Gå til innhold

Last Of Us - Hbo Max


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Google stages of the infected, elns, så kommer du til fanbase hvor du kan se hvordan de ser ut.

Anonymkode: 61293...0f8

 

Nikea skrev (5 timer siden):

Tusen takk! Har ikke turt å Google for jeg vil ikke spoile for meg selv. 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sett to episoder. Skjønner ikke hypen. Dette skal liksom være den heteste serien for tiden? Keiserens nye klær. Eller blir det bedre? Hva er greia?

Anonymkode: 9b782...8f5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at denne serien først kom som et spill. Men det jeg ikke skjønner er hvordan spillet foregår? Er dere som spiller noen av karakterene eller er dere infected eller hva? Hva går spillet ut på? Har sett tre episoder nå, men kan bare ikke forestille meg hvordan dette kan foregå som et spill? 

Anonymkode: 03a07...535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg skjønner at denne serien først kom som et spill. Men det jeg ikke skjønner er hvordan spillet foregår? Er dere som spiller noen av karakterene eller er dere infected eller hva? Hva går spillet ut på? Har sett tre episoder nå, men kan bare ikke forestille meg hvordan dette kan foregå som et spill? 

Anonymkode: 03a07...535

Signerer! Helt umulig å se for seg at dette er et spill 😅 Er det bare Joel og Ellie som vandrer avgårde og skyter bad guys/zombier etter hvert som de dukker opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Jeg skjønner at denne serien først kom som et spill. Men det jeg ikke skjønner er hvordan spillet foregår? Er dere som spiller noen av karakterene eller er dere infected eller hva? Hva går spillet ut på? Har sett tre episoder nå, men kan bare ikke forestille meg hvordan dette kan foregå som et spill? 

Anonymkode: 03a07...535

 

Amatariel skrev (30 minutter siden):

Signerer! Helt umulig å se for seg at dette er et spill 😅 Er det bare Joel og Ellie som vandrer avgårde og skyter bad guys/zombier etter hvert som de dukker opp?

Det er et survival-spill der man skal komme seg fra Boston til Salt Lake City for å smugle Ellie(i det første spillet). Man spiller som Joel mesteparten av tiden. Man må komme seg unna zombier og mennesker som prøver å drepe deg. Det er mange måter å komme seg unna de på, stealth-moden i spillet er spesielt bra.

Etter hvert som man går fremover i spillet lærer man seg oppskrifter på eksplosiver, kniver og andre ting som kan hjelpe deg. Man får også mange våpen i løpet av spillet som kan oppgraderes. Man kan også oppgradere ferdigheter som feks hvor fort man healer. Gameplayet går ut på puzzles i form av å løse koder eller å komme seg rundt hindre og å gjemme og snike seg eller være taktisk og effektiv med de våpnene og den ammunisjonen man har for å unngå å dø.

Spillene er lange og varer ca 15-25 timer.

  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spillet, som mange gode spill, er også sterkt historiedrevet og godt skrevet. Mange som spilte det når det kom tenkte og at manuset var på linje med god filmproduksjon. 

Anonymkode: 2c5be...179

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åhhhh elsket slutten! Sååå grusomt og deilig på en gang!

Anonymkode: 03560...872

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, AnonymBruker said:

Sett to episoder. Skjønner ikke hypen. Dette skal liksom være den heteste serien for tiden? Keiserens nye klær. Eller blir det bedre? Hva er greia?

Anonymkode: 9b782...8f5

Tror mye av hypen var at første episode var relativt lojal mot historien i spillet, og mange fans var glad for det. Mange spill som blir til filmer og tv serier er elendige. Som for eks Witcher som var basert på et høyt elsket spill (som var basert på en bokserie). Men serien Witcher var ikke spesielt lojal mot den faktiske historien i spillet/ bøkene. De lagde også en spinoff som var grusom og hadde nærmest 0 med bøkene/ spiller å gjøre.

Derfor ble mange ekstra hype når de så noe de trodde ville være en bra adapsjon av spillet. Det er noe som mange fans tørster etter. Men tv serien er kanskje ikke så bra når det kommer flere episoder. Personlig stanset jeg å se etter et par episoder, for jeg så at dette ville gå galt av sted.

14 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg skjønner at denne serien først kom som et spill. Men det jeg ikke skjønner er hvordan spillet foregår? Er dere som spiller noen av karakterene eller er dere infected eller hva? Hva går spillet ut på? Har sett tre episoder nå, men kan bare ikke forestille meg hvordan dette kan foregå som et spill? 

Anonymkode: 03a07...535

 

14 hours ago, Amatariel said:

Signerer! Helt umulig å se for seg at dette er et spill 😅 Er det bare Joel og Ellie som vandrer avgårde og skyter bad guys/zombier etter hvert som de dukker opp?

Man spiller som Joel som skal snike seg forbi zombiene. Man har slå-våpen og skytevåpen (begrenset ammo), så man kan drepe de. Men det kan være vanskelig, så dersom man klarer snike seg forbi uten å slåss er det som regel et bra alternativ.

Det er et spill med mye cutscenes (film) i spillet. Ikke alle spill har så store deler cutscenes som last of us.

Dersom du vil se hvordan det foregår, så kan du finne spillet på youtube. Vet ikke om det er lov å linke voldelig tv spill på kg?

