Gå til innhold

Arrrgh! Hater ghosting!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er vanskelig å avvise menn, for det er umulig å vite hvem av dem som blir innmari ufine. Jeg hater ghosting selv, men når jeg prøver å være et ordentlig menneske og si i fra på en tydelig, men høflig måte, får jeg ofte slengt til meg masse negativt dritt og sånn sett forstår jeg at andre velger den lettvinte måten.
 

En gang var jeg imidlertid på tidenes kleineste date. Den var rett og slett helt forferdelig, noe som var åpenbart for alle rundt oss også, og jeg takket for meg og dro så snart jeg bare greide. Imidlertid syntes denne fyren at daten var helt strålende og ville treffe meg igjen. Da greide jeg rett og slett bare ikke å svare, for kortere sosiale antenner går det faktisk ikke an å få. Kan det være at daten ikke gikk så bra som du syns selv?

Anonymkode: 290ff...0de

Hva skal jeg svare på dette? Selvsagt er det mulig, men for meg er det lite sannsynlig, med tanke på hvor mange positive opplevelser jeg har hatt i date-sammenheng og hvordan jeg ellers fungerer sosialt.

Uansett er ikke dette et enkeltstående tilfelle. Frustrasjonen min er både basert på egene opplevelser og mitt generelle inntrykk av hvor vanlig dette er blitt, ikke minst basert på hva jeg har lest her inne.

Anonymkode: ecb20...10d

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke så farlig. uansett hva som skjer, så er det mennene sin feil og de som er drittsekker. Selv Obama blir en drittsekk på KG.

Anonymkode: 99eaf...471

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, megda said:

Jeg tror ikke jeg forventer at min definisjon av folkeskikk nødvendigvis skal korrelere med hva andre mennesker mener er god folkeskikk. 

Dersom jeg var deg og ikke hadde satt pris på å bli ghostet ville jeg priset meg lykkelig over at daten viste sin versjon av folkeskikk raskt slik at jeg slapp å bruke energi på noen som har andre verdier enn meg. 

Det er jo vinn-vinn. 

 

Et samfunn er jo litt avhengig av at folk har noenlunde samme oppfatning av hva som utgjør god folkeskikk.

Når det er sagt, sitter jeg ikke og sutrer over at akkurat denne dama ghostet meg. På en måte var det jo, som du sier, bra å få bekreftet at vi ikke var på samme bølgelengde. Det er praksisen i sin allminnelighet som irriterer meg.

Anonymkode: ecb20...10d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, miss summers said:

Jeg slettet en i dag. Som jeg har truffet. Jeg kunne skrevet en avskjed. Men på tinder vet man aldri om meldingen er lest eller ei. Så jeg droppet det. Ingen av oss har vært i kontakt etter møtet. 

Men det hadde altså jeg, så våre situasjoner er ikke sammenlignbare.

TS

Anonymkode: ecb20...10d

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Bøtteballetten said:

Det som jeg lurer på er; Når dere var på date og du ymtet om en ny date, hva var reaksjonen hennes på det ? Fikk du noe ordentlig svar på det eller var hun unnvikende og rodde det bort ? Vil tro at mye kan tolkes ut fra reaksjonen du får. Er reaksjonen hennes unnvikende, så er vel det et tydelig signal om at det ikke blir noen gjentakelse av daten.

Ingen foreslo en ny date konkret. Hun sa hun skulle høre fra seg. Jeg kom henne i forkjøpet og sa at jeg ønsket å treffe henne igjen på melding. Reaksjonen på dette var ghosting.

Selvsagt kan jeg ha gjort å sagt noe som gav henne avsmak, men jeg tviler. Hun sa for eksempel at «dette var så hyggelig at jeg tror jeg må ta en øl til, jeg, men det blir siste, siden jeg skal tidlig opp i morgen.»

Uansett er det jo prinsippet her som jeg egentlig reagerer på, ikke dette enkeltstående tilfellet.

