Gå til innhold

Hvilke mennesker rundt deg holder du deg unna og hvorfor?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1 hour ago, AnonymBruker said:

I see, I see, så også oppklaringen du hadde til noen andre.

Ja, enig med deg, klart jeg må snakke med folk mens jeg er på tur. Det hørtes jo veldig feil ut sånn jeg skrev det! Men jeg drar ikke til Asia for å bli venner med masse tyskere og amerikanere på hostellet, usj. 😆 

For meg er midlertidige relasjoner mye bedre. 😛 

Apropos tråden, ved å holde seg unna langvarige relasjoner, så kan man tåle mye mer forskjellig, fordi du vet at det ikke er noen som skal være hos deg over lang tid, og tappe deg. I små scenarioer blir det mer kuriositeter, mens i langvarig vennskap så påvirkes man. Min erfaring i alle fall. 

Anonymkode: ced1e...280

 

Det var et veldig interessant poeng det med midlertidige relasjoner. 🤔 Muligens det må prøves, takk. 

Jeg har alltid ment og trodd det var viktig å opprette holde langvarig relasjoner men likevel har ha måttet kuttet ut flere relasjoner pga. det tappet meg for energi som du skriver. Hm.. hvordan da unngå ensomheten som oftes da beskreves som dagens farligste epidemi ? Hjelper midlertidige relasjoner på dette? 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder meg unna folk som baksnakker. Er sjokkert over hvor vanlig dette er blant voksne mennesker. Det er en uting og sier mye om hvor upålitelig vedkommende er.

Anonymkode: 158b4...852

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mange som mulig. Folk er så dobbeltmoralske og lyver meg rett opp i ansiktet. 

Anonymkode: 4a70c...571

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn som hevder flere ekser er psyko. Det er uten unntak menn med lav til ingen empati, samt mange andre alvorlige emosjonelle problemer.

Anonymkode: 1622e...7ce

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Egentlig alle som gir meg dårlige vibber, stoler på magefølelsen og intuisjon.  Noen mennesker får man bare en dårlig følelse for, det er ikke alltid jeg kan peke på en konkret ting, jeg bare "vet" at noe gir meg en dårlig følelse..

Anonymkode: eb53c...65b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er noen som ønsker å vise seg offentlig med meg eller vil være venn med meg har helt klart noe alvorlige baktanker med det eller en som selv er kastet ut av samfunnet av en eller annen grunn..ingen kommer til meg uten å ha en baktanke med det.. så jeg gir blaffen i å ha kontakt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

både kvinner og menn med eller uten empati. Merker det på de at de ikke ser hvor du er i humøret(spesielt hvis du er sliten eller lei deg), de ser det bare ikke eller så bryr de seg ikke. De kan prate leenge om ting som kjeder deg(igjen, de ser ikke at det kjeder deg), de er ofte opptatt av hvordan ting ser ut enn hvordan ting faktisk er, de kan være direkte farlig. Aldri igjen. Synd jeg måtte bli over 30 for å innse hvor viktig dette er. Hadde spart meg mange tårer hadde jeg visst før. 

Anonymkode: 51c58...525

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

både kvinner og menn med eller uten empati. Merker det på de at de ikke ser hvor du er i humøret(spesielt hvis du er sliten eller lei deg), de ser det bare ikke eller så bryr de seg ikke. De kan prate leenge om ting som kjeder deg(igjen, de ser ikke at det kjeder deg), de er ofte opptatt av hvordan ting ser ut enn hvordan ting faktisk er, de kan være direkte farlig. Aldri igjen. Synd jeg måtte bli over 30 for å innse hvor viktig dette er. Hadde spart meg mange tårer hadde jeg visst før. 

Anonymkode: 51c58...525

Mente selfølgelig kun kvinner og menn UTEN empati

Anonymkode: 51c58...525

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg irriterer meg over folk som nekter å tro at noe er sant fordi de aldri har opplevd det selv. De rister på hodet og later som de ikke skjønner hva man prater om og sier: åh det har aldri skjedd meg ivertfall. Det kan være små eller store ting. F.eks at jeg sier; åh i går fikk jeg vondt i ryggen av å sitte på stol hele dagen på jobb. Ser rart på meg og sier: det var rart, det har jeg aldri opplevd selv. Eller barnet i bhg som forteller at hen ble slått og ansatte rister på hodet og sier nei sånt skjer ikke i Norge, har jeg aldri opplevd selv. 
 