Anonymkode: dd8d8...c5e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer litt sent til festen, men har sett alt til nå. Herlighet for en bra serie. Jeg ELSKER zombie-sjangeren og dette er det beste jeg har sett! Jeg kommer ikke over episode 3 og vil se den igjen og igjen og igjen. Bill ❤️ 

Anonymkode: dafff...478

  • Liker 4
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.2.2023 den 12.33):

Tror mye av hypen var at første episode var relativt lojal mot historien i spillet, og mange fans var glad for det. Mange spill som blir til filmer og tv serier er elendige. Som for eks Witcher som var basert på et høyt elsket spill (som var basert på en bokserie). Men serien Witcher var ikke spesielt lojal mot den faktiske historien i spillet/ bøkene. De lagde også en spinoff som var grusom og hadde nærmest 0 med bøkene/ spiller å gjøre.

Derfor ble mange ekstra hype når de så noe de trodde ville være en bra adapsjon av spillet. Det er noe som mange fans tørster etter. Men tv serien er kanskje ikke så bra når det kommer flere episoder. Personlig stanset jeg å se etter et par episoder, for jeg så at dette ville gå galt av sted.

 

Man spiller som Joel som skal snike seg forbi zombiene. Man har slå-våpen og skytevåpen (begrenset ammo), så man kan drepe de. Men det kan være vanskelig, så dersom man klarer snike seg forbi uten å slåss er det som regel et bra alternativ.

Det er et spill med mye cutscenes (film) i spillet. Ikke alle spill har så store deler cutscenes som last of us.

Dersom du vil se hvordan det foregår, så kan du finne spillet på youtube. Vet ikke om det er lov å linke voldelig tv spill på kg?

Anonymkode: dd8d8...c5e

Takk for oppklaringen fra både deg og flere andre her. Skjønner litt mer nå :) Serien er litt creepy, men må liksom se også :hyper:

Anonymkode: 03a07...535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tone83 skrev (På 12.2.2023 den 22.32):

Jeg ble skuffa, den er nok hauset opp av spillentusiastene. 

Vi er mange som liker den som ikke har spilt spillet også. 

Anonymkode: b5d71...bf0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåttvann skrev (På 11.2.2023 den 22.27):

Episode 5:

Kan noen ramse opp de ulike zombiene? I en episode så snakker de om at zombiene ikke ser, men i denne episoden så så zombiene helt fint. Det monsteret ble jeg litt satt ut av, forventet ikke en superzombie.

Hun hovedkarakteren minner meg så sykt om ungen i musikkvideoen til Aerials av System of a down. Aner ikke hvorfor.

Liker han mannlige hovedkarakteren. Skikkelig heit! 

Spoiler

Du har runner, som inntrer rett etter man er infisert. Så har du stalker (2 uker/1 år). Så kommer clicker (1 år+), også er det til slutt bloater, som tar flere år å utvikles. Både clickere og bloatere bruker ekkolokalisering for å jakte ned byttene sine, de er blinde fordi cordyceps soppen har spredt seg over hele hodet. Bloater er vel egentlig bare en bola clicker, de er treige, men når de først får tak i deg er det byebye. Vet ikke om de har stalker i serien, har ikke fått det med meg. 

Beskrivelse av de forskjellige typene infiserte i spillet/serien ^

Endret av Kullsyrevann
Spoiler tag
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kullsyrevann skrev (9 minutter siden):

Du har runner, som inntrer rett etter man er infisert. Så har du stalker (2 uker/1 år). Så kommer clicker (1 år+), også er det til slutt bloater, som tar flere år å utvikles. Både clickere og bloatere bruker ekkolokalisering for å jakte ned byttene sine, de er blinde fordi cordyceps soppen har spredt seg over hele hodet. Bloater er vel egentlig bare en bola clicker, de er treige, men når de først får tak i deg er det byebye. 

Tusen hjertelig! 😁

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåttvann skrev (1 time siden):

Tusen hjertelig! 😁

Personen glemte de verste nemlig shambler og rat king! Så video av rat king på YouTube og holy moly hvis de får til den så har man noe å glede seg til. Men disse tror jeg ikke er med før i sesong 2 😩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polyester skrev (På 9.2.2023 den 14.22):

Det er ikke noe politikk i spillet så det hadde vært veldig rart om denne serien ender opp som politisk, det tror jeg ikke kommer til å skje. Det eneste som kan minne om politikk er forholda mellom de forskjellige faksjonene som FEDRA og Firefly's.

Håper neste episode drar deg inn igjen. Menneskene vi møter i episoden er en spennende del av historien. Episode 7 kommer også til å bli fin, søt, trist og skummel. Ekstremt spent på episode 8 også hvor vi sannsynligvis møter en karakter ved navn David.

RDT_20230209_1415512515561649371250949.jpg

Jeg er visst helt ute her. Kom ikke lengre enn til episode 5. Hvor finner jeg resten? 

Anonymkode: 03a07...535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg er visst helt ute her. Kom ikke lengre enn til episode 5. Hvor finner jeg resten? 

Anonymkode: 03a07...535

Det kommer nye episoder hver mandag. Så langt har det bare kommet fem episoder så du er helt oppdatert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper ikke det er spoilere her.

En gang spoilet noen hvem som var morderen i boken jeg leste. Pontus Pilatus. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polyester skrev (1 minutt siden):

Det kommer nye episoder hver mandag. Så langt har det bare kommet fem episoder så du er helt oppdatert!

Men jeg må jo bare vite hvordan dette går :nikke: Er det mulig å finne noen steder eller kan noen legge ut en "skult spoiler" her? Jeg blir jo helt desperat :bond:

Anonymkode: 03a07...535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men jeg må jo bare vite hvordan dette går :nikke: Er det mulig å finne noen steder eller kan noen legge ut en "skult spoiler" her? Jeg blir jo helt desperat :bond:

Anonymkode: 03a07...535

*Skjult

Anonymkode: 03a07...535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...