Gå til innhold

Last Of Us - Hbo Max


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gråt så fælt av episode 3, noe så vakkert laget ❤️ Og samtidig humoristisk. Måtte le da Ellie leste brevet fra Bill. Skal definitivt fortsette å se denne serien 😊

Anonymkode: 7bc70...9ad

  • Liker 6
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

... Må du spørre? Hvite, blonde og blåøyde Sarah og Maria er plutselig svarte, og Tommy er plutselig meksikaner. 

Kan aldri tenke meg at Henry, Sam, Riley eller Marlene noengang hadde blitt erstattet med hvite eller asiatiske skuespillere, uansett hvem som var "best for rollen". 

Anonymkode: 9d7c3...57d

Ja uff stakars deg som må se på flere melaninrike mennesker. 
Pedro Pascal er fra Chile, så det er jo veldig naturlig at han som spiller broren hans også er Sør-Amerikansk. 
Du vet at det er spillskaperne som også lager tv-serien? Så det er deres valg hva de gjør med sine egne karakterer. 

Anonymkode: b5d71...bf0

  • Liker 16
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har potensiale, men er redd at Ellie kommer til å bli ekstremt irriterende og slitsom. Og at de virkelig tar seg "kunstneriske friheter" fremover. Får sjå.

Bedre enn det meste som har kommet ut i det siste. Håper det forsetter sånn, evt. tar seg opp.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Ja uff stakars deg som må se på flere melaninrike mennesker. 
Pedro Pascal er fra Chile, så det er jo veldig naturlig at han som spiller broren hans også er Sør-Amerikansk. 
Du vet at det er spillskaperne som også lager tv-serien? Så det er deres valg hva de gjør med sine egne karakterer. 

Anonymkode: b5d71...bf0

"Melaninrike" 😂 Ja, om du tror det er dét der går på, så kan du jo fortsette å tro det. Veldig enkel tankegang, men det er jo typisk for slike som deg. 

Anonymkode: 9d7c3...57d

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kullsyrevann skrev (På 31.1.2023 den 1.02):

Relasjonen mellom Bill og Frank var ikke like detaljert i spillet, men jeg syns det var nydelig. De utbroderer karakterene uten å la resten av plottet gå til spille, det er ganske tydelig at skaperne bryr seg veldig. Serien, og spillet, er veldig flinke til å vise hva som faktisk betyr noe for oss mennesker når verden går til helvete. The last of us kom ut i 2013, det var ikke like vanlig med LGBTQ representasjon på den tiden (spesielt i gaming), selv om det kanskje kjennes litt oppbrukt ut i dag. Inspirasjonen er hovedsakelig fra boken The Road.

De utbroderer ikke bare karakterene, men de legger til motivasjon til Joel. Tror ikke alle skjønner hvordan brevet til Bill driver plottet fremover her. I brevet minner Bill Joel på at de er den type menn som finner mening for andre og at det er verdt å gjøre det de er nødt til for dem. Det er derfor Joel velger å fortsette reisen med Ellie. Han har sett Sarah dø og han har sett Tess dø uten å kunne gjøre noe for å redde de så han ønsker å gi opp, men han blir påminnet hva han finner mening i.

Endret av Polyester
  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om så hele resten av serien er dårlig, så gjør episode 3 opp for det😍😍😍

Men noe sier meg at resten blir gull også 🥰

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg likte episode 3 veldig godt, selv om det avvek fra spillet. Skikkelig fin episode ❤️ 

  • Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri spilt spillet eller hørt om det før denne serien kom. Etter tre episoder må jeg si at jeg liker serien godt, og kan ikke helt forstå hvordan det er et spill...?? Men skjønner at de som spiller det tenker motsatt - hvordan kan dette bli en bra serie 😅

Men jeg koser meg skikkelig med å se denne! Sjeldent man blir overrasket i serier nå til dags syns jeg, men denne har overrasket skikkelig i alle episodene. Jeg så ikke Joels datter dø i episode 1 komme, ikke at Tess døde i episode 2 og jeg så vel absolutt ingenting i episode 3 komme! Utrolig overraskende, og fiiiiint.

  • Liker 4
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvorfor serien har 18-års grense?

Anonymkode: fabdd...464

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Noen som vet hvorfor serien har 18-års grense?

Anonymkode: fabdd...464

Det er nok fordi det er så gorey

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polyester skrev (10 minutter siden):

Det er nok fordi det er så gorey

Synes ikke det har vært det til nå, men ok. Hbo lager kanskje egne aldersgrenser?