Anonymkode: ecb20...10d

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ingen foreslo en ny date konkret. Hun sa hun skulle høre fra seg. Jeg kom henne i forkjøpet og sa at jeg ønsket å treffe henne igjen på melding. Reaksjonen på dette var ghosting.

Selvsagt kan jeg ha gjort å sagt noe som gav henne avsmak, men jeg tviler. Hun sa for eksempel at «dette var så hyggelig at jeg tror jeg må ta en øl til, jeg, men det blir siste, siden jeg skal tidlig opp i morgen.»

Uansett er det jo prinsippet her som jeg egentlig reagerer på, ikke dette enkeltstående tilfellet.

Anonymkode: ecb20...10d

Ingenting av det du beskriver rettferdiggjør hennes reakdon, selv hva folk måtte dikte opp her, har man hatt en hyggelig kveld og hun attpåtil sier hun skal la høre fra seg, for så å ghoste deg når du tar kontakt, er vare feigt og bedritent. 

Anonymkode: af188...7a4

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Warrior

Det kan nok være irriterende ja men hva så? Bare å glemme de som gjør det. Jeg vet helt ærlig ikke om jeg har opplevd det selv. I så fall betyr det så lite at jeg husker det ikke en gang, men vet at jeg har ghostet flere ganger så hvis noen ghoster meg også så fortjener jeg det. Det bare skjer. Jeg er bare feig noen ganger. 

Det er ikke godt å si hvorfor folk gjør dette og tror det er like vanlig blant begge kjønn, men ikke bruk tid på å irritere deg over de som gjør det er mitt råd. Bruk heller tiden på å date andre/nye :) 

Endret av Warrior
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men det hadde altså jeg, så våre situasjoner er ikke sammenlignbare.

TS

Anonymkode: ecb20...10d

Skjønner det. Kan det hende hun har sendt melding og så slettet matchen? Da blir jo hele samtalen borte. Ikke alle som tenker så langt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ghosting er bare en ny kommunikasjonsform, den er kommet for å bli. Av og til er ghosting det beste for begge.

Anonymkode: 9dabf...df8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Men det hadde altså jeg, så våre situasjoner er ikke sammenlignbare.

TS

Anonymkode: ecb20...10d

Nei nå lyver du.

Du skrev at du sendte EN mld etter daten og aldri fikk svar og hun så unmatcha deg.

 

Anonymkode: d30c1...f49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vitalogy

Hvorfor er det så mange, her som andre steder, som setter opp menn vs. kvinner, og skaper en tilgjort polarisering? Det er unyansert, ureflektert og fordummende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts- hvordan hadde du reagert om hun hadde skrevet og avvist flere dater?

Jeg er den som bruker å gi beskjed dersom jeg ikke føler det er behov for flere dater, og hver eneste jævla gang har daten blitt forbanna og gitt meg en jævla tirade om at jeg er syk og hore….

Etter x antall ganger med dette har jeg gitt opp.

Kanskje damen som ghostet deg har opplevd det samme og ikke orker flere slike ‘krangler’?

Veldig kjedelig å bli ghostet, men jeg foretrekker det fremfor å få kjeft for at jeg er ærlig på hva jeg ønsker.

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ingen foreslo en ny date konkret. Hun sa hun skulle høre fra seg. Jeg kom henne i forkjøpet og sa at jeg ønsket å treffe henne igjen på melding. Reaksjonen på dette var ghosting.

Selvsagt kan jeg ha gjort å sagt noe som gav henne avsmak, men jeg tviler. Hun sa for eksempel at «dette var så hyggelig at jeg tror jeg må ta en øl til, jeg, men det blir siste, siden jeg skal tidlig opp i morgen.»

Uansett er det jo prinsippet her som jeg egentlig reagerer på, ikke dette enkeltstående tilfellet.

Anonymkode: ecb20...10d

Det hun mente var at hun skulle si ifra om hun ønsket en ny date. Med andre ord sa hun egentlig nei allerede under daten når hun var så vag. For det var ikke et ja svar, og det er veldig vanlig frase KUN for å være høflig og ikke såre/skuffe noen under selve daten. Så når hun da har unmatcha deg og ikke svart på din melding har hun allerede vist deg at hun ikke var interessert.

