Gå til innhold

Arrrgh! Hater ghosting!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner deg ts, ghosting er bedritent. Håper det går bedre med neste date 😊

Anonymkode: ee030...a2f

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg skjønner deg ts, ghosting er bedritent. Håper det går bedre med neste date 😊

Anonymkode: ee030...a2f

Tusen takk!

Så veldig mye dårligere kan det jo ikke gå.😁

Anonymkode: ecb20...10d

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke når dette uttrykket "ghosting" kom til verden, men det jeg kjenner det ifra er de få MP-spillene som fantes for 20+ år siden...  Der passet uttrykket,  i dating-sammenheng gjør det ei.:paff: 

Om du ikke er glad i feiginger - så kan du jo trøste deg med at du ikke gikk glipp av stort :opplyser:

Endret av AnonymBruker 42
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker 42 said:

Vet ikke når dette uttrykket "ghosting" kom til verden, men det jeg kjenner det ifra er de få MP-spillene som fantes for 20+ år siden...  Der passet uttrykket,  i dating-sammenheng gjør det ei.:paff: 

Om du ikke er glad i feiginger - så kan du jo trøste deg med at du ikke gikk glipp av stort :opplyser:

Det vet ikke jeg heller, men det er blitt et etablert uttrykk, dessverre.

Takk, det er en stor trøst, ja, men fenomenet er like fullt en uting.

Anonymkode: ecb20...10d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og holder en knapp på at ts har lest daten litt dårlig. "Jeg hører fra meg" er ingen avvisning, men det er ligger litt i landet "Vi burde treffes én dag!" når man treffer bekjente. Skjer stort sett aldri. 

Med det sagt så er det jo veldig typisk at kvinner skal tåle at menn bruker dem til sex over tid, bare for å ghoste dem, mens menn gnåler over at noen ghoster dem etter ét par øl sammen, én kveld..lenge leve dobbeltmoralen. 

Anonymkode: eb9b0...efc

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det vet ikke jeg heller, men det er blitt et etablert uttrykk, dessverre.

Takk, det er en stor trøst, ja, men fenomenet er like fullt en uting.

Anonymkode: ecb20...10d

Det later til at det er så, ja...  Bare hater hvor lite "intuitivt" uttrykket er. Spesielt mtp. at jeg er vant med en annen betydning 😅

Det er definitivt en uting, men som sagt;  du gikk ikke glipp av noe. :) 

Endret av AnonymBruker 42
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

Du har garantert gjort dette mot noen selv, tidligere.

Anonymkode: d30c1...f49

5 hours ago, AnonymBruker said:

Og for å svare, nei, jeg har aldri ghostet noen mann, men jeg skjønner veldig godt de som gjør det.

Anonymkode: d30c1...f49

Yeah, right! 🙄

5 hours ago, AnonymBruker said:

Men basert på det han skriver senere er det tydelig en god grunn hun har hatt for å ikke svare han på første meldingen.

Anonymkode: d30c1...f49

Hvilken grunn sikter du til, du som er så innsiktsfull?

Anonymkode: ecb20...10d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg og holder en knapp på at ts har lest daten litt dårlig. "Jeg hører fra meg" er ingen avvisning, men det er ligger litt i landet "Vi burde treffes én dag!" når man treffer bekjente. Skjer stort sett aldri. 

Med det sagt så er det jo veldig typisk at kvinner skal tåle at menn bruker dem til sex over tid, bare for å ghoste dem, mens menn gnåler over at noen ghoster dem etter ét par øl sammen, én kveld..lenge leve dobbeltmoralen. 

Anonymkode: eb9b0...efc

Sukk! Hold gjerne en knapp på det. Spiller ingen rolle. Ghosting er uansett ufordragelig oppførsel.

Og hvor har du det fra at jeg mener kvinner skal tåle å bli brukt til sex over tid?

Anonymkode: ecb20...10d

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ghosting er ondskap, med mindre den andre har opptrådt skremmende.
Man er ærlig og høflig, og sier "Beklager, men du kommer ikke til å høre mer fra meg. Vi er ikke en bra match."
Å juge folk i fjeset, og påstå at "dette var hyggelig," for så å blokkere vedkommende fra mer kontakt, det er ynkelig og lite menneskelig.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Sukk! Hold gjerne en knapp på det. Spiller ingen rolle. Ghosting er uansett ufordragelig oppførsel.

