Gå til innhold

Last Of Us - Hbo Max

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg liker serien så langt. Det eneste, om jeg skal pirke på noe, er at jeg sliter veldig med konsentrasjonen når episodene varer i over 40 min 😅  Henger meg litt opp i at Ellie ikke ligner på jenta i spillet, men det går seg til :)

Jeg har spilt halve spillet, men også sett på stream av spillet - så kjenner til historien.

Episode 3 var helt nydelig! 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 1.2.2023 den 19.29):

Noen som vet hvorfor serien har 18-års grense?

Anonymkode: fabdd...464

Spoiler

I selve spillet er det blant annet tematikk som: kannibalisme, voldtekt, selvmord m.m. I første episode blir det nevnt noe om slaveri og en menneskefarm (?), så hvis det blir fulgt opp kommer det til å bli rimelig mørkt. 

Lett spoiling av handling.

Endret av Kullsyrevann
Måtte legge til spoiler
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polyester skrev (På 1.2.2023 den 20.04):

Håper denne dronningen dukker opp

e2314642eec3c51c463cf381caedfb38.jpg

Jeg håper hun blir revet i filler av en bloater, men det er forfriskende å se noen som faktisk har sansen for den dama. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker 42 skrev (På 1.2.2023 den 0.31):

Har potensiale, men er redd at Ellie kommer til å bli ekstremt irriterende og slitsom. Og at de virkelig tar seg "kunstneriske friheter" fremover. Får sjå.

Bedre enn det meste som har kommet ut i det siste. Håper det forsetter sånn, evt. tar seg opp.  

Jeg er faktisk litt enig i at Bella Ramsey drar litt hardt i og overdriver karaktertrekkene til Ellie en smule. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.2.2023 den 4.34):

"Melaninrike" 😂 Ja, om du tror det er dét der går på, så kan du jo fortsette å tro det. Veldig enkel tankegang, men det er jo typisk for slike som deg. 

Anonymkode: 9d7c3...57d

At Naughty dog og Neil Druckman er for woke er jeg enig i, men akkurat det at Joel og Tommy ikke er hvite... hva har det egentlig å si? Plottmessig gir det mening også. Texas har en stor bestanddel av immigranter, spesielt fra Mexico. Det er en stat med bra arbeidsmarked og det er billigere å etablere seg enn andre plasser, noe som gir mening da Joel er en alenefar uten college utdanning. Jeg syns det er en god forklaring, og heller Pedro Pascal enn en middelmådig skuespiller med blå øyne og lys hud. 

• Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare jeg som synes den er litt lite dyp? Altså, man går ikke dypt nok i karakterene til at jeg kan føle noe for dem, bortsett fra i episode 3. Forventer ikke en slik episode for alle, men bare en smule mer mellom menneskene. 

Anonymkode: 73c0e...af6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 1.2.2023 den 19.29):

Noen som vet hvorfor serien har 18-års grense?

Anonymkode: fabdd...464

Det henger nok sammen med at det er selvmord og slikt med.

Anonymkode: ee88b...702

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er det bare jeg som synes den er litt lite dyp? Altså, man går ikke dypt nok i karakterene til at jeg kan føle noe for dem, bortsett fra i episode 3. Forventer ikke en slik episode for alle, men bare en smule mer mellom menneskene. 

I ep 1 klipper de jo rett fra Joel som mister datteren sin,til at han ikke har noen problemer med å lempe den døde guttens kropp i bålet,for å vise seerne at han er emosjonelt avstumpet.

I samme episode viser de også at Tess ikke orker å skyte sin egen ektemann og sønn etter de ble smittet,så hun stenger de inne i kjelleren,det er jo rimelig trist.

De viser også i ep 2 at Joel lager et lite "alter/gravsted" for Tess,med å stable stener han finner i elven når han vasker seg.

Og i ep 3,når han ser de døde blomstene ute å skjønner at noe er galt med Bill og Frank,siden de har latt huset forfalle.

Syns det er ganske dypt jeg,man må bare merke seg alle detaljene/klippingen.

