Gå til innhold

Arrrgh! Hater ghosting!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Haha, ser den!😆

Men tonen i HI er uttrykk for min umiddelbare reaksjon etter å oppleve dette nok en gang. Jeg er ikke så grinete til vanlig. Til mitt forsvar skriver jeg jo også at daten var hyggelig. Det sa hun selv også, tro det eller ei.

Så du forventer ikke folkeskikk fra andre mennesker? 

Anonymkode: ecb20...10d

Jeg tror ikke jeg forventer at min definisjon av folkeskikk nødvendigvis skal korrelere med hva andre mennesker mener er god folkeskikk. 

Dersom jeg var deg og ikke hadde satt pris på å bli ghostet ville jeg priset meg lykkelig over at daten viste sin versjon av folkeskikk raskt slik at jeg slapp å bruke energi på noen som har andre verdier enn meg. 

Det er jo vinn-vinn. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er en av de som sier ifra før jeg sletter. Det er en grunn for at folk ghoster, for å si det sånn! 

Makan til grinete mannfolk har jeg aldri vært borti. Den beste er "jaja, du var ikke så fin uansett". Eller en eller annen tåpelig kommentar på enten utseende eller personlighet, ETTER at de har sagt de kunne tenke seg å møtes igjen.

Det sagt, jeg syns man burde si fra at dette var ikke noe for meg, lykke til videre. Ghosting er en skikkelig uting.

Anonymkode: 9bc9e...e94

Enig. Jeg tenker det handler vel så mye om hvem jeg er. Så får reaksjonene være barnslige. 
Som mann opplever jeg stort sett at damene enten er vel så høflige, eller så ghoster de. Men har også opplevd aggressive meldinger fra en og annen når jeg pent har takket for meg, og det på et veldig tidlig stadie..  Det finnes litt av hvert.

Anonymkode: 52d58...883

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kvinne.. helt utrolig hvor lite støttende dere er når det er en mann som opplever dette. Mens om en kvinne opplever dette er det mye trøst. Det er like vondt for en mann og bli ghostet enn oss kvinner..  sjerpings.. Noen ganger blir jeg flau over å være kvinne! 

Anonymkode: 851ed...c6b

  • Liker 5
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg takket pent for daten og sa jeg håpet å treffe henne igjen.

Hun slettet matchen noen dager senere uten svar.

Anonymkode: ecb20...10d

Hun syns vel du var uhøflig eller noe da. Kan ikke se for meg at noen bare sletter matchen sånn helt uten videre om daten har vært hyggelig, selvom man ikke vil møtes igjen. Da sier man i fra. 

Anonymkode: 46062...06b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Du sitter på KG og syter, for at du ikke har fått svar på noe som mest sannsynlig blir sett på som noe helt uvesentlig. Ok, du skrev at du håpte på et nytt treff, men har du faktisk gjort noe med det? Har du tatt opp igjen tråden, eller har du tenkt at det er hun som skulle svare på den ene eneste meldingen din med JA TAKK GJERNE uten at du jobber for å vise at du faktisk er interessert?

Som noen lenger oppe spør deg: Hva har du gjort?

Anonymkode: d30c1...f49

Hvorfor skal han presse seg på og skrive enda mer til noen som driter i ham? Han strakk ut hånda og tok kontakt, ble ignorert, og du sitter her og legger skylda på ham? Er ghosting din go-to teknikk også kanskje?

Anonymkode: af188...7a4

  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jeg er kvinne.. helt utrolig hvor lite støttende dere er når det er en mann som opplever dette. Mens om en kvinne opplever dette er det mye trøst. Det er like vondt for en mann og bli ghostet enn oss kvinner..  sjerpings.. Noen ganger blir jeg flau over å være kvinne! 

Anonymkode: 851ed...c6b

Det er da flust av tråder hvor kvinner blir ghostet og får null støtte på KG. Da er det ikke måte på hvor mye som er galt med henne og hvor mye hun skal ha maset.

 

Anonymkode: d30c1...f49

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hun syns vel du var uhøflig eller noe da. Kan ikke se for meg at noen bare sletter matchen sånn helt uten videre om daten har vært hyggelig, selvom man ikke vil møtes igjen. Da sier man i fra. 

Anonymkode: 46062...06b

Og så da? Fritar det henne for all folkeskikk? Hun oppfører seg som et rævhull, men det er ts sin skyld? 

Mange patetiske svar her

Anonymkode: af188...7a4

  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor skal han presse seg på og skrive enda mer til noen som driter i ham? Han strakk ut hånda og tok kontakt, ble ignorert, og du sitter her og legger skylda på ham? Er ghosting din go-to teknikk også kanskje?

Anonymkode: af188...7a4

Han kunne fint ha sendt en mld dagen etter for eksempel, og bedt om en date til et gitt tidspunkt. 

Men basert på det han skriver senere er det tydelig en god grunn hun har hatt for å ikke svare han på første meldingen.

Og for å svare, nei, jeg har aldri ghostet noen mann, men jeg skjønner veldig godt de som gjør det.

Anonymkode: d30c1...f49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Han kunne fint ha sendt en mld dagen etter for eksempel, og bedt om en date til et gitt tidspunkt. 

Men basert på det han skriver senere er det tydelig en god grunn hun har hatt for å ikke svare han på første meldingen.

Og for å svare, nei, jeg har aldri ghostet noen mann, men jeg skjønner veldig godt de som gjør det.

Anonymkode: d30c1...f49

Så svaret på å bli slettet og ignorert er å belønne vedkommende med en ny date? 😂

Anonymkode: af188...7a4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Og så da? Fritar det henne for all folkeskikk? Hun oppfører seg som et rævhull, men det er ts sin skyld? 