Anonymkode: fabdd...464

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Synes ikke det har vært det til nå, men ok. Hbo lager kanskje egne aldersgrenser?

Anonymkode: fabdd...464

Nei jeg er stor fan av filmgore selv og vil gjerne ha mye mer, men det var vel noen som synes det var drøyt nok med mennesker som ble kannibalisert da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ms Baxter

Likte både spillet da det kom ut første gang til Ps3. Og jeg syns serien er kjempebra, forandringene de har gjort fra spill til serie er kreativt🤗👍

Spent på sesong 2, da jeg ikke var helt begeistra for The last of us 2 til Ps4.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ms Baxter skrev (3 minutter siden):

Spent på sesong 2, da jeg ikke var helt begeistra for The last of us 2 til Ps4.

Håper denne dronningen dukker opp

e2314642eec3c51c463cf381caedfb38.jpg

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polyester skrev (På 1.2.2023 den 6.43):

De utbroderer ikke bare karakterene, men de legger til motivasjon til Joel. Tror ikke alle skjønner hvordan brevet til Bill driver plottet fremover her. I brevet minner Bill Joel på at de er den type menn som finner mening for andre og at det er verdt å gjøre det de er nødt til for dem. Det er derfor Joel velger å fortsette reisen med Ellie. Han har sett Sarah dø og han har sett Tess dø uten å kunne gjøre noe for å redde de så han ønsker å gi opp, men han blir påminnet hva han finner mening i.

""I used to hate the world and I was happy when everyone died," Bill writes. "But I was wrong. Because there was one person worth saving. That's what I did: I saved him. And I protected him. That's why men like you and me are here: We have a job to do. And God help any motherfuckers who stand in our way."

🖤

  • Liker 8
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Spillskaperne (nå serieskaperne) forklarer jo for de som ikke har spilt spillet,at serien skiller seg fra andre zombieserier fordi zombiene er satt i bakgrunnen,mens mennesket med alt som hører med de,er i fokus.

De viser også at de fortsatt har behov,ønsker og drømmer for seg og sine utover bare å overleve (ref Frank og Bill..),selv om verden går lukt til helvete rundt dem.

Bøkene The road og The unnamed midwife gjør også mye av det samme,anbefales til alle som liker dystopi!

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De sier også (i podden..) at alle som følger nøye med i ep 1,blir belønnet i senere episoder med eastereggs!

Dropp gjerne en kommentar hvis du har noen gode detaljer som er lett å overse.

En er at Joel,Sara og Tommy akkurat unngår å bli smittet i ep 1 fordi de ikke har pannekakemix,og Sara avslår å spise cookies hos naboen,siden de inneholder rosiner.

Joel sier i ep 2 at smitten må komme fra en kjerne "alle" bruker og som blir shippet verden rundt -

Smitten startet på en melfabrikk,man får bl.a se en smittet/død fabrikkarbeider.

  • Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J.. skrev (2 timer siden):

De sier også (i podden..) at alle som følger nøye med i ep 1,blir belønnet i senere episoder med eastereggs!

Dropp gjerne en kommentar hvis du har noen gode detaljer som er lett å overse.

En er at Joel,Sara og Tommy akkurat unngår å bli smittet i ep 1 fordi de ikke har pannekakemix,og Sara avslår å spise cookies hos naboen,siden de inneholder rosiner.

Joel sier i ep 2 at smitten må komme fra en kjerne "alle" bruker og som blir shippet verden rundt -

Smitten startet på en melfabrikk,man får bl.a se en smittet/død fabrikkarbeider.

Ooh bra catch!

Teksten på sangen som blir sendt fra radioen til Bill og Frank:

I'm taking a ride with my best friend
I hope he never lets me down again
He knows where he's taking me
Taking me where I want to be
I'm taking a ride with my best friend
We're flying high
We're watching the world pass us by
Never want to come down
Never want to put my feet back down on the ground
 
Når man vet hvordan det slutter for de...

Anonymkode: b5d71...bf0

  • Liker 1
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ooh bra catch!

Teksten på sangen som blir sendt fra radioen til Bill og Frank:

I'm taking a ride with my best friend
I hope he never lets me down again
He knows where he's taking me
Taking me where I want to be
I'm taking a ride with my best friend
We're flying high
We're watching the world pass us by
Never want to come down
Never want to put my feet back down on the ground
 
Når man vet hvordan det slutter for de...

Anonymkode: b5d71...bf0

Det blir presisert (i podden) at alle sangene,i alle episoder er noe man bør merke seg (uten at de sier noe mer!)

Bl.a Depechemode sangen på radioen i ep 3 er verdt å notere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...