Endret av J..
  • Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Litt enig. Jeg sliter litt med å få samme følelse som jeg fikk av spillene, men jeg vet at det bare har kommet tre episoder og tror og håper den emosjonelle spenningskurven fortsatt er på vei opp.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

I spillet vil ikke Joel anerkjenne sine egne følelser, det er ikke før Ellie og han er på veien og begynner å lirke opp i ting det blir mer emosjonell dybde. Også går de første episodene av hvilke som helst serier ut på å etablere universet før man går ned på detaljnivå? For folk som ikke kjenner historien er det mye som må forklares og ordnes før man får empati for situasjonen til protagonistene. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J.. skrev (På 2.2.2023 den 11.29):

Spillskaperne (nå serieskaperne) forklarer jo for de som ikke har spilt spillet,at serien skiller seg fra andre zombieserier fordi zombiene er satt i bakgrunnen,mens mennesket med alt som hører med de,er i fokus.

De viser også at de fortsatt har behov,ønsker og drømmer for seg og sine utover bare å overleve (ref Frank og Bill..),selv om verden går lukt til helvete rundt dem.

Bøkene The road og The unnamed midwife gjør også mye av det samme,anbefales til alle som liker dystopi!

Vet du hva tittelen på the unnamed midwife er på norsk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djungelvrål skrev (22 minutter siden):

Vet du hva tittelen på the unnamed midwife er på norsk?

Såvidt jeg vet er den ikke oversatt til norsk.

Men anbefales virkelig å lese!

"If the acolypse comes,leave me to die in the woods. Hungry wolves are more gentle,than any man I have known." 

Sitatet kan beskrive boken veldig kort.

Endret av J..
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J.. skrev (9 timer siden):

I ep 1 klipper de jo rett fra Joel som mister datteren sin,til at han ikke har noen problemer med å lempe den døde guttens kropp i bålet,for å vise seerne at han er emosjonelt avstumpet.

I samme episode viser de også at Tess ikke orker å skyte sin egen ektemann og sønn etter de ble smittet,så hun stenger de inne i kjelleren,det er jo rimelig trist.

De viser også i ep 2 at Joel lager et lite "alter/gravsted" for Tess,med å stable stener han finner i elven når han vasker seg.

Og i ep 3,når han ser de døde blomstene ute å skjønner at noe er galt med Bill og Frank,siden de har latt huset forfalle.

Kan ikke huske de to episodene der, tror jeg har oversett det. Husker han vasker seg i elven og setter steiner opp, men hvordan vet du det er et alter for tess?

Anonymkode: 88b0d...723

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Kan ikke huske de to episodene der, tror jeg har oversett det. Husker han vasker seg i elven og setter steiner opp, men hvordan vet du det er et alter for tess?

Anonymkode: 88b0d...723

Skaperne bekrefter det i podden.

"Alle" kjenner til sånne små steinaltere så den er ment å være subtil.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J.. skrev (På 2.2.2023 den 14.52):

Det blir presisert (i podden) at alle sangene,i alle episoder er noe man bør merke seg (uten at de sier noe mer!)

Bl.a Depechemode sangen på radioen i ep 3 er verdt å notere.

Den sangen som jeg skrev teksten på ja...?

Anonymkode: b5d71...bf0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

J.. skrev (På 3.2.2023 den 13.48):

Her må tydeligvis både jeg og mannen ha sovna, for dette har ingen av oss fått med oss!

• Liker 9
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Her må tydeligvis både jeg og mannen ha sovna, for dette har ingen av oss fått med oss!

Ikke jeg heller. Sikker på at det ble vist?

Anonymkode: 05c38...5f6

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ikke jeg heller. Sikker på at det ble vist?

Anonymkode: 05c38...5f6

"Following the outbreak, her husband and son were both infected; Tess was forced to kill her husband but could not bring herself to kill her own child. She locked him in their basement, where he is presumed to have turned into a clicker over time."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snodig at folk synes å genierklære en serie hvor det eneste skaperne gjør er å kombinere "woke"/LGBT med zombier. Enkel oppskrift :)

Anonymkode: 2e117...955

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J.. skrev (1 time siden):

"Following the outbreak, her husband and son were both infected; Tess was forced to kill her husband but could not bring herself to kill her own child. She locked him in their basement, where he is presumed to have turned into a clicker over time."

Ja jeg tviler ikke på at det skjedde i spillet, men ble det vist i tv-serien? Som sagt kan verken jeg eller mannen (som har spilt spillet) huske å ha sett dette i episode 1. Og det høres absolutt ut som noe jeg hadde lagr merke til. 

• Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...