Jeg tor du er så blind på hva du selv ønsket at du ikke fanget opp at hun egentlig ikke var interessert.

Anonymkode: d30c1...f49

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ghosting er så ufint som det bare går an å få det. Umodne menneskebarn som slettes ikke burde vært på datingscenen i det hele tatt. Folkeskikk er fremmedord for de. 
https://themighty.com/topic/mental-health/can-ghosting-be-emotional-abuse-hurt-mental-health/

Anonymkode: 139ea...151

  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, miss summers said:

Skjønner det. Kan det hende hun har sendt melding og så slettet matchen? Da blir jo hele samtalen borte. Ikke alle som tenker så langt. 

Det kan jo hende, men vites ikke.

Anonymkode: ecb20...10d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Ghosting er bare en ny kommunikasjonsform, den er kommet for å bli. Av og til er ghosting det beste for begge.

Anonymkode: 9dabf...df8

Når da?

Anonymkode: ecb20...10d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 hour ago, AnonymBruker said:

Nei nå lyver du.

Du skrev at du sendte EN mld etter daten og aldri fikk svar og hun så unmatcha deg.

 

Anonymkode: d30c1...f49

Så du ville sendt ny melding og mast om ny date etter mindre enn tre hele dager?

Jeg tviler sterkt på at det hadde hjulpet. Om noe hadde hun bare blitt irritert og faktisk fått en god grunn til å slette matchen.

Anonymkode: ecb20...10d

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Tøvftta said:

Ts- hvordan hadde du reagert om hun hadde skrevet og avvist flere dater?

Jeg er den som bruker å gi beskjed dersom jeg ikke føler det er behov for flere dater, og hver eneste jævla gang har daten blitt forbanna og gitt meg en jævla tirade om at jeg er syk og hore….

Etter x antall ganger med dette har jeg gitt opp.

Kanskje damen som ghostet deg har opplevd det samme og ikke orker flere slike ‘krangler’?

Veldig kjedelig å bli ghostet, men jeg foretrekker det fremfor å få kjeft for at jeg er ærlig på hva jeg ønsker.

Jeg skriver i HI at jeg ikke har noen problemer med å bli avvist. Har blitt det mange ganger, så har god øvelse. Jeg har aldri vært ufin i den forbindelse. Hva er hensikten med det? Det øker jo ikke akkurat sjansene for en ny date og gir i alle fall ikke meg noen form for tilfredsstillelse.

Anonymkode: ecb20...10d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Det hun mente var at hun skulle si ifra om hun ønsket en ny date. Med andre ord sa hun egentlig nei allerede under daten når hun var så vag. For det var ikke et ja svar, og det er veldig vanlig frase KUN for å være høflig og ikke såre/skuffe noen under selve daten. Så når hun da har unmatcha deg og ikke svart på din melding har hun allerede vist deg at hun ikke var interessert.

Jeg tor du er så blind på hva du selv ønsket at du ikke fanget opp at hun egentlig ikke var interessert.

Anonymkode: d30c1...f49

Javel, det kan så være.

Når jeg sender en melding i etterkant der jeg gir uttrykk for at jeg ikke har catcha signalene hennes, forventer jeg uansett å ikke bli ignorert.

Anonymkode: ecb20...10d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg skriver i HI at jeg ikke har noen problemer med å bli avvist. Har blitt det mange ganger, så har god øvelse. Jeg har aldri vært ufin i den forbindelse. Hva er hensikten med det? Det øker jo ikke akkurat sjansene for en ny date og gir i alle fall ikke meg noen form for tilfredsstillelse.

Anonymkode: ecb20...10d

Da var det nok bare hun som ikke er ‘tøff’ nok til å være ærlig om at hun ikke vil mer.

De fleste velger stort sett letteste vei, og for mange er det ghosting dessverre.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...