Mange patetiske svar her

Anonymkode: af188...7a4

Les det du svarer på en gang til. Jeg skrev at det kan skyldes at hun syns han var uhøflig eller noe. Da er det i så tilfelle ts som har oppført seg som et rævhull og da er man i sin fulle rett til å trekke seg vekk fra han. 

Anonymkode: 46062...06b

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som jeg lurer på er; Når dere var på date og du ymtet om en ny date, hva var reaksjonen hennes på det ? Fikk du noe ordentlig svar på det eller var hun unnvikende og rodde det bort ? Vil tro at mye kan tolkes ut fra reaksjonen du får. Er reaksjonen hennes unnvikende, så er vel det et tydelig signal om at det ikke blir noen gjentakelse av daten.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med deg, det går an å si fra. Men jeg tror mange mener at EN date ikke betyr stort, og at man ikke er forpliktet til noen ting. At det ofte er enklest å bare slette å komme seg videre. Men ja, klart det er sårende! Og jeg tenker mitt om de som gjør det, hvordan de generelt er som mennesker. Man tenker jo ofte "var jeg virkelig så ille at man må slette meg og løpe i motsatt retning uten et ord?" Og den følelsen vil ikke jeg være med på å gi noen andre.

Anonymkode: 852da...d2a

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Les det du svarer på en gang til. Jeg skrev at det kan skyldes at hun syns han var uhøflig eller noe. Da er det i så tilfelle ts som har oppført seg som et rævhull og da er man i sin fulle rett til å trekke seg vekk fra han. 

Anonymkode: 46062...06b

Jeg synes det er like underholdene hver gang jeg ser slike innlegg, innlegg som i stede for å kommentere den siden vi kjenner, nemlig ts sin, dikter opp grunner fra den andre for å holde ts ansvarlig for det han ble utsatt for.

Ghosting er en uting og en feig måte å behandle andre på, det vitner om manglende evner til å kommunisere tanker og behov, samt respekt for den andre part. Slike feige folk trenger man ikke uansett, men det er ikke greit for det. 

Anonymkode: af188...7a4

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes man skal holde seg borte fra å insinuere at TS har vært uhøflig. Idiotisk. Noen mennesker ghoster bare, uten grunn.

Sånn er det bare, det har skjedd meg og. Kan være hun fant en annen og valgte kjappeste vei ut..men det er dritkjipt. Og sårende.

  • Liker 3
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er da flust av tråder hvor kvinner blir ghostet og får null støtte på KG. Da er det ikke måte på hvor mye som er galt med henne og hvor mye hun skal ha maset.

 

Anonymkode: d30c1...f49

Ja, og damene har ofte blitt ghostet etter sex som er hundre ganger vondere enn etter date, og blir kjeftet på av menn at hun fortjente det fordi hun sikkert har siktet for høyt.

Når det er sagt er jeg og uenig med de som sier at ts ikke kan forvente et høflig avslag etter bare èn date, det er dårlig gjort og uhøflig å bare slette noen etter date. Kjempesynd det har blitt så normalt 😕 

Anonymkode: 9ad29...4c6

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, DeLorean said:

Jeg synes man skal holde seg borte fra å insinuere at TS har vært uhøflig. Idiotisk. Noen mennesker ghoster bare, uten grunn.

Sånn er det bare, det har skjedd meg og. Kan være hun fant en annen og valgte kjappeste vei ut..men det er dritkjipt. Og sårende.

Jeg syns det er fint at man er åpen om at det er sårende, når man føler alle takler ghosting med et skuldertrekk føler man seg unormal. Men jeg er enig med deg at det faktisk føles sårende ut

Anonymkode: 9ad29...4c6

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg slettet en i dag. Som jeg har truffet. Jeg kunne skrevet en avskjed. Men på tinder vet man aldri om meldingen er lest eller ei. Så jeg droppet det. Ingen av oss har vært i kontakt etter møtet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raptuss

Jeg synes ikke noen skulle ghoste og jeg synes heller ikke noen burde bli ufordragelige om de blir avvist heller. 

Jeg forstår virkelig ikke hvorfor ikke alle bare kan være litt greie med hverandre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med deg TS. Ghosting er dårlig stil. Men må innrømme at jeg har begynt å vurdere å gjøre det selv. Som noen over her nevner - enkelte menn tar det IKKE pent dersom man avviser dem. Selv om man gjør det på en hyggelig måte som å si at hadde det hyggelig med dem, at de virker som bra menn, at man skulle ønske ting var annerledes men ikke helt føler på den rette kjemien, ol. Man får fort en del oppgulp tilbake. Eller så er det de som bare aldri gir seg uansett. 

(Men så skal det sies at noen menn takler avvisning skikkelig godt også. Man har en hyggelig prat og ønsker hverandre lykke til videre. Blir alltid glad av sånt! Tilogmed om det er han som avviser meg, haha)

 

Anonymkode: f70dd...96e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanskelig å avvise menn, for det er umulig å vite hvem av dem som blir innmari ufine. Jeg hater ghosting selv, men når jeg prøver å være et ordentlig menneske og si i fra på en tydelig, men høflig måte, får jeg ofte slengt til meg masse negativt dritt og sånn sett forstår jeg at andre velger den lettvinte måten.
 

En gang var jeg imidlertid på tidenes kleineste date. Den var rett og slett helt forferdelig, noe som var åpenbart for alle rundt oss også, og jeg takket for meg og dro så snart jeg bare greide. Imidlertid syntes denne fyren at daten var helt strålende og ville treffe meg igjen. Da greide jeg rett og slett bare ikke å svare, for kortere sosiale antenner går det faktisk ikke an å få. Kan det være at daten ikke gikk så bra som du syns selv?

Anonymkode: 290ff...0de

  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...