Og hvor har du det fra at jeg mener kvinner skal tåle å bli brukt til sex over tid?

Anonymkode: ecb20...10d

Når henimot alle kvinner opplever å bli ghostet etter sex en rekke ganger, må menn forvente at kvinner ikke bruker så mye tid på å være hyggelig mot dem, lenger. Selv om du personlig ikke gjør sånne ting, er det vanlig at menn gjør det. Problemet med at slik oppførsel er vanlig er at kvinner ikke vil føle seg rasshøl i situasjoner som dette fordi de aller fleste kvinner har opplevd så mye verre fra menn. 

Anonymkode: eb9b0...efc

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ghoster når jeg mister interesse. Det skjer relativt fort. En dag kanskje? Har mest med Tinder å gjøre tror jeg.

Når hun også sletter matchen, da kan det ikke vært en god date.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Vinterjenta said:

Jeg ghoster når jeg mister interesse. Det skjer relativt fort. En dag kanskje? Har mest med Tinder å gjøre tror jeg.

Når hun også sletter matchen, da kan det ikke vært en god date.

Gratulerer!

Hva er det du prøver å si, egentlig? Jeg er jo ikke så dum at jeg tror jeg ble ghostet fordi hun syntes at daten var fantastisk, men det er jo ikke poenget.

Anonymkode: ecb20...10d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Gratulerer!

Hva er det du prøver å si, egentlig? Jeg er jo ikke så dum at jeg tror jeg ble ghostet fordi hun syntes at daten var fantastisk, men det er jo ikke poenget.

Anonymkode: ecb20...10d

Poenget er get over it. Move on.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Vinterjenta said:

Poenget er get over it. Move on.

At du gidder!

Anonymkode: ecb20...10d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ghosting er populært fordi:

1) Folk er konfliktsky 

2) Noen er redd for aggresjon etter avvisning 

3) Vi er vant til å ha mange korte, uforpliktende møter med folk

Anonymkode: 751f7...aee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor får TS så mye pes? Fordi han er mann? Har lest utallige tråder her inne som tar opp samme tematikk, ghosting, men da ytret av kvinner. Da er responsen totalt motsatt. Massevis av støtte og forståelse. Så det er altså greit å ghoste menn, men ikke kvinner? 

TS, jeg forstår at du er frustrert. Dating har blitt overfladisk og lite sympatisk. Ser mye bruk og kast mentalitet samt narsissisme. Jeg har heldigvis kun opplevd ghosting en gang, og det var ubehagelig. Har aldri ghostet noen selv, da jeg mener man bør kunne behandle mennesker med respekt selv om man ikke ønsker å ta datingen videre. 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Ingen foreslo en ny date konkret. Hun sa hun skulle høre fra seg. Jeg kom henne i forkjøpet og sa at jeg ønsket å treffe henne igjen på melding. Reaksjonen på dette var ghosting.

Selvsagt kan jeg ha gjort å sagt noe som gav henne avsmak, men jeg tviler. Hun sa for eksempel at «dette var så hyggelig at jeg tror jeg må ta en øl til, jeg, men det blir siste, siden jeg skal tidlig opp i morgen.»

Uansett er det jo prinsippet her som jeg egentlig reagerer på, ikke dette enkeltstående tilfellet.

Anonymkode: ecb20...10d

Ja jeg skjønner at det er myntet på det prinsipielle. Jeg er enig med deg i at det er ufint å ghoste. Men det er nå en gang blitt sånn.

For min egen del, så har jeg et delt syn på det. På en måte er det jo leit å bli ghostet, men på en annen måte så er det forsåvidt greit. Hvis det er snakk om en date, så gjør det meg ikke så mye om personen "fordufter i det blå" i etterkant. 

Det er unektelig betydelig verre hvis det er et lengre tids bekjentskap som plutselig er vekk.

Dog, ser jo at folk tenker forskjellig om det. Sånn personlig hadde jeg nok ikke gjort noen stor sak ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Gratulerer!

Hva er det du prøver å si, egentlig? Jeg er jo ikke så dum at jeg tror jeg ble ghostet fordi hun syntes at daten var fantastisk, men det er jo ikke poenget.

Anonymkode: ecb20...10d

Jo mer du skriver, jo mer skjønner jeg hvorfor hun valgte å ikke svare deg.

Gratulerer!

Anonymkode: d30c1...f49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...