kan risikere å ødelegge forholdet til noen unødvendig. 

Anonymkode: e1e14...4fd

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har gjort helt riktig. Vært i liknende situasjon. Respektløst. Noen i sorg gjør det de kan for å føle seg bedre, uten å tenke på hva det medfører. Kan ødelegge et bra forhold.

Anonymkode: 66e13...2d3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...