Mennesker som ghoster.

 

Anonymkode: c9949...107

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som alltid har noe drama i livet sitt..  orker ikke 

Anonymkode: fd0b8...ec4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder meg unna folk som ikke unner andre å lykkes, men som fort blir sjalu og kritiske. Man finner gjerne noen slike typer i jobbsammenheng. Styrer langt unna! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Btw skrev (På 1.2.2023 den 20.02):

 

Det var et veldig interessant poeng det med midlertidige relasjoner. 🤔 Muligens det må prøves, takk. 

Jeg har alltid ment og trodd det var viktig å opprette holde langvarig relasjoner men likevel har ha måttet kuttet ut flere relasjoner pga. det tappet meg for energi som du skriver. Hm.. hvordan da unngå ensomheten som oftes da beskreves som dagens farligste epidemi ? Hjelper midlertidige relasjoner på dette? 

Jeg tror ikke ensomhet handler om at man er sosialt alene, men at man har forlatt seg selv. Man føler seg ikke sett og hørt som den man egentlig er. Med å leve mer i tråd med hvordan jeg er føler jeg meg nå mindre ensom enn noensinne før. F.eks før så hadde jeg sosiale møter mange ganger i uka, chattet på Messenger og snap, ringte med venner som bor et annet sted i landet, og jeg følte meg fremdeles uendelig ensom. Måten jeg møtte opp på var ikke genuin, jeg turte ikke vise meg selv, og helt ærlig visste jeg ikke hvem jeg var. Så gjorde jeg mye jobbing med det, innså hvem jeg var, og rensket bort nesten hele nettverket mitt (ikke noe dramatisk, bare skjedde over tid da jeg innså at det ikke var det hyperfokuset på sosialt samvær som var viktig for meg) og brått merket jeg at "nå har jeg ikke følt meg ensom på et år". 

Om jeg kjenner meg ensom så har jeg noen å ta kontakt med. Og noen er nok. Og er det ikke nok, så kan jeg finne flere, men ut fra hvem jeg er, ikke ut fra overflatisk meg. Før prøvde jeg å bevise meg selv at jeg ikke var alene, ikke var ensom osv. med å ha mange venner. My two cents. :P 

Anonymkode: ced1e...280

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dem som får meg til å føle meg uendelig liten.

Lett å bli hjernevasket. Nå er de sure på meg fordi jeg har tredd utav rollen min. Ingen til å fylle den skaper visst angst hos dem

Anonymkode: 410cf...f99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Entern skrev (På 3.2.2023 den 11.13):

Sjefer.

På generelt grunnlag.

Så du ønsker anarki?

Anonymkode: a99f0...584

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Dem som får meg til å føle meg uendelig liten.

Lett å bli hjernevasket. Nå er de sure på meg fordi jeg har tredd utav rollen min. Ingen til å fylle den skaper visst angst hos dem

Anonymkode: 410cf...f99

Hva betyr det at du du har "tredd ut av rollen din"? 

Anonymkode: a99f0...584

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en dyp skepsis mot de som oppfører seg som vi er gamle kjente selv om vi nettopp har møttes. Har sikkert gått glipp av vennskap og gode kollegaer pga dette, men det virker medfødt i meg å unngå slike pågående overstrømmende folk.

Anonymkode: ff919...98f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
AnonymBruker skrev (På 4.2.2023 den 23.19):

Har en dyp skepsis mot de som oppfører seg som vi er gamle kjente selv om vi nettopp har møttes. Har sikkert gått glipp av vennskap og gode kollegaer pga dette, men det virker medfødt i meg å unngå slike pågående overstrømmende folk.

Anonymkode: ff919...98f

Dette. Har ei i familien som er sånn. Sjefer i vei og tar MYE plass. Hvis noen prøver å ta hennes rolle blir hun ekstremt sarkastisk av seg. Vi må nok gjøre det litt mer.

Anonymkode: 410cf...f99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...